חיפוש - פרטי בנין , חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בד , חלונות |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אפור, ירוק, פנטזיה ומציאות
21.12.15במסגרת הסדרה 'חלונות ' | המחלקה לארכיטקטורה | המרכז האקדמי לעצוב ויצו חיפהשמחה לארח את אדר' תגית כלימור להרצאה בנושא:אפור, ירוק, פנטזיה ומציאותההרצאה תעסוק במחשבות, בהתלבטויות, ביצירה ובדרך המגוונת והלא ליניארית של עשייתנו האדריכלית הנעה בין אפור לירוק ובין פנטזיה למימוש. יום שלישי 29.12.2015 | בשעה 14:00 | אולם 104 הציבור מוזמן – הכניסה חופשיתכאדריכלים התברכנו בהזדמנות להשפיע על איכות חייהם של אנשים ועל הסביבה בה אנו חיים. הכלים שלנו הם התבוננו... -
חזיתות של גרפיטי ותכנון פרמטרי
23.07.12שילוב של טכנולוגיות ודרכי עבודה העשויות להיות "הדבר החם הבא" מלוות את העשייה של סטודיו o2a. מלבד תכנון אדריכלי, עוסקים השותפים בו גם ביצירת גרפיטי דיגיטלי על חזיתות מבנים קיימים ושימוש בכלים פרמטריים. אז מה זה בכלל ולמה זה טוב? האדריכל עומר בר, שיחד עם שותפו האדריכל עמית מנדלקרן מנהל את סטודיו o2a מסביר.הרעיון של הגרפיטי הדיגיטלי נולד מצד אחד מתוך הרצון להשתמש בעיר כפלטפורמה להבעה של רעיונות, תכנים שונים ואמירות על-גבי הבניינים הקיימים והחזיתות ו... -
חזון ביו-מכאני בעידן המכונה השלישי
6.05.12יום שלישי, 8 מאי 2012, 14:00המרכז האקדמי ויצו חיפה, אולם 104במסגרת הסדרה 'חלונות' מארחת המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפהאת יואב שיבר להרצאה בנושא: (Living Pod(s: חזון ביו-מכאני בעידן המכונה השלישי אחד מאפיקי המחקר המרתקים כיום בארכיטקטורה הוא חקר התווך בין הביולוגי למכאני. במובנים רבים ניתן לקרוא את העשייה העכשווית כניסיון לתכנן בגישה מכאנית "רכה", ברוח רעיון הפונקציונליזם הביולוגי, הלא-דטרמיניסטי של ריינר בנהם (Banham). בהתאמה, ניסיון ל... -
שימור ותפאורה בבית האקדמיה ללשון העברית
23.01.13...כותבת קשת, "הולך נגד אחד מעקרונות המפתח של המודרניזם, והוא אמת החומר - התאמתם של החומרים, הטכנולוגיה והצורות לצרכים המדויקים שלמענם נוצרו. יש מן האבסורד בעצם ההקפדה על פרופילי אלומיניום "דמויי" בלגי (על אף שבימנו ניתן לפתוח חלונות רחבים בהרבה מן הזכוכיות הקטנות המשובצות בחזית), מעקות "ברוח" הקודמים (למרות שאלה, כיום, לא עומדים בתקנים ונוצר צורך בשידוך פלטות זכוכית בצמוד להן) ואבן "כמו" פראית - כל זה דיון בפני עצמו. אולם נדמה שהצורך ב"שימור מח... -
קטדרלת הנוטרדאם בפריז נפתחה מחדש - פרויקט החלומות?
20.04.25... ולעוצמה רוחנית. העיטורים המגולפים באבן, דמויות הגרגוילים והעושר האמנותי של המבנה מעידים על המיומנות והחזון האדריכלי של התקופה.פרויקט שיקום היסטורילאחר השריפה, החל פרויקט שיקום חסר תקדים, שנמשך למעלה מארבע שנים.יותר מ-2000 עובדים מומחים השתתפו בפרויקט, שכלל שיפוץ קפדני של כל האלמנטים הפגועים, משחזור מדויק של הצריח ועד ייצוב המבנה והחזרת הוויטראז'ים למצבם המקורי.במהלך הפרויקט השתמשו בטכנולוגיות מתקדמות, כולל סריקות לייזר תלת-ממדיות של המבנה ותוכנו... -
סתם בית או עיצוב ישראלי?
2.08.11כתבה על דירת פנטהאוז שפורסמה בבנין ודיור גרמה לי לחשוב שוב על עיצוב הבית הישראלי. הכתבה מציגה את הבתים שאנו בדרך כלל לא רואים במגזינים אבל רואים הרבה מאד כמוהם בארץ. אז האם זה העיצוב הישראלי האמיתי או שזה חוסר עיצוב? הפנטהאוז ברמת השרון עוצב במשותף על ידי מעצבת הפנים והלקוחה. כמעט כולנו מכירים את סוג העבודות הזה שבכתבה מוגדר כ"ריקוד משותף". עיצוב הבית מוצג כ"לא נשען על טרנדיות או על הלך רוח עכשווי. אי אפשר לקטלג אותו בסגנון ספציפי..." אבל אם... -
התערוכה והכנס הבינלאומי ה-3 לשימור מבנים 2017
20.08.17...כה ושימור ועוד.. הרשמה לכנס ולתערוכה: הכניסה לתערוכה בלבד היא ללא תשלום אך מחייבת הרשמה מוקדמת ואישור ההפקה. הכניסה לכנס ולהרצאות היא בתשלום וכוללת: כניסה לתערוכה, כניסה למתחם ההרצאות וארוחת צהריים. שימו לב: המחירים לכנס הינם מסובסדים, בנוסף קיימת הנחה על הרשמה מוקדמת לרישום ואתר התערוכה תאריך התערוכה יום רביעי ה-13 לספטמבר 2017 בין השעות:08:15 - 16:00 מיקום: הבימה, התיאטרון הלאומי שדרות תרס"ט 2, תל אביב -
בין דוד עזריאלי ורון ארד
10.02.11האם צריך לקצר את מסלול הלימודים לאדריכלות? איך בונים קניון שלא הורס את הרקמה העירונית, האם מעצב על יכול להתעלם מדרישות הלקוח ולעשות מה שהוא רוצה? בכתבה בדה-מרקר נדלן מסכמת שני שילה ראיון עם היזם והאדריכל דוד עזריאלי ומעצב העל רון ארד. מעניין לקרוא את דעתם מול השאלות של הכתבת שלא נגררת לחנפנות אלא שואלת באמת את מה שמעניין: האם הקניונים מחליפים את המוזיאונים, והכנסיות כאייקונים וכנקודות התייחסות בעיר? האם יש דרך לתכנן קניון שיתרום לעיר? ועוד. ע... -
איך משפצים מקדש שצריך להחזיק 300 שנה?
12.04.11...עוטר בפסיפסים, המקיף רחבה רבועה. במרכז הרחבה ניצבת הקומה השנייה והמתומנת של המבנה ומעליה ניצבים שמונה צריחים מחודדים קטנים, המחוברים זה לזה במעקה פלדה מסוגנן. מעליה שוכנת קומה שלישית בצורת גליל בגובה של 11 מטר, שבו קבועים 18 חלונות. מעל לאחרונה קבועה כיפת המבנה המוזהבת. הכיפה עשויה מ-12,000 אריחי זהב מזוגגים בחמישים צורות וגדלים, אשר יוצרו בהולנד. חמישים ושש שנה לאחר השלמתו באוקטובר 1953, נדרש למבנה המקדש טיפול יסודי, שכלל חיזוק מבני כנגד רע... -
לגור בבנין מיוחד כמו כולם
9.12.12שכונות המגורים החדשות דומות אחת לשנייה, אבל מלבד הרצון של העיריות, היזמים, גם בעלי הבתים מעדיפים לגור בסביבה סטנדרטית. כתבה של רז סמולסקי בדה-מרקר דנה במתח שבין הרצון להיות מיוחד ושונה לבין הצורך בשקט ויזואלי ומרחב רגוע."מה רע בזה?" שואלת בכתבה שרון בן שם, "יש משהו בסביבות מגורים כאשר הן דומות, שיוצר שקט ויזואלי אשר ממנו נגזרת תחושה של זהות וביטחון, שמגבירה בתורה את תחושת ההתמצאות. אני חושבת שבשכונות מגורים דומות יש משהו חיובי מאוד, בהנחה שנעשה ת... -
על גני סביון באור יהודה ושיווק אגרסיבי
14.03.11.... הוא הציע מודל של בית צומח, שייבנה בתוך מעטפת בטון קיימת. הפרויקט הופסק במפתיע במאי 77, נמכר לאחים גידי והם שיווקו אותו. "גינדי היה חכם." אומר גודוביץ', "הוא קרא לזה גני סביון, הוריד את החזיתות שאני עשיתי ועשה במקומן טיח עם חלונות רגילים. על דירה שהיתה צריכה לעלות 100 אלף שקל לקחו שם פי חמישה" פוסט של ערן תמיר בבלוג ערסטקטורה משלים את התמונה בביקור במקום. תמיר כותב על הנסיון של הבניה הטורית. למרות שזהו פתרון נפוץ בעולם, בישראל הוא לא הצליח. ... -
אחד על אחד עם ענבל קרקו
31.01.17...הליך ונדבקו בשמחת היצירה. הבית הותאם לצרכיהם החדשים (ילדים שעזבו את הבית וחוזרים עם נכדים), הוכנס בו המון צבע ושמחה, לבקשת הלקוחות. הוא הואר מחדש, חלונות חדשים נפתחו אל הנוף, ולסיום הוא רוהט ואובזר מחדש. הכל בבית הזה חדש, כך בדרך סימבולית, בחרו בני המשפחה בחיים והם משקמים את חייהם. היה מרגש במיוחד לצפות בבת המשפחה, בת 13, שבתחילת התהליך רצתה לעבור לחדר של האחות שנהרגה, כמעט מבלי לבצע בו שינויים, אך בהמשך בחרה לעבור לחדר אחר שעוצב בדיוק על פי טעמה... -
על ממ"דים וחדרי מדרגות
22.11.12...אחד לא שאל לדעתם. מהנדסי פיקוד העורף השפיעו הרבה יותר, ללא ספק." בכתבה בוואלה מציין יונתן קנטי את הצד הציבורי של חדר המדרגות וכותב "הבניינים הזקנים התייחסו בכבוד לחדר המדרגות. הוא לא סתם מעבר אנכי עבורם. הוא מקום מפגש. יש בו חלונות, מדרגות רחבות ומעקות ברזל מעשה ידי אמן. זהו החלל הציבורי של הבניין, חלל שלא משתמשים רק בעתות מצוקה; זאת בניגוד גמור לחדרי המדרגות הצעירים, שהם בסך הכל מגדלי בטון אטומים שעושים הכל כדי שלא יעברו דרכם. חדרי המדרגות הללו ... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11...ינים, כותבים ומלמדים מתוך ידיעה נטולת פשרה שכל האמת בידיהם, ורק שם. אלא שהעם בוחר, שוב ושוב, בכל הזדמנות, במודרניסטים. יש לכם הסבר? מדוע יזם קפיטליסט חזירי נמנע מלהציע את מה שהסטודנטים הציעו כאן, כי הוא יודע (והאמינו לי, הוא בדק) שזה לא יימכר, ומיד הוא שב למגדל בגן? הייתכן שיש גם קב אחד של בינה אצל הציבור? אותם אלה שאנו חייבים בכבודם ובשיתופם?" דרור גרשון עונה לו בשם "הטורקים הצעירים" של עמותת מרחב: "...בקשר למי שמחזיק באמת או באמת אחת – אנח... -
שמלת בטון ומלט | על הקשר בין אדריכלות ומגדר
8.03.13...ה "שמלת בטון ומלט", סרט הבודק את המשמעות הדקה והחמקמקה של הקשר בין אדריכלות ומגדר באמצעות ראיונות אישיים עם מיטב האדריכליות הפעילות בישראל.הראיונות נערכו לא במתכונת של שאלות ותשובות, כדי להימנע מהכוונה, אלא ע"י הנחיה כללית בלבד של האדריכליות המרואיינות לספר למצלמה סיטואציה אישית שנוגעת לעניין הג'נדר והתכנון האדריכלי. במהלך העבודה על הסרט עלו קצוות של חוטים ונקודות השקה בין האדריכליות, 25 חלונות קטנים ל-25 מקרים פרטיים שמהם אפשר אולי לדמיין את קוו...







