חיפוש - פרטי בנין , חדשות , שונות , משאבים , מאמרים , רגל |1| - דף 12
לא מצאת? פשוט חפש.
-
קומות בנסיגה, אור וצל
22.01.12...תמורת זכויות בניה.בכתבה מסביר אבנר אקרמן, אדריכל העיר ראשון לציון, את ההיגיון ביצירת קומות עליונות בנסיגה: "ברוב הערים בארץ הבנייה המרקמית היא של בניינים בני ארבע קומות. כאשר החזית לרחוב של קומות התוספת נמצאת בנסיגה, הולך הרגל שנמצא ברחוב כמעט לא יכול לראות את הקומות החדשות. הרבה פחות נעים ללכת ברחוב שדופנותיו בגובה עשרות מטרים וקשה לראות פיסת שמים. קומות בנסיגה מאפשרות ליצור עיבוי של המגורים ברחוב בלי להשפיע על התחושה הקיימת".*התמונה מתוך ... -
להורדת הכיכר שילחו את הספרה 1!
21.12.11.... לא הייתה שם כיכר כלל: "בפועל, לא היתה זו כיכר, אלא אי תנועה בקוטר 66 מ', מנותק מהרחוב על-ידי כביש טבעת היקפי. הניתוק הלך והחריף עם השנים. החזרת מרחב הכיכר לציבור, כמרחב עירוני שימושי, היתה אפשרית רק על-ידי הפרדת הולכי הרגל מכלי הרכב ויצירת אזורים בלעדיים לתנועת הולכי הרגל. כך נוצר מקום מפגש ופעילות חופשית, למגוון סוגי האוכלוסיה, בכל שעות היממה. יעד זה הושג על-ידי הורדת מערך התנועה המוטורית בחצי מפלס ויצירת רחבה מרכזית מוגבהת. נוצרה מע... -
ביקורות על האגף החדש של סינמטק תל אביב
19.12.11...קה הראשונה, זנברג כותבת גם ביקורת רצינית ובמספר דוגמאות היא מציגה תכנון לא מוקפד שגרר אחריו שורה של תיקונים וטלאים. את הכתבה היא מסיימת כפי שהבטיחה - חסרת נשימה, בפיסקה שכולה זעם ובנויה ממשפט אחד ארוך (היה חרה, עכשיו חרה, והתרגלנו לחיות בחרה!): "במצב הדברים כפי שהוא, לא נותר אלא להמתין ולראות אם ייצא משהו טוב מהשיפוץ של בניין הסינמטק הקיים, שאין סיבה בעולם להתרפק עליו כפי שהוא, ומהחיבור המובטח בין שני האגפים, ולקוות שהכיכר המחודשת תתעלה על הכיכר ... -
פרס קרוון לעליזה ברוידא ורות מעוז
21.11.11...ל עיריית תל אביב ותרם רבות לעיצוב הנופי שלה. בפרויקט פארק רידינג, הממוקם צפונית לנמל תל אביב, יצרו ברוידא ומעוז מרחב ציבורי חדש, המשלב צמחיית חולות וטבע ושיתפקד בעתיד הקרוב כמעין שמורת טבע. הפארק כולל שבילי טיול להולכי הרגל וגשר הולכי רגל המתנשא מעל בריכות הקירור ויחבר בין חלקו הדרומי וחלקו הצפוני של הפארק. חבר השופטים ציין כי "הפרס מוענק לעליזה ברוידא ולרות מעוז עבור תכנון רגיש, מלומד ופורץ דרך של פארק רדינג וטיילת החוף הצפוני של תל אביב יפ... -
תחבורה, נת"צים ורחוב אבן גבירול
23.10.11...וב טרם אובחן כי אדריכלים רגילים להתעלם ממנו לחלוטין - העצים. אני חושב שהשינוי המהותי ביותר בשיפוץ אבל גבירול הוא שינוי החתך מבחינה נופית. לטעמי כשאני הולך היום באבן גבירול אני מרגיש חשוף. הרגשת הצפיפות הנעימה שהייתה ברחוב ירדה עם כריתתם של עצי הסיסם. מרחוב מוצל יחסית שבו אין להולך הרגל קווי מבט ארוכים, אבן גבירול הפך למקום בוהק עם ציר ארוך ומודגש. במילים אחרות - לא כיף כמו פעם. אני מקווה שכשיגדלו העצים הצעירים הנמצאים במדרכות המצב ישתפר. -
מתקני משחקים-הוראות בטיחות ודרישות התקן
10.10.11... איסור מוחלט להימצאות כבל חשמל מעל שטח מתקן המשחקים.לוודא אפשרות גישת משאית עם מנוף לשטח התקנת מתקני המשחקים.לוודא שיש גישה לנקודת חשמל ומים לשימוש המתקינים.סביבת הגן צריכה להיות רחוקה ב 20 מ' מכל כביש או כל דרך או חנייה שאינה להולכי רגל בלבד, במידה והיא קרובה יותר מ 20 מ' יש להתקין גדר התפרצות. עוד מידע ושרטוטים להורדה חופשית של מתקני משחקים ניתן לקבל באתר שלנו: נשמח לעמוד לשרותכם ולסייע במתן ייעוץ לתכנון השטח בכל עת גם בטלפון 04-6230555 -
תגובה 8 - הטעם הישראלי הוא לגמרי חסר טעם וכיוון
10.10.11...י אוהב את הסגנון הישראלי" אומר הישראלי הממוצע, "זה בית נעים, בא לי לשבת בפרגולה." "אתה לא מבין בעיצוב" עונה לו המעצב התורן, "זה בית בלי אמירה!" "עזוב אותי מאמירה באימ'שך, תן לשים את הרגליים על השולחן" אומרת אשתו-של. "תאספי את הצעצועים מהסלון!" מתחרפן האדריכל, "את הורסת את העיצוב!" זוהי המחלוקת האמיתית. זו הסיבה שהטוקבקים נחלקים לשני מחנות. למרבה המזל הלקוחות הם שקובעים בסופו של דבר ואנו האדריכלים נאלצים לספק בית נוח ונעים ומזמין ו"ישראלי". -
איך הופכים את החצר למקום בילוי לכל המשפחה ?
6.10.11...ן, גריל אוסטרלי, נדנדת ילדים, ככה בשביל הנפש... היא לעומת זאת פחות התלהבה. רצתה לגור ליד "מרכז העניינים". הרבה זמן ניסית לשכנע אותה, להסביר להורים שלה שיהיו בריאים למה נכון להתרחק, בסוף הצלחת. עברה עוד איזה שנה של כיתות רגליים אחר היישוב הנכון, הבית הנכון, השכן הנכון. איכשהו מצאתם משהו ששניכם אוהבים. ממש תכף נכנסים רק צריך לחכות שעורכי הדין יגמרו להתמסר עם ההסכם… יש איזו בעיה שקשורה למס רכוש או אולי מס רכישה… לא חשוב. אמרו צריך להוסיף כסף, ה... -
אדריכלות, דיור ומהפיכה
24.07.11...י שלו מתייחס לעיר האהלים כאל ניסוי אדריכלי, שכונה בזעיר ענפין, ישוב שהוא בין קיבוץ לפרוייקט חומה ומגדל - חלוצי, אידיאולוגי, צעיר ומהפכן. "העיר החדשה כולה טובלת בים של מיצגים ואמנות ויש בה נוכחות אינטנסיבית ביותר של הולכי רגל לאורך כל שעות היום" כותב לרמן ולא מוותר על עקיצה "מוטב כי מתכננים רבים וחברים בועדות מחוזיות, מקומיות וארציות יבקרו בעיר האוהלים, כל עוד היא עומדת על תילה, ואולי ישכילו ללמוד משהו על עירוניות וכיצד היא נוצרת. מי יודע, אול... -
הפסאג' - כשלונה של תקווה אורבנית
14.07.11...ניין מאד ב"הארץ" על הכחדתם של הפסאג'ים בארץ. ה passage (צרפתית) הינו מעבר מקורה, מעין רחוב פנימי העובר בתוך הבנין ומשמש למסחר. "לכאורה היה אפשר לצפות שהפסאז'ים יצליחו מאוד בארץ בגלל היכולת שלהם ליצור רחוב מקורה ולתת להולכי הרגל הפוגה מהשמש והחום", אומר האדריכל צבי אלחייני בכתבה. אבל זה לא קרה וזו הזדמנות עבורנו לבחון איך אדריכלות שמצליחה במקום אחד נכשלת באחר. הפאסג'ים המפורסמים נמצאים כמובן בפאריז (והתמונה הן מעיר זו). אלו מעברים שחוצים מתחת וב... -
מרחב 2011 – יוצאים אל הכלל
22.06.11...גישה יצירתית הפועלת מתוך הקהילה המקומית. בית הספר העל יסודי ברובע צפון מערב בתל אביב, בתכנונם של אליקים אדריכלים, משקף את גישת המתכננים לזיקתו של בית הספר לסביבתו באמצעות ביטול הגדרות ופתיחת מבנה הכניסה לציבור. בעת שבה אנו מורגלים למעשי אדריכלות מכונסים בתוך עצמם ולבתי ספר מבוצרים, הפרויקט מתעלה על אלה ושותף לבנייתו של המרחב הפומבי. בפרויקט כיכר ציון בתל-אביב הצליח האדריכל גלעד דובשני לעשות שימוש במרווח הזנוח לרוב שבין המבנים ואחוריהם ולתעל אותו ... -
למי שייך הרחוב?
13.06.11...רכב.ה תמונה המצורפת כאן ומקורה בבלוג מציגה יפה מאד את הבעיה: רחבה נעימה עם קשתות שנועדו למסחר ובתי קפה ולבטח הייתה שוקקת אם הייתה זוכה לטיפול נכון יותר ולהרחקת המכוניות. ההעדפה האוטומטית שלנו לתנועת המכוניות על פני הולכי רגל ורחוב שוקק וחי ברורה. כולנו רוצים לחנות ממש מתחת לבית, אם היה אפשר - היינו רוצים להחנות את הרכב כך שתא המטען יהיה צמוד למקרר במטבח. אבל כמתכננים אנחנו צריכים להיות מודעים ואחראים גם לשטח הציבורי שהחזיתות שלנו יוצרות. קחו ... -
חזון המחר או תרגיל יחסי ציבור?
12.06.11... חונים (שהם בדרך כלל הגבול האמיתי בין נתיב ההליכה ונתיב הנסיעה), אבל העיקר - למחשב מכוניות זה קל, למחשב הולכי רגל, ילדים, חתולים, רוכבי אופניים - זה החלק הבלתי ישים. המערכת יכולה לעבוד רק אם כל רכיבי התנועה מצייתים לה ונעים על פי הוראותיה. כל עוד יש הולכי רגל שמחליטים פתאום לרדת לכביש - התכנון הזה אינו יותר מאשר הדמייה יפה של סרט עתידני. אבל המחשבה מקורית והנסיון מעניין - הכנסו לכתבה כאן. התמונה מתוך הכתבה - הדמיה של Bjarke Ingels Group . -
סוף עידן המכונית בעיר?
9.06.11יואב לרמן מתמקד בפוסטים האחרונים בבלוג שלו בהרחקת המכונית הפרטית ממרכזי הערים. הפקקים, בעיות החניה וההשפעה של המכונית על האדריכלות הם נושאים ידועים ומוכרים ולמרות הבעיתיות, עדיין מקבלת המכונית את העדיפות על הולכי הרגל. בפוסט האחרון מציג יואב מערכת חנייה עירונית ממוחשבת המותקנת כנסיון בעיר סן פרנסיסקו. מערכת זו מאפשרת לנהג לגלות מקומות חנייה פנויים ואת מחירם לשעה דרך הנייד, או המחשב. אבל יותר מכך - המערכת משנה את מחירי החניות על פי העומס. המער... -
קריאה להשתתפות בתערוכה "מחולות לחולון"
1.06.11...ינת להפוך את החולות לחלק מהעיר כבר היום, מתקיימת לאורך השנים פעילות חינוכית עם ילדי חולון להכרת המערכת האקולוגית של החולות, ההיסטוריה והמורשת. לאחרונה גם פותחו אזור מגדל המים והאזור מדרום לרח' מטולה והוכשרו להולכי רגל ורוכבי אופניים היכולים להתרשם ההיסטורי מהאתרים עצמם ומתצפית מרשימה על החולות. הליך מימוש הפארק במתכונתו הסופית עוד ארוך וימשך בודאי שנים ארוכות אך כדאי לזכור שהחולות קיימים וניתן לבלות בשטחם ולהנות ממה שיש להם להציע כבר היום.







