חיפוש - פרטי בנין , חדשות , מאמרים , אדריכלות , קירו , תכנון |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אחד על אחד עם אוהד חיזי
19.12.16השבוע באחד על אחד אנו פוגשים את אוהד חיזי.היי אוהד, שמחים לשוחח איתך, ספר לנו קצת עליך ועל העיסוק שלך:אוהד חיזי, בן 36, נשוי, גר בנתניה. הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, בוגר בהצטיינות מכללת תל-חי. הנדסאי רשום בפנקס ההנדאסים, בעל רישון לתכנון מבנים ובתים עד 4 קומות. מתעסק בתכנון, אדריכלות ועיצוב פנים למגוון פרויקטים - בנייה חדשה, בתים פרטיים, וילות , תוספות והרחבות בניה, בניה ירוקה, שינויי דיירים, חנויות, מסעדות, ועוד מגוון פרוייקטים, כמו כן נותן ייע... -
להגיע לבית החלומות ללא מסע בלהות
17.11.16... ועיצוב פנים למגורים ומשרדים, מציינת את חשיבות מעורבות המעצב/ת כבר בשלב תכנון המבנה. תכנון מפורט של העמדת הריהוט העיקרי בחלל הציבורי ובחדרים, דוגמת תכנון הסלון ומיקום קיר המדיה המרכזי, מבנה המטבח וחדרי הרחצה, אמצעי חימום וקירור וכד', מהווים חלק חשוב לתכנון נקודות החשמל, האינסטלציה ותשתיות נוספות בשלבים הבאים. שלב ד' – בניההיתר בניה יש והמגרש סומן בקולנסאות על ידי מודד מקצועי. העבודה החלה וזאת בהתאם ל"גרמושקה" שהנה סט התכניות אותן הכין האדר... -
העתיד כאן - בינוי בר-קיימא עם ביתן שהודפס בתלת ממד
20.09.16דאסו סיסטמס ו- XtreeE מדגימות בינוי בר-קיימא עם ביתן שהודפס בתלת ממד דאסו סיסטמס ו- XtreeE – פרויקט של מעבדת החדשנות של החברה, מדגימות את העתיד בר-קיימא בתחום האדריכלות, הנדסה ובנייה (AEC), עם חשיפת ביתן ה- XtreeE. המבנה החלוצי, ששטחו 3 מטר מרובע ועומקו 3 מטר, נוצר בהשראת צורות הנמצאות בטבע, וזאת בשימוש בטכנולוגיות דיגיטיליות ובינוי מתווסף (בהדפסת 3D), אשר יכולות לשנות אופן תכנון בניינים ושימוש בהם, ללא המגבלות של צורה, גודל או זמן. ארכיטקטים ומה... -
באר בקיבוץ | האדריכלות של מנחם באר - תערוכה
10.07.16דפוסי החיים החדשים שיצרה התנועה הקיבוצית ייצגו אוטופיה חברתית, תרבותית וכלכלית שמצאה את ביטויה גם בהיבט האדריכלי והנופי. האדריכלות בקיבוץ לא תפקדה כתפאורה, אלא ככלי שאליו נוצק חזון מוגדר היטב.בקבוצת האדריכלים שפעלו בקיבוצים, בולטת דמותו של מנחם באר כאדריכל ברוטליסט. יכולותיו בתחום התבטאו בחומריות ובצורניות האקספרסיבית, שמודגשת ביצירתו לאורך כל דרכה. באר הוא יליד בודפשט (1925), שהחל את הכשרתו המקצועית באוניברסיטת בודפשט והשלים אותה בטכניון בחיפה. ... -
שיקום נזקי ההוריקן של ההרחבות בקיבוצים
7.04.16...ל פרברים עירוניים.אט אט, ובמקביל לתהליכי פרצלציה של אזור המגורים הקיבוצי, החלו "ערכי" התכנון של ה"הרחבות" לחלחל אל הרקמה העדינה של הקיבוץ הוותיק. כך קמו, גם בשכונות הוותיקות, "מבצרי מגורים" נפוחים ומוחצנים, מגרשים מפולסים עם קירות תומכים גבוהים, גדרות, חומות וצמחייה זרה המיוצגת ע"י הברוש הלימוני – סמל הפרברים. כל אלה על חשבון הטופוגרפיה העדינה, החורש, השבילים והעצים. "החומר המחבר" – הגן, המרחב הציבורי הפתוח והפסיפס העדין והמורכב הלכו ונמוגו. רוח ... -
עדיין בבניה - תערוכה
6.04.16...טי בחומרים, באופי החללים, ביחסי פנים חוץ ובאופי התנועה.עולם ההתיחסות הויזואלי והרעיוני מהווה נדבך חשוב בפתוח השפה האסטטית של הבניינים.חשיפתו מעניק רבדי תוכן נוספים לבנינים, העוזרים להבין את השפה הויזואלית. התערוכה11 אפריל // אדריכלות הוליסטית – בתי-חולים בפריפריהבית הילד - בית חולים לילדים במרכז הרפואי "זיו" בצפת, שבנייתו הסתיימה לאחרונה, ומרכז השיקום של עמותת "עזרה למרפא" בשדרות, העומד בפני סיום. פרוייקטים אלה מציעים אדריכלות המאפשרת למטופלים סב... -
מבט לאמנות הרחוב והגרפיטי בישראל
19.10.15ערב זה הינו הראשון בסדרת ערבי עיון הנערכים בזהזהזה גלריה לאדריכלות (אוצרת: מעצבת מיטל פרגר), העוסקת ביחסי-הגומלין בין הסביבה העירונית לאמנות רחוב על מגוון דרכי הביטוי והיצירה שלה.בעשורים האחרונים הופכת אמנות רחוב על שלל ביטוייה למרכיב משמעותי ובלתי-נפרד בפעילות החברתית והאמנותית במרחב הציבורי, מחוץ לתחומי המוזאונים והגלריות. אמנות הרחוב משפיעה על המרחב הציבורי במגוון אופנים, ומייצרת מגוון דרכי פעולה והתמודדות מאת בעלי הענין השונים - הציבור הרחב, ... -
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15דפוסי החיים החדשים שיצרה התנועה הקיבוצית ייצגו אוטופיה חברתית, תרבותית וכלכלית שמצאה את ביטויה גם בהיבט האדריכלי והנופי. האדריכלות בקיבוץ לא תיפקדה כתפאורה, אלא ככלי שאליו נוצק חזון מוגדר היטב.בקבוצת האדריכלים שפעלו בקיבוצים, בולטת דמותו של מנחם באר כאדריכל ברוטליסט. יכולותיו בתחום התבטאו בחומריות ובצורניות האקספרסיבית, שמודגשת ביצירתו לאורך כל דרכה. באר הוא יליד בודפשט (1925), שהחל את הכשרתו המקצועית באוניברסיטת בודפשט והשלים אותה בטכניון בחיפה.... -
מותחים קו
20.04.15בטכניון לומדים את מרחב הקמפוס באמצעות קו ישר העובר דרך פקולטות, גינות, משרדים, מעליות וקירות.Asingeline - פעולה אמנותית כאמצעי תכנון לתכנית האב ולתכנית המתאר החדשות לקריית הטכניון אורחים מיוחדים הסתובבו לאחרונה בקמפוס הטכניון; חברי הקולקטיב MAMAZA, הרכב כוריאוגרפים בינלאומי. הקולקטיב הוזמן על ידי צוות התכנון של תכנית האב מתאר החדשות לקמפוס הטכניון. תכניות אלו נועדו לקבוע את עקרונות ומדיניות הפיתוח העתידי של קמפוס הטכניון ולהתאימו בצורה הטובה ביות... -
הזוכה בתחרות לתכנון שער הכניסה לטכניון (סטודנטים)
1.04.14...ס לשער הכניסה כשכבה נוספת תחתונה בחזית ההר. 2. מתחם השער כקרחת יערבניגוד לקמפוס הטכניון הרווי בעצים וצמחיה שער הכניסה הינו חשוף באופן דיכוטומי מדפנותיו. בהצעה זו בחרנו להשאיל את סכמת מבנה החורש הסמוך ולהשתמש בעקרונותיו לקירוי השער. 3. המאפיין הפרוגרמתיישנו מתח תמידי בין ייעודו של שער הכניסה כמעבר תנועה בלתי פוסקת של רכבים והולכי רגל לבין העובדה שמטבעו השער הינו "מקום" ובשל כך יש לו מאפייני שהייה. בתכנון זה אנו מציעים שתי שפות אדריכליות... -
אברהם יסקי 1927-2014
30.03.14אברהם יסקי הלך לעולמו.מקצוע האדריכלות על יתרונותיו וחסרונותיו, מתהדר בין השאר בעובדה שאורך החיים של המקצוע עצום. הקריירה של אדריכל, נבנית ומתהווה לבנה אחר לבנה. מקצב נגינת חייו של אדריכל כמו אברהם יסקי, צריך להיות תוסס, תזזיתי, רב נתיבים, מחשבות, מעשים, דרכים. לעתים פזמון או בית חזרתי עקבי ואף סיזיפי, לעיתים מנגינה חדשה ורעננה. מקצב ההתפתחות המקצועית של אדריכל נתלה בעיקר על ידע שנולד מניסיון- סקיצה ועוד סקיצה, ניסוי וטעייה. הקסם במקצוע, הוא התכנו... -
פורסם התכנון של SANAA לבצלאל בירושלים
11.06.13...זה מעבר, אלא חזרה למיקום המקורי, למהות של בצלאל. זה בניין שייתן מינימליזם וטוהר יפני שיעזרו להעביר את המטען הכבד של ירושלים. בעיר של אבן, בניין שרובו זכוכית הוא הצהרה של שקיפות, אור, קלילות ואלגנטיות". יובל יסקי, ראש המחלקה לאדריכלות הוסיף: "זה אמנם פרויקט אוניברסלי בשפה שלו, אבל הוא לא יכול היה להיבנות בשום מקום אחר".אין על אדריכלים. יכולים לשמש פרקליטים לכל דבר ולסובב כל מבנה על כל תיאוריה. שאפו באמת.נעמה ריבה ב Xnet מגלה חוש ביקורת רב יותר וכו... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...צבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ללכת ולשכפל מבנים בווריאציות שונות זה ל-א אדריכלות!! אני אוהב את העבודות של כרמי, ומעריך את תרומתה לעולם האדריכלות, אך עד כאן. עד שימוש כופל בקונספטים. חבל באמת חבל. טביעת ידה של כרמי-מלמד ניכרת כאן היטב: מצודה עם חרכי ירי. משעמם משעמם משעמם ו...צפוי. פעם אמרו שסט... -
פתיחת האגף החדש של מוזיאון תל אביב
30.10.11...יום רביעי הקרוב ושלל האירועים, מוצפת הרשת בכתבות וסקירות על האגף החדש של מוזיאון תל אביב שתוכנן על ידי האדריכל פרסטון סקוט כהן. בכל הכתבות מעלה הבניין את השאלות המתבקשות:האם מבנה שהוא גלריה לאומנות צריך להיות פסל בעצמו? האם האדריכלות לא דומיננטית מדי וכופה את עצמה?האם מבנה חריג כזה, "חללית" הוא כונה במקום אחד, "צוללת" באחר, האם הוא מה שצריכה העיר? האם הוא יהפוך את המוזיאון למרכז לתשומת לב עולמית ובכך ישרת את האומנות הישראלית? ב Xnet מספר מיכא... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11בית המשפט קיבל את טענותיה של צברית שפאן, הנדסאית אדריכלות כנגד הבעלים של הוילה שתכננה וחייב אותו לשלם 407 אלף שקל הכוללים את שכר הטרחה שלה, וכן פיצוי על עוגמת נפש עקב אי מתן קרדיט בפרסום הבית. פסק הדין מעניין בשל מספר סוגיות שעולות ממנו בעיקר בנושא זכויות יוצרים, קרדיט על עבודה וכן דרכי חישוב לפיצוי. צברית שפאן תכננה ב 1999 את "הוילה המרוקאית" בקיסריה עבור עודד בן זאב, הבעלים שהתחמק מאז בטענות שונות מתשלום שכר הטרחה שלה. המבנה שעיצבה הפך לשם ...







