חיפוש - תגובות , חדשות , משאבים , @وعبلااو , תכנון , תכנון ערים |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מלגות עמיתי עזריאלי לאדריכלות ולתכנון ערים
16.12.12תוכנית עמיתי עזריאלי מעניקה מלגות לסטודנטים לתואר שני (במסלול תזה בלבד) בתחומי האדריכלות ותכנון ערים, ומיועדת ללימודים באוניברסיטאות בישראל. התוכנית מיועדת לסטודנטים לתואר שני באדריכלות ו/או תכנון ערים אשר יחלו את לימודיהם בשנת הלימודים תשע"ד. זכאים להגיש מועמדותם: סטודנטים הנמצאים בשלבי סיום של תוכנית לימודים בת 5 שנים לקראת קבלת תואר :B.Arch.סטודנטים הנמצאים לקראת סיום לימודיהם לתואר ראשון באדריכלות מוזמנים לפנות למוסד האקדמי שבו הם לומדים לקבל... -
קול קורא להשתתפות בכנס
19.06.11...ת וכן תקצירים בנושא. כנס וסדנאות אשקלון־מרחב לפיתוח כלכלי עירוני ישים דגש על הקשר החיוני שבין הבינוי העירוני ופיתוח כלכלי מקומי (Local Economic Development - LED). לערים יתרונות טבעיים המעודדים ומזרזים פיתוח כלכלי. אולם תכנון עירוני לקוי מסקל את היתרונות ויוצר מחסומים לפיתוח כלכלי, ואילו תכנון עירוני מוצלח יכול לחזק ולהבליט את אותם יתרונות. שיפור התכנון והבינוי העירוני מהווה הזדמנות לקידום פיתוח כלכלי שהוחמץ עד היום בישראל. בעשור האחרון,... -
מה הקטע עם מגדלים בעיר?!
26.06.13יום רביעי, 3 יולי 2013, 19:30בר סטורג', דיזינגוף 98, תל אביבאורלי אראל סגנית מהנדס העיר ומנהלת אגף תכנון העיר מספרת לנו על כוס בירה מה הקטע עם מגדלים בעיר?!רוצים להבין כמה מגדלים נבנים בעיר שלנו? למה זה קורה ואיפה זה יקרה בשנים הקרובות? מי מחליט על אחוזי הבנייה ועל פי מה הם ניתנים? האם תיפסק הבנייה לגובה במרכז העיר או שמא זו רק ההתחלה?בואו לשמוע ולשאול שאלות. "מה הקטע?!" הינה סדרת מפגשים שמתקיימת בברים ובבתי קפה ביוזמת מזא"ה 9, בית הצעירים של עיר... -
בצומת דרכים. עקרונות, דילמות ולבטים בתכנון
27.07.16...תוח המיועד לכל המתעניין ללא מגבלת תחום עיסוק או נסיון.רקעבמהלך השנה הקרובה (2016-7), מתכוון איגוד המתכננים בישראל לערוך סדרת מפגשי דיון ושיח העוסקים במגוון שאלות ונושאים עקרוניים הנקרים באופן יום-יומי בפני אלה הפועלים בנושאי תכנון עירוני וסביבתי בישראל. סדרת המפגשים תיערך בשיתוף זהזהזה גלריה לאדריכלות, ותכלול מפגשים דו-חודשיים.איגוד המתכננים בישראל קיים כבר למעלה מארבעים שנה והוא מייצג את העוסקים בתכנון ערים, אזורים וסביבה בישראל. מטרת האיגוד היא... -
מפגש בסדרת מושג ירוק - תכנון אקלימי
29.01.12יום שני, 13 פברואר 2012, 19:00גלריית זהזהזה, הנגאר 21 נמל תל אביבבמסגרת סדרת מושג ירוק, הנערכת בשיתוף המועצה הישראלית לבניה ירוקה, יעסוק מפגש זה בשילוב תכנון ועקרונות אקלימיים במסגרת התכנון האדריכלי.הדמיות אקלימיות ממוחשבות כתמיכה בתהליך התכנון האדריכלי - אדר' ערן קפטןבאמצעות הדמיות אקלימיות ניתן לשכלול את התכנון האדריכלי להשגת חיסכון משמעותי בצריכת האנרגיה לחימום, קירור, ותאורה; וכן שיפור הנוחות האקלימית והויזואלית במרחב העבודה, הלימוד, והמחייה.... -
תחרות - נמל הלסינקי דרום
27.06.11תחרות בינלאומית לרעיונות פתוחים - נמל הלסינקי דרום.מארגן: העיר של הלסינקי - המחלקה לתכנון העיר הגשה: חינם - ללא רישום מועד הגשה: 30 ספטמבר 2011 זכאות התחרות פתוחה לכולם. מומלץ למתחרים ליצור קבוצות תכנון עם הרכב מגוון של מומחים בתחומי השימוש בקרקע ואדריכלות, אדריכלות נוף, כמו גם תנועה, קהילה, בנייה, אנרגיה, טכנולוגיה ותפעול הנמל. פרסים פרס ראשון 60,000 € פרס שני 45,000 € פרס שלישי 30,000 € בנוסף יחולקו 2 מענקים בשווי 15,000 €. האת... -
תוכנית ספדיה זוחלת בדלת האחורית
4.12.11הבלוג "תכנון בירושלים" עוקב אחרי חזרתה לחיים של תוכנית ספדיה. רגע לפני האישור הסופי של תוכנית המתאר החדשה לירושלים, נוסף סעיף שיאפשר בעתיד לשנות את ייעוד הקרקע של אזור רכס לבן משטח ירוק לקרקע לבנייה. תוכנית ספדיה, תמ"מ 1/37, הייתה תוכנית מתאר מחוזית להרחבת העיר ירושלים מערבה והציעה להקים אלפי יחידות דיור. התוכנית מ 1998, קרויה של שמו של מתכננה, האדריכל משה ספדיה והיא נדחתה ב 2007 על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, לאחר מאבק של ארגוני הסביבה.... -
אדריכלים בעד שיקוע מסילת הרכבת בחיפה
4.04.11...ת תשתית נרחבות, נקבע שההזדמנות החד פעמית הזו תנוצל לשיקוע המסילה בנקודות מסוימות, למשל כדי ליצור חיבור טוב יותר של העיר חיפה אל הים, חיבור שכיום אינו קיים עקב הצורך לחצות את המסילה. נייר העמדה נפתח כך: "בעיצומו של תהליך תכנון מפעל החישמול של תשתית הרכבות בישראל, ולאור מאמציה של רכבת ישראל לבטל את החלטת הועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) לשקע את מסילת ההרכבת העוברת בנקודות רגישות בתוואי העירוני של חיפה - אנו, חברי עמותת האדריכלים ... -
קוריטיבה - עיר של הצלחה וכישלון
17.06.12אסתר זנדברג כותבת ב"הארץ" על ירידת קרנה של העיר קוריטיבה שבברזיל, העיר שנודעה במיוחד בזכות מערכת תחבורה ציבורית שלה כמו בזכות ז'יימה לרנר, ראש העיר המיתולוגי והכריזמתי שלה שהפך לגורו לתכנון עירוני ועירוניות חדשה."מעל הכל היתה זאת האמונה בכוחו הכל יכול של התכנון" כותבת זנדברג, "שבחלוף הזמן התברר שהיתה לקוריטיבה לרועץ (...) מחקרים ומאמרים שפורסמו לאחרונה מגלים סימני משבר: ירידה ניכרת נרשמה בשימוש בתחבורה הציבורית, שתעריפיה התייקרו ותחזוקתה הידרדרה;... -
domusCity ועידת ישראל לתכנון עירוני 2011
20.06.11...ם המחייבים אותן להיערך, הן במישור המרקם הפיזי הבנוי והן במישור של הארגון וההפעלה של מערכות השירותים הציבוריים ושל מערכות התחבורה והתשתיות ההנדסיות. הערים והרשויות המקומיות נערכות לאתגרים מורכבים אלה ומשקיעות מאמץ ועבודה רבה בתכנון ובפתוח העירוני והמערכות הנלוות. ועידת domus-city נועדה להוות במה למפגש ולהצגת העשייה התכנונית והפתוח בתחום העירוני. הזדמנות להחלפת דעות, ללימוד ולפתיחת נושאי הדיון, החזון העירוני ודמות העיר העתידית לקהל מקצועי, לאנ... -
מודיעין נגד הירוקים
22.08.11...שהוועדה המחוזית קיבלה את טענות החברה להגנת הטבע בקשר לבניה הרוויה הנדרשת בעיר, ממשיך ראש העיריה לנסות להרחיב את העיר לשטחים הפתוחים. "אנשי החברה להגנת הטבע נמצאים בהיסטריה ולחץ כי הם מבינים שהחגיגה שלהם בוועדות המחוזיות לתכנון ולבנייה הסתיימה", אומר בכיר בעיריה ששמו לא הוזכר בכתבה. "הם זורים חול בעיני הציבור ויש להם חלק נכבד בתקיעת תוכניות בנייה בכל הארץ ובמודיעין בפרט. הם מפחדים משינוי המצב והקמת הווד"לים כי עכשיו יהיה מי שייקבל החלטות הגיונ... -
נקים שתי ערים בערבה... ויער... ודובים
17.03.11...תי ערים שמאוד הצליחו במדבר - פיניקס ולאס וגאס" הבלוגרים האדריכלים לא יודעים איפה לשים את עצמם אליאב מ"הרחובות של ג'יין" מפרק את המשפט לגורמים ותוקף אותו מילה מילה "מיזוג אוויר. זו הבעיה שמנעה את פיתוח הנגב מקום המדינה. לא תכנון לקוי. לא העובדה שבאר שבע, המטרופולין לכאורה האזורי, בנויה כמו חביתה מקושקשת ולא כמו עיר. ובכלל, למה צריך רחובות ומרכזים עירוניים? יש מיזוג אוויר. שישבו בבית. לא – יותר טוב: שישבו במכוניות." יואב מ"עוד בלוג תל אביבי"... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...י הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב אינטנסיבי, קו 6 (כאן בתמונה הלקוחה מהבלוג) מתנהל במעגלים ומקושש נוסעי... -
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11...לק מהמציאות שלנו, ולא לוקסוס". מעניין לקרוא את דעתם של אדריכלים שהתחנכו בחו"ל והתחילו בעבודתם שם על הדרך בה עובדים בארץ. כצפוי, יש להם מה להגיד על היתרונות והחסרונות של האילתורים הרבים מצד אחד לעומת היתרונות והחסרונות של תכנון איטי, מסודר ומובנה. לטעמי האישי הפרויקט בטיילת בבת ים מסכם את יכולותיו של המשרד הרבה יותר טוב מהמלל בכתבה. החסרון העיקרי במרבית הכתבות ב Xnet הוא המנעות הכתב מדעה אישית, ביקורת או מחמאות. לטעמי "בדרך אל הים" נשאר כמ...







