חיפוש - חדשות , שונות , מאמרים , קטלוגים , שקע |1| - דף 5
לא מצאת? פשוט חפש.
-
כל יום מחדש אתה מתחיל הכי מהר שלך, ולאט לאט מגביר
10.03.14כך אומר מעצב-הפנים ירון טל, שבין עבודותיו הבולטות ניתו למצוא בין השאר את משרדי גוגל ישראל, משרדי גינדי השקעות , רשת מלונות דן, תכשיטי מילר ושלל מסעדות ובתי קפה כ- שגב אקפסרס, VONG, בנדיקטס, וולפנייטס ועוד. בקיצור בחור עסוק, ואם כבר, אז גם האח-של (ארז). טל כותב טור אורח באתר בניין ודיור ומבקש "רק אל תחפפו" - אמנם הוא פונה אל קהילת מעצבי הפנים, אך בתור אדריכל אני מוכרח להזדהות עם כל הכתוב ואף לשתף עמכם. "החיפוף, אם כל חטאת. הרצון לסגור פינה חברמני... -
העיר הצומחת
15.01.14... מכובס ומשאבי עתק המושקעים בבנייה "ירוקה". עץ בוגר מפחית את הטמפרטורה בסביבתו ב-2-5 מעלות ומצמצם משמעותית את הצורך במזגן בקיץ. עצים מספקים חמצן, סופחים זיהום אוויר, מקטינים את כמות רעשי העיר ואת קרינת השמש, מעודדים הליכה ברגל וגם מסווים כיעור אדריכלי. וזוהי רשימה חלקית."להמשך קריאה ובאופן מאוד רלוונטי לכתבה, הנה כתבה נוספת - מאבק גינת דרויאנוב בפלורנטין. או- כיצד קורה שהשטח הירוק הכל-כך נדיר בשכונת פלורנטין היום, נמצא על הכוונת של עיריית תל אביב. -
לא לצאת למרפסות!
25.12.13...ן?צבי וילדר, דובר חברת גינדי השקעות, אמר כי "החברה הקבלנית שבנתה את הבניין בחדרה ואחראית כקבלן מבצע על איכות הבנייה היא אורתם־מליבו ...". מאורתם־מליבו נמסר בתגובה: "נציגינו וגורמים חיצוניים לחברה נמצאים בשטח ובודקים את כל האספקטים שגרמו לכשל, לרבות תכנון הפרויקט, שלא נעשה על ידינו".אנשים משקיעים את כל כספם ומשתעבדים למשכנתאות שלא ברור אם יוכלו לעמוד בהן, היזמים והקבלנים מגלגלים את הכסף וכמובן גם מגלגלים את האחריות הלאה...להמשך קריאה ב"TheMarker" -
ערן זיו ויזהר קדמי זכו בתחרות לעיצוב מגדל "אשלים"
26.11.13פורסמו הזוכים בתחרות האדריכלים הבינלאומית לעיצוב מעטפת מגדל השמש בתחנת הכוח התרמו-סולארית "אשלים".תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל תוקם באיזור המועצה המקומית רמת נגב בהשקעה של למעלה מחצי מיליארד דולר, כאשר התחרות לעיצוב מעטפת המגדל שיתנשא לגובה של כ-240 מטר, היוותה אתגר אדריכלי ייחודי ומרתק. התחרות התקיימה בשני מסלולים מקבילים, מסלול אדריכלים ומסלול סטודנטים:במסלול האדריכלים:במקום הראשון ובפרס של 100,000 ש"ח זכו האדר' ערן זיו ויזהר קדמי. במקום הש... -
כיתת לימוד אינטראקטיבית הפתוחה למזג האוויר הישראלי
10.11.13...יס מעבר ממרפסת עמודי בטון ואבנים משתלבות לכיתת הקיץ . דרך התחשבות במערכת האילוצים התקציבית , אשר הכתיבה רבות בפרויקט זה והכריחה במתן פתרונות שונים ובהשקעה כספית מחושבת. שכן עלות כל הפרויקט שקול למחיר בנייתה של פרגולת עץ סטנדרטית". להמשך קריאה ב"ארכיבלנדר" לחצו כאן* לפני כשנתיים בדיוק המלצנו על פוסט "יומן מסע אנגולה" של ליאור בן שטרית, גם כן ב"ארכיבלנדר". אצטט שוב את א.עברי: "הלוואי ויהיו עוד הרבה אדריכלים כמוהו. אנשים של מעשה. ועוד מהסוג האסתטי". -
ננוגלאס - יישומים בענף הבניה
10.10.12ציפוי ננוגלאס על גבי זכוכית הפך בשנים האחרונות למוצר אמין ויעיל במגוון רחב של יישומים, החל משמשות לרכב ועד משטחים סולאריים. תפקידו העיקרי של ציפוי זה הוא למנוע הידבקות של אבק, משקעים ומינרלים על גבי הזכוכית כך שתישאר נקיה ושקופה לאורך זמן ולהקטין את הצורך בניקוי הזכוכית. לאחרונה התפתחו טכנולוגיות המאפשרות את יישום הננוגלאס על משטחי זכוכית גדולים בעלות סבירה ועם אחריות היצרנים לתקופות שרות ארוכות. מה זה ננוגלאס? נתחיל בסקירה קצרה על ... -
כיצד להגדיר "עיר" ? בעיה?
26.08.12...שיקולי החוקר, לכל סעיף אשר הצענו. לפנינו שני פראמטרים בלתי תלויים זה בזה. בעזרתם נקבל השוואה מספרית לכל עיר: ציון ה"אינטנסיביות" באחוזים, יחד עם ציון ה"רב גוניות", באחוזים, נותנים זוג מאפיין מסוים. (לא הכי מדויק, והוא תלוי בהשקעה שלנו במחקר).יש להדגיש, כי "המתמטיקה" העירונית היא משנית בשיקולים שהבאנו. הכוונה למספרים של "צפיפות", "אחוזי בניה" וכו', שהם פשוטים למדי, אותם סיבכו חוקרים שונים, שלא לצורך. נוסיף שבמחקר שלנו לא קבענו מראש סעיפים כגון "הע... -
יקר לבנות? אפשר לשפץ
5.07.12...פעילות. הסיבות לכך ברורות, מדובר בדרך כלל בהשקעות קטנות ובסיכון נמוך. בנוסף עוזרת כמובן העובדה שמרבית המשפצים עושים זאת למען עצמם ולא כהשקעה ולכן רגישים פחות למצב השוק.מה משפצים בעיקר?57% בוחרים לשפץ קודם את חדר השינה, 53% מעדיפים את חלל המגורים והסלון, מטבח 49%, אמבטיה 46%, ו 37% משפצים את השירותים.* מרכז הבניה הישראלי מפרסם נתונים אלה לקראת פסטיבל עיצוב ישראל, שבוע עיצוב –TLV2012, התערוכה לשיפוץ ועיצוב הבית שתיערך ב 10-12.7.12 בגני התערוכה ת"א. -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12... עוד זמן רב.מה הבעיה בשיקוע הרכבת?מבצע שיקוע הרכבת בעיר חיפה עתיד להיתקל בבעיות רבות כל כך שהסבירות לקיומו נמוכה. מבצע כזה ידרוש עבודות על הקו תוך כדי המשך הפעולה של הרכבת (איך בדיוק?) הורדת המסילה למפלס נמוך מפני הים יחייב השקעה אדירה ומאמץ הנדסי לא מבוטל ואם כל זה לא מספיק - עסקים רבים יפגעו או נכון יותר - יוכלו להגיש בג"ץ ולהקפיא את העבודות.אז למה אנחנו מדברים על שיקוע הרכבת אם זה לא ריאלי?פשוט - זה מסך עשן שבו מבטיחים לתושבים משהו שלא יתקיים.... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11... לגבי המיתוג הנדרש כדי לקדם עיר, אני מסכים עם ירון שזו דרישה אבל חולק עם המסקנה האוטומטית ששכונות חדשות הן הפתרון היחיד. דווקא כאן הייתי לוקח את צורת העבודה בפינצטה המאפיינת את אנשי מרחב ובודק אילו נקודות בעיר ניתנות לשיקום שיביא אחריו מיתוג. לטעמי שיקום ושיפוץ והשקעה בהורדת פשיעה הן הפעולות המתבקשות. נכון, זה לא אדריכלי כל כך ולא ניתן להצגה על גבי תוכניות צבעוניות אבל זה מה שבאמת חשוב לתושבים ועל זה הם יהיו מוכנים להשאר ואפילו להכנס לגור בעיר. -
לא תחרות - The Un-Competition Project
19.09.11...קשה בכדי להביא משהו להתממש במציאות. זה המקום שבו אנחנו נכנסים לתמונה אנחנו רוצים לעורר בך השראה להביא את הרעיונות שלך למציאות. אתה צריך מסגרת כדי לחקור את הרעיונות שלך. אתה צריך שמשהו יבנה. הקהילה שלך זקוקה לרעיונות העיצוב שהשקעת הרבה זמן וכסף בפיתוחם, אתה רוצה לעשות לעצמך שם. אז משקפיים שחורים יצר את פרויקט לא-תחרות: המצא פרויקט, עצב אותו, ושלח את העיצוב שלך לדף שלנו בפייסבוק, עם וידאו של 60 שניות. אנו רוצים לשמוע איך הגעת לפרויקט שלך, ... -
למה האדריכלים שותקים?
7.08.11...בלי להאדיר כל הזמן את שם עצמם ובהתנדבות. אני אגב לא חבר בעמותה ואין לי שום אינטרס בה. אני גם לא מסכים עם חלק מהתיאוריות העירוניות שלהם אבל הייתי מתוך סקרנות בפגישה האחרונה שלהם ובקהל ישבו אדריכלים מאד מוכרים ומצליחים. היה כיף לראות את הרצינות והרצון והמחשבה שמושקעת בדיוק בדברים עליהם מדברת המחאה בתחום הדיור... והם היו כאן עוד הרבה קודם, הרבה לפני שכולם רצו למצלמות. *בתמונה - דיור ציבורי בשכונת מעוז אביב בתל אביב, ארכיון האדריכלות הישראלי. -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11עמותת מרחב הצטרפה גם היא לקריאה לשקע את הרכבת בחיפה. למי שלא עוקב אחרי המתרחש - הרכבת מתכננת מעבר לרכבות מונעות בחשמל ומהלך זה יגרור עבודות תשתית עצומות. זו ההזדמנות היחידה שתצוץ ב 50 שנה הקרובות לעיר חיפה לטפל בתוואי הבעייתי המנתק את העיר מהים ולשקע את מסילת הרכבת. עד כה תמכו במהלך השיקוע - עיריית חיפה, אגודת האדריכלים, רשות שמורות הטבע, עמותת מרחב וגופים שונים של התושבים. מהצד השני נמצאת הנהלת הרכבת ופקידי האוצר שגרים מן הסתם בתל אביב שמטרתם לב... -
תולדות הדירה התל אביבית
23.05.11נדיר למצוא כתבה כזו אבל לפעמים... נטע הלפרין סוקרת בעכבר העיר 100 שנים של עיצוב דירות בעיר תל אביב, החל מימיה כאחוזת בית עם שני חדרים, שירותים משותפים בחצר, ועד לימינו לדירות המחולקות לצרכי השכרה. הכתבה מאד מושקעת ומעניינת, עם הערות של אדריכלים והקשרים להתרחשויות בארץ ולמצב הכלכלי. מעניין לראות איך משתנה הסגנון מהאקלקטיות של שנות השלושים, אל סגנון הבאוהאוס שהגיע עם גלי העליה מאירופה ואל השיכונים, ובהמשך המגדלים. נזכרות תופעות כמו הופעתה של המ... -
אדריכלים בעד שיקוע מסילת הרכבת בחיפה
4.04.11... חיבור שכיום אינו קיים עקב הצורך לחצות את המסילה. נייר העמדה נפתח כך: "בעיצומו של תהליך תכנון מפעל החישמול של תשתית הרכבות בישראל, ולאור מאמציה של רכבת ישראל לבטל את החלטת הועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) לשקע את מסילת ההרכבת העוברת בנקודות רגישות בתוואי העירוני של חיפה - אנו, חברי עמותת האדריכלים המאוחדים בישראל בועד הארצי ובועד החיפאי קוראים לשר התחבורה, למציגי רשויות התכנון, נציגי רשות הרכבות וכל העוסקים בתכנון התשתיות הלאומ...







