חיפוש - סימבולים / בלוקים , חדשות , אדריכלות , חלונות , פרט חלונות |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אמנות עם ברקוד בכיכר המדינה
6.07.11שרון היבש מציגה ב Xnet ראיון עם האדריכל ארנון ניר על תכנון הגלריה זימאק הנמצאת בכיכר המדינה. ניר עיצב את חזית הגלריה בדוגמת ברקוד, עשוי ברזל שחור. השימוש בברזל מתחבר לאדריכלות הכיכר המאופיינת בבטון חשוף ולבני סיליקט. תכנון הגלריה בוצע על ידי ארנון ניר מסטודיו Arstudio, יחד עם האדריכלים ישי ברסלוואר ורואי פרידמן. "בניגוד למה שקורה בכיכר, שמלאה חלונות ראווה שמאפשרים להביט פנימה," אומר ניר, "לא רצינו לחשוף במלואו את מה שקורה בתוך הגלריה. ההחלטה... -
הרצאה של אדר' EDUARDO ARROYO - כניסה חופשית
15.03.16...יכים 28-31.3.16 במסגרת ביקורו ייתן הרצאה במסגרת סדרת הרצאות האורח של המחלקה 'חלונות'ביום ג' 29.3.16, בשעות 14:00-15:00ההרצאה פתוחה לקהל הרחב – הכניסה חופשית Eduardo Arroyo אדריכל ומתכנן ערים יליד בילבאו, בוגר ETSAM במדריד. הקים את NO.MAD באמסטרדם בשנת 1989 ועובד ממדריד משנת 1996.Arroyo, אחד מהאדריכלים הבולטים כיום, מלמד ומרצה ברחבי העולם; זכה בפרסים והוצג בתערוכות ובפרסומים רבים.לפרטים נוספים:דנה אוחנהיועצת תקשורתהמרכז האקדמי ויצו חיפה050-7698073 -
הרצאה - Between Scales
9.05.12יום שלישי, 15 מאי 2012, 14:00אולם 104, המרכז האקדמי ויצו חיפהבמסגרת הסדרה 'חלונות' המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפהשמחה לארח את Dr. Arch. Carles Llop Torne, ברצלונה, להרצאה בנושא:Between Scalesבתמיכת מכון סרוונטס ושגרירות ספרדהכניסה חופשית JORNET-LLOP-PASTOR Architectsהמשרד נוסד בברצלונה בשנת 1988 על ידי השותפים Sebastià Jornet , Carles Llop & Joan Enric Pastor ועוסק מאז בפיתוח פרוייקטים מגוונים - ארכיטקטורה, אורבניזם ונוף, בקני מידה ש... -
חזון ביו-מכאני בעידן המכונה השלישי
6.05.12יום שלישי, 8 מאי 2012, 14:00המרכז האקדמי ויצו חיפה, אולם 104במסגרת הסדרה 'חלונות' מארחת המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפהאת יואב שיבר להרצאה בנושא: (Living Pod(s: חזון ביו-מכאני בעידן המכונה השלישי אחד מאפיקי המחקר המרתקים כיום בארכיטקטורה הוא חקר התווך בין הביולוגי למכאני. במובנים רבים ניתן לקרוא את העשייה העכשווית כניסיון לתכנן בגישה מכאנית "רכה", ברוח רעיון הפונקציונליזם הביולוגי, הלא-דטרמיניסטי של ריינר בנהם (Banham). בהתאמה, ניסיון ל... -
'דיוק ואלתור - בנייה בישראל' - הרצאה
23.02.16במסגרת סדרת ההרצאות 'חלונות' | המחלקה לארכיטקטורה | המרכז האקדמי ויצו חיפהיתארח האדריכל שי וינשטין ממשרד וינשטין-ועדיה אדריכלים להרצאה בנושא:דיוק ואלתור – בנייה בישראל שתתקיים ביום שלישי בתאריך 1.3.2016 | בשעה 14:00 | אולם 104 הציבור מוזמן - הכניסה חופשיתדיוק ואלתור - בנייה בישראלדיון בחשיבות הדיוק מחד גיסא ואלתור מאידך גיסא, ביכולת "להפיק" בניין. תכנון ככלל ותכנון אדריכלי בפרט דורשים דיוק, אולם מציאות הבנייה והביצוע בארץ מחייבים יכולת אלתור כחל... -
בטון חשוף וביקורת אדריכלות
2.04.13... החשובה ביותר, זו שלדעתי מתעלמים ממנה אדריכלים רבים ולבטח התעלמו ממנה אדריכלי הברוטליזם - משמעותו של הבטון."הבטון האפור" כותב יעקובסון, "הבטון שנעשה בו שימוש מסיבי בכל רחבי הבניין, נחשב בדרך כלל בציבור לדבר מאיים. כדי להעריך אדריכלות מוצלחת – חלוקת חללים, כניסות של אור טבעי, משחקי אקוסטיקה, ביטוי קונסטרוקטיבי בחזיתות ובתקרות, פינות ישיבה ויצירת קשרי מבט – צריך ללמוד אותה. ללמוד ממש כמו מתמטיקה, ביולוגיה וספרות. ואולי עוד לפניהם. ראוי ללמוד על המק... -
שימור ותפאורה בבית האקדמיה ללשון העברית
23.01.13...כותבת קשת, "הולך נגד אחד מעקרונות המפתח של המודרניזם, והוא אמת החומר - התאמתם של החומרים, הטכנולוגיה והצורות לצרכים המדויקים שלמענם נוצרו. יש מן האבסורד בעצם ההקפדה על פרופילי אלומיניום "דמויי" בלגי (על אף שבימנו ניתן לפתוח חלונות רחבים בהרבה מן הזכוכיות הקטנות המשובצות בחזית), מעקות "ברוח" הקודמים (למרות שאלה, כיום, לא עומדים בתקנים ונוצר צורך בשידוך פלטות זכוכית בצמוד להן) ואבן "כמו" פראית - כל זה דיון בפני עצמו. אולם נדמה שהצורך ב"שימור מח... -
איך משפצים מקדש שצריך להחזיק 300 שנה?
12.04.11...עוטר בפסיפסים, המקיף רחבה רבועה. במרכז הרחבה ניצבת הקומה השנייה והמתומנת של המבנה ומעליה ניצבים שמונה צריחים מחודדים קטנים, המחוברים זה לזה במעקה פלדה מסוגנן. מעליה שוכנת קומה שלישית בצורת גליל בגובה של 11 מטר, שבו קבועים 18 חלונות. מעל לאחרונה קבועה כיפת המבנה המוזהבת. הכיפה עשויה מ-12,000 אריחי זהב מזוגגים בחמישים צורות וגדלים, אשר יוצרו בהולנד. חמישים ושש שנה לאחר השלמתו באוקטובר 1953, נדרש למבנה המקדש טיפול יסודי, שכלל חיזוק מבני כנגד רע... -
איך פסלים הופכים את עיצוב הפנים ליוצא דופן.
15.11.16...רך לעשות זאת, יחד עם מתן תחושת נינוחות." הכנסת מעגליות. לקחנו פסל שעמד ליד הכניסה, ועל מנת לשמור עליו הכנסנו אותו פנימה. הרגשנו שהפסל היה דינמי מספיק כדי להיות ממוקם קרוב לקיר מעוקל ובתנועתיות שלו לאזן את המראה של חלונות הפלדה הממוסגרים." משלים את הארכיטקטורה. "מדובר בבית של אוהבי אמנות. לכן, תכננו חללים גמישים בהם הפיסול והתמונות ישתלבו בארכיטקטורה, כאשר אנחנו נותנים להם מרחב נשימה מספק. השתמשו בפסלים הוורטיקליים עם תאורה... -
לגור בבנין מיוחד כמו כולם
9.12.12...זהות וביטחון, שמגבירה בתורה את תחושת ההתמצאות. אני חושבת שבשכונות מגורים דומות יש משהו חיובי מאוד, בהנחה שנעשה תכנון איכותי. אם כל בניין יהיה משוגע מה אז? מה אנחנו אוהבים בטיולים בחו"ל? את הבתים היווניים שכולם צבועים בלבן עם חלונות צבועים בכחול, ואת הסמטאות האחידות בפאריס".בטוקבקים לכתבה מוצגות הגישות הסותרות בצורה חדהנעמה כותבת "זוועה. עצוב. מזכיר לי את האיור מ"מומו" ספר הילדים המופתי של מיכאל אנדה, בו מתוארת עיר חד-גונית שמשתרעת עד מעבר לאופק, ... -
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11...ום. תמיר כותב על הנסיון של הבניה הטורית. למרות שזהו פתרון נפוץ בעולם, בישראל הוא לא הצליח. כיום הפרויקט נמצא במצב מוזנח עם תוספות הבניה וצבע הדהוי. מעניינת הערתו של תמיר בפסקה האחרונה -"ניתן להאשים את הקבלן וגם את הדיירים, וכמובן שכולם נושאים באחריות ,אבל גם לניכור הברוטליסטי המקורי, ולתזזית הגיאומטרית המכוונת של התכנון יש לטעמי חלק בתוצאה. חשוב לזכור זאת כאשר מתמלאים בנוסטלגיה לאדריכלות של שנות השישים והשבעים." *התמונה מהבלוג ערסיטקטורה. -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...צבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ללכת ולשכפל מבנים בווריאציות שונות זה ל-א אדריכלות!! אני אוהב את העבודות של כרמי, ומעריך את תרומתה לעולם האדריכלות, אך עד כאן. עד שימוש כופל בקונספטים. חבל באמת חבל. טביעת ידה של כרמי-מלמד ניכרת כאן היטב: מצודה עם חרכי ירי. משעמם משעמם משעמם ו...צפוי. פעם אמרו שסט... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11בית המשפט קיבל את טענותיה של צברית שפאן, הנדסאית אדריכלות כנגד הבעלים של הוילה שתכננה וחייב אותו לשלם 407 אלף שקל הכוללים את שכר הטרחה שלה, וכן פיצוי על עוגמת נפש עקב אי מתן קרדיט בפרסום הבית. פסק הדין מעניין בשל מספר סוגיות שעולות ממנו בעיקר בנושא זכויות יוצרים, קרדיט על עבודה וכן דרכי חישוב לפיצוי. צברית שפאן תכננה ב 1999 את "הוילה המרוקאית" בקיסריה עבור עודד בן זאב, הבעלים שהתחמק מאז בטענות שונות מתשלום שכר הטרחה שלה. המבנה שעיצבה הפך לשם ... -
אירוע הגמר של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים
23.11.15...ית שלה, "מושאע מושאע – פרויקט התחדשות עירונית בשכונת התקווה". העבודה, שהציגה גישה חדשנית לשיקום השכונה, זכתה במקום הראשון בשתי תחרויות נפרדות: "הפרויקט הזוכה בארכיטקטורה בפרס על שם ישראל וליאון רייסקין" ו"הפרויקט הזוכה בפרס לאדריכלות וזהות ישראלית ע"ש אבא אלחנני ז"ל". בתחרות השלישית, הפרויקט המצטיין באדריכלות נוף ע"ש אלימלך ארמוני, זכתה במקום הראשון עבודתו של ירון צלניק "מעבר הכרחי", אשר הציגה פתרון תיירותי לשימוש בשדות המוקשים ותעלות הנ"ט, המתפר...







