חיפוש - פרטי בנין , חדשות , #עיצוב #עץ #דקורציה #מיתוד , קיר , קירות |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אחד על אחד - דבורה אלבו בן נון
9.01.18...ם בתשובה שהעדיפו לשמוע לאיש הגבס לאחר שתכננתי תקרה מעוצבת. בשיחה עם האיש הגבס במקום, הבנתי שהולך להיות תקרה בצורת "צלב", מיד הסברתי את התוכנית ללקוחות שהבינו מהר את הטעות שלהם.פרויקט "מאתגר" נוסףהיה עבור לקוח שבנו המתגבר רצה קירות שחורים, מה שמאד הקשה על ההורים ולאחר שיחה עם הבחור, הוסכם על קיר שחור אחד, וגם היישום היה על קיר גבס, על מנת שהשינוי יתבצע בקלות. יש לך מקורות יחודיים להשראה בעבודתך?מקורות השראה מגיעים מכל מיני מקומות, אם זה נוף שאני ר... -
תאורת חוץ במרפסת
23.08.20...בה לעיניים.תאורה חלשה מידי – דבר שגורם להתאמצות יתירה של העיניים – גורמת לחוסר נוחות.אולם חוסר נוחות בעיניים קורה גם כאשר האור חזק מדי.מדוע תאורת חוץ לעיתים קרובות מסנוורת?בגלל העדר תאורה חוזרת באזורים פתוחים ללא קירות ותקרה, תאורה שבתוך הבית אולי היתה מספיקה, לא נותנת את אותה תוצאה בחוץ.במרפסת, גינה או חצר, קרני האור מתפזרים הלאה, ו״ונאבדים״.אחד הדרכים לפצות על כך, היא התקנת תאורה חזקה יותר, ואף ממוקדת יותר - שמצליחה להאיר רחוק יותר.... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...שיח הפנימי שאדריכל מנהל בינו לבין עצמו בזמן התכנון ולמעשה כמעט ולא נוגע כלל למשתמש בבניין. אבל גם אם נעבור לדיון ברמה המוחשית אין ספק שלכרמי שפה מובחנת. חצר פנימית, חלונות צרים וגבוהים, שימוש בחומר כבד (אבן / בטון) בשילוב עם קירות מסך, ניקיון מצבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ללכת ולשכפל מבנים בוורי... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12אדריכלות פרמטרית, או אדריכלות אסוציאטיבית, הוא השם שבו מכונה סוג חדש של תכנון ועיצוב. החל ממוצרים, כלים ומשטחי קירות ועד לתכנון בניינים, שכונות וערים. לא מדובר כאן בתכנון בעזרת מחשב כדוגמת פרנק גרי, מדובר בתכנון על ידי מחשב, בהנהגת אדריכל.בתרבות הנוכחית אנו שבויים בדימוי עבודת האדריכל של האווארד רוארק (מהספר "כמעיין המתגבר" של איאן ראנד). הספר הזה והתנועה המודרנית בכללותה מציגים את האדריכל כמי ששולט בתכנון ובביצוע עד לפרט הקטן ביותר, כי הרי "אלוה... -
תערוכה - שיכונים מבפנים
13.12.11...הסמוי של השיכון הציבורי הממלכתי – הפן של הדיירים. באמצעות סיפורים פרטניים ומצולמים שמציגים אדריכלים צעירים וסטודנטים לאדריכלות, נחשפות התרבויות השונות מהם הגיעו הדיירים ודפוסי המגורים השונים אליהם היו רגילים. אלו מעומתים עם קירות דירת השיכון ועם התפיסה התכנונית מאחוריה. תכנונן הפנימי של דירות השיכון הסתמך על פיתוח מודרניסטי-אנליטי. לאחר מחקרים מקדימים, פיתח האדריכל אלכסנדר קליין דירת מגורים חדשה לחלוטין מהדירה המסורתית. הדירה נחלקה לשני חלקי... -
שליטה בעלויות קירור וחימום במבנים מסחריים
22.08.22האם ניתן לשלוט על עלויות קירור וחימום במבנים מסחריים?התקורה הכרוכה בהפעלת מבנים מסחריים עלולה להיות נטל כלכלי לא קטן.מטבע הדברים קיימת שאיפה גורפת של בעלי המבנים וחברות האחזקה להתייעלות מקסימאלית כדי לייצר שליטה בעלויות.אחד מהסעיפים המשמעותיים בעלויות הוא סעיף עלות מיזוג החלל, אלא שבאופן פרדוקסאלי הוא סעיף שכמעט לא ניתן לשלוט על גובהו שכן מניעת מיזוג תשפיע באופן מיידי על חווית השהייה במקום.אילו נתונים משפיעים על עלויות המיזוג?גם כאשר נוקטים באמצע... -
שיקום נזקי ההוריקן של ההרחבות בקיבוצים
7.04.16...ל פרברים עירוניים.אט אט, ובמקביל לתהליכי פרצלציה של אזור המגורים הקיבוצי, החלו "ערכי" התכנון של ה"הרחבות" לחלחל אל הרקמה העדינה של הקיבוץ הוותיק. כך קמו, גם בשכונות הוותיקות, "מבצרי מגורים" נפוחים ומוחצנים, מגרשים מפולסים עם קירות תומכים גבוהים, גדרות, חומות וצמחייה זרה המיוצגת ע"י הברוש הלימוני – סמל הפרברים. כל אלה על חשבון הטופוגרפיה העדינה, החורש, השבילים והעצים. "החומר המחבר" – הגן, המרחב הציבורי הפתוח והפסיפס העדין והמורכב הלכו ונמוגו. רוח ... -
באר בקיבוץ | האדריכלות של מנחם באר - תערוכה
10.07.16...שתכנן – ולא לאחר מעשה, אלא כחלק בלתי נפרד מהיצירה הכוללת, תוך שיתוף פעולה פורה בין אדריכל לאמן. לשם כך הזמין אמנים מהתנועה – כגון משה סעידי (חבר קיבוץ כפר מנחם), שרגא וייל (העוגן), בצלאל מן (עברון) וקלמן שמי (כרמיה) - ליצור קירות אמנות במגוון טכניקות. שיתוף הפעולה הפורה ביותר נרשם עם הצייר שמואל כ"ץ, חברו לקיבוץ געתון, בתבליטי הקיר ברחבי הקיבוץ ובמיוחד בחדר האוכל. "השילוב המיוחד של אמן ואדריכל מאותו קיבוץ איפשר ליצור באמצעות שפתו הסימבולית-גרפית... -
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15...שתכנן – ולא לאחר מעשה, אלא כחלק בלתי נפרד מהיצירה הכוללת, תוך שיתוף פעולה פורה בין אדריכל לאמן. לשם כך הזמין אמנים מהתנועה – כגון משה סעידי (חבר קיבוץ כפר מנחם), שרגא וייל (העוגן), בצלאל מן (עברון) וקלמן שמי (כרמיה) - ליצור קירות אמנות במגוון טכניקות. שיתוף הפעולה הפורה ביותר נרשם עם הצייר שמואל כ"ץ, חברו לקיבוץ געתון, בתבליטי הקיר ברחבי הקיבוץ ובמיוחד בחדר האוכל. "השילוב המיוחד של אמן ואדריכל מאותו קיבוץ איפשר ליצור באמצעות שפתו הסימבולית-גרפית... -
עושים סדר בשיפוץ
13.12.22...בהנמכות גבס, אזורים פריקים לטיפול במזגן) ועוד גורמים תכנוניים, לבין תכנון התאורה. במילים אחרות: התאורה צריכה להיות מתוכננת לפני תחילת העבודות, כולל התאמה בין תשתית התאורה הנדרשת לבין מערכות המיזוג ותכנון המנכות תקרה ונישות / קירות גבס במידה ומתוכננים כאלה. טעות נפוצה נוספת בתחום זה: במידה ומתוכננת תאורה שקועה בהנמכת גבס, איש הגבס חייב לקבל את מיקומם המדויק של גופי התאורה והמידות המדויקות שלהם לפני ביצוע ההנמכה כדי לתכנן את הניצבים בגבס כך שלא יתנ... -
פרויקט שביל האבניים בבית בנימיני ופתיחת מושב הקיץ
19.06.16...ה לספק מענה יעיל ועדכני למצוקת התעשייה והמלאכה הזעירים בעיר, ובנייניה הכילו מאות עסקים. מאז ועד היום נפתחו ונסגרו בקריה בתי עסק רבים ומגוונים, ובשנים האחרונות חל בה שינוי עם כניסתם של אמנים למבנים, פתיחתן של גלריות והפיכת קירות הבניינים לכלי ביטוי ויזואלי של אמני רחוב. בית בנימיני נפתח לפני חמש שנים באזור קריית המלאכה בתל אביב, שמהווה כיום את לב העשייה האמנותית בארץ. יום העיון מבקש לבחון את השינויים החברתיים והחזותיים שעברו על קריית המלאכה,... -
סימפוזיון נוכחות נשית באדריכלות
1.02.12... אחת מ-82 הקומות שונה לחלוטין משום שהיא למעשה חתך בגוף תלת ממדי. השלב הסופי של העיצוב עסק בניצול מרבי והתאמה לכיווני השמש והרוח וגם בהתחשבות בנתיבי הנדידה של ציפורים. בתכנון הובא בחשבון האופן שבו הן רואות (או למעשה לא רואות) קירות זכוכית. אקווה מהווה אף הוא נקודת ציון בהיסטוריה המגדלית של העיר. ראשית, משום שהוא לא היה יכול להיבנות בכלים ובטכנולוגיות של המאה ה-20, ולמען האמת גם כיום הקמתו נחשבת להישג. שנית, משום שגאנג הצליחה למצוא דרך להפוך בניין ...







