חיפוש - סימבולים / בלוקים , חדשות , הום-סטיילינג , פרט , צילום |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הכנס השנתי לאדריכלות נוף בסימן 70 שנה לישראל
18.10.18...י בעל שם עולמי שעסק בנושא היחס של האדם למרחב.Jana Crepon – אדריכלית נוף גרמניה המתמחה בעיצוב גינות שדיברה על האתגר של הקמת גנים ציבוריים ברחבי העולם תוך התחשבות באופי ובמגבלות המקומיות והאתגרים שזה מציב בפני העוסקים בעיצוב הגנים.הכנס עסק בנושאים הבוערים על סדר היום של התחום:קהל היעד – מזמיני העבודה מול הקהל הרחבהעיצוב – צריך להיות קודם כל "יפה" או "פרקטי?"מושג הקיימות – איך אפשר לשמור על הטבע במסגרת העבודות?צילום אלעד מלכה -
חוקרים בטכניון זכו בפרס עיצוב יוקרתי
1.11.25...נים ובחומרים ומותאם הן לסביבה הספציפית והן לצורכי השתיל. מאחר שמדובר בחומרים מתכלים, המבנה הולך ומתפורר עם גדילת העץ.לדברי פרופ' שפרכר, מעבר ליישום הספציפי מציע הפרויקט תפקיד חדש לארכיטקטורה – תפקיד הכולל קשב אקולוגי, שיקום ושימוש בטכנולוגיה למען הסביבה. הפרויקט נתמך על ידי המרכז הטכניוני לבנייה מתקדמת (TACC) וחזית הקיימות של הטכניון.לפרויקט באתר התחרות – לחצו כאןלסרטון המציג את הפרויקט – לחצו כאן קרדיט צילום: דוברות הטכניון -
פוצצו את בניין ההסתדרות!
6.10.11בכתבה ב"הארץ" שוב יוצא נועם דביר לקרב מאסף לשימור... מי זה הפעם? אה, כן - "בניין בני ברית בתל אביב בסכנת הכחדה" צועקת הכותרת. צר לי אבל אני מסרב להתרגש. מגמת השימור בארץ בכלל ובתל אביב בפרט כבר חורגת מכל היגיון סביר. לא מדובר פה במקום שבו הורדוס התעטש וגם לא בשכיית חמדה אדריכלית. סביר להניח שבלי תמונה או כתובת אפילו לא תדעו באיזה בניין מדובר. בניין בני ברית הוא מבנה נטוש כמעט לגמרי שניצב בפינת הרחובות קפלן ולסקוב בתל אביב. הבניין תוכנן על ידי... -
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11...איטי, מסודר ומובנה. לטעמי האישי הפרויקט בטיילת בבת ים מסכם את יכולותיו של המשרד הרבה יותר טוב מהמלל בכתבה. החסרון העיקרי במרבית הכתבות ב Xnet הוא המנעות הכתב מדעה אישית, ביקורת או מחמאות. לטעמי "בדרך אל הים" נשאר כמבנה קבע בגלל המיקום הנכון שלו, הביצוע המוקפד והמשחק שיש בו. כל אלה נזקפים בהחלט לזכותם של האדריכלים. הם לא חיפפו ברמת הביצוע "כי זה רק לשבוע", הם ידעו איך לבצע משהו פשוט מאד לכאורה אבל מדוייק ומהנה. צילום מתוך הכתבה - יובל טבול -
קומות בנסיגה, אור וצל
22.01.12...צא ברחוב כמעט לא יכול לראות את הקומות החדשות. הרבה פחות נעים ללכת ברחוב שדופנותיו בגובה עשרות מטרים וקשה לראות פיסת שמים. קומות בנסיגה מאפשרות ליצור עיבוי של המגורים ברחוב בלי להשפיע על התחושה הקיימת".*התמונה מתוך הכתבה, צילום - פבל וולברג קנטי מעמת את דוידוב עם הטענה שבניינים גבוהים יותר וצפופים יותר ניתן למצוא בלונדון ופריז וגם בהם נעים ללכת. בנוסף הוא מציין ש"שתפיסת המגורים הרווחת בישראל אינה הולמת לחלוטין את האקלים המקומי. במדינה כמו יש... -
שכונות סגורות- האדריכלים נגד, האזרחים בעד
6.08.13...ניכור לסביבה העירונית בכוונת תחילה ובידוד מרצון אם מטעמי בטחון או הפגנת אליטיזם, כשבתוך השכונה ניתן לקבל את כל השירותים הנלווים החל מפארק ציבורי ומוסדות חינוך לילדים ועד מרכזי קניות סמוכים ואפילו אפשרויות בילוי. רמת אביב ג'. צילום- ויקיפדיהאך בעוד הציבור הרחב רוכש דירות בשכונות אלו, אדריכלים רבים לא מאושרים מאופי השכונות. קשת רוזנבלום מביאה את דבריו של הפרופ' אדריכל הלל שוקן: "זו אחת הבעיות הכי גדולות של סוג העירוניות הזה, שמחלק את העיר למרחבים ג... -
שפת הזכרון באדריכלות וצילום // מפגש ארכיג'וב 06
19.02.12...נו? כיצד אנו תופשים אתרי הנצחה? כיצד מייצגים זיכרונות סותרים בעיר, וכיצד העיר עצמה משפיעה על הזכרון?עדי ברנדה, צלם ומרצה לצילום, יעסוק בזכרון פוטוגני. איך זכרון מצטלם? איך מנציחים הנצחה? בהרצאתו יתייחס ברנדה לשאלות לגבי כושר הספיגה של מדיום הצילום במפגש עם זכרון ובקשר שבין צילום וזכרון קולקטיבי.לוח זמנים:18:30 התכנסות19:00 הרצאות20:40 פאנל מרצים ושאלות מן הקהל21:00 סיוםהכניסה חופשית, אך מספר המקומות מוגבל והדרישה גבוהה - הירשמו עכשיו ושימרו מקום! -
תהודת אחריות
11.03.12... בבניין, כלפי הסביבה שמחוץ לגדר המקיפה אותו, כלפי השומרים על ניקיונו ושלמותו וכלפי מעגלים מתרחביםוהולכים - הקהילה, השכונה, הרובע, העיר, החברה, הסביבה... תהודת אחריות מטפלת בשאלות אדריכליות חברתיות אלה בכלים מדיסציפלינה אחרת צילום בוידיאו ארט וסטילס. בתערוכה 'תהודת אחריות' בבית האדריכל האחריות הועברה במידה מסוימת אל הצופה הבוחר באיזו עבודה הוא רוצה לצפות ולכמה זמן. בלחיצה פשוטה על השלט יוכל כל צופה לשנות את תצוגת העבודות ואת החלל בו הוא נמצא.... -
אייקונים בחיפה, הישן והחדש
15.10.12...שיסמלו את הכניסה הדרומית לעיר: מלון חוף הכרמל בתכנונו המקורי עם שתי הפירמידות - לא תפס. הארמדיל הירוק, מרכז הקונגרסים - לא תפס, קניון חיפה עם גלי האלומיניום בחזית - נאדה, הבניין המפוצל של חברת החשמל - גם לא.מה לעשות ועל כולם חולש הכרמל. האייקון האמיתי של חיפה שאפילו האצבע המשולשת שתקע נימאייר בראשו לא מצליחה לגמד אותו. היחיד שהתקרב היה באמת ראש העיר המיתולוגי שתלה את הביצים שלו בכניסה לעיר עצמה.*בתמונה - הביצים של גוראל, צילום - דוד ישי, ויקיפדיה -
בין אדריכלות של יזמים ואדריכלות ממותגת
16.04.12...פתרון התכנוני צריך להיות יצוק על הלקוח ולא על גחמות האדריכל. לקוח שעושה בית אצל אורלי שרם, למשל, לא גר בבית שלו, הוא גר בבית של אורלי שרם." ובהמשך "בסופו של דבר, היצירתיות שלנו מוגבלת, אני צעצוע של יזמים."* בתמונה - עמי מור, צילום - עינת לברון מתוך הכתבה בגלובסהאדריכלות תמיד נקרעה בין הקצוות האלה. האם אנחנו אמורים להיות "מהנדסי פתרונות" ללקוחות או שאנחנו צריכים לתת את דעתנו האישית? אין כאן נכון ולא נכון, שני הצדדים צודקים. מי שביקש מאורלי שרם, פי... -
שמלת בטון ומלט | על הקשר בין אדריכלות ומגדר
8.03.13...מנע מהכוונה, אלא ע"י הנחיה כללית בלבד של האדריכליות המרואיינות לספר למצלמה סיטואציה אישית שנוגעת לעניין הג'נדר והתכנון האדריכלי. במהלך העבודה על הסרט עלו קצוות של חוטים ונקודות השקה בין האדריכליות, 25 חלונות קטנים ל-25 מקרים פרטיים שמהם אפשר אולי לדמיין את קווי המתאר של המבנה כולו. הסרט בנוי מתשעה פרקים. כל פרק הוא סידרה של מונולוגים מצחיקים, מרגשים ולפעמים מרגיזים של מיטב האדריכליות בישראל וממוקד באחד מתשעה נושאים. האדריכליות מצולמות תמיד בצילום... -
עיצוב על הבר
30.01.13...ולוגיות הדמיה בסיפור הויזואלי. טל’: 052-3888188ליבירה – תתאר המאיירת גיל – לי אלון קוריאל את היחסים המיוחדים שבין האיור למילה הכתובה והערך המוסף שמביא הצד הויזואלי, לטקסט. טל’: 052-2284840פולה בר – יתן עמית זולר, ראש המחלקה לצילום ומדיה, מבט ייחודי ואפוקליפטי על עולם המדיה, ויתאר כיצד נברא עולם זה ולאן מיועדות פניו. טל’: 054-4823810אללהמברה – ידגים המעצב התעשייתי, אלון רזגור, אפשרויות לחשוב אחרת בתוך הקופסא תוך ניצול משאבים הקיימים אצלנו בחשיבה.ט... -
שני צדדים של שימור
22.08.12.... הציבור חזר בהדרגה וביקש להתגורר בעיר, והחל להזרים הון אל תוך העיר, וכתוצאה מכך המחירים החלו להרקיע שחקים ולא נעצרו עד היום. (...) הסיבה שדווקא אזור לב העיר נהנה כעת מהפריחה הנדל"נית, היא העובדה שחלק גדול מהבתים נתון בבעלות פרטית, בשונה מאזורים אחרים בעיר שבהם קיימים ריבויי בעלות. דבר זה מקל על בעלי הנכסים לקדם תוכניות לבתים ללא צורך לשכנע בעלי דירות להיכנס לתהליך השימור."* צילום: אמית הרמן - הבית בפינת מלצ'ט ונחמני, מתוך הכתבה ב Xnet.אני רוצה ל... -
על שימור ומגורים בקופסת שימורים
5.06.11...ציה מאותות הזמן ומשיניו, ומאבדים כל תחושה של זהות שבניינים צוברים במרוצת השנים. החזיתות מקורצפות בזהירות, הפנים מדורדר לשלמות חסרת הבעה. בניינים חדשים מעוצבים בסגנונות תקופתיים מדוללים, וכך נשחק עוד יותר ההבדל בין האמיתי למלאכותי, ונוצר מה שקולהאס מכנה "על-זמניות נחותה ובלתי מכוונת". האם זה באמת שימור כשאנחנו מוציאים מרובע תוסס את החנויות הקטנות והברים ומכניסים במקומם גלריות לאמנות וחנויות מעצבים לתיירים?* צילום עופר וקנין מתוך הכתבה בדה-מרקר -
ארכיון של שני אדריכלים וסיפורם של שני בנים
29.02.12...משפטיים, אולם סיכמו כי הארכיון שלהם יישאר בבעלות משותפת.ארכיון מנספלד - וינראוב כולל אלפי תוכניות, שרטוטים, ציורים וצילומים של מבני ציבור, תרבות ומגורים - המכון ההידראולי בטכניון, שיכוני מגורים מ"טיפוס T" ברמת הדר (בתמונה. צילום באדיבות מנספלד - קהת), הצעה לתכנון קריית הממשלה (זכתה אך לא בוצעה) ועוד, כל אלה תוכננו בתקופת עבודתם המשותפת והם מהווים חלק משמעותי ממורשת האדריכלות המודרנית בארץ.ויינרוב מת ב-1970 ובנו, הבמאי עמוס גיתאי, הוציא בכמה הזד...







