חיפוש - באר , בר |1| - דף 15
לא מצאת? פשוט חפש.
-
גגות ירוקים - חקלאות וגנים על גגות
12.05.14...כשלונות 14:45 - ארכיאולוגיה של "גגות חיים" בארץ, התמודדויות, הצלחות וכישלונות- עמיר בלבן 15:05 - תכנון "גגות ירוקים" במתחמי חברת החשמל - עלי כהן ואדריכלית נוף שביט טולדו 15:25 - סיור בגג יצרני במתחם וולקני, מנהל המחקר החקלאי – יוסי יניב אופן הרשמה עלות - 100 ₪ למשתתף מספר המקומות בכנס מוגבל, לכן יש להירשם מראש באמצעות הקישור המצורף. לפניות ולברורים: יוסי בן-שחר [email protected] , 050-6241607 -
על פואבלו אספניול בראשון לציון
27.04.14...קטסטרופה לאחר שיזמי הפרויקט נקלעו לקשיים, נעלמו והותירו אחריו רוכשי דירות ללא דירות. אך הקריסה ארעה בשלבי הבנייה האחרונים, כך שרוב רובה של השכונה עומד וקיים". לדעתו של יעקובסון, "השכונה בהחלט נראית שונה מכל מה שראיתי עד היום בארץ. נראה שהאדריכלים השקיעו רבות בתכנון, השקעה שבאה לידי ביטוי בעיקר בעיצוב החזיתות. אני מודה שהעדפתי את השכונות בהן השקיעו האדריכלים בטיפול האקלימי והנופי של השכונה, וביצירת מקומות מפגש מגוונים לתושבים – כמו השכונה לדוגמה ב... -
האם הרכבת הקלה בירושלים היא אמנם הצלחה?
23.04.14...תוסס לאחר שנות דעיכה רבות" אומר ל"גלובס" ניר ברקת, "הלב של ירושלים חזר לפעום ואנחנו ממשיכים להשקיע בפיתוחו ובחיזוקו. אין לי ספק שבשנים הקרובות, יחד עם הרכבת המהירה מתל אביב, תהפוך ירושלים לעיר עם התחבורה הציבורית המתקדמת והיעילה ביותר בארץ"."הרכבת היא כישלון מהדהד ולא יעזור שום שקר שמנסה ליפות את המצב!" עונה לראש העיר אחד הטוקבקיסטים. "הרכבות מפוצצות כי פשוט ביטלו את האלטרנטיבות! הציבור נאלץ להשתמש ברכבת, הוא לא בוחר אותה על פני אלטרנטיבה אחרת!" -
אוניברסיטת באר שבע ותכנון רק בין הקווים
18.03.14מה קורה כשמנסים לצבוע בלי לצאת מהקווים, כשמנסים לתכנן בתוך גבול של חלל סטרילי, ב"ואקום", נעלמת איזו נשמה. הקמפוס האוניברסיטאי של העיר באר שבע מרוכז בעצמו. הוא היה מרוכז בעצמו כך יותר מידי זמן, וזה מורגש, בעיר ובקמפוס.כדאי מאוד לקרוא את כתבתה של נ. ריבה, כי היא חשובה מאוד בהקשר זה. ריבה מדברת על "הפרדה היסטורית" בין צפון העיר לעיר עצמה. "את ההפרדה ההיסטורית הזו יצרה מסילת הרכבת, ששכונת רמות נמצאת מצפון לה והאוניברסיטה מדרום לה." התכנית החדשה מדברת... -
תחרות פומבית - 'לגור ירוק בישראל'
11.03.14...ם את הנזק עם הסביבה ומיטיב עם המשתמשים כפרטים וכחברה, ובו בעת כלכלי וישים. כמו כן, התחרות שמה דגש על שילוב בין אדריכלות, נוף ועיצוב לבין חשיבה מקיימת, וההצעות נדרשות להדגים כיצד ניתן לשלב עמידה בדרישות התקינה הירוקה המקובלות בארץ ואף למעלה מכך עם פתרונות תכנון ועיצוב מעוררי השראה.על המשתתפים יהיה לבחון את ישום האב טיפוס באתר לבחירתם כנגזרת למקבץ ו/או השתלבות במרקם העונה לדרישת צפיפות מגורים בעיר, התכנון יציג גם התייחסות לתנאי האתר, לתנאי אקלים מק... -
בית ברמת מוצא
17.02.14...לא מחיצות בנויות, כך התאפשר הכנסת האור והנוף לכל הקומה תוך התבססות על פתחי חלונות קיימים בלבד ללא הוספת פתחים או שינוי גודלם. חומרי הגמר בפנים הבית שנבחרו גם הם חלק מהעיקרון של חיבור לסביבה, למבנה ולאופי המקום. נעשה שימוש באריח פנים וחוץ דמוי אבן טבעית בגדלים משתנים, ובפורניר אלון מולבן ששימש כחומר עיקרי לכל הנגרות בבית. אלמנט משמעותי בעצוב הבית הוא מבנה הספרייה בסלון. מכיוון והדיירים הם אספני ספרים בעלי אוסף מכובד של ספרות מכל הסוגים, החל... -
מעשה בבניין לעקירה?
6.02.14...ס את המבנה יהיה פשע לדורות". ערכיו האדריכליים של המבנה נמדדים, בכמה מישורים מלבד זה ההיסטורי – הבנייה על קו הים, שימור הסמטה ההיסטורית שהוא יוצר, שמירה על המזח מהצפות והערך הכלכלי הבלתי מדיד שלו. "איזה מזל זה, שהמקום הכי יקר בארץ – הבניין היחיד שאני מכיר שהוקם כך על קו הים – ניתן לצופי הים. הוא שמר על הערכים שלו, נשאר של העם ולא נוכס בידי מיליונרים". כך מצטטת ק. רוזנבלום את האדריכל אייל זיו 1. מה טיבה של נוסטלגיה? שאלה טובה, וגם שאלה שלא תמיד י... -
דיור בלתי מושג
2.01.14דיור בר השגה בתל-אביבהאם בכלל אפשרי להתגבר על הפער העצום שבין מגורים בתל-אביב, למגורים בכל עיר אחרת בארץ. כאשר קיים ביקוש עצום כל כך לדירות, האם קיים סיכוי להוזיל מחירים באופן ניכר בעבור הסטודנטים?נעמה ריבה, בכתבתה, סוקרת את האינטרסים האמתיים המניעים את פרויקט מגורי הסטודנטים החדש של אוניברסיטת תל-אביב-הנקרא "מעונות ברושים"."למי שחשוב המחירים והקרבה לאוניברסיטה, ולא מרחב המחיה, מציעים המעונות פתרון נוח. אך לו היו משווים את מחיר הדירות למחירי השוק... -
רכבת הפרברים
26.12.13לא אחת. יש צורך בתחבורה ציבורית כדי להימנע מהשימוש במכונית הפרטית. אבל מה קורה כשצריך מכונית פרטית כדי להגיע לתחבורה הציבורית??!תחנות הרכבת בארץ, מואשמות פעמים רבות שהן מרוחקות מלב העניינים. החכמה הגדולה היא לאו דווקא המרחקים עצמם.. אנחנו הרי מדינה קטנה סך-הכל. חכמה גדולה, גלומה במחברים האורבניים, או - התכנון מוכוון הולכי הרגל ורוכבי האופניים.המחבר הוא סוד ההצלחה. מרחב עירוני מתפקד בעל קנה מידה נכון, ואסתטיקה נעימה לכל הפחות (אם לא יותר), הוא ההו... -
מאות סטודנטים ואדריכלים הפגינו נגד תנאי ההתמחות
13.12.13...תאחדים סביב מטרה משותפת. רוב משרדי האדריכלים המאמנים ממוקמים באזור חיוג 03. אם אתה גר בצפון או בדרום כמעט ואין מאמנים". יונתן לבנדיגר, אדריכל צעיר, פעיל במאבק למען גינת פלורנטין: "מעמד האדריכל משפיע על נראות התכנון בארץ. אדריכלים הם בסוף שרשרת התכנון. זה לא מאבק תעסוקתי, זה מאבק ציבורי על איכות התכנון". תומר לסלו, יו"ר איגוד הסטודנטים של בצלאל: "אני עבד לעתיד. אם המצב לא ישתנה אני וכל ראשי האגודות באוניברסיטאות בארץ מתכוונים ל... -
על זכוכית (אטומה) וארכיטקטורה
9.12.13...דש. "השימוש הארכיטקטוני המחוכם ביותר בזכוכית משול במידת מה לאפקט הרטורי של הסוגריים: משפט שהכותב אינו בטוח לגמרי האם הוא חשוב, מתאים או אפילו ראוי לטקסט שמסביבו, והוא מושם על כן בין סימנים שתפקידם לכאורה להצניע אותו מעט, כמעט להתנצל עליו. אלא שסימן – מעצם הגדרתו – מסמן ומדגיש, ומה שבסוגריים יאפיל על כן תמיד על מה שמחוץ להם. שקיפות בארכיטקטורה היא רק לכאורה צורה של הצטנעות, וקונסטרוקציה עשויה זכוכית שקופה תמיד תהווה את חלון הראווה של יתרת המבנה." -
הצד האפל של תמ"א 38
29.11.13...ידות מגורים, בד"כ בקומה הראשונה או בקומות העליונות. כאן טמונה גם אחת הבעיות המרכזיות של תמ"א 38. בעוד שערכן של הדירות משתנה בהתאם למיקום הפרוייקט הרי שעלות החיזוק נגזרת מעלויות החומרים ועבודת הפועלים ונשארת קבועה בכל מקום בארץ במנותק מעלויות הדירות באותם מקומות. המשמעות היא שעבור אותה עבודה יקבל הקבלן המבצע תמורה גבוהה בתל אביב ותמורה נמוכה מאוד בקריית גת או דימונה. כאשר החישוב הכלכלי מראה על הפסד מובק לקבלן, האחרון לא ייקח את הפרוייקט אולם... -
האל פוסטר, אמנות: אדריכלות, תסבוכת, ביקורת.
27.11.13קהילת האדריכלים והמעצבים הישראלית חיכתה במשך זמן רב לספר מקצועי חדש, כזה שיסעיר את הרוחות ולא רק ילטף, אלא יהיה בעל אמירה של ממש. נדרשו שנתיים שלמות לתרגם את הספר "אמנות: אדריכלות, תסבוכת" ולהוציאו לאור בארץ, אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא ועל כך נוכל להודות להוצאת פיתום ולאסתר דותן עבור מלאכת התרגום. הספר הוא למעשה אסופת מאמרים וביקורות שפורסמו ע"י האל פוסטר, מבקר אמנות ופרופסור בפרינסטון, במבחר אתרים ומגזינים מקצועיים בחו"ל. חלקו הראשון ש... -
האם אדריכלות היא מעשה פוליטי?
17.11.13...ות גבעות, מעלה אדומים ואפרת."מספר משרדי תכנון כבר החליטו לא להשתתף במכרזים מסוג זה, וכפי שהדברים נראים מאגר האדריכלים הזמינים שיכולים לגשת למכרזי משרד השיכון פשוט יקוצץ. במאמר תגובה של א.זנדברג , היא תוהה האם "הפעם האדריכלים בארץ ירהיבו עוז להודות בקשר בין תכנון לפוליטיקה ויסרבו לשתף פעולה?""במכרז החדש שיזם, משרד הבינוי והשיכון עושה מה שהאדריכלים והמתכננים מעולם לא העזו, ומכניס את הפוליטיקה למקצוע בדלת הראשית. עכשיו תורם של המתכננים לשים את הפולי... -
נוסעים במכונית הישנה...
11.11.13...נמשיך להיות מנוהלים ע"י כמויות מטורפות של רכבים פרטיים ופקקים אין קץ. אם קצב ריבוי המכוניות בארץ גדול מקצב ריבוי הכבישים, המשוואה פשוטה, מאוד. אמנם תמיד אפשר שתוסח דעתנו אל הפריפרייה המרווחת והמשופעת במקום חדש ומסודר לפקקים, אשר להם כבר אין מקום בערים הגדולות העולות על גדותיהן.. אבל בעצם, חייבים כבר עכשיו לשאול שאלות נוקבות. הרכבים הפרטיים הם אולי מלכי המסיבה היום, אך זה לא חייב להיות כך בעתיד. וכנראה גם לא רצוי..להמשך קריאה - בבלוג של יואב לרמן







