חיפוש - סימבולים / בלוקים , חדשות , מרחב , נגר |1| - דף 10
לא מצאת? פשוט חפש.
-
בעזרת נשים - ערב עיון
4.09.14...פתיחה: 18.9.14 בשעה 20:30 נעילה: 30.10.14 מה שמעניין באדריכלות של בתי כנסת הוא שאין להם לא מורשת אדריכלית ולא קודקס מחייב של טיפולוגיות מבניות. הפולחן והטקסים המתקיימים בבתי כנסת מחויבים לכיוון ירושלים אך חופשיים לכל פרשנות מרחבית.מה שמעניין בעזרת הנשים הוא תקפותו הנוכחת של חלל, אולי מפוברק, בתוך החלל הממשי של בית-הכנסת היסטורית, יש עדויות לקיומם של בתי כנסת כבר במאה הראשונה לספירה, במקביל לקיומו של בית המקדש השני, ההרודיאני, בירושלים. מוסדות מ... -
נקודת איזון חדשה - ועדות ערר
9.10.16...ת "לסמוך" יותר על הועדות המקומיות בתחום התכנון, לא חלחלה אל תחום הרישוי.שלישית – בהתערבות ועדות ערר בהחלטות של ועדה מקומית, יש, כשל מובנה, הנובע מטיבן השיפוטי של ועדות אלה. בעוד ועדות מקומיות דנות בכל בקשה להיתר המוגשת בתחום מרחב התכנון המקומי, דנות ועדות ערר רק בנושאים המגיעים אליהם על ידי צד בעל זכות ערר. כתוצאה מכך, ועדות מקומיות המגבשות את החלטותיהן התכנוניות תוך קביעת מדיניות והפעלות שיקול דעת תכנוני ראוי, עשויות למצוא את עצמן, במקרים קונקרט... -
האבולוציה של המטבחים בארץ - המטבח יצא מהחדר
2.07.23...ולם המטבחים, הייתה תעוזה רבה בצבעוניות: מטבחים ירוקים, כתומים, אדומים גם ראיתי, משטחי גרניט אבן טבעית ירוק גוון אזמרגד שכזה... ושלל צבעים של אנשים אמיצים.מצד אחד כל הבתים נראו בתקופה הזו אותו דבר מצד שני היה אופי בכל בית.בכל מרחב וגם במרחב הקטן של המטבח עם הסירים הקטנים שהספיקו לכולם כמו נס פח השמן. המטבחים של היום עם ובלי תעוזה, תלוי איפה, תלוי מי ותלוי בסגנון הנבחר. המטבחים של השנים האחרונים הם מטבחי "האח הגדול". מה הכוונה? לא עוד מטבח בתוך חדר... -
על הקריה הצבאית (מחנה רבין) סיפור מקום, דיון #10
27.03.17...שרי מרק // דוקטורנטית באונ’ חיפה, יועצת השימור של משרד הביטחון (מידע על משתתפים נוספים יעודכן בהקדם. בהמשך הדף ניתן למצוא מידע מפורט יותר אודות הדוברים השונים)על 'סיפור מקום'ערב זה הינו ניסיון לספר סיפורו של מקום שהוא חלק מהמרחב הפיזי והתודעתי שלנו. מקום אשר גם אם מעולם לא ביקרנו בו, יש לנו דעה עליו. מקום אשר גם אם איננו מכירים אותו על בוריו, או בכלל, הוא מייצג עבורנו חלק מהעולם הממשי והמדומיין שבו אנו נעים ובתוכו אנו פועלים.בערב זה, יוזמנו כ- 1... -
הטכניון חנך פביליון אדריכלות עש הזוג גולדנברג
29.06.22...מקום הזה משגשג ושוקק חיים."דיקן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים פרופ' יאשה גרובמן אמר כי "זהו כבוד גדול להשתתף בטקס זה. כמה סמלי שהבניין החדש נפתח כמעט מאה שנים אחרי ביקורו של איינשטיין בטכניון ב-1923. הפביליון הנהדר הזה הוא מרחב הסטודיו הראשון בישראל המיועד לתואר שני. כפי שאמרה איילין גריי: 'כדי ליצור עלינו לשאול שאלות.' הפביליון הזה הוא תוצר של שאלות כאלה. אנו מבינים שעלינו להמציא את עצמנו מחדש ואין לנו ספק שהמודל החדש הזה יהיה מופת לחיקוי בתחו... -
תכניות המתאר החדשות של נצרת עילית ומגדל העמק
29.10.15תכנית מתאר מגדל העמק:מגדל העמק היא עיר גלילית ירוקה בעלת זהות ייחודית, המבוססת על איכות חיים עירונית, הצומחת ונסמכת על חוזקותיה: מרחב ונוף ייחודי, קהילתיות ורב תרבותיות, חינוך מגוון ואיכותי ומוקד תעסוקה אזורי ברמה גבוהה. תכנית המתאר החדשה נסמכת על עקרונות תכנון הבאים:• התחדשות עירונית לעיר הוותיקה כולל מרכז העיר יחד עם צמיחת אזורי מגורים חדשים. • חיזוק וחיבור העיר אל ערכי הנוף והטבע, ומינופם לטובת חיזוק האיכות הייחודית של העיר• חיזוק, התחדשות ופי... -
בילו בליך - מיצבים כמודלים זמניים וביקורתיים
6.05.12... לספר הרעיון לכתיבת הספר מיצבים כמודלים זמניים וביקורתיים נולד בעקבות החומר הרב שהצטבר במהלך הזמן שחלף מאז תערוכתי הראשונה בגלריה דוגית בתל אביב, בשנת 1980. העבודות והמיצבים המוצגים בספר הם הציר המרכזי שסביבו סובב מרחב הפעילויות שלי, הכוללות אמנות, כתיבה והוראה. אין כאן נרטיב מובנה, כי אם הצגת פרקים ותהליכים במהלך עבודתי הנוגעים במספר תחומים עיקריים, בהם עיצוב הסביבה, ארכיטקטורה, בית, עיר והאדם שבתוכם. המשותף למיצבים הנידונים בספר הו... -
אואזיס - תחנות דלק בישראל
27.02.14...קציה הכרחית, לאודיסאות אינספור."__IMG__מבנה תחנת הדלק הוא בן חורג לעיסוק האדריכלי. חריגותו הופכת אותו לאלמנט המגדיר את גבולות הדיון: מבנה תחנת הדלק מאתגר את התבניות הצורניות והטקטוניות השגורות, את היחסים המוכרים שבין המבנה למרחב שסביבו ונוגע ישירות במפגשים הטעונים כל-כך, המודרניים כל-כך, בין המכונית לבין הבניין ובין המותג לבין המוצר הארכיטקטוני.התערוכה סוקרת מנעד של תחנות דלק שתוכננו בישראל המשמשות כאספקלריה של התמורות בתרבות האדריכלית, המוטורי... -
פרויקט ארגמן - יואב מאירי
6.01.13...ליכים חברתיים-כלכליים, אך הוא לא משנה את העובדות לפיהן הייצור התעשייתי עודנו כוח משמעותי בחברה של ימינו. העדר דיון אדריכלי על סביבות עבודה תעשייתיות משאיר את השדה פרוץ לכוחות יזמים ופוליטיים ומטשטש את ההכרה בחלוקה מחדש של מרחב העבודה והשלכותיה. פרויקט ארגמן הוא השלב השני במחקר על אדריכלות ותעשייה בישראל המתארח בגלריה בבית האדריכל. השלב ראשון, שנערך על ידי ד"ר טלי חתוקה, כלל את התערוכה 'המפעל' ואת ספר "המפעל" (רסלינג, 2011). הספר,... -
כיצד להגדיר "עיר" ? בעיה?
26.08.12...העירוני? נחלק גם זאת לחמש, תוך הבנה שאנו דנים בערכים ברי שינוי מתמיד, העוקבים אחרי שינוי המאוויים של האוכלוסייה, מדור לדור, המתחדשים תדיר בהכרח (כולל רווחה, רמה כללית, אופי, חתך חברתי, וכו' וכו').מאפייני הרב גוניות העירונית* מרחב ציבורי נוח, עשוי חללים המסומנים על ידי בנינים (לא גדרות, עצים, מדרכות).* החלה ופיזור של מוצרי התרבות השונים, החל בחינוך וכלה באולמות בידור. הרשימה היא כמובן דינאמית וארוכה.* כל הצרכים החברתיים, החל מבריאות, וכלה בצרכי הד... -
המרכז האקדמי ויצו חיפה תערוכת הבוגרים 2017
27.06.17...דשנות המלווה את עולם העיצוב והיצירה והן על המעורבות הקהילתית המאפיינת את המוסד מראשיתו. אנו גאים בבוגרינו ומאחלים לכל אחת ואחד מהם דרך צליחה במסע המקצועי המאתגר שהם יוצאים אליו.ארכ' אירית צרף נתניהו, ראש המחלקה לארכיטקטורה:מרחביםפרויקט הגמר מוגדר כפרויקט תזה המשקף את היריעה הרחבה של תחומי העניין והעשייה ואת רוח המחלקה לארכיטקטורה ונעשה במסגרת של סטודיו בו צוות רחב של מנחים ויועצים מלווה את הסטודנט לאורך התהליך. תחילתו בהגדרת הסוגיה וסופו בפרויק... -
הסדרה עצמית של אמנות הרחוב
3.03.16אמנות במרחב הציבורי, מפגש #5 בגלריה לאמנות זהזהזה2016.03.08, 19:00ערב זה הנו הערב החמישי בסדרת ערבי העיון הנערכים בזהזהזה - גלריה לאדריכלות, העוסקת ביחסי הגומלין בין הסביבה העירונית לאמנות רהחוב על מגוון דרכי הביטוי והיצירה שלה.בעשורים האחרונים הופכת אמנות רחוב על שלל ביטוייה למרכיב משמעותי ובלתי-נפרד בפעילות החברתית והאמנותית במרחב הציבורי, מחוץ לתחומי המוזאונים והגלריות. אמנות הרחוב משפיעה על המרחב הציבורי במגוון אופנים, ומייצרת מגוון דרכי פעול... -
שיקום נזקי ההוריקן של ההרחבות בקיבוצים
7.04.16...ותיקות, "מבצרי מגורים" נפוחים ומוחצנים, מגרשים מפולסים עם קירות תומכים גבוהים, גדרות, חומות וצמחייה זרה המיוצגת ע"י הברוש הלימוני – סמל הפרברים. כל אלה על חשבון הטופוגרפיה העדינה, החורש, השבילים והעצים. "החומר המחבר" – הגן, המרחב הציבורי הפתוח והפסיפס העדין והמורכב הלכו ונמוגו. רוח חדשהעתה, למעלה משני עשורים לאחר המצאת ה"הרחבות", הגיעה העת להיפרד מהקונספט התכנוני שהן הביאו איתן שיצר הפרדה וניכור בין רקמת הקיבוץ הוותיק לבין השכונות החדשות. כעת אנו...







