חיפוש - חדשות , לד , רגל |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
המדרכה כבר לא שייכת להולכי הרגל
6.01.13"פעם, כשהייתי ילד, לימדו אותי ללכת על המדרכה" מספר יאיר דקל במאמר שכתב. " 'הכביש נועד למכוניות', הסבירה לי אמא לאט, כמו שמדברים אל ילדים קטנים, 'והמדרכה - להולכי רגל'. היא, כמובן, לא אמרה את המקף, אלא עצרה לרגע כדי להדגיש את המשפט". המאמר שב ומדגיש את מה שכולנו רואים בערים הגדולות - המדרכה הולכת ומופקעת מידי הולכי הרגל. בתי קפה נוגסים בה פינות ישיבה, מכוניות וקטנועים חונים בה והמסוכן מכל - רוכבי אופניים דוהרים בה כאילו אין מחר. אופניים מכניים, ח... -
עירוב שימושים כן... אבל אצלנו?!? בחיים לא.
31.12.12האדריכלים אשמים. האדריכלים לא יודעים לתכנן עיר כמו שצריך. את הטענות המוכרות האלה אפשר לשמוע בכל פינה. יובל כהן למשל בפוסט בבלוג של תנועת מרחב מאשים את "הפרברים" ומתגעגע לעיר הישנה של ילדותו שבה הנגרייה הייתה מעבר לרחוב.עיר טובה צריכה עירוב שימושים, שילוב של מגורים עם מסחר, מקומות בילוי עם תעסוקה זעירה לפחות. את זה כולנו יודעים, אלו הרחובות המועדפים עלינו בעיר. לא פרברי שינה שוממים מהולכי רגל, לא אזורי תעשייה ההופכים למפחידים בלילה, אנו מעדיפים את... -
פרויקט שער העיר של ראשון לציון
30.12.12.... במקום להפסיק ולגדול החוצה לשטחים בהיקף ראשון צריכה ליצור ולחזק לעצמה מרכז מובחן.לא במקרה מוזכרות בכתבה המילה "אוטופיה" והגשות של סטודנטים לאדריכלות. ההצעות המוצגות בכתבה מזכירות בהחלט אדריכלות רעיונית. נראה שלמשרדים המתכננים בכל זאת יש אינסטיקטים חדים לדעת מתי פרויקט הוא אמיתי ומתי זו תחרות ב"בואו נבנה משהו גרנדיאוזי כי ראש העיר מגלומן".מוגזם לצפות שמי מהאדריכלים האלה יגיד לעירייה שהוא לא משתתף במשחקים אידיוטים?התמונה כאן של OMA, מגדלים בחולות. -
העיר התחרותית, העיר החברתית
18.12.12תומר שלוש מפרסם פוסט מעולה בבלוג שלו ושואל "האם גישת העיר התחרותית כאן כדי להישאר או שהיא תוחלף בגישת העיר החברתית"? הפוסט מסביר את שתי הגישות ומתייחס לדוגמאות קונקרטיות ועכשוויות. "גישת 'העיר התחרותית' היא הגישה המוכרת לנו יותר כיום בישראל" כותב שלוש, " בגיזה זו ה היעד העירוני המוביל הוא השאיפה לצמיחה כלכלית, תוך תחרות עם הערים השכנות למשיכת עסקים ואוכלוסייה חזקה (...). הגישה של 'העיר החברותית', לעומת זאת, מוכרת פחות כיום בארץ. העיר החברותית שוא... -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12כתבה מעניינת ב"כלכליסט" מתארת את הנוכחות המוגברת של סטארט-אפים באזור שדירות רוטשילד. לכאורה נראה שזו עוד כתבה המהללת את תל אביב ואת האורבניות החיונית שלה אבל אם קוראים בתשומת לב אפשר לגלות את התהליך שמחזק ומחליש את העיר."בשנים האחרונות" נכתב בכתבה, "נהפכו שדרות רוטשילד בתל אביב לאבן שואבת לבנייני משרדים, בנקים ועורכי דין. אחריהם באו גם מסעדות היוקרה, בתי הקפה, הברים ומבני הבאוהאוס לשימור שנהפכו לנכסי נדל"ן לוהטים. אלא שבשלוש השנים האחרונות נהפך ה... -
היכלי הספורט של חיפה
18.10.12...תי העיר מול מגרש הכדורסל ברוממה שעבר שיפוץ. "מי מהם יתרום יותר לעיר?" היא שואלת. למרות שהתשובה נראית קלה, אפשר למצוא מקרי מבחן שיוכיחו שלא הכל פשוט כל כך."בכניסה הדרומית לעיר" כותבת נעמה, "נבנה אצטדיון 'סמי עופר' (בתכנון מנספלד-קהת) עתיר התקציב – חצי מיליארד שקלים, שמשפחת עופר תרמה כחמישית מהם וזכתה באזכור המיליארדר המנוח. (...) אלא שהעיר עצמה לא תרוויח ממנו הרבה: הוא מרוחק ממנה, והאוהדים יגיעו ברכב הפרטי, יראו את המשחק ויתניעו הביתה (...) אצטדיו... -
אייקונים בחיפה, הישן והחדש
15.10.12ממקדש הבהאיים המחופה בזהב, ועד למקדש הכדורגל החדש המחופה באלומיניום מוזהב, הזדמנות מעניינת לדון באייקונים אדריכליים בחיפה נמצאת לנו בשתי כתבות שהתפרסמו השבוע. מאז גוראל נראה שכל ראש עיר חיפאי מנסה להקים אייקונים לעיר... ונכשל.נעמה ריבה מ Xnet מציגה לנו את בחירת הגולשים ל"מבנה הכי יפה בארץ". זו כמובן תחרות מטופשת וכל מטרתה להביא "לייקים" אבל אם בכל זאת יש משהו ללמוד ממנה הוא שתושבי חיפה תופשים את הגן הבהאי והמקדש שבו כסמל של חיפה. מול הבחירה הזו נ... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...ירייה רוצה דבר אחד מאוד פשוט – חניונים."ועכשיו עוד יותרלאחרונה הכריז חולדאי על האפשרות של תושבי העיר לחנות ללא מגבלה במשך היום בכל האזורים. אביב לביא מציג בגלובס את הטיפשות מאחורי ההצעה הזו. "בגוש דן רק 30% מהתושבים משתמשים על בסיס קבוע בשירותי התחבורה הציבורית, עמוק בתחתית מדינות ה-OECD (ורשה 70%, ברצלונה 65%)." החנייה החינמית לדעתו היא מתנה לתושבים לקראת הבחירות הקרובות. את המחיר העקיף משלמים כולם כשבשעות העומס יהיו יותר מכוניות נודדות במעגלים. -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12תחת הכותרת "מחזירים את שדרות רוטשילד לתושבים", מקדמת עיריית תל אביב את פרויקט בו בכל סוף שבוע בקיץ הקרוב תיסגר השדרה לתנועת כלי רכב. סגירת רחובות מרכזיים נהוגה גם בערים אחרות בעולם אבל התושבים חושבים שבעירייה לא חשבו על המהלך עד הסוף.בכתבה ב Ynet אומר יואב לרמן: "הניסיון ליצור מדרחוב זמני של יום בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...בי, קו 6 (כאן בתמונה הלקוחה מהבלוג) מתנהל במעגלים ומקושש נוסעים בשכונות הבנויות בצפיפות נמוכה. לרמן מדגיש את העובדה שאין למעשה דרך לייעל את קו 6. גם אם הקו יהיה חינם ויגיע כל דקה, המסלול שלו אינו מאפשר הגעה מהירה ממקום למקום.לדעתי לרמן מעט מפשט את העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל את הקו לקו מזרחי וקו מערבי אבל ניתן אפילו לפצל עוד.... -
בתחרות למי יש יותר גדול יש גם מפסידים
13.02.12...זנח. לכן המגדלים עושים כל שביכולתם כדי להתבדל מקו הרחוב ולהתעלם מקיומו. רשויות התכנון שותפות למעל בכך שאינן יוצרות תנאים לקיומו של קו הרחוב במקום לספור מטרים".ההבדל בין עיר כמו ניו-יורק לבין מה שקורה עכשיו בתל אביב הוא מהותי לדיון. בניו-יורק המגדלים יושבים על הרחוב ובסיסם מגדיר אותו. בסיס המגדלים משמש כמרחב מסחרי שמשרת את הרחוב והעיר. המגדלים הנבנים אצלנו אינם רחבים מספיק, הם לא מגדירים חזית רחוב להולך הרגל, ותחתיתם אטומה. בסיס המגדלים אינו משרת ... -
להורדת הכיכר שילחו את הספרה 1!
21.12.11מאמר מעניין של האדריכל צבי לישר, מי שתכנן את כיכר דיזינגוף בשנת 78 התפרסם בארכיג'וב. במאמר מגיב צבי להחלטת העירייה להנמכת הכיכר ולדרך בה התקבלה ההחלטה. ההרגשה שתוצאות הסקר היו מוזמנות מראש ותומרנו בעזרת השאלות שהוצגו אינה שלו בלבד.להשארת הכיכר הקיימת ושיקומה ,שילחו את הספרה 2צבי מזכיר לנו במאמר דברים שנשכחו ובמיוחד את העובדה שלמעשה... לא הייתה שם כיכר כלל: "בפועל, לא היתה זו כיכר, אלא אי תנועה בקוטר 66 מ', מנותק מהרחוב על-ידי כביש טבעת היקפי. ה... -
פרס קרוון לעליזה ברוידא ורות מעוז
21.11.11...יה בלתי נגיש תוך הפיכת המגבלות להזדמנויות וזאת בצניעות ובכבוד למקום." הפרס יוענק מחר (22 נובמבר) באירוע חגיגי במעמד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי , חבר השופטים בוועדת הפרס ומקבלי הפרס בשנים קודמות. בעבר זכו בפרס אדריכלי נוף בולטים כגון צבי דקל, ליפא יהלום, דן צור ושלמה אהרונסון. משרד ברוידא-מעוז מעורב לאורך השנים בפרויקטים מהמובילים והחדשניים בארץ – פארק אריאל השרון, שיקום גן צ'רלס קלור, ליווי נופי לקטע המרכזי של כביש שש, מדרון יפו ועוד. -
אדריכלות, דיור ומהפיכה
24.07.11...כנני תל אביב אני חושב שכדאי להרחיב את המבט. יש הפגנות דומות ביוון, בפורטוגל, בבריטניה ואפילו בגרמניה. אם מסתכלים אצלנו בשנה האחרונה רואים שמשהו קורה מאז הפעילות להורדת מחיר הדלק ועד למהפיכת הקוטג' שהדהימה את כולם. זה לא קשור לדיור, זה לא קשור לפייסבוק. זה קשור הרבה יותר למה שקרה במצרים וטוניס וסוריה, יש ריח של מהפיכה באוויר וכולו מגיע מאותו המקום - צעירים משכילים עניים. עד לשנים האחרונות הייתה השכלה אקדמאית כלי בעזרתו יכולת להבטיח לעצמך עתיד ... -
מרחב 2011 – יוצאים אל הכלל
22.06.11... כי אם באופן שבו הפרויקטים המוצגים ממקמים עצמם במרחב הפומבי ומיטיבים עימו. ככאלה הם מחויבים לרעיון גדול יותר, בתבניתם או בדרכי פעולתם, בתוך השיטה והמנגנונים הכלכליים והממסדיים הקיימים, ומממשים עצמם בתוך מרחב בנוי שלם. כך לדוגמה בפרויקטים אלה: ספריית גן לוינסקי לקהילות הזרות בתל אביב, בתכנונו של אדריכל יואב מאירי, מציבה את ארון הספרים באופן בלתי אמצעי במרחב הפומבי. הספרייה, כמתקן אוטונומי עירום ומתומצת, הינה פרויקט אדריכלי יוצא דופן שבו מעשה...







