חיפוש - פרטי בנין , חדשות , אור , רוח |1| - דף 7
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הכוריאוגרפיה של המחאה
24.11.15...D) בחוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת תל אביב. התערוכה הוצגה בגלריה Compton מוזיאון של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), בשנת 2008. התערוכה מוצגת בישראל לרגל השלמת המחקר וכתיבת הספר, The Design of Protest, הצפוי לצאת לאור בשנת 2016.למידע נוסף, אנא בקרו באתר התערוכה מחקר ואוצרות: אדריכלית ד"ר טלי חתוקה עיצוב גרפי: רחל פרידמן פתיחה: יום ה' 03.12.2015 שעה 20:00 ערב עיון ונעילה: 22.01.16 שעה 20:00 הגלריה בבית האדריכל, המגדלור 15, יפו. שעות פ... -
נתניה- הככר שודרגה, התושבים יצביעו ברגליים ויחזרו?
29.07.13פרויקט הענק שהתנהל בשנתיים האחרונות, וכלל שיפוץ ושדרוג של ככר העצמאות והמדרחוב ברחוב הרצל, הגיע לסיומו, ונחנך לאחרונה במעמד ראשת העיר, מרים פיירברג. ערב הפתיחה החגיגי היה מוצלח ביותר ואלפי תושבים הגיעו לאזור לכבוד המאורע. "בכל העולם מחדשים את הדאון טאון של העיר", אומרת פיירברג לנעמה ריבה, כתבת Xnet, "הכיכר הזו היא הלב הפועם של נתניה"הפרויקט, המוערך ב-30 מליון ש"ח, תוכנן על ידי האדריכלית עדנה ישי - וילסון ששילבה אלמנטים עיצוביים מרשימים החל מעצים ... -
המציאות טפחה על פני החזון
27.05.13.... מה שנבנה עליהן במרבית המקרים אלה מתחמי מגדלים מסוגרים לאוכלוסייה הומוגנית, שאינם מחוברים לשום רצף עירוני. הבנייה מצריכה השקעה ציבורית גדולה בתשתיות שאין בהן תועלת לכלל הציבור". פרופסור יוברט לו-יון גם הוא מצטרף וכותב בבלוג אורבונולוגיה: "הרצון להפוך שטח כפרי (פתוח, אקסטנסיבי) לשטח עירוני (מפותח, אינטנסיבי) זו הבעיה. מדובר בהפרטה של המרחב הציבורי. בנוסף, השאלה היא מי הוא הציבור? האם הציבור שעומד להפיק רווחים מהפרטה זו הם אותם יזמים, כרישי נדל"ן ... -
היחס של הקוביות לצעצועים
22.05.13... היו המלצה בלבד במרחב הזה. היה לי את החופש האדריכלי האולטימטיבי, תקציב פיקסלים בלתי מוגבל ולקוח שמסכים כמעט לכל דבר. נזכרתי בכך עכשיו כשקראתי את הכתבות על ביקורו של האדריכל פטריק שומאכר, שותפה של זאהה חדיד, "האדריכל והתיאורטיקן המוערך דוחף את המושג העמום 'פרמטריזם' ומשוכנע שהוא יוביל את האדריכלות" נכתב בכותרת הכתבה ב Xnet. "ה'איזם' של שומאכר מתייחס לאדריכלות הדיגיטלית, שבמסגרתה בניינים יוצאים לבנייה כפלט של פרמטרים ונתונים שהוזנו בתוכנת מח... -
תפסיקו לרדוף אחרי תל אביב
17.03.13"מודיעין או אשדוד לעולם לא יהפכו לתל אביב, והן גם לא צריכות להפוך לתל אביב. הן כן צריכות למצוא דרכים לחדש ולהתעדכן מבלי להתנגד לדי.אנ.איי שלהן". כך, במשפט זה מסכמת רוני בר את מאמרה בבלוג אורבונולוגיה ומשמיעה סוף סוף קול שפוי ומרענן בתחום היגע.הפוסט של בר נכתב בעקבות ביקורו בארץ של לברנט ריאן, פרופסור לתכנון ועיצוב עירוני במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). בפוסט מצוטט ריאן ואומר: "שדה העיצוב העירוני קצת עייף, הוא כל הזמן חוזר על רעיונות 'העיר הטוב... -
פרס אילון לאדריכלות אורבנית לקנפו כלימור
9.01.13פרס אילון לאדריכלות אורבנית, מיסודה של עיריית חולון, הוענק לאדריכלים תגית כלימור ודוד קנפו מ"קנפו כלימור אדריכלים" על תכנון מרכז אקדמי כרמל בקמפוס הנמל בחיפה. מנימוקי השופטים שבחרו פה אחד בפרוייקט הזוכה: "הפרויקט תורם תרומה משמעותית ליצירת קמפוס הנמל ולהחייאת העיר התחתית בחיפה ומשתלב בכך במהלך אסטרטגי חשוב שמקדמת עיריית חיפה. יצירת מערכת אקדמית ומגורי סטודנטים הוא כלי רב עוצמה להחייאה עירונית. אבל, עצם ההקמה של מכללה אקדמית כמנוף לחידוש העיר התחת... -
קיסלוב קיי זכו בתחרות לתכנון קריית החינוך רמת אפעל
7.01.13...רב של מקומות בקני מידה שונים, ויחסי בנוי-פנוי עשירים. תנועת הציבור בשביל הגובל נפרדת לגמרי.השפה האדריכלית משכנעת, העיצוב החיצוני שעיקרו מעין שבכות קלות המכסות את חזיתות הבניין ויוצרות הצללה - משובב עין, משדר קלילות וקיימות.תיאור הפרויקט של קיסלוב קייהתכנון מדגיש את חופש הלמידה מתוך עשייה סקרנית, ההוראה אינה מבוססת על כיתה סטטית. אין כאן 'בניין כתות' נוקשה אלא למידה דרך שורה המשכית של חללים גמישים, פתוחים וסגורים, פורמאליים וא-פורמאלים. מרחבים ה... -
פרט ניתוק בין תקרת גבס לקיר
23.11.12פרט חתך לניתוק בין תקרת גבס לקיר בשילוב תאורת לד. הניתוק מרוחק 5 ס"מ מקיר. -
אדריכלות גוהרת
18.11.12אדריכל השימור של פרויקט מגדל אביב, אמנון בר אור, סבור שהמגדל "גוהר" על בית בכר. "זהו זרם חדש באדריכלות התל אביבית"... כך הוא מצוטט בכתבתה של נעמה ריבה ב Xnet. "אם כך נראה השימור של מבנים היסטוריים" כותבת נעמה, "מתעוררת השאלה אם לא מדובר במס שפתיים ותו לא. שדרות רוטשילד הן לכאורה ציר שנמצא בשימור מחמיר, אך המגדלים בשדרה רק מתרבים ומתגבהים. זהו אזור לשימור או מרחב פרוץ, שבו כל יזם עושה ככל העולה על רוחו?"ובכן... כן, בהחלט. כיום מובילים את השימור בש... -
רחוב שינקין הגוסס על שולחן הניתוחים
23.09.12...א פה סטודנטים, אלא אנשים שעלו לכאן לפני 15 שנה, השתקעו והקימו כאן משפחה. קח לדוגמה את אלונה קמחי ויזהר אשדות, שהיו מזוהים מאוד עם הרחוב בתקופת הזוהר שלו, ועדיין חיים כאן. אתה יכול לראות את אלונה קמחי יורדת יחפה למכולת; או את אורלי זילברשץ נוסעת כאן על אופניים. ממש כמו פעם".אוווו... אין ספק התרגשות. ביקורת ממשית על האופן בו בוצע השיפוץ תוכלו למצוא אצל יונתן קנטי מוואלה. " אין ספק כי מבחינה פונקציונלית יש רק חדשות טובות. המתכננים באמת שמו לב לפ... -
בינוניות מצוינת ואגו של אדריכלים
27.08.12"אני עושה 'בינוניות מצוינת'. אני אדריכל מסחרי." כך פותח האדריכל אורי הלוי את הראיון שלו עם מירב מורן בגלובס. ראיון בו הוא מציג את השקפת עולמו על האדריכלות העכשווית, על הסטארקיטקים ועל הקולגות. הטוקבקים כרגיל מתייחסים רק לכותרת הכתבה אבל מומלץ דווקא לקרוא את התוכן."אנחנו בעידן של אדריכלות קיצונית." אומר הלוי, "הטכנולוגיה הבשילה לדרגה שבה מורידים קובץ ממחשב שממנו מורידים תבנית ליציקת בטון. התוצר של זה הוא תעשיית ה'מה שאתם רוצים', ואדריכלים עשויים מ... -
חזיתות של גרפיטי ותכנון פרמטרי
23.07.12...תה וגריגה' ברח' לבונטין (פה בתמונה). חזית הבנין עליה בוצעה ההקרנה כללה מרפסות, חלונות ויחידות מיזוג אויר ששולבו בתוכן של ההקרנה. הרעיון מאחורי ההקרנה מתאר מבט הפוך מבפנים החוצה של הבנין ועושה שימוש בחלונות על-מנת להציג סצנות אורבניות מתחלפות. לצורך התכנון התבססנו על מחקרי תעופה ותצורות המבניות השונות של זרזירים. באמצעות שימוש בתוכנות פרמטריות של מערכות חלקיקים יצרנו אנימציות דינמיות המשתנות על גבי החזית. הפרמטרים בהם עשינו שימוש לצורך יצירת דפוסי... -
אגדה אורבנית - ספר חדש
17.07.12ספרו החדש של האדריכל ומתכנן הערים נחום כהן, מנסה להציג לקורא את תכנית גדס בתל אביב, להסביר את ייחודה ואת סוד הצלחתה, ולהפיק ממנה לקחים הניתנים ליישום גם היום בתכנון עירוני. "אגדה אורבנית" תכנון העיר תל אביב בזמן המנדט הבריטינחום כהן, אדריכל ומתכנן עריםמתוך ההקדמה לספרלספר המונח לפניכם שתי מטרות עיקריות. הראשונה היא להנחיל ברבים את ההכרה בכך שתל אביב, עיר בת מאה שנים בלבד, היא אחת מהצלחות התכנון הבודדות של העידן המודרני. תל אביב היא מוקד להתרחשות... -
האנדרטה לחללי הצוללת דקר
24.06.12...כה. חתכי האורך והרוחב המצורפים לכתבה מוסיפים לרושם המתקבל מהתמונות ומראיין גם את מי שעבד עם ברוקוס, האדריכל נחום מלצר שאומר: "המבנה מדבר בעד עצמו. למבנה צורת צוללת, מסלול הירידה הוא טקסי ולבסוף באולם התת-קרקעי כניסת האור מתבצעת מבעד לחריץ דק בתקרה. יש כאן אזכור למבני קבורה עתיקים כמו קבר אגממנון במיקנה שבדרום יוון. יש כאן איזכור למהלך הירידה והכניסה למבנה אבל ובמקביל אזכור פורמלי של צוללת מתחת לפני הים, אלא שכאן זה מתחת לאדמה".*התמונה מתוך הבלוג. -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12... חזרתיות, הן יותר כמו וריאציות על נושא. האדריכל מגדיר את המגבלות והנושא אבל המחשב הוא שמציג את העיצוב הסופי ואפילו שולח אותו לביצוע. עם התקדמות המיכון והמחשוב, ניתן כיום לקבל מפס יצור מוצרים שאינם סדרתיים. גם המבנים והשטחים האורבניים המעוצבים בשיטות אלה אינם אחידים. המחשב מסוגל בקלות לתכנן שכונות בהן אין מגרש אחד חזרתי, בהן כל דירה בבניין היא שונה.בתמונות כאן ניתן לראות מספר דוגמאות לאדריכלות פרמטרית, אתם מוזמנים לקרוא עוד במקומות הבאים מהם נלקחו...







