חיפוש - חדשות , קטלוגים , פרויקטים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , אבן , קיר בטון |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
וילה תלת קומתית מדורגת
14.07.24וילה תלת קומתית בשטח 260 מ"ר מתפרסת על גבי שטח מגרש חצי דונם. העמדת הוילה ביחס למגרש בוצעה כך שמהכביש נכנסים לחניה במפלס העליון של המגרש. מהחניה וגם מהכניסה להולכי הרגל מגיעים לכניסה הראשית. בתוך הבית בקומת קרקע ישנה התפלגות לשני אגפים: אגף מטבח עם אי מרכזי וקירות עם ארונות גבוהים. מהמטבח יש ויטרינה יציאה אל הגינה ושטח המרוצף הכולל ריהוט חוץ ומטבח חוץ. אגף נוסף מול המטבח הינו אגף של סלון ופינת אוכל. בהמשך לכניסה לבית מוביל מסדרון שבצידו ישנם מדרג... -
יומן מסע אנגולה - ליאור בן שטרית
13.11.11...תהליך הבניה, החיפוש אחר חומרי הגלם השונים - עץ, אבן, בטון, ואגרגט – אשר היווה חלק מהרפתקאה דרכה ניתן לגלות מעט אודות דרך החיים במדינה מרתקת ומורכבת זו. ליאור בן שטרית הוא סטודנט שנה ג' במחלקה לאדריכלות, המרכז האקדמי ויצו חיפה, וזו עבודתו הראשונה. תושב רחובות. עוסק באמנות פלסטית ומתנסה בכתיבה, פעיל אקטיבי בנושאים חברתיים בגופים שונים בארץ.. השתתפות בהרצאה היא בתשלום. דמי כניסה 10 ש"ח. ההרצאה תיערך בתלות במספר מינימלי של משתתפים. להרשמה: -
אייקונים אדריכליים ותת ההכרה הקולקטיבית
25.06.12הם לא כאלה דומיננטיים, הם לא הכי מתוחכמים או יפים במיוחד, אז מה יש בהם במגדלי עזריאלי שמציב אותם כאייקון האדריכלי החזק ביותר של תל אביב? המיקום? הפשטות? הקניון?אני מסתכל על סדרת הציורים הנאיביים של רפי פרץ ורואה את תת ההכרה הקולקטיבי של כולנו, את הדרך בה אנחנו מבינים את העיר. רפי הוא צייר תל אביבי ובסדרת הציורים שלו הוא היה חייב לבחור מה להציג ומה להשמיט מהציור. הבחירות של רפי משקפות את הדרך בה אנו מזהים אייקון אדריכלי וכמובן שמגדלי עזריאלי לא נע... -
אדריכלות כפעולה חברתית בטכניון
8.05.23סטודיו 1:1 בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון מזמן לסטודנטים התנסות מעשית וקהילתית במעשה האדריכלי אדריכלות היא פעולה שיתופית הכרוכה באחריות חברתית, במשא ומתן ובפשרות. כך מסבירים האדריכלים דן פרייס ומיכל בלייכר את הרציונל של Studio 1:1 – הקורס הייחודי שהם יסדו ב-2018. לדבריהם, סטודנטים רבים בארכיטקטורה תופסים את האדריכל כגאון בתכנון וכאחראי הבלעדי לפרויקט האדריכלי. בסטודיו שלנו הם מבינים שתכנון אדריכלי הוא תהליך מורכב המבוסס על עבודת צו... -
בית ברמת מוצא
17.02.14...יומי שלהם בבית, בהתנהלות ונוחות בתחזוקת הבית עם החיות. שני, אדריכלות המבנה. החלטנו לשמר ולחזק את האדריכלות המקורית שמבחינתנו התאימה לאתר, לנוף, ולפרוגראמה החדשה. המבנה המקורי מודרני במהותו ובנוי בעיקר שלד בטון גלוי וחיפוי אבן מקומית פראית. הטופוגרפיה, המבנה יושב על ארבע טראסות מלאכותיות מקוריות, על אחת מהן יושב המבנה פיסית, ושלוש האחרות משמשות לגינון. היחס של המבנה לטראסה עליה הוא נמצא במידרון, הוא יסוד חשוב אותו רצינו לשמר ולהדגיש. שליש... -
הקרב על הבימה נמשך
4.12.11ועכשיו גם בכתבה מעמיקה ב"גלריה" של עיתון הארץ. האדריכל רם כרמי עונה לנועם דביר וטוען שהבניין נפלא, הציבור לא מבין והקולגות פשוט מקנאים. האדריכל צבי אפרת לעומתו מכנה את הבניין "נפיחה ענקית וחרישית" והויכוח עם דני קראוון שתכנן את הכיכר הצמודה נשאר בעינו. רם כרמי ספג לא מעט ביקורות על עבודות שלו במהלך הקריירה הארוכה. ביקורות שמחלקן לא ניתן להתעלם. מהתחנה המרכזית החדשה ועד לתוכנית המתאר לפרוייקט הולילנד, כרמי תמיד מצליח לדלג הלאה לפרויקט הגדול הב... -
358- ספא מלון בוטיק
9.04.12הפרוייקט תוכנן לבית אנגל, בשד' רוטשילד, בלב הפועם של תל אביב. בית אנגל (1933) נבנה על ידי האד' זאב רכטר הנחשב לאחד האדריכלים המשפיעים ביותר בנוף העירוני כמוביל הסגנון הבינלאומי והאדריכלות הפונקציונאלית. הבניין מוגדר כמבנה לשימור, ב- 2007 הביניין היה מתוכנן לעבור הסבה לאירוח, אך לבסוף היזמים החליטו לשווקו למגורים. הפרוייקט מושפע מהרעיונות הבסיסיים שהנחו את רכטר בתכנון המבנה: המימד האוניברסאלי בקליטת השפה החזותית והתחושות הראשוניות ביחס לצורות ... -
תערוכה והרצאה של ג'ורג' באלדל
29.01.12...ישומים דקורטיביים, יציג בתערוכה שידה מעוטרת באבני קריסטל סברובסקי. השידה מורכבת מפלטות זכוכית עליהן הודפסה גרפיקה השואבת השראה מהגיאומטריה הקריסטלית. גיורא בחר לעטר את ההצטלבויות של הקווים המודפסים באבני קריסטל שקופות. נבחרה אבן קריסטל בעלת גב שטוח, אידיאלית להדבקה על משטחים ומבטיחה הדבקה איכותית כיאה למוצר תעשייתי אשר עליו לעמוד בתנאים משתנים. גיורא אלקסלסי: "דלתות שידה מחופות זכוכית רפלקטיבית כסופה, בשילוב הדפס קורי משובץ אבני סברובסקי, השילוב ... -
שחור זה המטבח החדש
24.11.16כבר קצת מעל שנתיים, שהוא מככב בכל מגזין עיצוב ואדריכלות, ועושה רושם שהוא כאן כדי להישאר לעוד הרבה זמן. נראה היה תחילה שהמטבח השחור מסתמן כעצם זר וגושני בעין, אך אט אט, כמו בטעם נרכש, גם "המרובעים" שבינינו הבינו ששחור גרפיט לא שונה בהרבה מהלבן הקלאסי, וכי לא מדובר בעוד טרנד חולף. ולמה בעצם? שאלה טובה. זאת בשל היותו נטרלי ובעל יכולת שילוב מופלאה עם מנעד רחב של חומרים. מאלון מבוקע, קוריאן, בטון, שיש קררה ועד לריהוט משלים בצבעים עזים שמבלי... -
ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם
16.07.12...אורך השנים ולא את שרידותו בשינויי התרבות.דעתי על המקום עוד פחותה מזו של מיכאל. השימוש בלוחות אבן ממש צורם לי בעיניים במפגשי הפינות ובקורות המעברים, שם ברור שיש בטון שנושא לוחות אבן. למרות העובי הרב שלהם הלוחות הופכים לדימוי של אבן, לטפט. אולי העיניים שלי מקצועיות מדי כשהמוח מפענח מיידית כל דימוי לצורת הבנייה שלו. אני מניח שמרבית הקהל לא מרגיש כמוני בתחושת הזיוף. אבל אני זה אני וביקורת אמיתית יכולה לבוא רק מתוך המקום האישי.וכך גם הביקורת של מיכאל. -
על ממ"דים וחדרי מדרגות
22.11.12לאחר סיום המבצע אפשר להירגע ולקרוא שתי כתבות שעוסקות בארכיטקטורה שנגזרה עלינו מכוח התקנות - מרחבים מוגנים וחדר מדרגות. שני מקרים בהם החלטות של ארנונה ואחוזי בנייה שינו את העיצוב האדריכלי של מכונת המגורים הישראלית... וגם מילה על מרפסות קופצות.בכתבה ב Xnet כותבת נעמה ריבה "על אף שהמיגון משתלט על הדיור והמרחב הציבורי בישראל, האדריכלים כמעט ולא נתנו את דעתם בנושא, ואף אחד לא שאל לדעתם. מהנדסי פיקוד העורף השפיעו הרבה יותר, ללא ספק." בכתבה בוואלה מציין... -
פרויקט תמא 38 -רמת גן
6.09.10פרויקט תמ"א 38 פרויקט המיועד לאיכלום בפברואר 2010 עבר את כל שלבי התכנון וההגשה ע"פ נוהל תמ"א 38 בעיירית רמת גן. הפרויקט ברחוב הראה 8 -בית האגודה למען החייל פרויקט זה עוסק בעיבוי עירוני ,מרכז העיר רמת גן רחוב הראה 8 פרויקט הממחיש את היכולות ההנדסיות האפשריות , המגיעות דרך זכויות תמ"א 38 בזכות יזם, אשר הינו חלק בלתי נפרד מהתכנון ,העצוב, וניהול העבודה בשטח פרויקט זה מאוכלס החל מאפריל 2010 . מעל בניין בן 4 קומות אושרה תוספת קומה ע"פ זכיות... -
מונוטוני, משעמם, צפוי וחדגוני
14.02.11... בחלקו התחתון שימוש נכון בחומר ולא בצבע. מבחינתי יש הבדל עצום בין בחירת צבע לבחירת חומר. אם בחרתי לחפות משהו בעץ אז הבחירה היא בעץ ולא בגוון חום. גם המשתמשים מרגישים "עץ" ולא "חום". אותו הדבר עם אלומיניום, זכוכית, בטון חשוף, אבן חברון, שיש ורונה, לבני שמוט, אבני בזלת - לכולם צבע אבל בכולם המשתמש מקבל את הרושם של החומר יותר מאשר את הצבע. בבנינים האחרים, כמו במרכז הלב באיכילוב השימוש בצבע האדום הוא נקודתי ונועד ליצור נקודת משיכה דווקא על רקע מו... -
על תכנון, בניה וטכנולוגיה בעשורים הקרובים בישראל
15.03.17הפרמטר האנושי, מפגש 3.1: על תכנון, בניה וטכנולוגיה בעשורים הבאים בישראלשיחה עם מתכנן ערים ד"ר קובי יסקי ופרופ' אדריכל יאשה גרובמןבמפגש זה, ישוחחו קובי יסקי ויאשה גרובמן על פני האדריכלות, התכנון והבניה בישראל בשנים הקרובות. בשיחה זו בין שותף בכיר במשרד האדריכלים הגדול בישראל בעשורים האחרונים, לבין אחד מהקולות הבולטים של הקשר בין אדריכלות ותכנון למתודולוגיות ותפיסות תכנוניות חדשניות, ננסה לדון בכיוונים אליהם מתפתחים תחומים אלה היום, כיצד יכולות הפר...







