חיפוש - יובל כרמי , חדשות , חיפה , תל אביב |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תל אביב נגד חיפה ולהיפך
29.03.11יואב לרמן תוקף את ראש עריית חיפה בעקבות מאמר שפרסם יונה להב. "ריסוק הצפון והדרום הוא תוצר של מדיניות מכוונת של ממשלת ישראל. נדידת הצעירים לתל-אביב מרוקנת אותנו" טען ראש העיר במאמר ויואב משיב לו. במאמר "תחי מדינת תל אביב" מציג לרמן את דעתו על הפרויקטים שהוביל ראש עריית חיפה בשנים האחרונות. הטענה המרכזית בכתבה היא השקעת הכספים הגדולה שכוונה למנהרות הכרמל, לקמפוס הנמל ולמתחמים אחרים בעוד שהמתחם העיקרי שהוא לב העיר - הדר הכרמל נותר מוזנח: "הדר ה... -
לחבר את חיפה לים?
21.05.13האדריכל עמי שנער מפרסם ב Ynet כתבה המציגה את תפיסתו לגבי התכנית לפתיחת חלקו המערבי של נמל חיפה, תכנית שאושרה בשבוע שעבר על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה "כאשר האתגר הקשה מכולם הוא סוגיית הרכבת"."אולם כיצד ניתן ליישם את התוכנית" שואל שנער בכתבה, "כאשר כל החסמים לפיתוחה, קרי שיקוע המסילה, פינוי ממגורת דגון או המתקנים הביטחוניים, אינם בשליטת העיר? כיצד ניתן לחבר את רחובות העיר לקו המים גם בטרם יוסרו חסמים אלו? בגישה יישומית בשלבים, לקחנו על ... -
יונה להב ומלחמות המאה שעברה
23.12.12פוסט מצוין בבלוג של יואב לרמן מציב זרקור על החלטותיו האחרונות של ראש עיריית חיפה ובמיוחד על ההחלטה להגדיל עוד את נמל חיפה. "במקום להתמקד באפשור ועידוד אפשרויות תעסוקה הצומחות בעולם הפוסט-תעשייתי שבו אנו מצויים ולפתח אלטרנטיבה לתל-אביב, יהב חושב שכמה סוורים בנמל יעשו שינוי משמעותי בתהליך שקיעתה של חיפה"."ובאשר לכלכלה העירונית וצמיחת התעסוקה" ממשיך לרמן, "חיפה ממשיכה לדחוף את הכל החוצה ולרוקן את מרכזה, כמו במקרה של האצטדיון החדש ופארק מדעי החיים, ו... -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11עמותת מרחב הצטרפה גם היא לקריאה לשקע את הרכבת בחיפה. למי שלא עוקב אחרי המתרחש - הרכבת מתכננת מעבר לרכבות מונעות בחשמל ומהלך זה יגרור עבודות תשתית עצומות. זו ההזדמנות היחידה שתצוץ ב 50 שנה הקרובות לעיר חיפה לטפל בתוואי הבעייתי המנתק את העיר מהים ולשקע את מסילת הרכבת. עד כה תמכו במהלך השיקוע - עיריית חיפה, אגודת האדריכלים, רשות שמורות הטבע, עמותת מרחב וגופים שונים של התושבים. מהצד השני נמצאת הנהלת הרכבת ופקידי האוצר שגרים מן הסתם בתל אביב שמטרתם לב... -
עם הגב לכאן, עם הראש לשם
9.09.11...ות בעיר. כדי לקבל יותר ניקוד בנושא מוצע לתת הקלות במס ותמריצים לחברות בינלאומיות וחברות סטארטאפ שיקימו את משרדיהן בעיר. ועכשיו חשבו על חברה שכבר החליטה לפעול בארץ וצריכה להחליט אם להקים את המשרדים שלה בתל אביב או בבאר שבע / חיפה. הפעולה המוצעת תגרום למשיכה עוד יותר גדולה של מרכזי התעסוקה במרכז על חשבון הפריפריה. מדד אחר הוא מספר הסטודנטים הזרים הלומדים בעיר. בתוכנית מוצע כמובן להגדיל את מספר הסטודנטים הזרים ולדאוג להם גם להתמחויות. נשמע מעול... -
האם תל אביב היא מדינת אוייב?
28.11.11האם תל אביב היא מדינת אוייב? למה כדאי לעיריית חיפה להפציץ את חדרה? על השאלות האלה אני מתכוון לענות בכנס של עמותת מרחב בנושא "העיר כמנוע לצמיחה כלכלית". בהרצאה שלי אציג טענה שהעיר אינה מנוע כלכלי ושתחבורה טובה תמיד אינה הפתרון. בואו בהמוניכם ותביאו עגבניות רקובות. את אנשי מרחב אני מכיר לא מאתמול. האדריכלים החברים בעמותה הזו עושים בהתנדבות פעילויות רבות למען ערים טובות יותר. הם דיברו על מצוקת הדיור שנים לפני שהיה מודרני להפגין ברוטשילד, ובזמן ש... -
הבטון החשוף חוזר?
4.07.11...שות מוזיאון ישראל אסף לרמן - ספריית יונס וסוראיה נזריאן, אוניברסיטת חיפה נעמה מליס - בית הספר לניהול וכלכלה של המכללה האקדמית תל אביב יפו אמנם המבנים האלה מצטיינים בבטון החשוף שלהם אבל אני תוהה אם זו באמת המגמה העכשווית או שזו פשוט המסורת הרכטרית התכנונית, המסורת של הפרס והנטיה האישית של יעקובסון כפי שהיא מתבטאת בכתבות. * בתמונה העבודה המפורסמת של יעקב רכטר עליה זכה בפרס ישראל לאדריכלות. (צילום: ארכיון אדריכלות ישראל, אוסף צבי אלחייני) -
ניקח מכולם, ניתן לתושבי המרכז
12.06.12...ותו. והפריפריה? מה עם הבתים בפריפריה? שיחרבו, למי אכפת. שני מיליארד שקל זה הסכום שהמדינה תרוויח מהעסקה כשהיא מוכרת אדמה באזור יוקרתי. שני מיליארד שקל הוא הסכום של הסרת קו הרכבת שחונק את חיפה והעברתו אל מתחת לכרמל. אני לא אומר שתל אביב לא זקוקה לרכבת קלה, היא זקוקה. היא גם צריכה לקבל את הכסף הזה מקופת האוצר ולא רק מתושביה. אבל התרגיל הזה שבו מעבירים את הכסף הציבורי של כלל אזרחי ישראל "מתחת לשולחן", בלי לדון בעדיפויות או חלוקה, התרגיל הזה מסריח.