חיפוש - פרטי בנין , חדשות , כי , קיר |1| - דף 9
לא מצאת? פשוט חפש.
-
טלי דינור וקרן סוהמי זוכות תחרות "נוף המחר"
8.01.12כתבה בדה-מרקר מספרת על התחרות שזכתה לשם: "נוף המחר - תחרות רעיונית לעיצוב העתיד של המרחב הציבורי - אדריכלות נוף ב-2020" ועל הזוכות, שתי אדריכליות נוף צעירות, טלי דינור וקרן סוהמי. שתי הזוכות עובדות כיום במשרד אדריכלות הנוף גרינשטיין הר-גיל אדריכלות נוף ותכנון סביבתי.מתוך הכתבה:ההצעה הזוכה כוללת פארק נייד - כלומר, מעין קרון עליו תישתל צמחייה ויוצבו בו מתקני פנאי שונים. הפארק הנייד ישמש מעין תחליף ירוק לרכבת המוכרת לנו. בנוסף, גם התחנות עצמן ייהפכו... -
העיר היא גם אמנות רחוב
28.12.11הבלוג "תל אביב שלי" כבר הוזכר כאן בעבר. זהו בלוג צילום של מתי עלה, חובב ארכיטקטורה וצילום. בין השאר מתמקד הבלוג בתופעת אמנות הרחוב, האמנות המחתרתית והאמנות הממסדית.דדה ולאצי הם שני אמני רחוב מחתרתיים המציגים לפעמים גם עבודות בגלריות לאמנות. דדה הוא אמן צרכני המעודד אותנו לחשיבה באמצעות דימויים מעולם הצריכה והקפיטלזים, ולאצי היא אומנית שדמויותיה משדרות פנטזיה, דמיון וצבע. בסדרה של עבודות שיתפו השניים פעולה וכך כותב מתי על אחת מהעבודות:"... גלגל הי... -
על שימור ועל בית צים בחיפה
25.12.11" להיות יפה נפש זה מצוין, לדגול בערכים גדולים זה מצוין, אבל בהרבה מקרים אתה מגיע למסקנה שחידוש עדיף על הרס, גם אם הוא לא בדיוק ברוח המקור". את המשפט הזה משמיע האדריכל מיקי מנספלד בכתבה בהארץ, כתבה בה מוצג השיפוץ המיועד לבניין צים שבעיר התחתית בחיפה.נועם דביר מציג בכתבה את בנין צים וסוקר את דרכו ואת הנעשה בעיר התחתית של חיפה. הבנין תוכנן על ידי האדריכלים שמואל וארי רוזוב והוקם בשנת 1970. כמו בנינים רבים מאותה תקופה הוא בנוי בטון וזכוכית ונראה כגו... -
המאבק בין העבר לעתיד
15.12.11...א מבוטל בידי קבלנים, אשר להם מטרה אחת בלבד, ניחשתם נכון, להרוויח כסף. (...) אם הבית קרוב לתחבורה ציבורית, אם יש שם במקום רחובות מסחריים, אם תיווצר שם צפיפות אמיתית - זה לא באמת מעניין אותם. הקבלנים יפנו למי שיקדם את הפרויקט הכי מהר והכי יעיל ואלה הם המשרדים הגדולים והותיקים. אין ליזמים שום אינטרס לעשות את זה אחרת.(...) כולם רוצים מקדשי גבס אצלם בסלון, ובמילים אחרות, אין גיוון ולא מבחר. הישראלים רוצים את אותו הדשא בדיוק כמו אצל השכן, ורוצים נוף לי... -
פרס קרוון לעליזה ברוידא ורות מעוז
21.11.11...שי של עיריית תל אביב ותרם רבות לעיצוב הנופי שלה. בפרויקט פארק רידינג, הממוקם צפונית לנמל תל אביב, יצרו ברוידא ומעוז מרחב ציבורי חדש, המשלב צמחיית חולות וטבע ושיתפקד בעתיד הקרוב כמעין שמורת טבע. הפארק כולל שבילי טיול להולכי הרגל וגשר הולכי רגל המתנשא מעל בריכות הקירור ויחבר בין חלקו הדרומי וחלקו הצפוני של הפארק. חבר השופטים ציין כי "הפרס מוענק לעליזה ברוידא ולרות מעוז עבור תכנון רגיש, מלומד ופורץ דרך של פארק רדינג וטיילת החוף הצפוני של תל אבי... -
לה-קורבוזייה במועצה המקומית מנשה
3.10.11האדריכל ערן טמיר-טאוויל מציג במגזין העיצוב את בניין המועצה האיזורית מנשה שתוכנן בידי האדריכלים שי ויינשטיין וגיל ועדיה לאחר זכייה בתחרות. המבנה מציע לדבריו אלטרנטיבה מודרניסטית לחיפוש אחר אותנטיות מדומה אך האם מדובר בחלופה לגיטימית או במחווה ריקה? ערן סוקר את המבנה ומציג את מרכיביו והעמדתו במרחב. מבנה המועצה חולש על השטח הפתוח ובחזיתותיו ניתן לראות הן את ה"פילוטי" - העמודים הדקיקים והן את סרט החלונות המאפפינים את הוילה סבואה של לה-קורבוזיה. "... -
ביקורת חריפה על התנהלות בצלאל
15.09.11...החדש בלב ירושלים. כזכור, שיטת הבחירה עוררה מחלוקת רבה וכעת כשיעקובסון חושף עוד ועוד פרטים כבר לא בטוח שזה רק "מסריח אבל חוקי". החשיפה של מיכאל עושה את מה שהיו אמורים לעשות עמותת האדריכלים וארגונים דומים עוד לפני בחירת הזוכים. ישנן לא מעט טענות שעולות בו לגבי הסמכות שנטלה לעצמה הנהלת בצלאל בפסילת התחרות המקורית ובחירת הזוכים. אבל מכל הטענות אנו בוחרים שוב להתמקד באחת מרתיחה במיוחד:בצלאל העדיפה במובהק אדריכלים ממותגים מחו"ל על אדריכלים ישראלים.... -
מגדלי המים של תל אביב
4.09.11...דלי מים בפרט. כך, למשל, נערכו אירועים שניסו להביא לקדמת הבמה את החשיבות הטמונה בשיקום ובטיפוח הנכסים ההיסטוריים הללו." לדעתי מגמת השימור של המבנים האלה מחמירה מדי, את רובם הייתי הורס בלי מחשבה שנייה. כדי שמבנה יהיה ראוי לשימור צריך שיהיה בו מאפיין מיוחד תרבותי או היסטורי. מאז הוקמו לראשונה ושלטו בנוף נבנו סביבם מבנים גבוהים יותר וכיום הם אינם מהווים עוד נקודת ציון עירונית. מענקים ראויים לציון הם הפכו עם השנים לגמדים מכוערים, מיותרים ומוזנחים. -
סתם בית או עיצוב ישראלי?
2.08.11...הבית הישראלי. הכתבה מציגה את הבתים שאנו בדרך כלל לא רואים במגזינים אבל רואים הרבה מאד כמוהם בארץ. אז האם זה העיצוב הישראלי האמיתי או שזה חוסר עיצוב? הפנטהאוז ברמת השרון עוצב במשותף על ידי מעצבת הפנים והלקוחה. כמעט כולנו מכירים את סוג העבודות הזה שבכתבה מוגדר כ"ריקוד משותף". עיצוב הבית מוצג כ"לא נשען על טרנדיות או על הלך רוח עכשווי. אי אפשר לקטלג אותו בסגנון ספציפי..." אבל אם מסתכלים על הבית מזהים אותו כישראלי. משהו בעיצוב צועק את זה. בדיוק כ... -
המדריך לבנייה ביו-אקלימית
1.08.11...מדריך השקיעו מאמץ רב בהכנת החומר, כך שיהיה זמין, קליט וברור לאדריכלים ולסטודנטים. "יתר על כן" אומר פרופ' יצחק מאיר (סאקיס), מכותבי המדריך "נעשה כאן ניסיון מכוון למקד את הנושאים השונים בפן היישומי שלהם." המדריך מקיף מאד ומכיל את החומר המקצועי שלומדים בדרך כלל בקורס אוניברסיטאי ואפילו שניים. רמתו של המדריך גבוהה מאד ומקצועית והוא כולל שרטוטים סכימתיים רבים.בתחילת המדריך נמצאים קישורים לארבעה כלים אינטראקטיביים: הצגת מסלולי שמש, הדמיה תרמית, טבל... -
הפולניות חוזרות עם צלחות על הקיר
18.07.11...רצלן אמנם עתיק ומקושר אצלנו לנדוניות מכובדות ותצוגה אצל הדודה" כותבת רונית, "אבל אפשר לתת להן פרשנות מודרנית ומינימליסטית יפה כמו ביצירה כאן, ולרוב, טיפול מודרני במסורת עתיקה יכול לתת יופי של תוצאות." רונית מציגה גם צלחות היוצרות ביחד מבנה גדול יותר, טפטים עם דוגמת צלחות, ואפילו כאלה שהן יצירת אמנות כמו אוסף הצלחות המרכיבות יחד את מפת צרפת ועליה מסומנות מסעדות מישלן. ואנו נצטט את הטוקבק של מיכל בנושא: " זה מקסים, באמת, אבל על קירות של אחרים." -
אז מה? אין בזה כלום? הערות על תמ"א 38
28.06.11בכתבה שפורסמה בגלובס מוצגים נתונים מדהימים - מתוך למעלה ממליון בתים הצריכים חיזוק בפני רעידת אדמה, חוזקו עד כה... 47 בלבד! תוכנית מתאר ארצית 38 נועדה להיות הכלי שיאפשר חיזוק מבנים תוך שהוא מעניק זכויות בניה ששוות כסף לכל מי שיבצע את החיזוק הנדרש. על הנייר זה נראה טוב ובשטח התחיל באז נדל"ני מטורף אבל כמעט כלום לא קורה בפועל. הסיבות כבר נסקרו כאן מספר פעמים ובקצרה נציין אותן: ראשית, שווי הזכויות האלה, זכויות לבנות קומה נוספת למשל, תלוי במיק... -
אריק בן שמחון מדבר על עיצוב פנים
14.06.11...רפילד, בלון הליום ומעיל מנופח, ולפי בן שמחון "היא צומת בין עולם הצעצועים לעולם הרהיטים הקלאסיים". לשאלה לאן הולך עולם העיצוב משיב בן שמחון שהבשורות יגיעו מתחום עיצוב הפנים. "עיצוב הפנים אמנם לא הגיע לרמה של הארכיטקטורה, ועדיין לא מהפכני כמו ה'חוץ' של המבנה, אך הוא בדרך לשם והוא יבשר את המהפכה הבאה. אנחנו עדיין שקועים בבאוהאוס שאילץ אותנו לחשוב ש-90 מעלות זה המראה הנקי, ושנקי זה טוב. ויש לי הרגשה שזה הולך להתערער". הכנסו מכאן לכתבה המלאה. -
מרכז אקדמי כרמל - קנפו כלימור
13.06.11בלוג "ארכיבלנדר" מציג פרויקט של משרד קנפו כלימור שזכה באות העיצוב 2011 - המרכז האקדמי כרמל. הכותב, איל עברי היה חלק מצוות התכנון וכך אנו מקבלים הצצה גם לקשיים ולאתגרים של התכנון ולא רק לתוצאה הסופית. מרכז אקדמי כרמל הוקם בקמפוס הנמל החדש בחיפה, בבנין שהיה בעבר מחסן קירור נטוש והוסב למבנה להשכלה גבוהה. המבנה שוקם והותאם לצרכים המתבקשים עבור מבנה אקדמי. במרכז המבנה תוכנן אטריום המואר באור טבעי, מרוכך ומסונן. הפתרון לריכוך האור החודר נראה פשוט, ... -
על תרבות ההנצחה ואנדרטאות
27.05.11...התחמושת", אך ב-1977 קרא יצחק דנציגר קריאת תיגר אמיתית נגד פעולות בנייה ופיסול לשם הנצחה. דנציגר הציע לחרוג מהפרוגרמה הפונקציונלית של אתרי הנצחה מסורתיים לטובת עיסוק בנוף עצמו ובגלגוליו בטענה, כי הנוף עצמו הוא אשר צריך להביע את מהות הזיכרון וההנצחה, ודגש על מקום המפנה חיים ונותן חיים לבאים אליו. גם אני מזדהה עם הגישה של דנציגר שמבטאת יפה את תפיסת ההנצחה והזיכרון כחלק מהנוף הטבעי. יש משהו כ"כ חזק בעוצמת הטבע שגובר על כל חלקת בטון באשר היא...







