חיפוש - בינוי ערים , ציבורי |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
פארק גבעתיים כדוגמה
5.05.13"מרחב ירוק מוקף מגדלי מגורים לא חייב להיות מתחם סגור ואקסקלוסיבי. המקרה של פארק גבעתיים מראה שאפשר גם לתכנן גינה שכונתית כמרחב ציבורי עירוני המזמין מגוון של משתמשים". כך פותחת מירב בטט את מאמרה בבלוג "אורבונולוגיה" ומנתחת את מבנה הפארק."בשני העשורים האחרונים" היא כותבת, "שכונות חדשות בישראל מתוכננות כמתחמים סגורים אשר במרכזן פארק גדול רחב ידיים. לרוב, הפארקים הללו מהודרים ומטופחים מאוד ומציגים מרחב ירוק, סטרילי וממושטר, כזה המיועד בעיקר לתושבי הש... -
מה חסר בעיר הזאת?
10.08.11...שה הזה באמצעות מימון נדיב (אולי בסדר גודל של החוב הלאומי של ארצות הברית), תכנון שאפתני (שלא לומר מגלומני), בנייה מואצת ומיתוג אגרסיבי." אבל ערים מתנהגות כמו ערים ויזמים כמו יזמים. רק מהפרוגרמה וצורת הפיתוח אפשר לנחש מה באמת קרה שם. הרבה כסף ציבורי קומוניסטי, הרבה שחיתות פרטית קפיטליסטית ואדריכלים שתכננו לפי בקשת הלקוח בלי לשאול יותר מדי. אנחנו יצרנו בשיטה הזו את פרוייקט הולילנד אבל אנחנו רק כמה מליונים. הם יותר ממיליארד וגודל הפיל הלבן בהתאם. -
תכנון פארק קריית ספר בשיתוף הציבור
17.02.11"לעתים רחוקות מצליח מאבק ציבורי של קבוצת תושבים לגרום שינוי של 180 מעלות בהחלטות ובמדיניות של רשות מקומית. המקרה של פארק קריית ספר בלב תל אביב מוכיח שמאמץ מתמשך, עקשנות והתמדה עשויים להשתלם." כך נפתחת כתבה של נועם דביר ב"הארץ" גינות קהילתיות הן דבר שהולך ומתגבר בשנים האחרונות. גינות בהן הציבור לוקח על עצמו את טיפוח השטח הציבורי בשיתוף עם הרשות האחראית עליו. פארק קריית ספר בתל אביב לוקח את הרעיון עד לקצה מאחר והפעם היו בשני הצדדים אותן מטרות. ... -
עצומה בעד שיקוע הרכבת בחיפה
5.04.11עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע הכריזו באופן רשמי על פתיחה של מאבק ציבורי משותף נגד תכנית רכבת ישראל לחשמול עילי של הרכבת בתחומי העיר. החברה להגנת הטבע ועיריית חיפה תומכות בקידום רכבת המונעת בחשמל, אך דורשות, במקביל לחישמול, מעבר תת קרקעי של הרכבת לאורך שבעה ק"מ מהתוואי בחיפה. השיקוע לא יצריך הצבת מאות רבות של עמודי חשמל צפופים יחסית שיוסיפו עוד על הניתוק הקיים בין העיר ובין החוף שהפך לאחד מסמליה. הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף... -
עירוניות חדשה בפרויקט הרובע ביפו
19.09.11...ברחוב יפת ביפו וכשהחלו עבודות הבנייה ב-2003, הוצעו בו דירות במחירים נמוכים יחסית למיקומו המרכזי. בשונה מפרויקטים למגורים שנבנים כיום ביפו, הרובע לא תוכנן מעולם לאוכלוסייה עשירה. יובל מציג את המגרעות של המקום הבנוי כשיכון ציבורי אחד ולמרות הפגמים כותב "מדובר באחד הפרויקטים היחידים בגוש דן בפרט ובארץ בכלל שיתרונותיו בפירוש עולים על חסרונותיו." ... "יש לראות בחיוב את מגוון הדירות. גודל הדירות נע בין 120 מ"ר לבין 60 מ"ר, כך הפרויקט נגיש גם לידם ש... -
העלמותם של מבני הציבור
23.02.11...ור למעשה לאזור משעמם "עיר לא יכולה לתפקד ללא שימור תוכנית התב"ע שמאגדת בתוכה את הצורך בהקצאת מגרשים מפוזרים לבניינים בעלי אופי ציבורי שעם השנים ישתנו וטוב שכך. דוגמאות לכך מפוזרות בכל העיר, כגון בי"ס אליאנס הפך למרכז סוזן דלל, קופ"ח כללית למרכז הקבלה, בניין העירייה הישן למוזיאון ועוד. אך העיקר הוא שעל הציבור לזעוק שבמרחב העירוני מצטמצם ומצטמק שטחם של מבני הציבור". *בתמונה - קולנוע אדיסון בירושלים שנמכר ויהפוך לקומפלקס מגורים לחסידות סאטמר. -
העיר והקניון
4.06.13...כותב מיכאל יעקובסון ב Xnet, "כל תוספת של קניון מסייע בשקיעת חיי הרחוב והמסחר המקומי". פתיחת הגרנד קניון החדש בבאר שבע "מייצגת מדיניות עירונית לא ברורה. פיתוח שדרות רגר בכניסה הצפונית לבאר שבע מרמז אולי על רצון לפתח את המרחב הציבורי הפתוח, אך הזנחת השוק העירוני, פיתוח מעגלי התנועה באופן מוגזם (שנועדו למכוניות ולא לבני אדם) ופיתוח הקניון החדש הם מהלכים שמעודדים את התפוררות המרחב העירוני כזירה אזרחית חופשית ונגישה לכולם".אנחנו האדריכלים מרגישים פעמי... -
האם הזוועה התכנונית של תמ"א 38 תחריף?
22.10.12...בעיה לאומית, נפתור אותה מכסף פרטי ולא ציבורי. לכאורה זה טוב ויפה אלא שתמורת הכסף הפרטי פקידי האוצר מוכרים משהו, הם מוכרים את הזכויות השייכות לכולנו, את ההסכמות אליהן הגענו כציבור וגיבשנו בתכנית העיר. אם התושבים קבעו לעצמם שהעיר שלהם צריכה להיות מוגבלת ל 6 קומות, מי לעזאזל נתן להם סמכות למכור עוד 4 קומות מעל זה? בלי להתחשב במגבלות התחבורה, במספר בתי הספר והגנים או בכל התנגדות תושבים.תמא" 38 נולדה בחטא, חיה בחטא וכעת עוד רוצים שנאמץ את הממזר שנולד. -
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11...ות וידאו ב Xnet מבטיחה להציג לנו את הדור הבא של האדריכלים בארץ ומתחילה עם משרד דרמן ורבקל והפרויקט "בדרך אל הים" שהוקם במסגרת הביאנלה לאדריכלות נוף עירוני בבת ים. המיצב, שנבנה במקור כפרויקט ארעי לימי הביאנלה בלבד, זכה להצלחה ציבורית כה רבה עד שהוחלט לאמץ אותו כאלמנט של קבע, להנאת תושבי בת ים. לטענת ורבקל, ההצלחה של "בדרך אל הים" נובעת מההקפדה של המשרד לשלב בין מחקר לפרקטיקה: "המטרה שלנו הייתה לבנות מרחב ציבורי אינטראקטיבי, שאפשר לשנות על... -
חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?
1.07.13יום ראשון, 7 יולי 2013, 17:00מכללת אתגר באר שבע, רחוב המשחררים 7, באר שבע(שתי דקות מרגר, חנייה חופשית. קווי אוטובוס: 6, 7, 8, 24)דיון ציבורי בנושא תכנית עשרת הישובים - חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?הממשלה רוצה לפתח את הנגב, אבל במקום להעביר תקציבים לתושביו היא משקיעה באוכלוסיה אמידה שתגיע מבחוץ ומחלישה את היישובים הקיימים.התכנית להקמה של עשרה יישובים כפריים חדשים באזור ערד מבואות ערד מזרח (בקעת ערד) ומבואות ערד מערב (חבל יתיר) יצאה לדרך בעקבות החל... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12שלוש כתבות מעניינות דנות השבוע באחת הצרות הגדולות שמציבה לנו המכונית הפרטית - איפה לעזאזל שמים אותה? המכונית היא הרכוש הפרטי היחיד שמותר לנו לשים בשטח ציבורי ואנחנו מצפים מהעיר לספק לנו את השטח הזה על חשבונה כמובן.לחשוב מחדש על מגרשי החנייהנועם דביר מראיין ב"הארץ" את פרופ' ערן בן-יוסף, חוקר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבות... -
אושרה הריסת הדולפינריום בתל אביב
7.02.11...ת העיריה. אז האם באמת מתקפלת ראשות העיר בפני בעלי הון? על פי ההסכם שנחתם, החברה תקים מלון ודירות מגורים ותשלם דמי היתר והשבחה מלאים, לפי שווי שיקבע השמאי הממשלתי. כמו כן ישונה יעוד מתחם הדולפינריום מאזור מסחרי מיוחד לשטח ציבורי שיהווה המשך לטיילת וכן ייעודו של שטח קרקע שבבעלות העיריה ברחוב הרברט סמואל (12חניון הגרירה של העירייה). שינוי היעוד יאפשר בנייה של 23 אלף מ"ר לתיירות ומלונאות, 23 אלף מ"ר של מגורים ו-2,000 מ"ר נוספים למטרות מסחר. ב... -
פריז, טוקיו, תל אביב
20.05.12...אביב מגבילה את כמות הדיור בצורה חריפה כל כך היא למעשה דוחפת את מעמד הביניים שלה החוצה. המנוע של תנועת הצדק החברתי גם בארץ וגם בעולם התעורר סביב מחירי הדיור בערים שמגבילות כיום צמיחה ופיתוח מספקים (גם ניו יורק כיום מוגבלת מאד לפיתוח חדש).כן, תל אביב צריכה מגדלים ודחוף. מגדלים עם דירות בגודל בינוני שיתאימו גם למעמד הביניים ולא רק לעשירים. מגדלים עם חלק תחתון מסחרי או ציבורי. מגדלים שישבו על הרחוב ולא בצורה מנותקת כמו באזור פארק צמרת. מגדלים ובמרכז. -
עם הגב לכאן, עם הראש לשם
9.09.11...נתמכים על ידי העירייה ומתוכננים ומיועדים בעיקר לאורחים הרבים מן העולם שהוזמנו לאירועי הפתיחה. אם תתקיים פעילות ברחבת הכניסה למוזיאון, היא תהיה מס שפתיים לקהל הרחב. זה מצג שווא, זו שחיתות – וזו רק דוגמה אחת לשיטה ולשפה שגופים ציבוריים כמנהלת עיר עולם מאמצים כדי לנפח לעצמם את המְניה. מדובר באנשי שיווק לקידום מותגים שרותמים תוכן ברמת הפסאדה." נראה אם כן שאפשר להרגע. התוכנית להפוך את תל אביב לעיר עולם הופקדה בידיים הטובות ביותר שיובילו אותה למקומ... -
מרחב 2011 – יוצאים אל הכלל
22.06.11...בית הסטודנט, אוניברסיטת חיפה, חיוטין אדריכלים ◦ ספריית גן לוינסקי, תל אביב, אדריכל יואב מאירי ◦ בית הספר היסודי צין, מדרשת בן גוריון בנגב, לוין אדריכלים ◦ מרכז שכונתי משולב, אלון קריית השרון, נתניה, נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים ◦ חידוש והרחבת בית הסטודנט בטכניון, חיפה, מנספלד קהת אדריכלים ◦ בית הספר הדמוקרטי, כפר סבא, אדריכלית גבריאלה נוסבאום ◦ חנות אחותי סחר הוגן, תל אביב, סטרטה אדריכלים ◦ חידוש והרחבת הבניין ההיסטורי של בצלאל, י...