חיפוש - סימבולים / בלוקים , חדשות , מאמרים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , מכוניות |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
המדרכה כבר לא שייכת להולכי הרגל
6.01.13"פעם, כשהייתי ילד, לימדו אותי ללכת על המדרכה" מספר יאיר דקל במאמר שכתב. " 'הכביש נועד למכוניות', הסבירה לי אמא לאט, כמו שמדברים אל ילדים קטנים, 'והמדרכה - להולכי רגל'. היא, כמובן, לא אמרה את המקף, אלא עצרה לרגע כדי להדגיש את המשפט". המאמר שב ומדגיש את מה שכולנו רואים בערים הגדולות - המדרכה הולכת ומופקעת מידי הולכי הרגל. בתי קפה נוגסים בה פינות ישיבה, מכוניות וקטנועים חונים בה והמסוכן מכל - רוכבי אופניים דוהרים בה כאילו אין מחר. אופניים מכניים, ח... -
בין ג'יין ג'ייקובס לרוברט מוזס
2.10.12האדריכל איתי הורוביץ כותב על הספר The Battle For Gotham ומנצל את ההזדמנות גם לכמה אבחנות בנוגע לעיר תל אביב. הספר מתאר את היטלטלותה של ניו יורק בין פיתוח מוטה מכוניות לבין פיתוח תחבורה ציבורית, בין פיתוח מוטה פינוי-בינוי ומגדלים לבין פיתוח "ג'ייקובסי" מעורב. את שתי הגישות הובילו "לא אדריכלים" - רוברט מוזס בתפקיד האיש הרע עם הגרזן שהעדיף כבישים מהירים, ומולו ג'יין ג'ייקובס הסופרת."אינני יכול להימנע מהשוואות לתל אביב" כותב איתי, "איפה העיר ואיפה מג... -
שבילי האופניים ממשיכים להתגלגל
25.05.11יואב לרמן מציג בבלוג שלו סטטיסטיקה מעניינת על ההשפעה הנוספת שיש לשבילי אופניים - הפחתת מספר התאונות. על פי המאמר שלו, שבילי אופניים גורמים להצרת הרחוב והאטת תנועת המכוניות בו ובכך, לפעמים גם להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים. שינוי חתך הרחוב אינו דבר פשוט והשפעתו על התנועה בו ועל ההרגשה של הולכי רגל ומכוניות גדולה. בזמנו ה"רחובות ההולנדים" היוו נסיון לשילוב של תנועת מכוניות יחד עם הולכי רגל ללא הפרדה כלל. ברחובות קטנים מצבים אלה באמת גורמים לנהג... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...קר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבותית. בן יוסף מציג עמדה שאומרת שמגרשי החנייה יהיו כאן כל עוד יהיו מכוניות ולכן כדאי שנתייחס אליהם בתכנון ולא נראה אותם כסרח עודף למבנה בו פשוט צריך למלא הנחיות בטיחות ולקיים רדיוס סיבוב.למרות הגישה שלו, גם בן יוסף חושב שבעיר צפופה כמו תל אביב מגרשי החנייה אינם הכרח. "לתושבים בעיר יש הרבה ז... -
אקוסטיקה בתחום עיצוב הדלתות
17.05.16...ותה, אך יש פרמטר נוסף שחשוב לשים עליו דגש הוא האקוסטיקה, האם הדלת אטומה לרעשים?בין אם מדובר בדלת כניסה או דלת פנים ישנה חשיבה גדולה למידת האקוסטיות שלה, דלת כניסה שלא אטומה לרעשים יכולה להכניס את הבית רעשים חיצונים כמו תנועת מכוניות, קדיחות בקיר של השכן ממול ועוד. באותה מידה גם דלת פנים צריכה להיות אטומה לרעשים, הילד לומד ובאו אורחים לביקור, הרעש הנוצר כשהדלת אינה אטומה יכול לפגוע ללמידה שלו.הדלת המוצגת בתמונה היא אקוסטית לחלוטין מפני רעשיםאז כפי... -
עשרת הכללים לעירוניות מוצלחת
26.12.11...שהם ניסחו נראים מצד אחד ברורים וטריוואלים אבל מדהים לגלות כמה פעמים נכשלנו אנו המתכננים לפעול על פיהם. אחד הכללים אותו קשה להפנים הוא "העיר מיועדת לאנשים" ולכן אני מניח הוא נקבע כראשון. כמה פעמים רציתם לחצות את הכביש וגיליתם שלמרות שאתם באמצע העיר, אתם חוצים כביש מהיר של 4 מסלולים? כמה פעמים נאלצתם ללכת דרך ארוכה כדי לעקוף גדר הפרדה? כמה פעמים הסתכנתם בגלל מכוניות שחסמו את המדרכה? כמה פעמים ספרתם עד עשר... (מצטער, לא יכולתי להתאפק) -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12... בחרו לסגור צירי תנועה ראשיים שניתנה בהם עדיפות משמעותית למכוניות, בתל אביב בוחרים לסגור למכוניות דווקא את שדרות רוטשילד, שבהן רוב השטח ממילא מוקצה להולכי הרגל." והוא ממשיך ומציע גם חלופות: "אלנבי ובוגרשוב הם שני רחובות אידיאליים לעיר שאחד הבילויים העיקריים בה הוא הליכה לים בשבת - שניהם מובילים מתוככי העיר אל החוף, מחברים בין רשת השדרות של העיר לבין הטיילת, וכיום אי אפשר לראות את הפוטנציאל שלהם מפני שהוא קבור מתחת לתנועה סואנת ורועשת של מכוניות". -
מלכת העיר, אופניים ושדרות רחבות
11.12.11ראיון מסקרן עם האדריכל דני קייזר התפרסם היום בגלובס. קייזר היה מהנדס העיר תל אביב ומנקודת מבטו ברור שהאשמה במרבית הבעיות בעיר היא המכונית. "אני מעדיף שלמכוניות יהיה לא נוח לנסוע בעיר. כשלמכוניות נוח לנסוע ברחוב, זה סימן שחציית הכבישים פחות בטוחה. כשלמכונית יש איפה לחנות, זה סימן שלמי שהולך על המדרכה יהיה פחות נוח. המכונית אינה מלכת העיר, מלך העיר הוא הולך הרגל - והתכנון צריך להתכוון אליו". קייזר מספר על ראשי הערים המעוניינים לבנות שדרות רחבות... -
המדריך לבחירת שער חשמלי
6.07.14...תחים כמו תריס חשמלי.מחסום זרוע - מחסומי חניה נפוצים יותר בחניונים ציבוריים או בחניונים של בניינים ויתרונם הגדול במהירות הפתיחה שלהם ובעמידות הגבוהה. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שהם אינם מונעים כניסת הולכי רגל למתחם אלא רק כניסת מכוניות בלתי מורשות.הבחירה בסוג השער צריכה להתחשב במנגנון הפתיחה ותלויה באזור השער, במסגרת הכלכלית וברוחב הפתח של השער. קחו בחשבון שפתיחת השער יכולה לתפוס מקום, חשבו איזו פתיחה היא המתאימה והנוחה ביותר עבורכם והתייעצו עם בעלי... -
מדבקות קיר וטפטים: לשדרג בלי למשכן
26.06.18... דוגמאות צבעוניות, תוססות ואפילו יוקרתיות. הבית שלכם יכול להיראות כמו ארמון נוצץ או כמו חדר ילדים גדול; הכול תלוי ביד הדמיון הטובה השורה עליכם.מדבקות קיר לחדרי ילדיםהילדים שלכם חובבי פנטזיה ומדע בדיוני? אולי הם דווקא מעדיפים מכוניות, בעלי חיים או דמויות מצוירות? מדבקות קיר יאפשרו לכם להפוך את החדר לעולם קסום עבור הילד, והכול בהוצאה לא גבוהה יחסית.איזה הורה לא היה רוצה לעצב לילדיו חדר בסגנון ייחודי, בלי להשקיע הרבה מאמץ וכסף? כיום ניתן לרכוש מדבקו... -
בחירת צבעים לחדרי ילדים
28.05.14... פריטים בעלי הדגשי צבע עזים כגון פופים, כריות, בובות, מכוניות, כיסויי מיטה, וילונות ושטיחים ולהעניק באמצעותם אלמנט צבע מרענן ומפתיע לחדר.צבעים שאינם מומלצים לחדרי ילדיםכדאי להימנע מהגוונים: ירוק מוסדי, כחול עז, לבן, חום-צהבהב המשרים בד"כ אווירה מדכאת. בחדרי תינוקות אין להשתמש בצבעים עזים כי הדבר עלול לפגוע בהתפתחות הילד.שחור, לבן ואפור – שהייה ממושכת בחדר הצבוע בצבעים אלו גורמת לאדישות וריקנות רגשית, ולכן צבעים אלו אינם מומלצים לעיצוב חדרי ילדים. -
מתמטיקה עירונית והסטוריה אישית
21.02.11...אינסופית היא הפתרון היחיד לצמיחה אינסופית." זה נחמד וטוב לגור בבתים של עד 4 קומות אבל המעלית אפשרה לנו מגדלים. תחבורה ציבורית מאפשרת פחות מכוניות ולכן יותר אנשים למטר מרובע. אני לא יודע מה יהיה הפיתוח הבא שיקפיץ את העיר - מכונית מעופפת, מערכת תקשורת חדשה, השד יודע מה. עד אז אנחנו חייבים ללמוד ולהבין איך לגדול בלי לרסק את עצמנו. אנחנו לא יכולים לעצור את הגידול, זה ברמת המקרו. אנחנו חייבים במיקרו לעשות את העיר טובה יותר - רחוב רחוב, שכונה שכונה. -
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13...יש בתמונה? מה במרחב הוירטואלי הזה הופך אותו למזמין יותר או פחות? בואו נתחיל עם "מה לא". זה לא חתך הרחוב. זה לא רוחב הכביש. זה לא צבע הבניינים ובמידה רבה גם לא הגובה שלהם. תחשבו רגע על שדירות רוטשילד ללא אנשים בכלל, ללא מכוניות או צמחיה. הופ! משהו נדפק במערכת. זה כבר לא רחוב מזמין בכלל. "האם זה יכול להיות?" חשבתי. "האם יכול להיות שמה שהופך רחוב לטוב יותר אינו קשור בכלל לאדריכלות ובינוי ערים?" ניסיתי, תאמינו לי שניסיתי המון ערים ורחובות.... -
הדבר הגדול הבא - התערבות אורבנית
9.10.12...ר לשנה.גינון גרילההבעיה - מחסור בגינות מטופלות ומטופחות.הפתרון - גינון על ידי התושבים בסביבתם הקרובה.למעשה פרויקטים כאלה קיימים כבר גם בארץ במתכונת של גינות קהילתיות.צוות - משתנה, תקציב - משתנה.תיקון כיכרותהבעיה - תכנון מוטה מכוניות הופך לבידוד חברתיהפתרון - הפיכת צמתי תנועה לפיאצות.לפעמים כל מה שצריך כדי להפוך צומת למקום עירוני היא מחווה עיצובית והקניית תחושה שאנשים מוזמנים לעצור במקום. מארק לקמן הקים בפורטלנד אורגון קבוצה בשם City Repair, ארגון... -
העיר והקניון
4.06.13...המקומי". פתיחת הגרנד קניון החדש בבאר שבע "מייצגת מדיניות עירונית לא ברורה. פיתוח שדרות רגר בכניסה הצפונית לבאר שבע מרמז אולי על רצון לפתח את המרחב הציבורי הפתוח, אך הזנחת השוק העירוני, פיתוח מעגלי התנועה באופן מוגזם (שנועדו למכוניות ולא לבני אדם) ופיתוח הקניון החדש הם מהלכים שמעודדים את התפוררות המרחב העירוני כזירה אזרחית חופשית ונגישה לכולם".אנחנו האדריכלים מרגישים פעמים רבות שאנחנו חכמים יותר מהציבור ומראשי הערים. הרי הציבור מצביע ברגליים לטובת...







