חיפוש - תגובות , חדשות , חלל , כנס , מקור |1| - דף 1
לא מצאת? פשוט חפש.
-
הרצאה - בעקבות רודולף ויטקובר
6.11.11...ם, יותר מיובל שנים מאז פורסם, לא רק שהספר לא איבד מערכו כטקסט מכונן בחקר הרנסאנס, הוא ממשיך לעורר דיון וביקורת הן במחקר ההיסטורי והן בשיח הארכיטקטוני. ההשלכות התכנוניות שלו הצטלבו מיד עם עבודתו של בכיר המודרניזם, לה קורבוזיה, והוסיפו להניע רעיונות תכנוניים אצל דמויות כקולין ראו, פיטר אייזנמן וגרג לין. ההשלכות ההיסטוריוגרפיות שלו נוגעות במהותה של מורשת .ההומניסטים של הרנסנס, ובמקומה בתרבות העכשווית. ההרצאה תנסה להתחקות אחר מקור עוצמתו של הספר הזה. -
הקניון הכי נמוך בעולם
3.12.12...יקיפו אותו מכל צדדיו ובעיקר, בסדיני זכוכית מנצנצת שיעטפו אותו". "מה לקניון הזה ולים המלח?!" שואל מטלון, "קשה, או בלתי אפשרי לתכנן "קניון" שיתאים מבחינה אינטלקטואלית לסביבת ים המלח. כל רעיון אדריכלי שינסה לייצר גישה תכנונית שתציג את הסביבה הייחודית של ים המלח, יבטל במהרה את היוזמה הזאת. אין 'קונספט' או 'מקור השראה' מקומי שיפיק מבנה מסחרי כזה, מבנה שבו תרבות הצריכה תפרח על חשבון הסביבה הטבעית הראשונית".*תמונת ההדמיה - יח"צ יסקי, מור, סיון אדריכלים. -
הקלות בהסדרת חריגות בניה בועדת שומרון
13.04.11...לצרף מפת מדידה עדכנית, אישור מהנדס קונסטרוקציה, פיקוד העורף, חברת הכבלים, החשמל, בזק... חצי עולם ואחותו. הועדה קבעה שמאחר ובכל מקרה מבקר מפקח הועדה בנכס המדובר, יולחט רק לאחר הביקור איזה מסמכים נדרשים. למשל, במידה ובוצע קירוי פלסטי של פרגולה חוקית (דבר ההופך אותה לבלתי חוקית), ניתן לפתור את מבקש החריגה מכל המסמכים ולהסתפק בדיווח המפקח. אני בשוק, אני בהלם, אני המומה. ועדה שמקצרת תהליכים ביוזמתה! תנו כבוד. מקור הידיעה - כתבה במגזין המושבות. -
הארכת רשיונות אדריכלות ל 2011
24.03.11...010. נתוני המען יילקחו ממרשם האוכלוסין במשרד הפנים, לפיכך, יש לדאוג כי המען לשליחת הדואר מעודכן בהתאם. לאור האמור, קיים עומס כבד במספר הפניות למשרד הרשם, יחידת המחשוב במשרד התמ"ת פועלת לתיקון הכשל, עמכם ההבנה. טלפון לבירורים: 02-6662540, בימים א', ד', ה', בין השעות 13:00-15:00 ובימי ב' בין השעות09:00-13:00, קבלת קהל בימים א', ד', ה', בין השעות 09:00-13:00. בכבוד רב, בן עמי כופר רשם המהנדסים והאדריכלים מקור רשמי: אתר ממשל זמין -
מגדלי המים של תל אביב
4.09.11אבי לוי סוקר בכתבה מצולמת את מגדלי המים של העיר תל אביב. המגדלים שנבנו בתחילת המאה העשרים סיפקו לא רק מים אלא גם מקור לגאווה מקומית וסימן נוף (landmark) עירוני. הכתבה עוסקת בשמונה מגדלים כאלה שהוקמו בשנותיה הראשונות של תל אביב ומעבר לסקירה גם מעלה את סוגיית השימור של מבנים אלה. "סיפור הקמתם של מגדלי המים בתל אביב-יפו" כותב לוי, "פותח צוהר להכרת עברה של העיר העברית הראשונה, ולהבנת הערך ההיסטורי והנוסטלגי של המגדלים שהשקו והפריחו אותה."... "בשנ... -
עמלות אדריכלים
27.11.11...כדומה ניתן לדעתו לקחת עמלה מאחר ו"הלקוח יכול לקבל הנחה ויכול לנהל משא ומתן על המחיר הסופי, במידה והלקוח רוצה לרכוש בבית עסק הזה ובחר בו מרצונו החופשי אני לא רואה שום פסול בקבלת עמלת אדריכל במיוחד שהנושא מוצג בצורה גלויה ללקוח". ברור שהנושא בעייתי. בעיקר כשלקוחות אינם יודעים מה המדיניות של כל אדריכל ולעיתים אדריכל מסויים יכול להוריד את שכר הטרחה שלו בזכות העמלות שיקבל בהמשך. המצב מקשה על השוואה בין חוזים ומהווה מקור למתיחות בין האדריכל והלקוח. -
נוף תרבות איזורית - על תכנית אב למעיינות
7.03.169/3/16 19:00 תכנית אב למעיינותעד ראשית המאה העשרים, היו מעיינות השכבה מקור המים הקבוע היחיד באזור ההר ולכן הכתיבו גם את פיזור הישובים וגם את אופיים וגודלם. שינויים טכנולוגיים ושינויים פוליטיים השפיעו על מקומם של המעיינות באורח החיים, בפרנסה בתרבות וכן בנוף של הקהילות הכפריות באזור ההר. למרות מאפייני סביבה רציפים וזהים (אקלים, טופוגרפיה, מסלע, צמחייה) וכן איומים וקונפליקטים דומים, מצב השימור, אופן השימוש, ומקומם של המעיינות בתרבות הנוף שונה משני צ... -
ארכיטקטורה ומיתוג במרחב הטכנו – לוגיסטי
10.06.12... של יצירה מאת אורבך הלוי אדריכלים ומהנדסים. המשרד מתמקד בלקוחות עסקיים ומרבית הפרויקטים נמדדים בפרמטרים כלכליים קשיחים. מיתוג אדריכלי פירושו לספר את הסיפור היחודי של הפרויקט, של הלקוח, סיפור המחזק את הארגון באמצעות הבנין או החלל. לוגיסטיקה קופסה לוגיסטית אינה פרויקט מנוכר ומשמעם. התמהיל המדויק של פונקציונליות, של שיטות מידוף, של אחסנה ושינוע - הוא כר פורה לאסתטיקה תעשייתית מרהיבה. עבודותיו זוכות הפרסים של משרד אורבך הלוי בתחום זה משלבות רגישו... -
סיפור של כישלון אדריכלי
7.12.11...יוק קובע? כך או כך על דבר אחד יש הסכמה. פרוייקט שהופך לפיל לבן וננטש על ידי המשתמשים שלו הוא כישלון. כזו היא התחנה המרכזית החדשה בתל אביב וכזה הוא "בית הנעורים" בקיבוץ חולדה. הבית נחנך ב1986 ושנה לאחר מכן ננטש. אתם מוזמנים להכנס לכתבתו של יעקובסון ולקרוא את סיפור המבנה המפורט, אנו כאן נמשיך לבחון את מקור הכישלון. בדרך כלל ניתן לאבחן מספר גישות לעבודה האדריכלית. ישנה למשל הגישה של ליבסקינד, פרנק גרי ודומיהם. אדריכלים כאלה פועלים על פי דימוי. מ... -
שבוע סוער - תמ"א 38 / 3א' - רשומה חדשה מ"המרפסת"
7.11.16...וף פסוק? בכלל לא בטוח. הממשלה לא חייבת לאשר את התמ"א, בדיוק במתווה הנוכחי, ואם תאשר, עדיין יש מי שירצה לקחת את התמ"א לבג"ץ. את הנוסח האחרון של התמ"א לא ראינו, אלא רק את החלטת המועצה הארצית לאשרה (אם תלחצו כאן, תוכלו גם אתם להכנס לגוף ההחלטה). בכל מקרה נראה כי הביקורות שהיו ביחס לתמ"א לפני התיקון, לא יפסקו לאחריו. אותנו כאן ועכשיו מעניינת החלטת המועצה הארצית לתקן את סעיפים 22-24 לתמ"א, "להבהיר ולהרחיב את שיקול דעת הועדות המקומיות, בעת מתן היתרים מ... -
ביאנלה בת-ים לאדריכלות הנוף העירוני 2012
6.05.11...ושבים לרשות העירונית, בין העיר לאנשי המקצוע הפועלים בה.אוצרות הביאנלה:סיגל ברניר – חוקרת תרבות, אדריכלות ונוף ומרצה בבצלאל. יעל מוריה-קליין, אדריכלית נוף, פרופ' בטכניון. הנושא: מטמורפוזה / גלגול:המושג "מטמורפוזה" ישמש הפעם מקור השראה ומסגרת לפעולה העירונית. אנו מבקשים לאמץ שלושה מאפיינים של המטמורפוזה: 1. מטמורפוזה כשינוי כוללני ומפתיע - שינוי מהותי של צורה, ישות או תפקוד. 2. מטמורפוזה כשינוי המתהווה מתוך הדבר עצמו, בתהליך שהוא טבעי לו. כך נעשה... -
ארכיטקטיקה - עיצוב לשינוי
30.06.13... התערוכה באה לעודד ולעורר מחשבה וליצור מעורבות חדשה של מוחות וכישרונות בקידום העתיד של כולנו, ולתת בידי נבחרי הציבור ומובילי המדיניות כלים להתעלות מעל לגבולות של מה שהם מאמינים שאפשר להסכים עליו. במהלך התערוכה ייערכו הרצאות וכנסים העוסקים בסוגיות לעיל. על האירועים השונים תצא הודעה נפרדת.סאיה – עיצוב לשינויאדריכל יהודה גרינפילד-גילת (MPP אוניברסיטת הרווארד, B.Arch באדריכלות מהטכניון) ואדריכלית קרן לי בר-סיני (MSc בלימודי ערים מה-LSE, B.Arch באדריכ... -
אור, חלל, אדריכלות - ערב עיון
29.03.17אור, חלל, אדריכלותערב עיון עם דוד בהר-פרחיה ואורחים בעקבות התערוכה ‘תנודות אורחלל’ במשכן לאמנות עין חרוד03/04/2017 - בשעה 19:00דוברים:דוד בהר-פרחיה // אמן וחוקר, מרצה בכיר במסלול לעיצוב תעשייתי, הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, טכניוןיניב שפירא // מנהל ואוצר ראשי, המשכן לאמנות עין חרודגליה בר אור // אוצרת וחוקרת אמנות ישראלית, לשעבר מנהלת ואוצרת ראשית, המשכן לאמנות עין חרודאדריכלית תמי יניב // תמי יניב אדריכלותעל הערבערב זה יידון בקשר המשולש בין ... -
Fcity - תגית כלימור
14.08.11...לוגו של Facebook עם העיר– City. התערוכה מעוררת את השאלה על התפתחות אופייה של התקשורת בין אנשים – מתקשורת ממשית, טבעית, פנים אל פנים, לתקשורת המאפשרת להכיל רבדים נוספים באישיותנו ולהציג גם את משאלותינו הכמוסות. המיצב, המתפרס בחלל התצוגה כולו, הוא ייצוג אבסטרקטי של עיר. זוהי עיר אינטנסיבית, הממחישה הן את הצפיפות על פני הגלובוס ואת שינוי קנה המידה הסביבתי שלנו והן את מערכת הקשרים הווירטואליים שלנו עם העולם, שיש להם קיום נפרד מהממד הפיזי. העבודה מתכת...







