חיפוש - חדשות , חלונות גג , רנו |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
קטדרלת הנוטרדאם בפריז נפתחה מחדש - פרויקט החלומות?
20.04.25...ה על מנת להבטיח את איכות העבודה והתאמתה למקור.אז כמה עולה התענוג?המימון לשיקום הקתדרלה נאסף מתרומות פרטיות וציבוריות. יותר מ-340,000 תורמים מכל העולם השתתפו בגיוס הכספים, כולל מיליארדרים צרפתים כמו פרנסואה-אנרי פינאו וברנאר ארנו, שתרמו סכומים משמעותיים.גם ממשלת צרפת תרמה את חלקה, כחלק ממחויבותה לשימור מורשת לאומית.עלותו הכוללת של הפרויקט מוערכת בסכום של כ 850 מיליון אירו.טקס פתיחה מרגש הציג לעולם את המומומנט ההיסטורי במחודשטקס הפתיחה, שהתקיים ביו... -
בטון חשוף וביקורת אדריכלות
2.04.13מיכאל יעקובסון ממשיך בסיוריו בבלוג והפעם מבקר בתיכון ליידי דיוויס שתוכנן על ידי האדריכל רם כרמי. גם הפעם לא חוסך יעקובסון ביקורת, לא מכרמי ולא מאיתנו האדריכלים. כמה נקודת במאמר שוות דיון מיוחד כשמבנה ליידי דיוויס משמש דוגמה מעולה להדגשה.נתחיל בנקודה החשובה ביותר, זו שלדעתי מתעלמים ממנה אדריכלים רבים ולבטח התעלמו ממנה אדריכלי הברוטליזם - משמעותו של הבטון."הבטון האפור" כותב יעקובסון, "הבטון שנעשה בו שימוש מסיבי בכל רחבי הבניין, נחשב בדרך כלל בציבור... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12כתבה ב Xnet מציגה את המבנה הראשון במכון שכטר למדעי היהדות שתוכנן על ידי האדריכלית עדה כרמי מלמד ומציתה שובל של טוקבקים סביב השאלה: האם לאדריכל טוב יש סגנון אישי או שהוא רק משכפל את הצלחתו הראשונה?אין ספק שניתן לזהות את "כתב היד" של עדה כרמי. גם מיכאל יעקובסון מתייחס לכך בכתבה: "אין מקום להתבלבל, טביעת ידה של כרמי-מלמד ניכרת כאן היטב, כדוגמה נוספת לשפה הצורנית המאופקת של אדריכלית שחוזרת ומתעמקת בעבודותיה במושגים כמו אור, דרך ושורשיות". העיסוק במוש... -
הפחד לטעות בעבודת עיצוב פנים ואדריכלות והפתרון
23.01.23יש משהו שמלווה אותנו לאורך כל הדרך במקצוע שבחרנו: הפחד לטעות. אם אתם בעלי מקצוע בתחום האדריכלות והעיצוב ואתם שותפים להרגשה הבאה, אז הגעתם למקום הנכון. בחרנו במקצוע שהמיוחד בו הוא התהליכים שאנחנו עוברים עם הלקוחות ושם יש לנו את היכולת להשפיע ולהפוך את הבתים של הלקוחות שלנו נעימים, רכים, מיוחדים עבורם.ולתהליך הזה מתלווה תחושת הפחד מלטעות. אני אוהבת את הפחד הזה כי כל עוד הוא במינון קטן אז הוא שומר עלי מטעויות. כשהוא נמצא שם באיזו נקודה אז הוא גורם ל... -
אחד על אחד עם ענבל קרקו
31.01.17השבוע מתארחת אצלנו לשיחה אחד על אחד ענבל קרקושלום ענבל, ספרי לנו קצת מי את ומה עיסוקך כעת? אני מעצבת מזה 10 שנים, עוסקת בעיצוב בתים פרטיים, דירות, חנויות ופרויקטים מסחריים. משלבת פנג שואי בעיצוביי, פנג שואי תורם בריאות, שפע כלכלי ומערכות יחסים טובות לכל חלל.איך הגעת לעסוק בתחום?כל חיי אהבתי לצייר, יצירתיות הייתה מעולם תכונה מאוד בולטת אצלי. אז אחרי שנים של עיסוק במקצוע אחר, החלטתי לפני כ- 13 שנים להגשים חלום והלכתי ללמוד עיצוב פנים. היתר היסטוריה... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11בית המשפט קיבל את טענותיה של צברית שפאן, הנדסאית אדריכלות כנגד הבעלים של הוילה שתכננה וחייב אותו לשלם 407 אלף שקל הכוללים את שכר הטרחה שלה, וכן פיצוי על עוגמת נפש עקב אי מתן קרדיט בפרסום הבית. פסק הדין מעניין בשל מספר סוגיות שעולות ממנו בעיקר בנושא זכויות יוצרים, קרדיט על עבודה וכן דרכי חישוב לפיצוי. צברית שפאן תכננה ב 1999 את "הוילה המרוקאית" בקיסריה עבור עודד בן זאב, הבעלים שהתחמק מאז בטענות שונות מתשלום שכר הטרחה שלה. המבנה שעיצבה הפך לשם ... -
אירוע הגמר של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים
23.11.15תקווה להתחדשות:שכונת התקווה עמדה במרכז עבודתה של ליז לייבוביץ, שזכתה בשני פרסים יוקרתיים בארכיטקטורה. פרס ראשון נוסף ניתן לסטודנט ירון צלניק על הצעה ליוזמות תיירותיות ברמת הגולן. "שכונת התקווה בדרום תל אביב היא תמצית של שגיאות תכנוניות שקיבלנו בירושה מהבריטים ומהתורכים. גם אם נתעלם מחזות המבנים ומהצפיפות נוכל להבחין מיד בפער בין מפת הבניינים לבין חלוקת המגרשים. העדר פרצלציה, בעיות בעלות, סככות שצמודות לבתים, תוספות בנייה לא חוקיות, צווי הריסה והת... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11קרב אדריכלים בין תפיסות עולם מנוגדות מתחולל בין ד"ר יודן רופא ופרופסור הלל שוקן לבין האדריכל ירון טוראל בבלוג של עמותת מרחב. הויכוח ניצת בעקבות פוסט המציג את העיר לוד כמקרה מבחן, כדוגמא לבעיות הנמשכות של תכנון ודיור בישראל, וכאתגר ליצירת השינוי הנדרש. ירון טוראל שהיה אחד המתכננים של תכנית המתאר של לוד, ושנמצא בצוות הליווי והעדכון של תמ"א 35 מציב בפני אנשי העמותה שאלות שמצליחות למקד את הדיון בנקודות התורפה של ההשקפה המכונה "עירוניות חדשה". אנש... -
חזיתות של גרפיטי ותכנון פרמטרי
23.07.12...רי ההקרנה מתאר מבט הפוך מבפנים החוצה של הבנין ועושה שימוש בחלונות על-מנת להציג סצנות אורבניות מתחלפות. לצורך התכנון התבססנו על מחקרי תעופה ותצורות המבניות השונות של זרזירים. באמצעות שימוש בתוכנות פרמטריות של מערכות חלקיקים יצרנו אנימציות דינמיות המשתנות על גבי החזית. הפרמטרים בהם עשינו שימוש לצורך יצירת דפוסים צורניים אלה מבוססים על סימולציות של כוחות פיזיקליים כגון עוצמת וכיוון רוח, כוח משיכה, חיכוך, עירבול וכד'. שינוי של פרמטרים אלה יצר מבנים ש...