חיפוש - חדשות , אל , פח |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
כיצד לכסות את הבטון החשוף?
26.01.14כדאי מאוד להיכנס ולקרוא את כתבתו של צבי אלחייני.הכותב כך:"את מה שחוללה התערוכה 'עיר לבנה' (מוזיאון תל אביב, 1984) לגל השימור של מבנים בסגנון הבינלאומי והאקלקטי, לא מצליחה עדיין לחולל התערוכה "הפרויקט הישראלי (מוזיאון תל אביב, 2000) למאות המבנים המודרניסטיים-המאוחרים והברוטליסטיים שנבנו כאן בשלושת העשורים שאחרי קום המדינה. גם אלה מביניהם ששרדו את תרבות ההזנחה והאלתור הישראלית, מצויים כיום תחת איום הריסה או שינויים בלתי הפיכים."נוסטלגיה איננה דבר ש... -
האם ניתן לשמר את מתחם כורזין?
22.01.14... "הכל בדולר" לצד מאפיות גורמה, בתי קפה מאולתרים, שווקי ירקות, איטליזים, בנק וסנדלריה ופיצוחייה ופרחים וכלי עבודה וחלפן כספים ושמונצעס, ומה לא".. אז מדוע מתכננים בעיריית גבעתיים לחסל את מתחם כורזין?"על פי תוכנית שהופקדה בימים אלה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, המרכז ייהרס ובמקומו ייבנה מתחם תעסוקה ומסחר חדש על פי נוהל פינוי־בינוי. על משבצת האדמה החרוכה יוקמו על פי התכנון כ-12 מגדלי משרדים ומסחר, מבנים ומוסדות ציבור, ומערך חניה ותחבורה תת־קרקעי שית... -
בית העם המתחדש
19.01.14משרד האדריכלים HQ מחדש את בית העם של עשרת. מעניין לתהות ולהיווכח יום אחד, כיצד יתפקד בית עם, במתכונתו החדשה או המחודשת, בימינו. האם אכן קיימת כמיהה חברתית כלשהי לחזור ל'ביחד' הזה, שהוא אולי פחות טרוויאלי היום, כשכל אחד נצור ב"אחוזתו"... על משקל "ביתי- הוא מבצרי".האם תהילתו של בית העם עוד לפניו? וכך מביאה את פני הדברים, ק. רוזנבלום, על בית העם, ב"הארץ":"הזיכרון המתוק של בית העם מאומץ בחום על ידי התושבים, שמשתוקקים להוריש לצאצאיהם, בני הדור הרביעי ... -
העיר הצומחת
15.01.14...שקל לדחוק תחת קטגוריה של "מחר" או "אחר-כך", גם שמירה על הירוק בעיניים נדחקת לשוליים. כי הרווח הוא לא ישיר, ולא סופרים את הכסף בפועל, מלהוסיף או לשמור על שילוב צמחיה או פיתוח נופי.וחבל מאוד. פרוייקט נפלא באמת, הוא פרוייקט שהדיאלוג שלו עם הפיתוח הינו אינטגרלי וסימביוטי.אסתר זנדברג בכתבה חשובה המרפררת גם ליום העיון "הגנת האילנות - עצים בראי התכנון"- שפרסמנו כאן, בתזמון הלא מקרי ככל הנראה של ט"ו בשבט. הרבה נקודות למחשבה למקבלי ההחלטות. ולנו, כמתכננני... -
לקראת ארכיטקטורה ורנקולרית חדשה
12.01.14... בה התגוררנו בבקתות של בוץ. אך הרעיונות עליהם התבססה הבניה ההיא, לא צריכים להיעלם, אם כי להשתכלל.עושה רושם שהאנושות עוד לא מצאה לה את המינון הנכון בין מגדל שראשו בעננים, לבין הקרקע. הקרקע משמעה אינו רק האדמה עליה אנו דורכים, אלא קרקע מהבחינה המטאפורית יותר. צורת החשיבה צריכה להיות של מקל ואבן, היא צריכה לרדת לעומק אישיותו ונשמתו של האדם, אך הביצוע הטכנולוגי כיום מאפשר לנו מעט יותר. הפתרון הוא ככל הנראה סינתזה בין השניים. חומרים אקולוגים מתכלים, ל... -
הקרב על המדרכה
6.01.14... וכן עצים, פחים ותשתיות תקשורת, חשמל וניקוז. כל אלו - עוד לפני שמביאים בחשבון גורמים ניידים שמשתלטים על שטח הולכי הרגל עצמם, כמו כלי רכב החונים על המדרכה ושולחנות בתי קפה.""המלה 'נגישות' היא מלה רעה ולא נכונה. ברגע שאתה מדבר על שתי אוכלוסיות, אתה בדרך כלל מדיר אוכלוסייה אחת. עיצוב סביבת האדם באדריכלות מביא בחשבון רק מושג של אנשים 'נורמליים' – אך האחריות של האדריכלים היא גדולה יותר: אתם מחליטים אם אנשים נכנסים לחברה או יוצאים ממנה". (איקי בר-חיים) -
תחתית העיר חיפה
5.01.14כיצד מחדשים מקום, מבלי לפגוע באותנטיות שלו? כיצד מאפשרים לאוכלוסיה קיימת להמשיך להתקיים במקום שעירוניותו תופסת תאוצה ופופולריות, ומעלה את ערכו?שאלות אילו הן מהראויות ביותר שיש לשאול כשבאים לגעת ולתכנן (ב)מקום שאינו דף חלק. ומקומות, מטיבעם, אינם דף חלק. לכל מקום, חתיכות היסטוריה, העשויות מפאזל של ריחות, טעמים, מראות.. ובעיקר אנשים שחיו אותם, במקום. "מול הפיתוח המנשל שמנהיגה העירייה בעיר התחתית, ניתן וצריך להעמיד מודל של פיתוח מקיים. התחדשות עירונ... -
דיור בלתי מושג
2.01.14...ם את פרויקט מגורי הסטודנטים החדש של אוניברסיטת תל-אביב-הנקרא "מעונות ברושים"."למי שחשוב המחירים והקרבה לאוניברסיטה, ולא מרחב המחיה, מציעים המעונות פתרון נוח. אך לו היו משווים את מחיר הדירות למחירי השוק לפי מטר מרובע, הדירות האלה היו זולות בהרבה: אם לא זולות ממחירי השוק, לפחות לא יקרות יותר." "מתברר שאפשר לבנות דירות בנות השגה על אדמות ציבוריות" כותבת נעמה, "מעונות ברושים מוכיחים שפרויקט כזה רווחי אפילו לחברות נדל"ן כמו "שיכון ובינוי". אז מה עוצר... -
רכבת הפרברים
26.12.13...ל הפחות (אם לא יותר), הוא ההופך לאבן דרך המדברת בעד עצמה בלוח המשחק העירוני. אם כפי שבבאר שבע השכילו לחבר את תחנת הרכבת בגשר לאוניברסיטה, לעתים קרובות זה מה שעושה את כל ההבדל בין תחנת רכבת נטושה, לאזור שלם שוקק חיים עם פוטנציאל פיתוח עתידי. תכנון נכון, ידיר את גלגלי המכוניות ובו-זמנית ימשוך לתוכו שימוש בקנה מידה של שתי רגליים או שני גלגלים בלבד. מה שיביא לסביבה נעימה, רגועה, שקטה עם אויר נקי. וכמובן יעודד שימוש בתחבורה ציבורית. יש לשים את האצבע ה... -
לא לצאת למרפסות!
25.12.13אסון כבד נמנע אמש במבנה מגורים חדש בחדרה בעת שמרפסות בקומה התשיעית קרסו אל הדירות שמתחתיהן וחלקים מהן אף נפלו אל הרחוב.מדובר בפרויקט "גינדי בפארק" הכולל 76 דירות בשני מגדלים בני תשע קומות כל אחד. המגדל הראשון כבר מאוכלס במלואו. למרבה המזל ההתמוטטות ארעה במגדל השני שאליו הספיקו להיכנס 2 משפחות בלבד."לא לצאת למרפסות" כך הנחתה עיריית חדרה את 38 בעלי הדירות המבועתים בבניין התאום שמרפסותיו עדיין עומדות... מי יתן את הדין?צבי וילדר, דובר חברת גינדי השקע... -
מאות סטודנטים ואדריכלים הפגינו נגד תנאי ההתמחות
13.12.13...ות אדריכלים וסטודנטים הגיעו ביום רביעי האחרון למפגן תמיכה שארגן פורום אדריכלים צעירים בדרישה להפסיק את הפגיעה המתמשכת ולהתאים את תקנות ההתמחות החדשות והמחמירות שמחייב משרד הכלכלה עם סיום לימודיהם לדרישות השוק והמציאות הישראלית. פורום אדריכלים צעירים השבית היום יחד עם התאחדות הסטודנטים ואגודות הסטודנטים בטכניון, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת אריאל, בצלאל ומכללת ויצ"ו, את חמשת הפקולטות לאדריכלות בישראל במחאה על ההתעלמות המתמשכת של מש... -
הצד האפל של תמ"א 38
29.11.13... הקרקע וסוג הקרקע, הרי שבקרקעות מסוימות (בעיקר בעלות מרכיב חולי משמעותי) קיימת אפשרות לשקיעה של המבנה בעת העבודות או שקיעה מאוחרת יותר של הביסוס החדש בשל חוסר יכולת הקרקע לשאת את המשקל הנוסף שהונח עליה. בכדי לטפל בסיכונים אלה, על המהנדס לתכנן את הביסוס על גבי משטח רחב באופן כזה אשר יפזר את העומס על שטח גדול יחסית. בנוסף לכך, במקרים בהם מתווספות מספר קומות מעל הקומה העליונה הקיימת, יש לקשור את הקורות במרכז המפתח. קשירה זו נעשית ע"י יצירת ... -
האל פוסטר, אמנות: אדריכלות, תסבוכת, ביקורת.
27.11.13קהילת האדריכלים והמעצבים הישראלית חיכתה במשך זמן רב לספר מקצועי חדש, כזה שיסעיר את הרוחות ולא רק ילטף, אלא יהיה בעל אמירה של ממש. נדרשו שנתיים שלמות לתרגם את הספר "אמנות: אדריכלות, תסבוכת" ולהוציאו לאור בארץ, אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא ועל כך נוכל להודות להוצאת פיתום ולאסתר דותן עבור מלאכת התרגום. הספר הוא למעשה אסופת מאמרים וביקורות שפורסמו ע"י האל פוסטר, מבקר אמנות ופרופסור בפרינסטון, במבחר אתרים ומגזינים מקצועיים בחו"ל. חלקו הראשון ש... -
נוסעים במכונית הישנה...
11.11.13...נמשיך להיות מנוהלים ע"י כמויות מטורפות של רכבים פרטיים ופקקים אין קץ. אם קצב ריבוי המכוניות בארץ גדול מקצב ריבוי הכבישים, המשוואה פשוטה, מאוד. אמנם תמיד אפשר שתוסח דעתנו אל הפריפרייה המרווחת והמשופעת במקום חדש ומסודר לפקקים, אשר להם כבר אין מקום בערים הגדולות העולות על גדותיהן.. אבל בעצם, חייבים כבר עכשיו לשאול שאלות נוקבות. הרכבים הפרטיים הם אולי מלכי המסיבה היום, אך זה לא חייב להיות כך בעתיד. וכנראה גם לא רצוי..להמשך קריאה - בבלוג של יואב לרמן -
טעויות ,תיקונים ועדכונים בחוק התכנון והבניה
14.10.13מאמר מעניין מתוך בלוג "המרפסת" מדגים איך המחוקקים מסבכים את חוק התכנון והבנייה ואז מנסים לחלץ אותו חזרה. עו"ד רון צין, מסביר על תיקון מס' 102 לחוק התכנון והבניה, אשר יפתור לדבריו מספר עיכובים וסיבוכים בתהליכי התכנון בישראל. צין מספר על סעיף 83 ג' לחוק התכנון והבנייה (משנת 2008) - שמירה על עצים : "האוסר על מוסד תכנון לאשר תוכנית, אשר בתחומה מצויים עצים בוגרים (שגובהם לפחות 2 מטר וקוטר הגזע שלהם 10 ס"מ), מבלי שהתייעץ קודם לכן עם פקיד היערות, ומבלי ...







