חיפוש - אי , גדר , לד |1| - דף 12
לא מצאת? פשוט חפש.
-
האם אנו נפרדים מגגות הרעפים?
21.09.12אחרי עשורים רבים של שליטה מוחלטת בשוק צמודי הקרקע בישראל מפנים גגות הרעפים את מקומם לטובת הגגות השטוחים. כך כותב אורן אלדר ב'הארץ' ושואל האם סוף־סוף התקבלו טענות האדריכלים על שגג הרעפים "אינו מקומי" ושיש לזנוח אותו לטובת בנייה שמותאמת לסביבה הים תיכונית, או שמא זוהי מגמה חולפת בלבד?האמת היא שטענה שגג רעפים נולד כדי להתמודד עם שלג היא שטות שהפכה למיתוס כמו שיודע כל מי שראה גג כזה עמוס בשלג בחורף אירופאי. "אני לא מבין למה אומרים שזה כמו בשווייץ, שז... -
שני צדדים של שימור
22.08.12איך קרה שבלוק אחד בתל אביב הפך לאתר בנייה גועש של פרויקטים לשימור? שואל מיכאל יעקובסון בXnet, כשבמתחם שמתפרש על פני כ-130 דונם, עשרות מבנים עוברים בעת ובעונה אחת תהליך חידוש. התשובה ברורה - הרבה כסף. לא רק המלונות הופכים באזור למלונות בוטיק, כל המתחם הופך לעיר בוטיק. מקום יקר לאנשים יקרים."המהפכה התחילה", כותב מיכאל "עם ההכרזה של אונסק"ו ב-2003 על מרכז תל אביב, 'העיר הלבנה', כאתר מורשת עולמית. כך החלה לעלות, משמעותית ובמהירות, המודעות לערכם האדרי... -
חזיתות של גרפיטי ותכנון פרמטרי
23.07.12...ים הללו היא שהתוכן המוקרן על-גבי המבנה חייב להגיב למאפיינים הפיזיים של החזית ולהשתלב יחד עם האלמנטים השונים המרכיבים אותה. באמצעות צילום וסריקה של החזיתות המיועדות להקרנה ושימוש בתוכנות פוטוגרמטריות ותוכנות הקרנה המסוגלות להתאים את התוכן לצורניות המבנה אנחנו מייצרים התאמה מלאה בין פורמט ההקרנה לבין החזית המשמשת כמצע. גרפיטי דיגיטלי מס' 2 למשל, הוקרן לכבוד מסיבת רחוב של בית הקפה 'בתה וגריגה' ברח' לבונטין (פה בתמונה). חזית הבנין עליה בוצעה ההקרנ... -
רוסלן סרגייב - אמנות העושה סביבה יפה יותר
20.05.12פסליו המונומנטאליים של רוסלן סרגייב, אמן יליד בילרוס, המתגורר ויוצר כיום בישראל וברחבי העולם תורמים לחזותה של הסביבה תוך שהם מעמתים את איתני הטבע עם חיות מלאכותיות מפוסלות הבאות בהשראה ממנו ושבות ומשתבצות בתוכו באופן אורגאני ואידיאלי. יצירות האמנות רבות הדמיון שלו, עוברות את גבולות הפנטזיה הרגילים ויוצרות גבולות חדשים של מרחבי חלומות אישיים של הצופה בהם. הפיסול של סרגייב מזמין את הצופה לקחת חלק בו, מגרה אותו לגעת בו, לבוא ולהיטמע בתוכו - ממש על... -
אותנטיות באה עם ג'יפה וכאוס
25.04.12ראיון בגלובס עם האדריכלית אורית פנחס מביא דעה רעננה ומנומקת לשיח האדריכלי. אורית, שותפה במשרד ארכוד אדריכלים ומרצה בכירה באוניברסיטת תל אביב, מדברת על האגו של האדריכלים, על הדרך בה הרשויות חונקות לעתים את העיר ועל החלום הישראלי (והעולמי) של בית קטן עם גדר לבנה.לאורית השקפת עולם מגובשת לגבי הדרך בה צריך להתייחס לשטחים הציבוריים הבונים את העיר. היא מדברת על השכונות, המגדלים, הרחובות והמרווחים שבין הבתים. ראיית העולם שלה מעדיפה את העולם הלא לגמרי מס... -
סימפוזיון נוכחות נשית באדריכלות
1.02.1222 פברואר 2012, 09:00מדיטק חולוןחז"ל אמרו: "שלושה דברים מרחיבים דעתו של אדם: אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים".אחד הכישורים האופייניים לנשים, היא יכולתן ליצר סביבות ייחודיות באמצעים פשוטים. גישתן הישירה והעדינה יש לה היכולת להעשיר סביבת מגורים אנונימית, לעדכן בגד פשוט באמצעות קישוט קטן וכיוצא בזאת.למרות שנשים אינן עוסקות במובהק בטכנולוגיה ומקצועות טכנולוגיים נשלטים עדין הידי גברים הרי שמתקבל על הדעת שנשיות עשויה להוות יתרון משמעותי באדריכלות העכשווי... -
בין ברוידא, מעוז ונורמן פוסטר, על צניעות וגאווה
23.11.11...מו? שתי כתבות מדגימות השבוע יותר מכל את הדילמה המובנית באדריכלית.... וגם את התפיסה הגברית יותר והנשית יותר של עבודת העיצוב. שתי כתבות פורסמו השבוע ודרכן אפשר לראות תפיסות שונות של אדריכלות. אדריכליות הנוף ברוידא ומעוז מתראיינות ב Xnet על פארק רידינג, עבודתן שזכתה בפרס קרוון, וכתבה בכלכליסט מציגה את הפרוייקט החדש אותו דוחף עכשיו האדריכל נורמן פוסטר. מצד אחד עבודה צנועה של שתי אדריכליות שאפילו עצים לא יכלו לנטוע ומהצד השני שדה התעופה הגדול ביות... -
חללים רטובים - תערוכה קבוצתית
3.11.11...ם לחלל הרחצה הביתי מנקודת מבט של תהליכי ייצור, חומר ותרומה למען הקהילה. הפרויקטים מתבססים על חומרים ידידותיים לסביבה ואו חומרים שהינם שאריות של תהליכי ייצור מקומיים, תוך שימת דגש על חווית שימוש.המעצבים המשתתפים: חן ביקובסקי, איילת גל, דן גולדשימדט, רתם חדד, אתר סהר, עומר ענבר, רעי רמות ושירן שמעוני . במסגרת שיתוף הפעולה בין חברת זהבי עצמון לבין המחלקה לעיצוב תעשייתי, בניהולו של דודי ראב"ד, H.I.T המכון הטכנולוגי חולון, נטווה קורס "חללים רטובים" ... -
מתקני משחקים-הוראות בטיחות ודרישות התקן
10.10.11...ן הבטיחות הישראלי למתקני משחקים (ת"י 1498 ) להיות מותקנים על מצע מיוחד המותאם לפעילות ילדים ועומד בדרישות התקן. ישנם 3 סוגי מצעים המותרים בתקן 1. מצע חול:דרישת התקן היא שגודל הגרגירים יהיה בין 0.2 עד 2 מ"מ, והחול יהיה נקי ואינו מעורבב באדמה ואבנים. דרישת מכון התקנים היא כי תילקח דוגמא של חול מהשטח המיועד להתקנה ורק לאחר קבלת אישור מעבדת מכון התקנים לתקינות החול, תבוצע התקנת המתקנים. חובה על המצעים להיות בגובה 30 ס"מ לפחות. 2. סומסומיה (גרעי... -
פוצצו את בניין ההסתדרות!
6.10.11...נת הכחדה" צועקת הכותרת. צר לי אבל אני מסרב להתרגש. מגמת השימור בארץ בכלל ובתל אביב בפרט כבר חורגת מכל היגיון סביר. לא מדובר פה במקום שבו הורדוס התעטש וגם לא בשכיית חמדה אדריכלית. סביר להניח שבלי תמונה או כתובת אפילו לא תדעו באיזה בניין מדובר. בניין בני ברית הוא מבנה נטוש כמעט לגמרי שניצב בפינת הרחובות קפלן ולסקוב בתל אביב. הבניין תוכנן על ידי האדריכל והמהנדס יצחק יהושוע גוירצמן ונבנה ב 1963 עבור ארגון "בני ברית" בישראל. לפני שלוש שנים הועבר ה... -
מסלול המכשולים לרישוי בנייה
21.08.11חוק התכנון והבניה החדש עומד בפני הליכי האישור בכנסת וכתבה ה"כלכליסט" מציגה את מסלול המכשולים החדש הצפוי ליזמים ולנו בנסיון לצלוח את הוועדות הנדרשות. עמותת "במקום" טוענת שההליך החדש רק יגביר את השחיתות ושכל טעות תחזיר אותנו המתכננים לתחילת התהליך לאשר הכל מחדש. התמונה המוצגת כאן לקוחה מקובץ PDF המוצג בכתבה. בקובץ מוצג בסכימתיות תהליך אישור של בניה חדשה. (הכנסו לכתבה וחפשו את הלינק באדום: למסלול המכשולים לרישוי בנייה). הרפורמה בחוק החדש תיד... -
סתם בית או עיצוב ישראלי?
2.08.11כתבה על דירת פנטהאוז שפורסמה בבנין ודיור גרמה לי לחשוב שוב על עיצוב הבית הישראלי. הכתבה מציגה את הבתים שאנו בדרך כלל לא רואים במגזינים אבל רואים הרבה מאד כמוהם בארץ. אז האם זה העיצוב הישראלי האמיתי או שזה חוסר עיצוב? הפנטהאוז ברמת השרון עוצב במשותף על ידי מעצבת הפנים והלקוחה. כמעט כולנו מכירים את סוג העבודות הזה שבכתבה מוגדר כ"ריקוד משותף". עיצוב הבית מוצג כ"לא נשען על טרנדיות או על הלך רוח עכשווי. אי אפשר לקטלג אותו בסגנון ספציפי..." אבל אם... -
הבוגרים החדשים מציגים
27.07.11... נסיגה משמעותית בכישורים המסורתיים של מעצב הפנים ובהתמצאות בתכנים בסיסיים כמו הנדסת אנוש או פרטי בניין." לדעתו של נועם את התערוכה המגובשת ביותר הציגו השנה בוגרי המחלקה במכון הטכנולוגי בחולון אולם האמירה הכללית של העבודות אינה חדשנית או ביקורתית דיה, ומחלקן אף עולה ניחוח מעייף של שמרנות. לעומתה שנקר אולי הייתה חדשנית יותר אבל הפרוייקטים לא באמת עסקו בעיצוב פנים אלא בתכנון מיצבים אדריכליים. בתי הספר לעיצוב פנים נחשבים עדיין אחים חורגים של ב... -
מרחב 2011 – יוצאים אל הכלל
22.06.11תערוכה חדשה בגלריה בבית האדריכל, רחוב המגדלור 15, יפו פתיחה חגיגית: יום חמישי, 30.6.2011, בשעה 20:00 במסגרת אירועי הלילה הלבן בתל אביב יפו אוצרות: אדריכליות ורד פלוק ושירה נוי גורן תערוכת מרחב 2011 – יוצאים אל הכלל מציעה פריזמה ציבורית להתבוננות ודיון באדריכלות ישראלית עכשווית. באמצעות עשרים ואחד פרויקטים נבחרים מרחבי הארץ, בנויים ופתוחים, מגוונים בהיקפם ובייעודם, עוסקת התערוכה בחיפוש אחר חריגתו של המעשה האדריכלי היחידני והקונקרטי מתחו... -
הקול הנשי - הפעם בורוד
20.06.11בתור גבר שוביניסט אני לא יכול להתחמק מכמה עובדות... ישנם הרבה יותר אדריכלים מאדריכליות והרבה יותר מעצבות פנים ממעצבים. ברשת זה אפילו מודגש עוד יותר - מרבית הכותבים בנושאי אדריכלות הם גברים (אני חושד כזה כולל אפילו את אסתר זנדברג מ"הארץ") ומרבית הכותבים בנושאי עיצוב וסטיילינג הן נשים. באתר Saf, למרבה הצער ומתוך נטיה טבעית של הכותב, ההתמקדות היא בדרך כלל יותר על אדריכלות ויותר על הקול הגברי. כדי לתקן את המצב החלטתי להתחיל ולהציג כאן את הקול הנש...







