חיפוש - חדשות , @وعبلااو , פרנק גרי |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
להשתחרר מהמבט..
23.03.14...ייצגים מידע גאומטרי. כמו טופוגרפיה, הגוף ממופה באמצעות נקודות מרחביות שונות, שיחד מרכיבות קוים ומשטחים. הקוד מחליף את המבט." "ניסיונות עבר של אמנים "לסרוק" גופים מגלים טכנולוגיות נשכחות ללכידה אוטומטית של גופים מורכבים, ללא תיווך של התבוננות. כך, ה"שיטה האחרת" של פיירו דלה-פרנצ'סקה, ה"פוטו-פיסול" של פרסואה וילם, ושיטת המידול של פרנק גרי, הם כולם ניסיונות להתנערות מההגמוניה של הפרספקטיבה כטכניקה להבניית מציאות."להמשך קריאה בכתבה של אדריכל איתן מן. -
ארכי-תור 82, מגורים וסביבה בבת ים
3.07.11יום שישי, 29 יולי 2011, 10:00 נסייר ונכיר, בהדכרת מתכנני העירייה, את קורות תכנון המגורים במזרח העיר, מצפון לדרום: משכונת עמידר בשנות החמישים, דרך רמת יוסף המתוכננת להפליא בשנות השישים, רמת הנשיא בשנות השבעים, ועד לשכונת אנה פרנק העדכנית. נכיר את מאפייני המבנים, שטחי הציבור והתכנון המרחבי המקורי והתפתחותם עד היום. בנוסף נכיר מבני ציבור: מוזיאון בת ים, מגדל המים ועוד. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * האירוע מאורגן על ידי... -
חיוטין התפטרו מתכנון מוזיאון הסובלנות
4.10.11"אדריכלי מוזיאון הסובלנות המתוכנן במרכז ירושלים, ברכה ומיכאל חיוטין, התפטרו השבוע, פחות משנתיים לאחר שהאדריכל פרנק גרי משך את ידיו מהפרויקט השנוי במחלוקת." נכתב ב Xnet. "מאיימים בהתפטרות" אומר אתר "הארץ". קצת רקעאת בנית מוזיאון הסובלנות יזם מרכז ויזנטל ואת תוכנית המוזיאון המקורית הכין האדריכל פרנק גרי שבסופו של דבר עזב את המיזם. בתחרות אדריכלים שערך מרכז ויזנטל לאחר פרישתו של גרי זכתה ברכה חיוטין, שתכננה את הבניין מחדש בצורה צנועה בהרבה ובתקצ... -
העתיד מאחורינו
24.06.12...ובבי קולנוע. יונתן מתייחס בכתבה לבניינים "עתידניים" אמיתיים שנבנו - טרמינל TWA בנמל התעופה קנדי בניו יורק, מרכז פומפידו בפריז ועוד. הוא משתמש באדריכלות והעיצוב של הסרט כדי לאפיין את האדריכלות הדיגיטלית החדשה במבנים בתכנונם של פרנק גרי או זהה חדיד. את ביקורתו על העיצוב בסרט הוא מתמצת: "את הסרט הזה כבר ראינו" (...) אכזבה מהעולם האדריכלי העתידני שבחרו להציג בסרט שאינו שונה במאומה ממה שכבר נעשה בקולנוע בעשורים האחרונים. כתבה מומלצת לאדריכלים ומעצבים. -
מוזיאון הסובלנות, כי אין כמו הצלחה של בדיחה טובה
6.05.12מיכאל יעקובסון ממשיך לסקר ב Xnet את סיפורו של מוזיאון הסובלנות. סיפור מופלא שבו התפטרו מהפרויקט שני משרדי אדריכלים (פרנק גרי, חיוטין), התערבו בתי משפט עד רמת בג"ץ, וכעת מתחילות בו עבודות בשטח כשלא ברור מי חתם על היתר הבניה ואיזו תכנית בדיוק מבוצעת.מכל הסיפורים המוזרים של מבני ציבור, וועדות מקומיות, עיריות, תורמים, יזמים, אדריכלים... באמת שלא זכור עוד סיפור כל כך מדהים. ירושלים לא יכלה להמציא לעצמה פרודיה גדולה יותר מאשר לבקש להקים מוזיאון סובלנות... -
איך מתמתן הסגנון עם הגובה
5.02.12בפוסט מעניין מנתח יוסי מטלון בבלוג שלו את התמתנותו של סגנון הדה-קונסטרוקציה עם העליה לגובה. יוסי עוקב אחרי כמה מבנים של פרנק גרי ומראה איך דברים שהיו אפשריים במבנים קטנים ואולי אפילו בינוניים אינם אפשריים עוד בגורדי שחקים."בגין מגבלות החומר וההמשכיות הקונסטרוקטיבית הבלתי מתפשרת, חזרו אדריכלי הדה-קונסטרוקציה בתכנון גורדי שחקים, למבנה נפחי שיטתי, ברור ומגובש, ללא שברים נפחיים ופריצות קונסטרוקטיביות." כותב מטלון ומסכם "השמרנות הזאת (הקונסטרוקטיבית)... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...ה של אדריכלות ומקומיות ומאז כל הפרוייקטים מהווים צל דהוי של עצמה.האם סגנון אדריכלי אישי הוא רע?אין ספק שלכל האדריכלים הגדולים יש סגנון אישי מובחן. אנחנו יודעים פחות או יותר איך יראה הגשר הבא של קלטראווה, המבנה הציבורי הבא של פרנק גרי וגם, כן, המבנה שתתכנן עדה כרמי. אבל סגנון אישי מעלה שתי שאלות מהותיות ששווה לדון בהן.איך יכול להיות שאותו סגנון מתאים לכל פרוגרמה?אם Form follows function, איך יכול סגנון קבוע להתאים ללקוח משתנה? הרי בכל בניין של פרנ... -
נבחרו האדריכלים לתכנון הספרייה הלאומית
26.04.13...ן הספרייה הלאומית שמחה להודיע על בחירת האדריכל שיתכנן משכן חדש לספרייה הלאומית. שישה משרדי אדריכלים, שלושה ישראלים מובילים ושלושה משרדים מהמכובדים ביותר בעולם, נענו להזמנה להגיע לירושלים (סדר א ב) אמר קוריאל, הרצוג דה מורון, פרנק גרי, קולקר קולקר אפשטיין, קימל אשכולות ורנצו פיאנו. ועדת הבחירה הבינלאומית בראשות האדריכל פרופ' לואיס פרננדז גליאנו ובהשתתפות פרופ' אלינער קומיסר ברזקי, לורד רוטשילד, יו"ר יד הנדיב, ודוד בלומברג, יו"ר הספרייה -הלאומית פ... -
נרי אוקסמן ואדריכלות דיגיטאלית
19.05.11...ונות שלי בצורה הכי מקצועית שרק אפשר" ביקורת אחת מושמעת בכתבה מפי ד"ר ערן נוימן, ראש בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב והיא נוגעת למעבר מקנה המידה הקטן בו ניתן לבצע עבודות כאלה לקנה מידה של בנינים. ביקורת אחרת מוצגת על ידי המראיין והוא מזכיר שהאדריכלות הדיגיטאלית של פרנק גרי וזהה חדיד הפיקה עד עכשיו רק אדריכלות ראוותנית ויקרה ולא עשתה הרבה לטובת נושאים כמו דיור או מרקמים אורבניים מוצלחים. בתמונות המצורפות כאן ניתן לראות כמה מעבודותיה. -
Architecture and Beauty - סדרת אירועים
27.02.11סדרת אירועים בהשתתפות האדריכלים יעל רייזנר, צבי הקר ו-וויל אלסופ גלריית זהזהזה, נמל תל אביב יום שבת, 5 מרץ 2011, 19:00מיצב ושיחה עם אדריכלית יעל רייזנר ואדריכל צבי הקרפתיחת המיצב וקבלת פנים משעה 18:00 יום ראשון, 6 מרץ 2011סימפוזיון באוניברסיטת תל אביב יום שני, 7 מרץ 2011, 19:00הרצאה מאת אדריכל וויל אלסופ בעקבות ספרה של אדריכלית יעל רייזנר Architecture and Beauty: Conversations with Architects about A Troubled Relationship (Wiley... -
הריב המתמשך על מוזיאון הסובלנות בירושלים
13.07.11... של המוזיאון על שטח בית קברות מוסלמי. האירוניה כל כך גלויה כאן עד שאמלא היינו יודעים אחרת, היינו חושדים שהתגלה חוש הומור בועדה המחוזית. את בנית מוזיאון הסובלנות יזם מרכז ויזנטל. תוכנית המוזיאון המקורית הוכנה בידי האדריכל פרנק גרי. הבחירה בפרנק גרי ובתכנונים שהוא מוציא מתחת ידיו יותר מרומזים שמטרת היזמים היתה להפגין נוכחות הרבה יותר מאשר לעודד סובלנות, לשחזר את מה שנודע בעולם האדריכלות והתיירות כ"אפקט בילבאו" על שם המוזיאון שתכנן שם. אם יש עיר... -
בין אדריכלות של יזמים ואדריכלות ממותגת
16.04.12...ברון מתוך הכתבה בגלובסהאדריכלות תמיד נקרעה בין הקצוות האלה. האם אנחנו אמורים להיות "מהנדסי פתרונות" ללקוחות או שאנחנו צריכים לתת את דעתנו האישית? אין כאן נכון ולא נכון, שני הצדדים צודקים. מי שביקש מאורלי שרם, פיבקו, או אפילו פרנק גרי לבנות לו בית רצה לקבל את דעתם האישית, גם במחיר נוחות או מחיר. יש יזמים שרוצים את המיתוג שתכנון כזה גורר אחריו (מי אמר בצלאל ולא קיבל? מגדל מאייר? יו של סטארק?). מצד שני יש הרבה מאד יזמים שרוצים שהבנין "יעבוד" - שיעלה... -
סיפור של כישלון אדריכלי
7.12.11...ה. הבית נחנך ב1986 ושנה לאחר מכן ננטש. אתם מוזמנים להכנס לכתבתו של יעקובסון ולקרוא את סיפור המבנה המפורט, אנו כאן נמשיך לבחון את מקור הכישלון. בדרך כלל ניתן לאבחן מספר גישות לעבודה האדריכלית. ישנה למשל הגישה של ליבסקינד, פרנק גרי ודומיהם. אדריכלים כאלה פועלים על פי דימוי. מבחינתם (ובהסכמה מלאה של המזמין), הפרוגרמה משנית לצורך ליצור פסל, אמירה סביבתית או אייקון. כזה הוא בית האופרה בסידני ובמידה גדולה גם מוזיאון תל אביב החדש. כשאדריכל מהקבוצה ה... -
פרובינציאלי, קרתני וצר אופקים
21.09.11...ית גבוהה במיוחד. "אני חושב שאם תסתכל על העבודות שלהם, תבין לבד מה מיוחד בהם", הוא אומר. "הם פשוט עושים דברים אחרת - בדיוק רב, בצניעות רבה ובמקוריות רבה. אנחנו לא מחפשים להקים אייקון אדריכלי חדש בירושלים, אנחנו לא רוצים איזה פרנק גרי. אנחנו רוצים משהו שקט, קפדני ואחראי שייתן לנו תחושה של טיילור-מייד". SANNA? צניעות?!? אתה רציני?!? משרד סאאנה הם הפרנק גרי החדש. כמו כל המשרדים המייניריסטים, אף אחד לא לוקח אותם כדי לבנות משהו שקט. לוקחים אותם כדי... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12אדריכלות פרמטרית, או אדריכלות אסוציאטיבית, הוא השם שבו מכונה סוג חדש של תכנון ועיצוב. החל ממוצרים, כלים ומשטחי קירות ועד לתכנון בניינים, שכונות וערים. לא מדובר כאן בתכנון בעזרת מחשב כדוגמת פרנק גרי, מדובר בתכנון על ידי מחשב, בהנהגת אדריכל.בתרבות הנוכחית אנו שבויים בדימוי עבודת האדריכל של האווארד רוארק (מהספר "כמעיין המתגבר" של איאן ראנד). הספר הזה והתנועה המודרנית בכללותה מציגים את האדריכל כמי ששולט בתכנון ובביצוע עד לפרט הקטן ביותר, כי הרי "אלוה...