חיפוש - חדשות , בד , סמל |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
המשולש הירושלמי וטליתא קומי
4.10.11נועם דביר לוקח אותנו בכתבה ב"הארץ" לסיור בירושלים עם דוד קרויאנקר לרגל יציאת ספרו. דוד קרויאנקר מכנה את עצמו "ביוגרף עירוני". כשעבד בצוות לתכנון אורבני בעיריית ירושלים, התחיל לערוך סקרים היסטוריים וב-40 השנים האחרונות הספיק לפרסם כ-25 ספרים על תולדות האדריכלות והתכנון של ירושלים. בימים אלה יצא לאור ספרו החדש, "המשולש הירושלמי - ביוגרפיה אורבנית" (בהוצאת כתר ומכון ירושלים). לקרויאנקר יש מבט הפרוש לאורך זמן. הוא מציג תופעות שאנו לפעמים לא שמים... -
עיצוב בצבע רווי
14.09.11...מליסטי. "יוקרתי ומתנשא" קורא גיורא אוריין לסגנון ומשווה אותו לאייפון - סמל סטטוס חסר אישיות. "פילים לבנים, שבסלונים שלהם לא מתרווחים, ובפינות האוכל לא מסובים" אומר המעצב אריק בן שמחון. ההערצה לסגנון הזה בעיתונות מסתירה את העובדה שיש הבדל עצום בין מה שמצטלם יפה לבין בית שנעים לחיות בו. מרבית הבתים בארץ אינם מעוצבים כך. למרביתנו הדירות ה"אפורות - לבנות" נקיות מדי מאופי אישי, ממטען היסטורי או סימן לוקאלי. אתר Saf עוסק בעיצוב ואדריכלות ישראלית ונ... -
מינימליסטי יוקרתי ומתנשא
4.09.11...ות המסוגננות שלנו." אוריין צודק בהחלט, הסיגנון המינימליסטי שנפוץ כל כך ומצוטט במגזינים משדר ניכור והתנשאות. הדירות ה"אפורות - לבנות" נקיות ממגע יד, ממטען היסטורי או אישיות. אנו מסתכלים על הדירות האלה ואין לנו מושג אם אנו בדלהי, תל אביב או לונדון. אין הסטוריה, אין סממן תרבות או לוקאליות - סטריליות לבנה ונטולת אישיות. יתכן שמשפחות גרות בבתים האלה, אין לדעת. אם יש להם ילדים הם בוודאי מאוחסנים עטופים בפלסטיק באחד הארונות. את הכתבה מסיים אוריי... -
זהר בשדרה, מחשבות על מחאה וארכיטקטורה
31.08.11...שניפחו וטייחו אותו למוות מנצנץ. אבל זה לא הענין. מה שאותי מרתק בשדרה זה לנסות ולתפוש את המחאה כצורה חדשה. אנסה להסביר: הקונטראסט החד בין המחאה בשדרות רוטשילד ובין מגורי היוקרה הפרוסים לאורכן הוא ברור. על פניו נדמה כי ההבדלים לא יכולים להיות קוטביים יותר. סביב השדרה מתגוררים המנצחים של השיטה בטיפוס הבנין שהוא הסמל והתרגום הישיר ביותר לקפיטאליזם, המגדל. מנגד, או יותר נכון, למטה בחלל הציבורי הדקיק של השדרה, מאכלסים את האוהלים אלו שמגדירים את ע... -
תגובת העמותה לביטול התחרות בבצלאל
17.08.11... הארץ, דרך נעם דביר.בפגישה נכחנו לדעת שתהליך בחירת האדריכלים הוא לקראת סיומו. בקשנו מפרופסור צוקרמן לעצור התהליך ולארגן תחרות פומבית חדשה, כמתחייב ומצופה ממוסד כבצלאל, שקם לחדש את את מקצועות האומנויות בארץ ומחנך אדריכלים. העובדה שבצלאל ארגנה "תחרות" למוזמנים בלבד, מונע מאדריכלים שלא הוזמנו, שחלקם חונכו בבצלאל, לחשוף את היכולות המקצועיות. במעשה שלה, בצלאל נמנעה מלקים אחת מהמטרות שלה שהוא עידוד הפיתוח הרעיוני ועידוד המצוינות התכנונית. ציינו בפני פ... -
למה האדריכלים שותקים?
7.08.11הם לא שותקים, זה אתה שמקשיב רק לעצמך. מספר כתבות פורסמו לאחרונה ברשת ובהם דובר על העובדה שהאדריכלים שותקים ולא שותפים למחאה. באחרונה בהם, כתבתו של מיכאל יעקובסון ב Xnet, נשאל האם האדריכלים איבדו את מעמדם והפכו לבלתי רלבנטיים האם אנו מסוגלים לחזור ולמלא את התפקיד המרכזי של המקצוע ולתכנן דיור ראוי ובר-השגה לאזרחי ישראל. בכתבה מרואיין ישראל גודוביץ', מי שהיה כזכור מהנדס העיר תל אביב והוא מאשים את האדריכלים ברמיסת המקצוע. קולו של גודוביץ' חד ... -
הכוריאוגרפיה של המחאה
24.11.15...שתתפים, והן עבור הצופים בהם. במובן זה, לכוריאוגרפיה המרחבית של המחאה תפקיד כפול: היא מהווה הן מנגנון לבניית משמעות ופרשנות למציאות חברתית והן מכשיר למשא ומתן בין המוחה למדינה. התערוכה מבוססת על מחקרה של ד"ר טלי חתוקה, ראש המעבדה לעיצוב עירוני (LCUD) בחוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת תל אביב. התערוכה הוצגה בגלריה Compton מוזיאון של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), בשנת 2008. התערוכה מוצגת בישראל לרגל השלמת המחקר וכתיבת הספר, The Design of... -
אירוע הגמר של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים
23.11.15תקווה להתחדשות:שכונת התקווה עמדה במרכז עבודתה של ליז לייבוביץ, שזכתה בשני פרסים יוקרתיים בארכיטקטורה. פרס ראשון נוסף ניתן לסטודנט ירון צלניק על הצעה ליוזמות תיירותיות ברמת הגולן. "שכונת התקווה בדרום תל אביב היא תמצית של שגיאות תכנוניות שקיבלנו בירושה מהבריטים ומהתורכים. גם אם נתעלם מחזות המבנים ומהצפיפות נוכל להבחין מיד בפער בין מפת הבניינים לבין חלוקת המגרשים. העדר פרצלציה, בעיות בעלות, סככות שצמודות לבתים, תוספות בנייה לא חוקיות, צווי הריסה והת... -
סולידריות של אדריכלים
19.03.13אחרי ההדחה של רפי סגל מזכייתו בתחרות לתכנון הספרייה הלאומית ציפו כולם שהתכנון יועבר למועמדים למקום השני. אבל לא זה הדבר שקרה ויד הנדיב ממשיכה בהסתרת התהליך. "מדוע התחרות החדשה אינה בדיוק תחרות?" על כך מפרטת נעמה ריבה בכתבתה ב Xnet.בעקבות ביטול הזכייה פרסמה עמותת האדריכלים את מחאתה "כי התהליך המוצע על ידי יד הנדיב וחברת הספרייה הלאומית איננו תואם את עקרונותיה ואיננו תואם את עקרון שוויון ההזדמנויות המהווה נר לרגלי מוסד התחרויות של העמותה" ולכן "לא ... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13...ת בארץ באמת נמצא באוטובוסים? כיום בכדי לעבור מהפריפריה למרכז רק לרכבת יש עדיפות כתחבורה ציבורית. האם לא הגיוני אם כך להצמיד את תחנות האוטובוס לתחנות הרכבת ולהשתמש בהם רק לצורך איסוף ופיזור עירוני?יתכן שאם התחנות המרכזיות היו סגורות היה ניתן להפוך אותן למבני ציבור ומוזיאונים בדומה לתחנות רכבת מסוימות באירופה, אבל במרבית המקרים בארץ מיקומן המרכזי וצורתן הפתוחה דנות את המבנים האלה להריסה מוצדקת.* בתמונה - תחנת עפולה, מתוך הכתבה (באדיבות ארכיון אגד). -
ערב הכנה לבחינת הרישוי
9.01.14..., רמת גן - בניין עלית ערב הכנה לבחינת הרישוי הערב יתנהל בשני שלבים:1. "עושים סדר" - סקירה כללית של החומר הנדרש ללימוד ודרכים אפקטיביות להתכונן.2. "השאלה המעשית" - התמקדות בשאלה המעשית ובדרכים להיערך אליה ולפתור אותה. הערב בעלות סמלית על מנת לכסות על הוצאות השכרת המקום (תשלום במקום). חברי עמותה - מקום מובטח בהרשמה מראש. למי שאינם חברי עמותה - על בסיס מקום פנוי ובהרשמה מראש.להרשמה לחץ כאן-- -- -- -- - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -- -
ספריית החומרים פותחת את שעריה הווירטואליים
10.01.13צוות ספריית החומרים של מוזיאון העיצוב בחולון שמחים לבשר לכם שספריית החומרים פותחת את שעריה הווירטואליים! מנוע החיפוש של הספרייה ובו מאגר החומרים והטכנולוגיות המקיף בישראל פתוח לקהל בהרשמה בלבד, ללא צורך ברכישת מנוי. ספריית החומרים של מוזיאון העיצוב חולון נפתחה בראשית 2008 בתמיכת עיריית חולון ומשרד התעשייה,המסחר והתעסוקה (תמ"ת), כחלק ממתחם מדיטק חולון ומוזיאון העיצוב. זהו פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל. המבקרים בחלל התצוגה של ספריית החומרים מוז... -
"ب" - גיל מועלם דורון, שיח גלריה בבית האדריכל
23.08.12... 8 ספטמבר 2012, 12:00 גלריה בבית האדריכל, המגדלור 15, יפוגיל מועלם דורון בגלריה בבית האדריכל 06.09.12 – 18.10.12 האמן גיל מועלם דורון משחק באש... בליבו של בית האדריכל עומד אדם כרות ראש, ידו האחת מוכתמת בדם והשנייה עם סימני שריפה. לתוך קודש הקודשים מכניס האמן גיל מועלם דורון את האספלוס – היצור המיתי שאומץ על ידי התיאורטיקן ג'ורג בטאי כסמל ההתנגדות לארכיטקטורה, לפשיזם, לכלכלה הקפיטליסטית, להיררכיה. הדמות נושאת על גבה כנפיי... -
בילו בליך - מיצבים כמודלים זמניים וביקורתיים
6.05.12...אפיינת כיום, יותר מאשר אי פעם בעבר, סביבות ומבנים מעשה ידי אדם כתוצאה מהשינויים התמידיים המתחוללים בחברה, בהם ריבוי האוכלוסייה, הצפיפות, הכלכלה המיטיבה עם מעטים, נדידת קבוצות מאזור לאזור, קשיים במציאת מקורות פרנסה והמחסור בדיור בר השגה. המיצבים מייצגים את עצמם גם כיצירות אמנות, במובן זה שהם מוצבים במרחב ובחלל נתונים ועושים שימוש בשפה הפלסטית, במשחקי יצירה ובמגוון חומרים. יחד עם זאת, הם גם מודלים השואפים להדגים שיטה ניסויית חדשה וביקורתי... -
תערוכה והרצאה של ג'ורג' באלדל
29.01.12...ין סדרת הסרטים המוצלחת של הארי פוטר (כאן בתמונות).מה בתערוכה?מעצבים: יוסי אמר , מאיה אסיף –אשכנזי | סטודיו ארטן _בטונדה הסטודיו משקיע מאמץ וזמן לפיתוח רעיוני, הנולד מחקירת מבחר חומרים מגוונים: בטון, עץ מפירוקים, במבוק, רטאן ובדי ריפוד מתקדמים. מאיה אסיף: "בתערוכה יוצג הפרויקט "פלאש מול טראש" עיצוב של מבנה מלבני בקומפוזיציות משתנות, היוצר תעתוע הרמוני בין החומרים הקונטרסטיים" . המלבנים עשויים מתריסי עץ ישנים, אליהם הוצמדה יריעת קריסטל סברובסקי הע...







