חיפוש - #עיצוב #עץ #דקורציה #מיתוד , אדריכלות , מקור |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הקניון הכי נמוך בעולם
3.12.12...יקיפו אותו מכל צדדיו ובעיקר, בסדיני זכוכית מנצנצת שיעטפו אותו". "מה לקניון הזה ולים המלח?!" שואל מטלון, "קשה, או בלתי אפשרי לתכנן "קניון" שיתאים מבחינה אינטלקטואלית לסביבת ים המלח. כל רעיון אדריכלי שינסה לייצר גישה תכנונית שתציג את הסביבה הייחודית של ים המלח, יבטל במהרה את היוזמה הזאת. אין 'קונספט' או 'מקור השראה' מקומי שיפיק מבנה מסחרי כזה, מבנה שבו תרבות הצריכה תפרח על חשבון הסביבה הטבעית הראשונית".*תמונת ההדמיה - יח"צ יסקי, מור, סיון אדריכלים. -
מגדלי המים של תל אביב
4.09.11אבי לוי סוקר בכתבה מצולמת את מגדלי המים של העיר תל אביב. המגדלים שנבנו בתחילת המאה העשרים סיפקו לא רק מים אלא גם מקור לגאווה מקומית וסימן נוף (landmark) עירוני. הכתבה עוסקת בשמונה מגדלים כאלה שהוקמו בשנותיה הראשונות של תל אביב ומעבר לסקירה גם מעלה את סוגיית השימור של מבנים אלה. "סיפור הקמתם של מגדלי המים בתל אביב-יפו" כותב לוי, "פותח צוהר להכרת עברה של העיר העברית הראשונה, ולהבנת הערך ההיסטורי והנוסטלגי של המגדלים שהשקו והפריחו אותה."... "בשנ... -
עמלות אדריכלים
27.11.11...כדומה ניתן לדעתו לקחת עמלה מאחר ו"הלקוח יכול לקבל הנחה ויכול לנהל משא ומתן על המחיר הסופי, במידה והלקוח רוצה לרכוש בבית עסק הזה ובחר בו מרצונו החופשי אני לא רואה שום פסול בקבלת עמלת אדריכל במיוחד שהנושא מוצג בצורה גלויה ללקוח". ברור שהנושא בעייתי. בעיקר כשלקוחות אינם יודעים מה המדיניות של כל אדריכל ולעיתים אדריכל מסויים יכול להוריד את שכר הטרחה שלו בזכות העמלות שיקבל בהמשך. המצב מקשה על השוואה בין חוזים ומהווה מקור למתיחות בין האדריכל והלקוח. -
מתמטיקה עירונית בביסים קטנים
3.03.11...ת. במאמר הזה אני רוצה להציג נקודה אחת בנוגע לצפיפות ולשאול שאלה שאין לי עליה תשובה - למה יותר צפוף זה יותר טוב? להלן תרגום שלי לפסקה המופיעה במחקר, אתם מוזמנים לקרוא אותה לפני השינה או לדלג ישר לתרגום לעברית בפסקה הבאה. מקור: אחד המאפיינים המובהקים ביותר של המחקר מראה שמדדים עירוניים רבים הם בקנה מידה סופר-ליניארי (גדול מאחד) אינדיקאטורים כאלה משקפים מאפיינים חברתיים שאין להם מקבילה ביולוגית והם הביטוי הכמותי לכך שגלישת ידע מניעה צמיחה, שגלי... -
אור, חלל, אדריכלות - ערב עיון
29.03.17אור, חלל, אדריכלותערב עיון עם דוד בהר-פרחיה ואורחים בעקבות התערוכה ‘תנודות אורחלל’ במשכן לאמנות עין חרוד03/04/2017 - בשעה 19:00דוברים:דוד בהר-פרחיה // אמן וחוקר, מרצה בכיר במסלול לעיצוב תעשייתי, הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, טכניוןיניב שפירא // מנהל ואוצר ראשי, המשכן לאמנות עין חרודגליה בר אור // אוצרת וחוקרת אמנות ישראלית, לשעבר מנהלת ואוצרת ראשית, המשכן לאמנות עין חרודאדריכלית תמי יניב // תמי יניב אדריכלותעל הערבערב זה יידון בקשר המשולש בין ... -
ארכיטקטורה ומיתוג במרחב הטכנו – לוגיסטי
10.06.12פתיחת תערוכה - יום חמישי, 21 יוני 2012, 19:00 זהזהזה גלריה לאדריכלות, האנגר 21 נמל תל אביב ארכיטקטורה ומיתוג במרחב הטכנו – לוגיסטי אורבך הלוי אדריכלים ומהנדסים 21 יוני – 28 יולי 2012 על התערוכה התערוכה ארכיטקטורה ומיתוג במרחב הטכנו-לוגיסטי מציגה מעל עשור של יצירה מאת אורבך הלוי אדריכלים ומהנדסים. המשרד מתמקד בלקוחות עסקיים ומרבית הפרויקטים נמדדים בפרמטרים כלכליים קשיחים. מיתוג אדריכלי פירושו לספר את הסיפור היחודי של הפרויקט, של הלקוח, סיפור... -
אחד על אחד עם סיגל הדר מרצה במגמת אדריכלות נוף
18.08.20אנחנו נרגשים לארח במדור אחד על אחד את סיגל הדר, מרצה במגמת הנדסאי אדריכלות נוף במכללה הטכנולוגית בבאר שבע וראש צוות גינון בספארי ברמת גן!!תודה שהקדשת זמן להתראיין למדור אחד על אחד, קוראי המדור ישמחו להכיר אותך, את פועלך ואת מוסד הלימוד שלכם. ספרי לנו קצת על עצמך ועל המכללה.שמי סיגל הדר ואני גננית מבטן ומלידה. גינון על היבטיו השונים והעיסוק בו הם חלק מהותי מזהותי האישית והמקצועית. אני דור שלישי לעוסקים בגינון: סבא שלי למד גינון וחקלאות בגרמניה, ... -
ביאנלה בת-ים לאדריכלות הנוף העירוני 2012
6.05.11קול קורא להגשת הצעות לביאנלה בת-ים לאדריכלות הנוף העירוני מטמורפוזה / גלגול 2012 ביאנלה בת-ים: פעולה עירונית עומדת להתרחש זו הפעם השלישית ברחבי העיר בת-ים באוקטובר 2012. בעקבות המהדורות הקודמות של הביאנלה, "אירוח 2008" ו"הזדמנות 2010" אנו מזמינים אמנים, אדריכלים, מעצבים, תושבים וכל מי שהעירוניות קרובה ללבו, לקחת בה חלק.ביאנלה בת-ים היא אירוע בינלאומי דו-שנתי העוסק בתכנון ועיצוב תרבות החיים במרחב העירוני. במסגרת הביאנלה הופך מרחב העיר בת-ים למעב... -
סיפור של כישלון אדריכלי
7.12.11... על רם כרמי ובניין הבימה נזכר מיכאל יעקובסון בפיל הלבן שבקיבוץ חולדה - בית הנעורים בתכנונו של כרמי. במגזין "הקיבוץ" הוא מפרסם רשימה מעניינת מאד שעוקבת אחר המבנה ויכולה לשמש אותנו לחקור קצת על מקורותיו של כישלון אדריכלי. באדריכלות צריך להגדיר מהו כישלון, האם "לא יפה" או "לא נוח" זה כישלון? ומי בדיוק קובע? כך או כך על דבר אחד יש הסכמה. פרוייקט שהופך לפיל לבן וננטש על ידי המשתמשים שלו הוא כישלון. כזו היא התחנה המרכזית החדשה בתל אביב וכזה הוא "בי... -
Fcity - תגית כלימור
14.08.11... לרשת ואת מיקום הפרט בקהילה חמקמקה. המיצב מייצג את האורבניזציה המואצת, וזו מיוצגת בשפת קוד מטריקס הבונה את מרחב החיים שלנו. המבנים, הבנויים בצפיפות, עשויים מנקודות היוצרות מערך דיגיטלי מרחבי. האורות והצללים המשתנים בשל שינוי מקור האור הם מטפורה לדינמיות של הרשתות החברתיות, לעוצמה הנוצרת מריבוי והכפלה של מסרים אינטרנטיים. הבזקי האור יוצרים מערכת חדשה של קשרים וזרימה, וזו מדמה את התרחשות התקשורת האינטרנטית. הבחירה בנייר ממוחזר מעוגנת בראייה סביבתי... -
תמרורים כחלק בלתי נפרד מתכנון סביבתי ותשתיתי
19.08.25...יות מתקדמות המבטיחות נראות גבוהה גם בתנאי לילה וגשם. לעומת זאת, תמרור פשוט יותר עשוי לדהות במהירות ולהפוך לבלתי קריא תוך זמן קצר. לכן, בבחירת ספק נכון לא מסתפקים במחיר הזול ביותר. מהנדסים מנוסים יודעים לבדוק את רמת האחריות, מקור היבוא או הייצור, זמני האספקה, וכן את שירותי ההתקנה והליווי שמציע הספק. שילוב של כל אלה מבטיח פרויקט שמתבצע על הצד הטוב ביותר. תמרורים בפרויקטים עירוניים מול מתחמים פרטיים בעוד בפרויקטים עירוניים המיקוד הוא בהכוונת תנוע... -
איזה פרויקט אדריכלי המחליף את שדה"ת אילת במקום 1?
8.10.24... לאוצרות הטבע".הקרן על שם משה ומרים ארמון ז"ל, הוקמה בשנת 2014 על ידי הלל ואלי ארמון, להנצחת זכרם של הוריהם. הקרן הציבה לעצמה מטרה לעודד סטודנטים לארכיטקטורה הבאים מהפריפריה ופועלים למענה והיא מעניקה מדי שנה מלגות לסטודנטים לאדריכלות, אשר מתכננים עבודות על הפריפריה במדינת ישראל. הבחירה בזוכים נעשתה על-ידי וועדת שיפוט הכוללת אדריכלים ואנשי ציבור.הנימוקים לזכיית הפרויקט של מור פרידברג:"בכוחו של חזון הפרויקט ואופן מימושו האדריכלי והאורבני המוצע לשנו... -
מהו העתק אור ?
27.02.12...ים אותו להקרנת אור הלוגן אולטרה סגול חזק . אחרי חשיפה של בין 15 שניות ל-5 דקות מוצאים את נייר הדיאזולד ומפתחים אותו בעזרת אמוניה. השימוש העיקרי שלו היה עבור יצירת עותקים של ציורים בהנדסת חשמל, מכונות אזרחיות, תוכניות אדריכלות ותוכניות בנייה. התהליך הזה גם שימש עבור הגהה מכיוון שהיא מייצרת תמונה קרובה מאוד לעבודה המוגמרת. תהליך זה מייצר תמונה כחול או שחור על נייר לבן. זהו בעצם תהליך העתקה מונוכרומטי ומכונה העתק אור או העתק שמש כפי שצ...