חיפוש - חדשות , @وعبلااو , גג , פרט בניין |1| - דף 13
לא מצאת? פשוט חפש.
-
קול קורא לתחרות
2.06.13קול קורא לתחרות: בונים בראייה ירוקת טווח במרחב הביתי והציבוריבונים בראייה ירוקת טווח, הכנס השנתי השני לבנייה ירוקה בישראל, 2013הכנס השנתי של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה "בונים בראייה ירוקת טווח" יעסוק השנה בשני נושאים עיקריים:תכנון חלל פנים איכותי על פי עקרונות הבנייה הירוקהתכנון שכונה בת קיימאבמסגרת הכנס אנו רוצים לתת ביטוי ובמה לקולות חדשים ורעננים של אדריכלים, מעצבים וסטודנטים מתחומי התכנון והעיצוב השונים באמצעות קול קורא להגשת עבודות בנושאים... -
Aesthetikos - תערוכה ומרתון
21.02.11פתיחה - יום ג', 1.3.2011 בשעה 18:30 הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, בניין אמאדו, הטכניון, חיפה במסגרת ארוע השקה יתקיים מרתון של החלפת רעיונות של חוקרים, סטודנטים ואמנים מתחומים שונים על הקשר בין רגש למחקר /לאמנות. החל מהשעה : 17:30 (בשיתוף עם המחלקה לאמנות באונ' חיפה) Aesthetikos אבי מוגרבי, נדב בן נון, רותי סלע, נירה פרג, רועי רוזן, ליאור ווטרמן ואריאל קליינר, קרן רוסו אוצרת: מעין אמיר התערוכה תוצג בין התאריכים: 31.3.2011 - 1.3.20... -
הרצאת זוכי פרס פריצקר לאדריכלות 2010
11.02.1124 פברואר 2011, 15:00 אולם המדיטק, צמוד למוזיאון העיצוב חולון הרצאה מיוחדת מפי קזויו סג'ימה וריו נישיזאווה בעלי משרד האדריכלות SANAA, יפן. קזויו סג'ימה (Sejima Kazuyo), בעלת תואר באדריכלות מאוניברסיטת הנשים ביפן. עם סיום לימודיה, החלה לעבוד במשרדו של האדריכל הנודע טויו איטו. ב-1987, פתחה סטודיו עצמאי בטוקיו, וכמה שנים מאוחר יותר זכתה בתואר אדריכלית השנה ביפן שקיים ה"המכון היפני לאדריכלות" בקטגוריית אדריכלים צעירים. סג'ימה מרבה להרצות באוניבר... -
תגובת עמותת האדריכלים לטענות בתחרות הספרייה
2.02.12יו"ר עמותת האדריכלים, פרופסור אדריכל ברוך ברוך פרסם אתמול את תגובתו לטענות שנשמעו בנושא תנאי התחרות לתכנון הספרייה הלאומית. אנו מביאים כאן את תגובתו המלאה: על תנאי התחרות לתכנון הספריה הלאומית בירושלים ועל מעמד האדריכלים והאדריכליות בישראל. התחרות לתכנון הספריה הלאומית בירושלים, פרויקט בעל חשיבות לאומית, הינה יוזמה של יד הנדיב אשר תממן את התכנון ובצוע הפרויקט. העמותה החליטה לשתף פעולה עם 'יד הנדיב ' מתוך מטרה משותפת להגיע לרמה אדריכלית ג... -
תכנון חלל ירוק ובריא
4.12.12יום שני, 17 דצמבר 2012, 19:00גלריה זהזהזה, הנגאר 21 נמל תל אביבערב בסדרת מושג ירוק, הרצאות בנושאי בניה ירוקה בשיתוף המועצה הישראלית לבניה ירוקהבערב הנוכחי תארח הגלריה את אדריכל אלון יצחקי ואת מעצבת אמליה גליקמן לשתי הרצאות בנוגע לשילוב בין אדריכלות ותכנון ירוק לשימוש ויישום של חומרים בריאים.הרצאה 1. תכנון חלל ירוק ובריאעיצוב חלל הפנים במבנים הוא אחד המרכיבים העיקריים המשפיעים על הנוחות והבריאות של השוהים בחללים אלה. תכנון נכון וחשיבה על בריאות ונ... -
סיפור של כישלון אדריכלי
7.12.11איך זה שאדריכל מוכר ומצליח כל כך מוציא מדי פעם מתחת ידיו עבודות שהן כישלון? במסגרת הביקורות על רם כרמי ובניין הבימה נזכר מיכאל יעקובסון בפיל הלבן שבקיבוץ חולדה - בית הנעורים בתכנונו של כרמי. במגזין "הקיבוץ" הוא מפרסם רשימה מעניינת מאד שעוקבת אחר המבנה ויכולה לשמש אותנו לחקור קצת על מקורותיו של כישלון אדריכלי. באדריכלות צריך להגדיר מהו כישלון, האם "לא יפה" או "לא נוח" זה כישלון? ומי בדיוק קובע? כך או כך על דבר אחד יש הסכמה. פרוייקט שהופך לפיל ... -
נפתחה מחדש התחרות לתכנון הספרייה הלאומית
13.03.13קריאה לאדריכלים המעוניינים להיכלל ברשימת המועמדים לתכנון משכנה החדש של הספרייה הלאומית.להלן הודעה לעיתונות של החברה לבניין הספרייה הלאומית אשר פורסמה היום.החברה לבניין הספרייה הלאומית, המופקדת על הקמת משכן חדש לספריה הלאומית בירושלים, מפרסמת היום פניה לאדריכלים ישראלים, המעוניינים להיכלל ברשימת המועמדים מתוכה ייבחר האדריכל שיתכנן את הבניין. שטח הבניין יהיה כ 31,000 מ"ר.ההחלטה על פתיחת ההליך החדש, שבסיומו יבחר האדריכל, התקבלה לאחר שהתחרות, שקיימה ... -
הפקולטה לנפיחות עצמית ותכנון בלתי ישים
9.09.12מה לעזאזל באמת תפקידן של האקדמיה והפקולטות לארכיטקטורה? איך הן הולכות ומתגלגלות מלימודי מקצוע ללימודי הגשה אמנותית על הקרח ומהכשרת אדריכלים להכשלת בוגרים? מאבק הצעירים המתנהל עכשיו בנוגע להסמכות ולסטאז' הארוך מסתיר מאחוריו את המצב העגום של לימודי האדריכלות."הלימודים צריכים להקנות את היכולת לתכנן בניין. יש לאזן בין התיאוריה לפרקטיקה, ולשלב יותר מיומנויות מעשיות בתוכנית הלימודים לתואר הראשון באדריכלות", אומרת האדריכלית נעמה מליס בכתבתה של נעמה ריבה... -
כנס האדריכלים הבינלאומי השני בחיפה
3.12.14יום שני, 15 דצמבר 2014, 8:00מלון דן כרמל חיפה.לעיר חיפה תמיד היה תפקיד מרכזי בהיסטוריה של מדינת ישראל ובהתחדשותה. דרך הנמל המודרני של העיר עוד ב-1933 הגיעו מהגרים רבים לארץ, כמו כן, הנמל היווה ציר מרכזי לפיתוח התעשייה בארץ.הנמל הוא גם המודל של הדו- קיום בארץ, עם הזהויות הרבות שחיות בו בהרמוניה, זה לצד זה.חיפה כבירת הגליל, היא העיר השלישית בגודלה בארץ והמיקום שלה סמוך לחזית הים (ווטרפרונט) מגדיר מחדש את הים התיכון כחלק בלתי נפרד מאורח החיים האורבנ... -
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13פעם, לפני יותר מדי שנים מכפי שאני מוכן להודות, הייתי האדריכל שתכנן הכי הרבה בניינים, רחובות וערים. יותר מכל האדריכלים האחרים בארץ גם אם מחברים את כולם יחד. זה היה בתקופה שעבדתי עבור חברה לפיתוח משחקים והייתי אחראי על העיצוב של המרחב הוירטואלי – הרחובות, הערים והמבנים שמהווים את שטח המשחק. העבודה הזו הייתה משוחררת מכל תפיסה אדריכלית קודמת. לא הייתי מחוייב לשום ועדה מקומית, תקנות או חוקים. למעשה, גם חוקי ניוטון וכח המשיכה היו המלצה בלבד במר... -
קריאה להשתתפות בתערוכה "מחולות לחולון"
1.06.11מחולות לחולון - אמנים, מעצבים ואדריכלים מציגים עבודות המתכתבות עם חול עיריית חולון מכריזה על תערוכה חדשה אשר תוצג כחלק מאירועי פתיחת עונת התערוכות 2011/12 בספטמבר 2011 בחולון. לתערוכה מוזמנים אדריכלים, מעצבים ואמנים מתחומים שונים להציע עבודה שנושאה הוא "חול", זאת לקראת גיבוש פרוגראמה סופית ל"פארק החולות" העתיד לקום בעיר חולון. אוצרת התערוכה: איילת אמוראי בירן צוות שופטים יבחר במסגרת התערוכה שלוש עבודות ראויות לציון וליוצריהם יינתן פרס כס... -
תחרות דיור מחר – D3
5.09.11D3 הינה תחרות פתוחה הקוראת להצעות עיצוב מגורים ברי קיימא למקומות ברחבי העולם. התחרות מיועדת לאדריכלים, אדריכלי נוף, מעצבי פנים, מהנדסים וסטודנטים. ניתן להשתתף בצוותים, אין מגבלה על מספר ההגשות לצוות. דיור מחר D3 בחינתם של תהליכים תרבותיים וקונטקסטואלים מציעה מבט יחודי לתכנון אסטרטגיות דיור חדשות למגורים בעתיד. תחרות דיור מחר – D3 מזמינה אדריכלים, מעצבים, מהנדסים וסטודנטים לחקור, לתעד, לנתח, לשנות, ולהציג גישות חדשניות של אורבניזם מגורים, אדריכל... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12כתבה ב Xnet מציגה את המבנה הראשון במכון שכטר למדעי היהדות שתוכנן על ידי האדריכלית עדה כרמי מלמד ומציתה שובל של טוקבקים סביב השאלה: האם לאדריכל טוב יש סגנון אישי או שהוא רק משכפל את הצלחתו הראשונה?אין ספק שניתן לזהות את "כתב היד" של עדה כרמי. גם מיכאל יעקובסון מתייחס לכך בכתבה: "אין מקום להתבלבל, טביעת ידה של כרמי-מלמד ניכרת כאן היטב, כדוגמה נוספת לשפה הצורנית המאופקת של אדריכלית שחוזרת ומתעמקת בעבודותיה במושגים כמו אור, דרך ושורשיות". העיסוק במוש...