חיפוש - פרטי בנין , חדשות , שונות , רגל , רכב |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
פרויקט שער העיר של ראשון לציון
30.12.12... (...) מערב העיר הוא פרבר-שינה בממדים אמריקאיים, מפורק לפירורים. שכונות המגורים מנותקות, הקניונים והיכלות הקולנוע מחייבים הגעה ברכב פרטי"...את הבעיה הזו שמתארת נעמה לא באמת זיהו בעיריית ראשון. הם ממשיכים בכל הכח לירות לעצמם ברגל עם אותו כלי הנשק התכנוני. בתחרות סגורה לעוד פרויקט מיותר במקום הלא נכון זכה משרד האדריכלים "קנפו-כלימור" (התמודד מול המשרדים "ניר- קוץ", "ישר אדריכלים" בשיתוף רון ארד, "באה אדריכלים" ו"ברעלי לויצקי כסיף"). התחרות היא על ת... -
העיר התחרותית, העיר החברתית
18.12.12...העיר התחרותית' היא הגישה המוכרת לנו יותר כיום בישראל" כותב שלוש, " בגיזה זו ה היעד העירוני המוביל הוא השאיפה לצמיחה כלכלית, תוך תחרות עם הערים השכנות למשיכת עסקים ואוכלוסייה חזקה (...). הגישה של 'העיר החברותית', לעומת זאת, מוכרת פחות כיום בארץ. העיר החברותית שואפת להטיב קודם כל עם התושבים הקיימים, ולא רק למשוך תושבים חדשים. סימן ההיכר שלה הוא השקעה בהולכי הרגל, גם על חשבון תנועת כלי הרכב, על ידי חידוש רחובות עירוניים".שווה לקרוא. הנה הקישור שנית. -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12...ו נסתכל על פאלו-אלטו. גם שם יש ריכוז גבוה של סטארט-אפים, קרנות הון-סיכון והשקעות. והעירוניות מה? אפס. צפיפות נמוכה מאד, רחוב מרכזי אחד קצר מאד וגם אליו כולם מגיעים ברכב. עיר פורחת בלי צפיפות? ביקושי שיא לדיור במקום בלי הולכי רגל?! מה, זו לא התוכנית המופלאה של פטריק גדס שיוצרת את הביקושים?!?תעשיות אוהבות להצטופף ולהתכרבל עם עצמן. דטרוייט ריכזה את תעשיית המכוניות האמריקאית לפני חמישים שנה, ונציה את תעשיית הזכוכית לפני חמש מאות. חברות סטארט-אפ מתכרב... -
היכלי הספורט של חיפה
18.10.12נעמה ריבה בוחנת ב Xnet זה מול זה את אצטדיון הכדורגל החדש שבפאתי העיר מול מגרש הכדורסל ברוממה שעבר שיפוץ. "מי מהם יתרום יותר לעיר?" היא שואלת. למרות שהתשובה נראית קלה, אפשר למצוא מקרי מבחן שיוכיחו שלא הכל פשוט כל כך."בכניסה הדרומית לעיר" כותבת נעמה, "נבנה אצטדיון 'סמי עופר' (בתכנון מנספלד-קהת) עתיר התקציב – חצי מיליארד שקלים, שמשפחת עופר תרמה כחמישית מהם וזכתה באזכור המיליארדר המנוח. (...) אלא שהעיר עצמה לא תרוויח ממנו הרבה: הוא מרוחק ממנה, והאוהד... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...ם להחזיק מכונית במרכז העיר אז הם צריכים כנראה לשלם על זה".ובינתיים בעיריית תל אביב...עמית אשכנזי, מומחה למדיניות סביבתית אורבנית, מתארח בבלוג של שרון מלכי וכותב על אחת הדרכים בה עיריית תל אביב מתכננת לפעול על מנת לעודד הליכה רגלית בעיר - להגדיל את היצע החנייה. מה? סליחה?!? גם עמית לא מבין איך נבנה הקשר בין המטרה לתוצאה. " למה להגיד שאתם רוצים שנפסיק להשתמש ברכב פרטי אם אתם בעצם בונים לנו עוד חניות?" הוא שואל ועונה, "אם העירייה הייתה רוצה, היא הי... -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12...בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה ברחוב, להוסיף הכנסה לבעלי העסקים ברחוב ולאפשר הפרדה טובה יותר בין הולכי הרגל שילכו בשדרה לרוכבי האופניים בסוף השבוע".לעומתו תומר שלוש בבלוג שלו מציג את הבעייתיות: " מסיבה לא ברורה תל אביב בוחרת להעתיק פרוייקטים מוצלחים בצורה עקומה, שמעקרת את המשמעות שלהם. בעוד שבערי העולם בחרו לסגור צירי תנועה רא... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...ת העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל את הקו לקו מזרחי וקו מערבי אבל ניתן אפילו לפצל עוד. לקו (למשל) שיגיע מתחנת הרכבת במרכז הירידים לאזור עתידים יהיה ביקוש בטוח.אבל גם כך הנקודה שמעלה לרמן נכונה ובדרך כלל נזנחת. כשמתכננים את הערים לתחבורה פרטית ולא יוצרים בהן רחובות להולכי רגל, יהיה קשה מאד גם להקים בהן מערך של תחבורה ציבורית יעילה. -
להורדת הכיכר שילחו את הספרה 1!
21.12.11.... לא הייתה שם כיכר כלל: "בפועל, לא היתה זו כיכר, אלא אי תנועה בקוטר 66 מ', מנותק מהרחוב על-ידי כביש טבעת היקפי. הניתוק הלך והחריף עם השנים. החזרת מרחב הכיכר לציבור, כמרחב עירוני שימושי, היתה אפשרית רק על-ידי הפרדת הולכי הרגל מכלי הרכב ויצירת אזורים בלעדיים לתנועת הולכי הרגל. כך נוצר מקום מפגש ופעילות חופשית, למגוון סוגי האוכלוסיה, בכל שעות היממה. יעד זה הושג על-ידי הורדת מערך התנועה המוטורית בחצי מפלס ויצירת רחבה מרכזית מוגבהת. נוצרה מע... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11...רכב.ה תמונה המצורפת כאן ומקורה בבלוג מציגה יפה מאד את הבעיה: רחבה נעימה עם קשתות שנועדו למסחר ובתי קפה ולבטח הייתה שוקקת אם הייתה זוכה לטיפול נכון יותר ולהרחקת המכוניות. ההעדפה האוטומטית שלנו לתנועת המכוניות על פני הולכי רגל ורחוב שוקק וחי ברורה. כולנו רוצים לחנות ממש מתחת לבית, אם היה אפשר - היינו רוצים להחנות את הרכב כך שתא המטען יהיה צמוד למקרר במטבח. אבל כמתכננים אנחנו צריכים להיות מודעים ואחראים גם לשטח הציבורי שהחזיתות שלנו יוצרות. קחו ... -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11... חונים (שהם בדרך כלל הגבול האמיתי בין נתיב ההליכה ונתיב הנסיעה), אבל העיקר - למחשב מכוניות זה קל, למחשב הולכי רגל, ילדים, חתולים, רוכבי אופניים - זה החלק הבלתי ישים. המערכת יכולה לעבוד רק אם כל רכיבי התנועה מצייתים לה ונעים על פי הוראותיה. כל עוד יש הולכי רגל שמחליטים פתאום לרדת לכביש - התכנון הזה אינו יותר מאשר הדמייה יפה של סרט עתידני. אבל המחשבה מקורית והנסיון מעניין - הכנסו לכתבה כאן. התמונה מתוך הכתבה - הדמיה של Bjarke Ingels Group . -
סוף עידן המכונית בעיר?
9.06.11יואב לרמן מתמקד בפוסטים האחרונים בבלוג שלו בהרחקת המכונית הפרטית ממרכזי הערים. הפקקים, בעיות החניה וההשפעה של המכונית על האדריכלות הם נושאים ידועים ומוכרים ולמרות הבעיתיות, עדיין מקבלת המכונית את העדיפות על הולכי הרגל. בפוסט האחרון מציג יואב מערכת חנייה עירונית ממוחשבת המותקנת כנסיון בעיר סן פרנסיסקו. מערכת זו מאפשרת לנהג לגלות מקומות חנייה פנויים ואת מחירם לשעה דרך הנייד, או המחשב. אבל יותר מכך - המערכת משנה את מחירי החניות על פי העומס. המער... -
סיפור של פינוי בינוי ובירוקרטיה
31.05.11...של המתחם. האדריכל גיורא דותן, אומר בכתבה של 'ערב ערב': "ארבע שנים אנחנו בהליך של תיאום מול העירייה, אבל שום דבר לא קורה. ראש העירייה לא עמד בהתחייבויותו". ראש מינהלת השכונות הוותיקות, נחום סרי, מוסיף: "אני לא ישן בלילה בגלל הסכנה במבנה הזה ובגלל שדברים לא מתקדמים. יהיה שם אסון! המקום הזה מסוכן מכל הבחינות. זה מבייש את העיר שיש בה מבנים כאלה". אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה ולגלות חלמאות וגרירת רגליים של בירוקרטים עירוניים. * צילום - רוחמה ביטון -
הסקר על עתיד כיכר דיזינגוף
24.03.11... רכב פרטיים ואוטובוסים. 2. שיפוץ והורדת הכיכר למפלס הקרקע:הככר תונמך ותהיה במפלס הרחוב. במרכז הככר תפותח גינה עם עצים וצמחים ופינות ישיבה. הכביש יעבור מסביב לכיכר והגישה לככר תהיה דרך מעברי חציה מרומזרים. תנתן עדיפות להולכי רגל בחצייה לככר. 3. שיפוץ הכיכר, הורדה למפלס הקרקע ובניית חניון תת קרקעי מתחתיה:כמו חלופה ב' ובנוסף יבנה חניון תת קרקעי שיכיל עד 280 מקומות חנייה. בעקבות בניית החניון יבוטלו מקומות החנייה כחול לבן ברחובות סביב הככר והמדרכות ב... -
תחרות שערי הכניסה לטכניון
17.11.14...צגות מתמודדות עם מתן ביטוי עיצובי הולם למוסד הטכנולוגי תוך התחשבות בהקשרים הסביבתיים הרגישים ותוך מתן מענה לסוגיות של תנועה, תחבורה, ביטחון ובטיחות. מתוך דברי חבר השופטים על ההצעה הזוכה:"ההצעה לראות במבנה השער גשר נוח להולכי רגל ונקודות תצפית חדשות, יוצרת פתרוןשהוא מרשים וצנוע כאחד. ההצעה קושרת היטב הולכי רגל אל לב הקמפוס ויוצרת פתרון שלם ורגישהמייצר הפרדה נאה בין מסלולי הולכי הרגל, אופניים ותנועת הרכב באזור השער.ההצעה מציגה התייחסות רחבה לטופוגר... -
ארכיתור 110 - איצטדיון סמי עופר בחיפה
2.10.13יום שישי, 25 באוקטובר 2013, 09:45מפגש: שער הכניסה הראשי לאיצטדיון.המפגש בשעה 09.45 בכניסה לאיצטדיון מצדו המזרחי, עם נעלים סגורות (לא סנדלים)למגיעים מדרום : רכבת היוצאת ממרכז הירידים 08:33 מגיעה לחיפה חוף הכרמל 09:19איצטדיון סמי עופר חיפה עם מנספלד-קהתאדריכלים ובוני ערים חיים קהת ומיקי מנספלד ידריכו בפרוייקט הדגל של המשרד: איצטדיון סמי עופר, החדיש והמשוכלל ביותר בארץ, ההולך ונבנה במבואות חיפה (כביש 4). האצטדיון נבנה בסטנדרטים בינלאומיים ובמסגרתו...







