חיפוש - חדשות , בר , טיח |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תחרות לתכנון שערי הכניסה לטכניון - המקום השלישי
4.04.14...ובלת ועושה שימוש יפה וראוי בקפל הקרקע המלווה את כביש הכניסה לטכניון" ציינו השופטים, "ההצעה משלבת בטופוגרפיה מבנה-דופן המלווה את תנועת הולכי הרגל לקמפוס. נוצרת חווית מרחב והתייחסות טובה לנוף הקרוב והרחוק".בתחרות שהוכרזה באוקטובר 2014 נדרש להציע ביטוי עיצובי המייצג את המוסד הטכנולוגי ומכבד את סביבתו הטבעית, תוך התייחסות לדרישות תנועה ותחבורה, בטחון ובטיחות. הצעתם של אדריכל משה שמש ואדריכל אורי כפיר מציגה פתרון רגיש וצנוע המשתלב בסביבה הטבעית, אינו ... -
קיימות או נמות?
19.02.14ממש כמו רופא, יכול גם אדריכל לשנות את חייו של מישהו, גם אם ידו אינה משגת. אמנם זה לא עניין של חיים או מוות ובכל זאת, קורת גג, היא לא דבר של מה בכך. לא ממש מפתיע, שאלו הם דווקא היפנים, שמראים לנו איך עושים את זה. אין הם מזלזלים ולו לרגע, במושג הארכיטקטוני המפואר "קורת גג". ובשל כך, הם דואגים לתת לו אינטרפרטציה ספציפית ומותאמת קונטקסט.הפליא לעשות זאת האדריכל היפני Shigeru Ban עוד ב-1995, לאחר אסון רעידת האדמה בעיר קוב שביפן. באן השתמש בחומרים זמיני... -
משרד האוצר העלה את מחיר בחינת הרישוי לאדר' צעירים
30.12.13...צעירים השבית לפני כשבועיים יחד עם התאחדות הסטודנטים את חמשת הפקולטות לאדריכלות בישראל במחאה על ההתעלמות המתמשכת של משרד הכלכלה מהניצול המחפיר של המתמחים באדריכלות. אך בעוד שבמשרד הכלכלה בוחנים את טענות האדריכלים הצעירים מתברר שבמשרד האוצר הוחלט להעלות את מחיר בחינת הרישוי לאדריכלים צעירים ובכך להרע את מצבם אף יותר. מחאת האדריכלים הצעירים והשבתת הלימודים באה לאור תנאי ההתמחות לרישוי באדריכלות הנמצאים תחת אחריות משרד הכלכלה ואשר כובלים... -
גן לאומי חדש בהר-הצופים: ריאה ירוקה או צעד פוליטי?
18.11.13...מערכת וואלה מדווחת כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה להקים את הגן הלאומי מורדות הר הצופים שיחלוש על 650 דונם.תושבי השכונות הסמוכות, אל עיסאוויה ואט-טור, פעילי שמאל ואף השר להגנת הסביבה עמיר פרץ מתנגדים נחרצות לתוכנית: לדבריהם זהו מהלך פוליטי ה"מונע אפשרות של התרחבות טבעית של האוכלוסייה ובנייה חדשה". מעניין לקרוא את עמדתו של נ.חסון בהארץ - בלוג ירושלמי. "מנגד, גורמים המצדדים בתכנית טענו כי בגן ישנם ממצאים ארכיאולוגיים חשובים, והם ציינו גם כי ... -
המסמך מוגדר כתחרות אך אינו אלא מכרז
30.07.13...נות את תנאי התחרות לתכנון בית המשפט המחוזי ולהפוך אותו לתחרות אמיתית ופתוחה. "המסמך מוגדר כתחרות אך אינו אלא מכרז" כותב יו"ר העמותה מאחר תנאי הסף שפורסמו על ידי מנהל בתי המשפט מונעים ממשרדים רבים להשתתף.להלן מכתבו של האדריכל ברור ברוך, יו"ר עמותת האדריכלים.- - -אל: מנהל בתי המשפט כבוד השופט מיכאל שפיצרבאמצעות פקס' 02-6513191 הנדון : מכרז לבחירת אדריכל לתכנון בית המשפט המחוזי עמותת האדריכלים מוצאת כי מעטים מבין משרדי האדריכלים יוכ... -
איך להרוג את באר שבע ב 55 דקות
17.08.12...ים בסדרה אני אחזור לרגע על שתי הנחות יסוד פשוטות. הראשונה – ספקי המוצרים והשירותים נוטים להצטופף ולהתמקם אחד ליד השני. חנות נעליים לדוגמה תעדיף להתמקם בקרבת חנויות נעליים אחרות, מערכות עיתונים יעדיפו להיות קרובות זו לזו, חברות הי-טק יעדיפו להתמקם באזור מוגבל. הסיבות לכך רבות ולא אפרט אותם כאן. ועכשיו החלק החשוב, אם אתם עדיין עוקבים... כספקי מוצרים מצטופפים, נוצר מסביבם "אזור דיכוי". אזור שבו לא יכולה להתקיים פעילות מתחרה. רוצ... -
מצד שני, יכול להיות שאני צודק
11.07.12אחד הדברים הבעייתיים כיום בתכנון העירוני הישראלי הוא שרוב מוחלט מהאדריכלים העוסקים בתחום מאמינים באותה תפיסת עולם - הגישה המכונה "עירוניות מתחדשת" מבית מדרשה של ג'יין ג'יקובס. בסדרת המאמרים הבאה אני מתכוון להראות גישה אחרת לעירוניות, לעיתים מנוגדת.הבעיה העיקרית לדעתי היא כמובן לא בגישת "העירוניות המתקדמת" עצמה אלא בטוטליות שבה היא שולטת בשיח האדריכלי. כשאדריכלים כל כך מאוחדים בדעתם ומשוכנעים בעצמם, יש להם יכולת גדולה להשפיע על מהלכי תכנון שאת תוצ... -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12...מהווה את אחד החסמים הגדולים לפיתוח העיר אל הים. עם או בלי חשמול, בחיפה - הרכבת היא הבעיה.מה הפתרונות האפשריים?ישנן שלוש חלופות באופן עקרוני:1. השארת הקו הקיים וחשמולו.2. שיקוע הקו הקיים אל מתחת לפני הקרקע במיקומו הנוכחי.3. העברת הקו למנהרה מתחת לכרמל.למה לא לחשמל ולהשאיר מעל לקרקע?פרויקט חשמול הרכבת הוא הזדמנות פז שמגיעה פעם בחמישים שנה. אם הטעות ההיסטורית בניתוקה של העיר מהים לא תתוקן בהזדמנות הנוכחית, העיר התחתית בחיפה לא תתאושש עוד זמן רב.מה ה... -
עקב אכילס של חוק התכנון החדש
11.12.11בלי תכנון אין חלוקת משאבים נכונה, אין צדק חברתי, אין צדק סביבתי, אין פיתוח, אין שימור, אין צמיחה כלכלית, אין פיתוח תשתיות, אין חברה ומדינה. יש אנרכיה וכאוס. בלי רישוי לא ניתן להשיג את יעדי התכנון. בלי אכיפה, לא ניתן לאכוף את הרישוי והתכנון גם יחד. לא ניתן להבטיח כי השטחים הפתוחים ישארו פתוחים. לא ניתן להבטיח שאזורי התעשיה ישמשו לתעשייה ולא למסחר. לא ניתן לוודא שמאגרי המים לא יזוהמו על ידי תחנות תדלוק. לא ניתן להבטיח שמקום בו ביקשו לבנות דירות קטנ... -
רם כרמי משיב לביקורת על הבימה
1.12.11...זאת כשבמקביל אסנת סקובלינסקי תוקפת את הבנין וחובטת בו "אני יכולה רק לדמיין את הגורמים בעירייה מחפשים אדריכל להבימה ואומרים לעצמם - הי, מי עשה לנו את התחנה המרכזית? זה פרויקט מוצלח, בואו נעסיק אותו שוב." הקטע המשעשע ביותר בראיון מגיע באמצעו ובו שואל יונתן קנטי הכתב את רם כרמי לגבי ההחלטה לצפות את המבנה בטיח מנצנץ. "כשהתחילה הביקורת ששמתי בומבה באמצע העיר, חשבתי להוסיף נצנצים כדי שהחזית תהיה קלילה יותר. אני לא מצטער על זה. זה אמנם לא היה במקור,... -
פרובינציאלי, קרתני וצר אופקים
21.09.11...sanna וכל המהומה מסביב, העניק כבוד הנשיא פרופסור צוקרמן ירום הודו ראיון לנועם דביר מ"הארץ". אין לי כח לשחזר כאן שוב ושוב את כל הטענות, וההסטוריה של הויכוח מי שרוצה יכול לקרוא את זה בכתבה המצויינת של דביר. אני אתייחס רק לדבריו של צוקרמן בראיון. מתוך הכתבה: לדבריו של פרופ' צוקרמן, הניסיון של סטודיו סאנה בבנייה של פרויקטים אקדמיים בולטים - כמו מרכז הלימוד של רולקס באוניברסיטה הפוליטכנית בלוזאן שבשווייץ, או בית הספר צולווריין לעיצוב וניהול ב... -
מחלקים כסף, לא תיקח? לא תלך מכות?
3.05.11...וכנית שמקורה בצורך לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה מציעה פיתרון של מתן זכויות בניה כדי לממן את השיפוץ הנדרש. זכויות בניה שוות כסף וכשיש מי שמחלק אותן, יהיו רבים שינסו לקחת. עכשיו מנסים להחזיר את התוכנית לפסים בשני מהלכים. כבר זמן מה מסתבר שהתוכנית לא עובדת כמתוכנן, בלשון המעטה. הבעיות שהתגלו עד עכשיו הן: לא משתלם לשפץ בתים במקומות זולים. כלומר בתל אביב ישפצו בתים ובבית שאן לא. אף קבלן לא מעוניין בזכויות בניה של עוד קומה בחיפה, חדרה, בית שאן... -
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11...איטי, מסודר ומובנה. לטעמי האישי הפרויקט בטיילת בבת ים מסכם את יכולותיו של המשרד הרבה יותר טוב מהמלל בכתבה. החסרון העיקרי במרבית הכתבות ב Xnet הוא המנעות הכתב מדעה אישית, ביקורת או מחמאות. לטעמי "בדרך אל הים" נשאר כמבנה קבע בגלל המיקום הנכון שלו, הביצוע המוקפד והמשחק שיש בו. כל אלה נזקפים בהחלט לזכותם של האדריכלים. הם לא חיפפו ברמת הביצוע "כי זה רק לשבוע", הם ידעו איך לבצע משהו פשוט מאד לכאורה אבל מדוייק ומהנה. צילום מתוך הכתבה - יובל טבול -
עושים סדר בשיפוץ
13.12.22...רג משמעותית את מערכות הבית ואיכות החיים שלהם, אך מצאו את עצמם נאבקים שוב ושוב מול שורה של מחסומים שנבעו מכך שלא תכננו מראש את התשתית הנכונה למערכות הרצויות. כאשר תהליך התכנון נעשה על ידי אדריכל.ית או מעצב.ת פנים, שלב התכנון כבר לוקח בחשבון את מערכות התמיכה הנדרשות, אך שיפוץ שמתוכנן על ידי בעלי הבית ללא תמיכה מקצועית עלול להשמיט את הנקודות החשובות הללו בשלב התכנון ולאחר מכן להיתקל בקשיים אמיתיים בשטח לממש את הטמעת המערכות הללו. ריכזנו כאן רשימת נו... -
טלפייר רוכשת את חברת Lcontrol ומרחיבה את פעילותה
31.03.22טלפייר רוכשת את חברת Lcontrol ומרחיבה את פעילותה בתחום טכנולוגיות הבנייןטלפייר השלימה בשבועות האחרונים את רכישת חברת Lcontrol ובכך הרחיבה עוד את סל הפתרונות הטכנולוגיים שהיא מציעה לבניין המודרני, בהם מערכות גילוי אש מבית טלפייר, מערכות כריזה מבית הכח בת קול בע"מ, אותה רכשה טלפייר לפני כשנה וכעת גם מערכות בקרת מבנה ומערכות שו"ב בטחון מבית Lcontrol.טכנולוגיה חדשנית נוספת מצטרפת למשפחת טלפייר: חברת Lcontrol מאשקלון, שהוקמה לפני כעשר שנים על ידי יגאל...







