חיפוש - חדשות , מאמרים , קטלוגים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , #עיצוב #עץ #דקורציה #מיתוד , בית פרטי |1| - דף 12
לא מצאת? פשוט חפש.
-
פארק המסילה בירושלים לדוגמה
9.04.12פארק המסילה בירושלים יכול לשמש מקרה דוגמה לתהליכים ההולכים ומתגברים בזמן האחרון - מעורבות גבוהה של התושבים המקומיים בעיצוב סביבתם העירונית. בכתבה ב"הארץ" מציג נועם דביר את הפרויקט ומראיין את האדריכלים המתכננים, יאיר אביגדור ושלומי זאבי, אבל הצגה כזו מתחילה להיות ארכאית והיא אינה מספקת יותר את התמונה המלאה.שיתוף הציבור - מה קורה בשטח?פארק המסילה אמנם תוכנן על ידי האדריכלים והעירייה אבל הכוחות שפעלו ברקע הם כוחות חדשים - התושבים. מדברים לא מעט על ש... -
מרחב ציבורי למכירה
24.04.14"למי שייך המרחב הציבורי?" שואל כרמל חנני בבלוג אורבנולוגיה. על האגרסיביות של המפרסמים המנסים למכור "חוויות עירוניות" והנוכחות הגוברת של הפרסומות בחיי היום-יום בעיר."חברות השיווק השונות" כותב חנני, "מבקשות למכור לנו 'חוויות', ולא רק 'מוצרים', ומבחינתם של הפרסומאים חוויות אינן יכולות להיות מוגבלות למתחמים סגורים אלא חייבות להשתלב בחיי היום-יום ולעצב את התחושה של המשתמש. תפיסה זו מתקבלת בברכה בקרב הרשויות הציבוריות שאינן עומדות בדרכן של חברות הפרסום... -
התחנה האחרונה בקו
17.02.13מיכאל יעקובסון יוצא לסיור בתחנות המרכזיות של אגד ושואל האם ישראל מוכנה לוותר עליהן. בכתבתו ב Xnet הוא עובר בתחנה בעפולה ומשתמש בה כסמל למה שהתרחש גם בערים אחרות. תחנות האוטובוס הפכו עם השנים ממוקד תחבורתי ועסקי למפגע ולבסוף לפיל לבן ונטוש."הוויתור על תחנת אוטובוס בתוך העיר הוא מהלך משמעותי", כותב יעקובסון. "האם ראשי הערים מבינים מה הם עושים? (...) את התושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי וייאלצו לשלם יותר בזמן ובכסף כדי להגיע לתחנה המרכזית, זה בוודאי ... -
זהר בשדרה, מחשבות על מחאה וארכיטקטורה
31.08.11פעם בשבוע אני אוסף את זהר מהגן ואנחנו יוצאים לסיבוב בשדרה. המסלול שלנו קבוע ומתחיל בפינה של אלנבי. משם אנחנו מזדחלים לכיוון הדבר הלבן הזה שפעם היה "הבימה" עד שניפחו וטייחו אותו למוות מנצנץ. אבל זה לא הענין. מה שאותי מרתק בשדרה זה לנסות ולתפוש את המחאה כצורה חדשה. אנסה להסביר: הקונטראסט החד בין המחאה בשדרות רוטשילד ובין מגורי היוקרה הפרוסים לאורכן הוא ברור. על פניו נדמה כי ההבדלים לא יכולים להיות קוטביים יותר. סביב השדרה מתגוררים המנצחים של ... -
התפתחויות מעניינות בעולם ההובלות
12.09.17ענף ההובלות בישראל מהווה את אחד מענפי השירות המבוקשים. על פי סקר שנערך בשנים האחרונות נמצא שמגמת מעברי הדירה בישראל שינתה את פניה. אם בעבר מקובל היה לעבור 3 דירות במהלך החיים, כיום נמצא שכל ישראלי שישי עובר דירה אחת לשלוש – ארבע שנים! ישנן סיבות רבות שתורמות למגמה – החל ביוקר הדיור בישראל, דרך שינויים תעסוקתיים שמתרחשים כיום הרבה יותר מאשר בעבר וכמובן סטודנטים רבים שעוברים דירה לעתים אף בכל שנה. במקביל, הולך ומתפתח לו תחום הובלות ... -
עירוב שימושים כן... אבל אצלנו?!? בחיים לא.
31.12.12האדריכלים אשמים. האדריכלים לא יודעים לתכנן עיר כמו שצריך. את הטענות המוכרות האלה אפשר לשמוע בכל פינה. יובל כהן למשל בפוסט בבלוג של תנועת מרחב מאשים את "הפרברים" ומתגעגע לעיר הישנה של ילדותו שבה הנגרייה הייתה מעבר לרחוב.עיר טובה צריכה עירוב שימושים, שילוב של מגורים עם מסחר, מקומות בילוי עם תעסוקה זעירה לפחות. את זה כולנו יודעים, אלו הרחובות המועדפים עלינו בעיר. לא פרברי שינה שוממים מהולכי רגל, לא אזורי תעשייה ההופכים למפחידים בלילה, אנו מעדיפים את... -
סקר תכנית חניכה עמותת האדריכלים
2.10.11צוות החשיבה בעמותת האדריכלים וסניף הצעירים מעוניין להתחיל מספר תכניות חניכה ושיתוף פעולה בין אדריכלים צעירים לוותיקים. לצורך כך פורסם שאלון קצר שנועד לסייע ביצירת תכנית שתתאים ככל הניתן לאדריכלים צעירים. אתם מוזמנים להשתתף. פניית עמותת האדריכלים וסניף הצעירים צוות החשיבה בעמותת האדריכלים וסניף הצעירים מעוניין להתחיל מספר תכניות חניכה ושיתוף פעולה בין אדריכלים צעירים לוותיקים. התכניות נועדו לסייע לאדריכלים צעירים בתחילת דרכם, לבסס את העמותה כגוף... -
סופשבוע של טיולים ואירועים בעיר
2.05.11תל אביב | יפו | בת ים 6 - 7 מאי 2011 Jane's Walk הוא פסטיבל בינלאומי של עירוניות מתחדשת, הכולל סדרת אירועים וטיולים שכונתיים המתקיימים במהלך סוף שבוע אחד ברחבי העיר. כל הטיולים פתוחים לציבור, בחינם וללא תשלום. החזון שלנו הוא לקדם שכונות ראויות להליכה, אוריינות אורבאנית ומודעות לסביבה, בשאיפה ליצור ערים טובות יותר המתוכננות בשביל ועם אנשים. רובנו, כמו מרבית אוכלוסיית העולם, גרים כיום בסביבה עירונית. כדי להתמודד טוב יותר עם האתגרים של העיר של... -
פרויקט שער העיר של ראשון לציון
30.12.12"ראשון לציון היא לא באמת עיר" בהצהרה הזו פותחת נעמה ריבה את כתבתה ב Xnet וממשיכה "אם פעם היא הייתה עיר מוגדרת עם מרכז ברור, הרי שבעשורים האחרונים היא התפשטה והלכה (...) מערב העיר הוא פרבר-שינה בממדים אמריקאיים, מפורק לפירורים. שכונות המגורים מנותקות, הקניונים והיכלות הקולנוע מחייבים הגעה ברכב פרטי"...את הבעיה הזו שמתארת נעמה לא באמת זיהו בעיריית ראשון. הם ממשיכים בכל הכח לירות לעצמם ברגל עם אותו כלי הנשק התכנוני. בתחרות סגורה לעוד פרויקט מיותר במ... -
שבילי אופניים בעיר - זה לא כל כך פשוט
8.05.11עכשיו, כשעיריות הערים הגדולות מבינות סוף סוף את הנחיצות בשבילי אופניים כחלק מפתרון התחבורה, מתעוררים התושבים ומתנגדים למהלך. מי נגד מי, ולמה זה קורה - בכתבה הבאה. עיריית תל אביב ועיריית ירושלים הבינו שכדי לשחרר חלק מהעומס במרכזי הערים וכדי להפחית את זיהום האוויר צריך לאפשר לתושבים נתיבי נסיעה באופניים. בעיר הפקוקה יכולים האופניים להיות אלטרנטיבה זולה ומהירה יותר מהמכוניות. לכולם ברור היתרון בפתרון זה גם מבחינה סביבתית אבל השינוי הנדרש אינו קל... -
40 / 40 התערוכה לאדריכלים צעירים -שיח גלריה
6.05.12... של עירית תל-אביב, ומשרד התרבות והספורט רשימת הפרויקטים המשתתפים: בתים פרטיים : אדום אדריכלים // בית 55, מושב אביאל אהד יחיאלי אדריכלים OYA // בית משפחת יחיאלי- בית און נועה רובין-זליג, רובין אדריכלים // בית פרטי במרכז הארץ קלוש-צ'צ'יק אדריכלים // וילה אל עמי, בית פרטי במושב רזיאל אדריכל תמיר חטיבה // בית פרטי, מושב בית חרות SaaB Architects// בית מלר, כפר יהושע, עמק יזרעאל יעקבס-יניב אדריכלים // בית עם שביל ... -
כ 1500 יחידות דיור תבנה חברת לאטי תוך שנתיים
1.02.21כ- 1500 יחידות דיור ו - 5 מרכזיים מסחריים, ייבנו ע"י חברת לאטי בשנתיים הקרובותחברת לאטי יזמות ובנייה שבבעלות חברת האופנה הארצית המובילה "רנואר" והיזם ואיש העסקים יוסי לאטי, הקימה, מקימה ומתכננת להקים פרויקטים רבים למגורים ומרכזי מסחר בקריות, בנהריה, בכרמיאל, בכפר יונה, בבת חפר, באריאל ובאילת בסטנדרטים גבוהים ובאיכות בלתי מתפשרת. החברה שהינה חברה קבלנית רשומה ברישיון משרד הקבלנים ופועלת זה כ- 18 שנה, אף עוסקת בביצוע עבודות גמר ומבצעת פרויקטים ר... -
עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13קשה להחמיץ את מבני המעונות החדשים לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אשר צמחו בן לילה כמעט, בדמותם של שמונה מבני ענק המשקיפים על הכביש המהיר. בעיר אשר בה המבנים צומחים בעיקר לגובה, והכבישים לרוחב, עדיין אין וגם לא תהיה יכולת להדביק את הפער (שבין כמות המכוניות ההולכת וגדלה, לתשתיות המשמשות אותן). הפער נובע מהעובדה הפשוטה שתל אביב פשוט לא תוכננה לרכבים ארבע-גלגליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קי... -
עדכון - תחרות אדריכלים הקרן ע"ש מרים ומשה ארמון
28.12.20קרן מרים ומשה ארמון ז"ל תעניק גם השנה מלגות לסטודנטים שעבודותיהם נעשו על הפריפריה במדינת ישראל.גם השנה תחולקנה שלוש מלגות בגובה עשרת אלפים שקלים חדשים כל אחת כפי שחולקו בחמש השנים האחרונות מאז הוקמה הקרן.העבודות ישפטו בפני וועדת שיפוט הכוללת אדריכלים ואנשי ציבור.לאור אירועי התקופה מועד הגשת העבודות לתחרות נדחה העבודות תוגשנה עד לתאריך 14/01/2021 (במקום 20.10.2020) עד השעה 14:00, לפי המפורט בתקנון המצורף.הכתובת להגשת העבודות: משרד ארמון אדריכלים ר...







