חיפוש - תגובות , חדשות , מאמרים , ממד , ספר , פרנק גרי |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
להשתחרר מהמבט..
23.03.14...יוני עוד בתקופתו של לאונרדו (דה-וינצ'י) וגם לפני.מעניין לראות את החיבור של היום להיסטוריה הזו, היסטוריה שהפכה והתגלגלה למציאות מתוחכמת יותר ויותר. כי מההיסטוריה אנו למדים יום יום, ויש לנו עוד הרבה מה ללמוד בעתיד. "סריקה תלת-ממדית היא מהפכה של ייצוג מציאותי. במקום מסורת של ייצוג שמבוסס על פרספקטיבה - דרך נקודת מבט של עין מתבוננת אחת, הסורק מתרגם גופים לקוד: מספרים ואותיות שמייצגים מידע גאומטרי. כמו טופוגרפיה, הגוף ממופה באמצעות נקודות מרחביות שונ... -
ארכי-תור 82, מגורים וסביבה בבת ים
3.07.11יום שישי, 29 יולי 2011, 10:00 נסייר ונכיר, בהדכרת מתכנני העירייה, את קורות תכנון המגורים במזרח העיר, מצפון לדרום: משכונת עמידר בשנות החמישים, דרך רמת יוסף המתוכננת להפליא בשנות השישים, רמת הנשיא בשנות השבעים, ועד לשכונת אנה פרנק העדכנית. נכיר את מאפייני המבנים, שטחי הציבור והתכנון המרחבי המקורי והתפתחותם עד היום. בנוסף נכיר מבני ציבור: מוזיאון בת ים, מגדל המים ועוד. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * האירוע מאורגן על ידי... -
חיוטין התפטרו מתכנון מוזיאון הסובלנות
4.10.11"אדריכלי מוזיאון הסובלנות המתוכנן במרכז ירושלים, ברכה ומיכאל חיוטין, התפטרו השבוע, פחות משנתיים לאחר שהאדריכל פרנק גרי משך את ידיו מהפרויקט השנוי במחלוקת." נכתב ב Xnet. "מאיימים בהתפטרות" אומר אתר "הארץ". קצת רקעאת בנית מוזיאון הסובלנות יזם מרכז ויזנטל ואת תוכנית המוזיאון המקורית הכין האדריכל פרנק גרי שבסופו של דבר עזב את המיזם. בתחרות אדריכלים שערך מרכז ויזנטל לאחר פרישתו של גרי זכתה ברכה חיוטין, שתכננה את הבניין מחדש בצורה צנועה בהרבה ובתקצ... -
העתיד מאחורינו
24.06.12...ובבי קולנוע. יונתן מתייחס בכתבה לבניינים "עתידניים" אמיתיים שנבנו - טרמינל TWA בנמל התעופה קנדי בניו יורק, מרכז פומפידו בפריז ועוד. הוא משתמש באדריכלות והעיצוב של הסרט כדי לאפיין את האדריכלות הדיגיטלית החדשה במבנים בתכנונם של פרנק גרי או זהה חדיד. את ביקורתו על העיצוב בסרט הוא מתמצת: "את הסרט הזה כבר ראינו" (...) אכזבה מהעולם האדריכלי העתידני שבחרו להציג בסרט שאינו שונה במאומה ממה שכבר נעשה בקולנוע בעשורים האחרונים. כתבה מומלצת לאדריכלים ומעצבים. -
מוזיאון הסובלנות, כי אין כמו הצלחה של בדיחה טובה
6.05.12מיכאל יעקובסון ממשיך לסקר ב Xnet את סיפורו של מוזיאון הסובלנות. סיפור מופלא שבו התפטרו מהפרויקט שני משרדי אדריכלים (פרנק גרי, חיוטין), התערבו בתי משפט עד רמת בג"ץ, וכעת מתחילות בו עבודות בשטח כשלא ברור מי חתם על היתר הבניה ואיזו תכנית בדיוק מבוצעת.מכל הסיפורים המוזרים של מבני ציבור, וועדות מקומיות, עיריות, תורמים, יזמים, אדריכלים... באמת שלא זכור עוד סיפור כל כך מדהים. ירושלים לא יכלה להמציא לעצמה פרודיה גדולה יותר מאשר לבקש להקים מוזיאון סובלנות... -
איך מתמתן הסגנון עם הגובה
5.02.12בפוסט מעניין מנתח יוסי מטלון בבלוג שלו את התמתנותו של סגנון הדה-קונסטרוקציה עם העליה לגובה. יוסי עוקב אחרי כמה מבנים של פרנק גרי ומראה איך דברים שהיו אפשריים במבנים קטנים ואולי אפילו בינוניים אינם אפשריים עוד בגורדי שחקים."בגין מגבלות החומר וההמשכיות הקונסטרוקטיבית הבלתי מתפשרת, חזרו אדריכלי הדה-קונסטרוקציה בתכנון גורדי שחקים, למבנה נפחי שיטתי, ברור ומגובש, ללא שברים נפחיים ופריצות קונסטרוקטיביות." כותב מטלון ומסכם "השמרנות הזאת (הקונסטרוקטיבית)... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...ה של אדריכלות ומקומיות ומאז כל הפרוייקטים מהווים צל דהוי של עצמה.האם סגנון אדריכלי אישי הוא רע?אין ספק שלכל האדריכלים הגדולים יש סגנון אישי מובחן. אנחנו יודעים פחות או יותר איך יראה הגשר הבא של קלטראווה, המבנה הציבורי הבא של פרנק גרי וגם, כן, המבנה שתתכנן עדה כרמי. אבל סגנון אישי מעלה שתי שאלות מהותיות ששווה לדון בהן.איך יכול להיות שאותו סגנון מתאים לכל פרוגרמה?אם Form follows function, איך יכול סגנון קבוע להתאים ללקוח משתנה? הרי בכל בניין של פרנ... -
נבחרו האדריכלים לתכנון הספרייה הלאומית
26.04.13האדריכלים השוויצריים, הרצוג ודה מורון, זוכי פרס פריצקר לאדריכלות נבחרו לתכנון הספרייה הלאומית.החברה לבניין הספרייה הלאומית שמחה להודיע על בחירת האדריכל שיתכנן משכן חדש לספרייה הלאומית. שישה משרדי אדריכלים, שלושה ישראלים מובילים ושלושה משרדים מהמכובדים ביותר בעולם, נענו להזמנה להגיע לירושלים (סדר א ב) אמר קוריאל, הרצוג דה מורון, פרנק גרי, קולקר קולקר אפשטיין, קימל אשכולות ורנצו פיאנו. ועדת הבחירה הבינלאומית בראשות האדריכל פרופ' לואיס פרננדז גליאנו... -
נרי אוקסמן ואדריכלות דיגיטאלית
19.05.11...כות בינלאומיות והצגה של עבודותיה במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק. מאחר ואי אפשר גם להתעלם מהעובדה שהיא אשה מדהימה ביופיה, היא מבוקשת על ידי "ווג" כמו על ידי מגזינים כמו "אייקון" ו"אינטרוויו". "הברכה היא הקללה בהרבה מקרים" מספרת נרי אוקסמן, "תשומת הלב מגיעה עם הרבה ביקורת ועם הרבה אחריות שצריך לגלות. זה תמיד מצריך אותי לעבוד קשה יותר ולהציג את הרעיונות שלי בצורה הכי מקצועית שרק אפשר" ביקורת אחת מושמעת בכתבה מפי ד"ר ערן נוימן, ראש בית הספר לא... -
Architecture and Beauty - סדרת אירועים
27.02.11..., 5 מרץ 2011, 19:00מיצב ושיחה עם אדריכלית יעל רייזנר ואדריכל צבי הקרפתיחת המיצב וקבלת פנים משעה 18:00 יום ראשון, 6 מרץ 2011סימפוזיון באוניברסיטת תל אביב יום שני, 7 מרץ 2011, 19:00הרצאה מאת אדריכל וויל אלסופ בעקבות ספרה של אדריכלית יעל רייזנר Architecture and Beauty: Conversations with Architects about A Troubled Relationship (Wiley, 2010) תארח זהזהזה גלריה לאדריכלות, בשיתוף ביה"ס לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב, סדרת אירועים בהשתתפות אדר... -
הריב המתמשך על מוזיאון הסובלנות בירושלים
13.07.11... של המוזיאון על שטח בית קברות מוסלמי. האירוניה כל כך גלויה כאן עד שאמלא היינו יודעים אחרת, היינו חושדים שהתגלה חוש הומור בועדה המחוזית. את בנית מוזיאון הסובלנות יזם מרכז ויזנטל. תוכנית המוזיאון המקורית הוכנה בידי האדריכל פרנק גרי. הבחירה בפרנק גרי ובתכנונים שהוא מוציא מתחת ידיו יותר מרומזים שמטרת היזמים היתה להפגין נוכחות הרבה יותר מאשר לעודד סובלנות, לשחזר את מה שנודע בעולם האדריכלות והתיירות כ"אפקט בילבאו" על שם המוזיאון שתכנן שם. אם יש עיר... -
בין אדריכלות של יזמים ואדריכלות ממותגת
16.04.12מאמר מאד מיוחד בגלובס מציג ראיון עם האדריכל עמי מור. "אני אדריכל מספר אחד בארץ" הוא אומר בישירות ובהמשך מתבטא נגד האגו שיש לאדריכלים... אבל בין השורות מתגנבת עמדתו לגבי הדרך בה עובד המשרד הגדול ביותר אצלנו - יסקי מור סיוון. זו עמדה לא שגרתית ורק בגללה שווה לקרוא את המאמר ולא להתרגש ממה שנתפס במבט ראשון כשחצנות.יסקי מור סיוון הם הצלחה. על העובדה הזו אי אפשר להתווכח או לערער ולכן נראה מוזר לכאורה שמיד עם פתיחת הראיון מור יוצא בהתקפה על האדריכלות של... -
סיפור של כישלון אדריכלי
7.12.11...המרכזית החדשה בתל אביב וכזה הוא "בית הנעורים" בקיבוץ חולדה. הבית נחנך ב1986 ושנה לאחר מכן ננטש. אתם מוזמנים להכנס לכתבתו של יעקובסון ולקרוא את סיפור המבנה המפורט, אנו כאן נמשיך לבחון את מקור הכישלון. בדרך כלל ניתן לאבחן מספר גישות לעבודה האדריכלית. ישנה למשל הגישה של ליבסקינד, פרנק גרי ודומיהם. אדריכלים כאלה פועלים על פי דימוי. מבחינתם (ובהסכמה מלאה של המזמין), הפרוגרמה משנית לצורך ליצור פסל, אמירה סביבתית או אייקון. כזה הוא בית האופרה בסידני... -
פרובינציאלי, קרתני וצר אופקים
21.09.11...ינת של דביר. אני אתייחס רק לדבריו של צוקרמן בראיון. מתוך הכתבה: לדבריו של פרופ' צוקרמן, הניסיון של סטודיו סאנה בבנייה של פרויקטים אקדמיים בולטים - כמו מרכז הלימוד של רולקס באוניברסיטה הפוליטכנית בלוזאן שבשווייץ, או בית הספר צולווריין לעיצוב וניהול באסן שבגרמניה - מבטיח לבצלאל קמפוס ברמה אדריכלית גבוהה במיוחד. "אני חושב שאם תסתכל על העבודות שלהם, תבין לבד מה מיוחד בהם", הוא אומר. "הם פשוט עושים דברים אחרת - בדיוק רב, בצניעות רבה ובמקוריות רב... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12...צוב. החל ממוצרים, כלים ומשטחי קירות ועד לתכנון בניינים, שכונות וערים. לא מדובר כאן בתכנון בעזרת מחשב כדוגמת פרנק גרי, מדובר בתכנון על ידי מחשב, בהנהגת אדריכל.בתרבות הנוכחית אנו שבויים בדימוי עבודת האדריכל של האווארד רוארק (מהספר "כמעיין המתגבר" של איאן ראנד). הספר הזה והתנועה המודרנית בכללותה מציגים את האדריכל כמי ששולט בתכנון ובביצוע עד לפרט הקטן ביותר, כי הרי "אלוהים נמצא בפרטים". אנחנו כל כך רגילים לתפיסה הזו שאנחנו לא שמים לב לעובדה שזה מצב ח...







