חיפוש - חדשות , גדר , הום-סטיילינג , צילום |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11...איטי, מסודר ומובנה. לטעמי האישי הפרויקט בטיילת בבת ים מסכם את יכולותיו של המשרד הרבה יותר טוב מהמלל בכתבה. החסרון העיקרי במרבית הכתבות ב Xnet הוא המנעות הכתב מדעה אישית, ביקורת או מחמאות. לטעמי "בדרך אל הים" נשאר כמבנה קבע בגלל המיקום הנכון שלו, הביצוע המוקפד והמשחק שיש בו. כל אלה נזקפים בהחלט לזכותם של האדריכלים. הם לא חיפפו ברמת הביצוע "כי זה רק לשבוע", הם ידעו איך לבצע משהו פשוט מאד לכאורה אבל מדוייק ומהנה. צילום מתוך הכתבה - יובל טבול -
קומות בנסיגה, אור וצל
22.01.12...צא ברחוב כמעט לא יכול לראות את הקומות החדשות. הרבה פחות נעים ללכת ברחוב שדופנותיו בגובה עשרות מטרים וקשה לראות פיסת שמים. קומות בנסיגה מאפשרות ליצור עיבוי של המגורים ברחוב בלי להשפיע על התחושה הקיימת".*התמונה מתוך הכתבה, צילום - פבל וולברג קנטי מעמת את דוידוב עם הטענה שבניינים גבוהים יותר וצפופים יותר ניתן למצוא בלונדון ופריז וגם בהם נעים ללכת. בנוסף הוא מציין ש"שתפיסת המגורים הרווחת בישראל אינה הולמת לחלוטין את האקלים המקומי. במדינה כמו יש... -
שכונות סגורות- האדריכלים נגד, האזרחים בעד
6.08.13...דיהאך בעוד הציבור הרחב רוכש דירות בשכונות אלו, אדריכלים רבים לא מאושרים מאופי השכונות. קשת רוזנבלום מביאה את דבריו של הפרופ' אדריכל הלל שוקן: "זו אחת הבעיות הכי גדולות של סוג העירוניות הזה, שמחלק את העיר למרחבים גיאוגרפיים מוגדרים - נוה אביבים, רמת אביב הירוקה, פארק צמרת - מתוך מחשבה על קהילתיות מזויפת, איזושהי נהייה אחר הקיבוץ – בעוד שכל מהות העיר מנוגדת לכך"עוד אומר שוקן כי לא ניתן גם לקבל את היתרונות של הסביבה האורבנית התל אביבית וגם לא להתחשב... -
שפת הזכרון באדריכלות וצילום // מפגש ארכיג'וב 06
19.02.12...נו? כיצד אנו תופשים אתרי הנצחה? כיצד מייצגים זיכרונות סותרים בעיר, וכיצד העיר עצמה משפיעה על הזכרון?עדי ברנדה, צלם ומרצה לצילום, יעסוק בזכרון פוטוגני. איך זכרון מצטלם? איך מנציחים הנצחה? בהרצאתו יתייחס ברנדה לשאלות לגבי כושר הספיגה של מדיום הצילום במפגש עם זכרון ובקשר שבין צילום וזכרון קולקטיבי.לוח זמנים:18:30 התכנסות19:00 הרצאות20:40 פאנל מרצים ושאלות מן הקהל21:00 סיוםהכניסה חופשית, אך מספר המקומות מוגבל והדרישה גבוהה - הירשמו עכשיו ושימרו מקום! -
תהודת אחריות
11.03.12...כליות - מה קורה לבניין אחרי שהוא נולד? ומה קורה לו כשהוא מזדקן? מי צריך לקחת עליו אחריות ולדאוג לו?האחריות האדריכלית אינה רק כלפי הלקוחות - יהיו אשר יהיו - אלא גם כלפי המשתמשים, הדיירים או העובדים בבניין, כלפי הסביבה שמחוץ לגדר המקיפה אותו, כלפי השומרים על ניקיונו ושלמותו וכלפי מעגלים מתרחביםוהולכים - הקהילה, השכונה, הרובע, העיר, החברה, הסביבה... תהודת אחריות מטפלת בשאלות אדריכליות חברתיות אלה בכלים מדיסציפלינה אחרת צילום בוידיאו ארט וסטילס. ... -
אייקונים בחיפה, הישן והחדש
15.10.12...שיסמלו את הכניסה הדרומית לעיר: מלון חוף הכרמל בתכנונו המקורי עם שתי הפירמידות - לא תפס. הארמדיל הירוק, מרכז הקונגרסים - לא תפס, קניון חיפה עם גלי האלומיניום בחזית - נאדה, הבניין המפוצל של חברת החשמל - גם לא.מה לעשות ועל כולם חולש הכרמל. האייקון האמיתי של חיפה שאפילו האצבע המשולשת שתקע נימאייר בראשו לא מצליחה לגמד אותו. היחיד שהתקרב היה באמת ראש העיר המיתולוגי שתלה את הביצים שלו בכניסה לעיר עצמה.*בתמונה - הביצים של גוראל, צילום - דוד ישי, ויקיפדיה -
בין אדריכלות של יזמים ואדריכלות ממותגת
16.04.12...פתרון התכנוני צריך להיות יצוק על הלקוח ולא על גחמות האדריכל. לקוח שעושה בית אצל אורלי שרם, למשל, לא גר בבית שלו, הוא גר בבית של אורלי שרם." ובהמשך "בסופו של דבר, היצירתיות שלנו מוגבלת, אני צעצוע של יזמים."* בתמונה - עמי מור, צילום - עינת לברון מתוך הכתבה בגלובסהאדריכלות תמיד נקרעה בין הקצוות האלה. האם אנחנו אמורים להיות "מהנדסי פתרונות" ללקוחות או שאנחנו צריכים לתת את דעתנו האישית? אין כאן נכון ולא נכון, שני הצדדים צודקים. מי שביקש מאורלי שרם, פי... -
שמלת בטון ומלט | על הקשר בין אדריכלות ומגדר
8.03.13האם יש משמעות למגדר במקצוע האדריכלות? האם נשים מתכננות אחרת מגברים? ולמה זה בעצם ככה? לקראת יום האישה הבינלאומי מעלה האדריכלית ורד פלוק ליוטיוב את סרטה "שמלת בטון ומלט", סרט הבודק את המשמעות הדקה והחמקמקה של הקשר בין אדריכלות ומגדר באמצעות ראיונות אישיים עם מיטב האדריכליות הפעילות בישראל.הראיונות נערכו לא במתכונת של שאלות ותשובות, כדי להימנע מהכוונה, אלא ע"י הנחיה כללית בלבד של האדריכליות המרואיינות לספר למצלמה סיטואציה אישית שנוגעת לעניין הג'נדר... -
עיצוב על הבר
30.01.13...ולוגיות הדמיה בסיפור הויזואלי. טל’: 052-3888188ליבירה – תתאר המאיירת גיל – לי אלון קוריאל את היחסים המיוחדים שבין האיור למילה הכתובה והערך המוסף שמביא הצד הויזואלי, לטקסט. טל’: 052-2284840פולה בר – יתן עמית זולר, ראש המחלקה לצילום ומדיה, מבט ייחודי ואפוקליפטי על עולם המדיה, ויתאר כיצד נברא עולם זה ולאן מיועדות פניו. טל’: 054-4823810אללהמברה – ידגים המעצב התעשייתי, אלון רזגור, אפשרויות לחשוב אחרת בתוך הקופסא תוך ניצול משאבים הקיימים אצלנו בחשיבה.ט... -
שני צדדים של שימור
22.08.12...ת האלה משנות את התכנית. האם הרחובות בנויים לזה? האם יש מספיק חנייה כשמוסיפים שלוש קומות למבנה של ארבע קומות? למי אכפת.הדוגמה הקיצונית לכך היא היכולת לנייד זכויות. בקצה רחוב הארבעה הולכים ונבנים שני מגדלי משרדים. מגדלים אלה ואחרים חורגים בהרבה מהתכנית המקורית שיועדה להם. איך זה קורה? פשוט מאד. היזמים של הפרויקטים רוכשים את זכויות הבנייה של המבנים המוגדרים לשימור מחמיר ויכולים כך לחרוג כרצונם. יופי של תרגיל, ים של כסף ותכנית בנין עיר ידידותית ליזם. -
על שימור ומגורים בקופסת שימורים
5.06.11...ציה מאותות הזמן ומשיניו, ומאבדים כל תחושה של זהות שבניינים צוברים במרוצת השנים. החזיתות מקורצפות בזהירות, הפנים מדורדר לשלמות חסרת הבעה. בניינים חדשים מעוצבים בסגנונות תקופתיים מדוללים, וכך נשחק עוד יותר ההבדל בין האמיתי למלאכותי, ונוצר מה שקולהאס מכנה "על-זמניות נחותה ובלתי מכוונת". האם זה באמת שימור כשאנחנו מוציאים מרובע תוסס את החנויות הקטנות והברים ומכניסים במקומם גלריות לאמנות וחנויות מעצבים לתיירים?* צילום עופר וקנין מתוך הכתבה בדה-מרקר -
ארכיון של שני אדריכלים וסיפורם של שני בנים
29.02.12...משפטיים, אולם סיכמו כי הארכיון שלהם יישאר בבעלות משותפת.ארכיון מנספלד - וינראוב כולל אלפי תוכניות, שרטוטים, ציורים וצילומים של מבני ציבור, תרבות ומגורים - המכון ההידראולי בטכניון, שיכוני מגורים מ"טיפוס T" ברמת הדר (בתמונה. צילום באדיבות מנספלד - קהת), הצעה לתכנון קריית הממשלה (זכתה אך לא בוצעה) ועוד, כל אלה תוכננו בתקופת עבודתם המשותפת והם מהווים חלק משמעותי ממורשת האדריכלות המודרנית בארץ.ויינרוב מת ב-1970 ובנו, הבמאי עמוס גיתאי, הוציא בכמה הזד... -
פרסים הוענקו למצטייני הפקולטה לארכ' בטכניון
5.12.16..."ש הילית הלוי ז"ל זכתה מוריה אורית אביטן על הפרויקט "מעפר תקום". הפרויקטים באדריכלות נוף הונחו על ידי אדריכלי הנוף מתניה ז"ק, רם אייזנברג, דפנה גרינשטיין, נעמי אנג'ל ושחר צור.בפרס ניקסייר לפרויקט חביב הקהל, שנבחר על ידי כלל קהילת הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, זכתה אלינה גרדשניק על הפרויקט "הפרעה עירונית" בהנחיית האדריכלים אורן בן אברהם, איריס קשמן ואורין שחר. בתמונות: הסטודנטים הזוכים ניר פולק ומיכל וולנרקרדיט צילום: חיים זינגר, דוברות הטכניון -
ארכי-תור הספרייה הלאומית
26.07.16...מסבירים איך קרה שלמרות הוויכוחים היצריים, עברה על הכיכר רבע מאה של בנייה מאולתרת, טלאי על טלאי.צילום: אסף פינצ׳וקעלות הסיור: חברי עמותת האדריכלים לשנת 2016 - 40 ש”ח, אינם חברי עמותה - 60 ש”ח | המחירים כוללים השתתפות בעלות ההדרכה | מתכנסים ב-15:45 באולם הכניסה של הספרייה הלאומית, קמפוס גבעת רם, האוניברסיטה העברית ירושלים | חניה מחוץ לשער הקמפוס | הסיור מתחיל בשעה 16:00 | טלפון לבירורים: 03-5188234להזמנת כרטיסים אתר ארכיתור - עמותת אדריכלים מאוחדים -
העיר והקניון
4.06.13...פק את הרחוב המסחרי עצמו. את השטח הציבורי שבו הולכים האנשים סתם כי משעמם, סתם כדי להיפגש, סתם לצאת קצת. זה למעשה המגנט העיקרי שלו - שטח ציבורי, רחוב "קארדו" קלאסי, הולכי רגל וילדים בלי תנועת מכוניות שמפריעה, עם מיזוג אוויר. * צילום - מיכאל יעקובסון.אז רגע, אולי בכל זאת זה טוב? אולי פשוט מרכז העיר צריך לעבור לקניון וזהו?לא. בקניון ישנה מלכודת סמויה. כדי להבין אותה צריך לראות מה אין בו. מה הדבר שהרחוב המסחרי מאפשר והקניון אוסר.הקניון הוא שטח פרטי. א...