חיפוש - פרטי בנין , חדשות , חדר , רוח , תחבורה |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תבחרו אתם - שטוחה או מכוערת?
6.02.11...ראה שהעיריה דוחפת לאופציה השלישית מאחר ובה עלות השיפוץ תיפול על מפעיל החניון ויש לקוות שהסקר לא יתפר כדי לקבל את התשובה הזו. ברחבי הרשת יש לא מעט ויכוחים בנושא. לדעתי עיריית תל אביב לא יכולה לטעון שהפתרון למטרופולין הוא תחבורה ציבורית ודילול תנועת המכוניות במרכז העיר תוך שהיא מפתחת חניונים במרכז. להזכיר - גם ההצעה לחניון בכיכר רבין עדיין לא הוסרה לחלוטין. הקישור הפעם הוא לקבוצה בפייסבוק בה מתאגדים תושבים ואדריכלים לבחירה בחלופה ללא החניון. -
הכנס השנתי של איגוד המתכננים בישראל
13.02.17הכנס השנתי של איגוד המתכננים בישראל יתקיים בחיפה, בתאריכים 2-3 למרץ 2017 ימים חמישי ושישי וכולל מיני מליאות, מושבים ומגוון סיורים בחיפה והסביבה.נושאו המרכזי של הכנס "בדרך ל - 2048 - בין תכנון לכאוס" וכן התחדשות עירונית, תחבורה, מערכת התכנון הלאומית, העיר חיפה, משבר הדיור, תכנון לדור ללא דירה ועוד. הכנס השנתי הוא האירוע המרכזי של קהילת העוסקים בתכנון בישראל ומהווה הזדמנות לפגו את מקבלי ההחלטות, אנשי האקדמיה ומיטב העוסקים בתחום כיום.הכנס יתקיים בה... -
הקרב על המדרכה
6.01.14..., לכביש חד סטרי בעל נתיב נסיעה אחד, ולצדו מדרכה רחבה שזכתה לעיצוב מחדש."קשת רוזנבלום מביאה בפנינו את הדילמות והאינטרסים, שלא מאתמול מנהלים לנו את המרחב הציבורי העירוני- ובעצם את החיים. הפזמון תמיד חוזר והפתרון שלו חייב להיות תחבורה ציבורית איכותית, לצד דרכי גישה נוחים לאופניים והולכי רגל."הדילמות והקשיים נובעים מאינטרסים חופפים של הרבה שחקנים על שטחים מצומצמים." "על הקרקע הציבורית העירונית מתחרים רבים: בקצה אחד מכוניות (כבישים) ובשני הולכי רגל (מ... -
תחנה לא מרכזית
4.08.11...תק מכל הקשר עירוני, ולהפוך אותה לתחנה אנטי-מרכזית. תנועה של עשרות אלפי נוסעים מתנקזת כיום לקניון ממוזג שאינו תורם לא לחוויה העירונית ולא לכלכלה העירונית." לדעתי נועם טועה. כל התחנות המרכזיות מוקמו במרכזי הערים - באר שבע, חדרה, תל אביב, טבריה, עפולה... כולן היו בדיוק על פי התפיסה של עירוב שימושים ומהירות הגעה וכולן נכשלו. אני חושב שהתפיסה לגבי תחנות כאלה היא ארכאית. אנשים היום לא רוצים לגור לידן, הנוסעים המגיעים רק רוצים לצאת ליעדם כמה שיותר מ... -
באר שבע היא לא פריפריה?
18.12.12...נגיד שתל אביב תהיה מרוחקת מעיר הבה"דים 35 דקות ובאר שבע תהיה במרחק של 20 דקות. כמה מאנשי הקבע יגורו במרכז וכמה בבאר שבע? אני מזכיר שגם בן הזוג צריך עבודה... עכשיו בואו נחשוב על מצב של שעתיים נסיעה לתל אביב ו 20 דקות לבאר שבע. טוב, עכשיו ברור שכולם יגורו בעיר הדרומית. שעתיים לכל כיוון מבטל כל יתרון שיש לתל אביב על באר שבע.קיצור זמן הנסיעה, הקטנת עלות הנסיעה בין תל אביב לבאר שבע פוגעת בהתפתחות העיר, לא תורמת לה.* בתמונה - רוביק דנילוביץ' (ויקיפדיה) -
על הקרקע #1: עבודות בבניה
23.09.13...מים כגון תחבורה, אדריכלות ובינוי ערים וכד'.מגדלים בשדירה, תב"ע ח-501, חולון // אדריכל ברוס לוין, קסמ אדריכלים. תכנון הסביבה ותכנון אורבני.מרכז רון למחוננים ומצטיינים ואגף חמדע בליווי מכון וייצמן. מתחם טכנולוגי מדעי, ראשון לציון // אדריכל דוד נופר, נופר אדריכליםמרכז רון ורדי למחוננים פועל משנת 1986 בראשון לציון. מרכז תרבות חבל מודיעין // אדריכל דוד קנפו, קנפו כלימור אדריכלים.האירוע בעברית.הכניסה בתשלום. למידע נוסף אודות האירוע ולהרשמה יש ללחוץ כאן -
קול קורא למציגים
3.09.15...יע על הפוטנציאל הממומש והגלום בה, לשתף בתהליכים ודוגמאות, ולהוות במה לגיבוש והצגת מתווה למדיניות עירונית בישראל. בוועידה יתקיימו מספר פאנלים עם דוברים מרכזיים, אשר ישמשו בסיס לפיתוח יוזמות חדשות בתחום העירוניות, בנושאים כגון תחבורה, תחזוקה, דיור, קיימות וחינוך. במקביל יערכו דיונים, הרצאות, סדנאות, סיורים, אירועים ותערוכות בתחום.הועידה תערך במתחמים שונים בעיר עכו (כגון המצודה, אולמות האבירים ועוד) וצפויים להשתתף בה כאלף איש. אנו מבקשים הצעות לעבוד... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11...ננים אנחנו צריכים להיות מודעים ואחראים גם לשטח הציבורי שהחזיתות שלנו יוצרות. קחו למשל קיבוץ, בצורת הישוב הזו המכוניות הורחקו מהבתים אל מגרש חנייה חיצוני. נכון, היית צריך ללכת מאתיים מטר עד לבית אבל אם תשוו את המרחב הציבורי של חלקים אלה לעומת הרחובות השוממים של ההרחבות באותו הקיבוץ... למרבה הצער אין פתרון אמיתי לבעיה ללא הפחתה משמעותית של כמות המכוניות בעיר. אופניים, תחבורה ציבורית, אגרה בכניסה לעיר - כולם פתרונות חלקיים שיכולים להטיב את המצב. -
בתי מלון אורבניים כמחוללי שינוי
12.02.12"השילוב הקונטקסטואלי שמכיל: מגורים, מסחר קל ואירוח הוא שילוב מנצח, פורה ומפרה." כותב יוסי מטלון ב archinotes, "למרות זאת, יש לבדוק את המינון של מספר מבני הארחה שיוספו ללב העיר (...) ואולי עדיף למקם בתי מלון אורבאניים צנועים דווקא במעגלים הרחוקים מלב העיר, במקומות חלשים מבחינה כלכלית ולא במרכז העיר המבוסס".בפוסט מתאר יוסי את השינוי שיכול מלון "בוטיק" ליצור סביבו - פעילות אינטנסיבית וויזואלית בכל שעות היום, מפגש אוכלוסיות שונות ושיקום מבנים ישנים. ... -
עיר המתוכננת למכוניות
22.05.14...ני אדם. עם זאת נראה כי גם במקרה הזה ישנה התכנסות לאותן קופסאות ענק, "Big Boxes" אמריקאיים, חסרי זהות, כשמרבית המאמץ העיצובי מושקע באולמות התצוגה. במקרה של לובינסקי זו תהיה קומת גלריה שתציג דגמי גלריות כך שייראו כמרחפות.לעומת הכתבת, טוקבקיסט יוצא נחרצות נגד הפרויקט-"אם היינו משקיעים את אותה האנרגיה על תחבורה ציבורית ולא פרטית אולי היה זה אפשרי להיות אדם בלי רשיון בישראל, ואולי היה כאן קצת יותר מקום לנשום. גוש דן - שמלת בטון ומתכת, אתה הגלות שלנו." -
התקדמות לקראת ייחוד פעולות למהנדסים ולהנדסאים
6.03.17...הנוספים ממשרד הכלכלה. לקראת הדיון גובשה במשרד הכלכלה טיוטה ראשונה לתקנות ייחוד פעולות אשר מטרתן הגדרת ייחוד פעולות למהנדסים ולהנדסאים בכל אחד מן התחומים המקצועיים (מבנים, ביצוע, בטיחות אש, אוורור, מים ותברואה, קרקע, תשתיות, תחבורה ותנועה וכיו"ב). במסגרת הדיון, הציגו נציגי משרד הכלכלה את מחויבות המשרד והשר לקידום הנושא ופירטו את המלצות הצוות המקצועי שבחן הנושא מטעמם. נציגי ההנדסאים הציגו את עמדותיהם בנוגע לייחוד פעולות להנדסאים, בדגש על תכנון, ... -
דיון - השפעות המחאה על התכנון והאדריכלות
27.09.11בחודשים האחרונים, כחלק מגל המחאה החברתית ששוטף את ישראל, ניסחו צוותי מומחים של מחאת האוהלים ניירות עמדה המציבים חזון לישראל אחרת, חברתית יותר, סביבתית יותר וצודקת. צוות דיור, תכנון, תחבורה וקרקעות של מומחי המחאה פרסם לאחרונה את ממצאיו והמלצותיו. אתמול פורסמו מסקנותיו של וועדת טרכטנברג בנושא הדיור. הנכם מוזמנים לכנס מקצועי להצגת המסמך שהכין צוות דיור, תכנון, קרקעות ותחבורה ציבורית. הכנס הוא יוזמה משותפת של ראשי הצוות, מרכז השל, איגוד המתכנני... -
סיור במנהרות בקו הרכבת המהיר לירושלים
31.05.16...ה של מנהרה מס' 1 בה החלו להכניס את צינורות המערכות לתפעול הרכבת קהל היעד: מתכנני הנדסה אזרחית, מפקחים, מנהלי פרויקטים, מנהור, מהנדסי תחבורה, מהנדסי כבישים, אנשי איכות סביבה, קבלנים, בונים ויזמים, מהנדסי רשויות והעוסקים בתחום בניה ותשתיות. לתשומת ליבכם: חובה על כל משתתף להביא: נעלי עבודה, אפוד זוהר וקסדת מגן, מהנדס אשר לא יצטייד בציוד בטיחותי, לא יוכל להשתתף בסיור !!! להורדת טופס הרשמה לחץ כאןהמידע באדיבות אתר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות בישראל -
לחיות בגן עדן
11.01.16...דשות בישראל, כתיבה על מבני ציבור ומעמד האדריכל. פעילה למען קידום תחבורה ציבורית. מתגוררת בשכונת פלורנטין בתל אביב ונוסעת באוטובוס. הגר צורהגר צור, אדריכלית בוגרת הטכניון, התגוררה כעשור בהולנד שם תכננה פרויקטים אורבניים, בניינים ומבני ציבור. בעלים של משרד לתכנון אורבני ומרצה בבית הספר לעיצוב של המכללה למנהל. מתגוררת במרכז תל אביב ורוכבת על אופניים עם שלוש בנותיה. יום רביעי, ה-20 בינואר 2016, 19:00.גלריית לאדירכלות זהזהזה, האנגר 21,נמל תל אביב-יפו.







