חיפוש - חדשות , משאבים , פרויקטים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בטון , גג בטון |1| - דף 10
לא מצאת? פשוט חפש.
-
האם ישומר הבנין הכי מכוער?
5.02.12...ו כנראה יהיה להיהרס.מרכז אמיר, הידוע גם בכינוי "בניין השופרסל", הוא בית מגורים בפינת הרחובות המלך ג'ורג' ואגרון בירושלים, מול כיכר פריז. הבניין תוכנן בידי האדריכל דוד רזניק ב-1958, ובנייתו הושלמה ב-1961. הבניין ניצב על עמודי בטון בצורת וי מעל קומת מסחר ומוקף במרפסת רציפה. הבניין נבנה בשיטה שהייתה מהפכנית בזמנו, חלקיו המוכנים הונפו על ידי עגורן וקצב הבנייה היה קומה ביום.כיום גם האדריכל רזניק אומר שמצב הבניין קשה "הדיירים התחילו להוסיף מזגנים ומחסנ... -
יומולדת שנתיים ל Xnet אדריכלות
29.03.13...ושיפזר חלק מתשומת הלב הציבורית למקומות רחוקים מהמערכת, כאלה שגם נסיעה באופניים לא מספיקה וצריך ממש לחצות עבורם את הירקון.אחת הבעיות הגדולות ביותר של ביקורת האדריכלות בארץ היא ריכוז הדיון בתל אביב. כל עץ ברחוב צדדי וכל קוביית בטון מתפוררת מקבלים חשיפה ודיון מעמיקים בעוד שתהליכים עצומים העוברים על מרכזי ערים כמו נתניה, באר שבע, חיפה וירושלים חולפים להם מתחת לסף הראייה של העיתונות הארצית. למרבה הצער וההפתעה גם בזירת הבלוגים המצב דומה. מספר הבלוגים ה... -
המרפסת - על צפיפות ותשתיות ציבוריות עירוניות
11.10.20...וצאה של הליך צודק ופתוח..."לטעמנו, הקצאת התשתיות הציבוריות צריך לבצע תוך ראייה כוללת של כלל הדרישות בישוב, ועל פי שיקולים וקריטריונים שוויוניים בין כלל השחקנים, בשים לב להתפתחות הישוב, ומתוך הנחה שלא כל מ"ר בישוב יולבש בשלמת בטון ומלט.(אגב – גם נתן אלתרמן בשירו "שיר בוקר" מצביע על כך ששלמת בטון ומלט, צריכה לבוא יחד עם מרבדי גנים. הנוסח המדויק של מילות השיר הוא: "נלבישך שלמת בטון ומלט ונפרוש לך מרבדי גנים").עיקרון הצדק החלוקתי בפרישת צפיפות ... -
וילה תלת קומתית מדורגת
14.07.24... עליונה ותחתונה. בסוף מסדרון ממוקמים סויטת הורים לרבות מקלחת וחד שינה. בעלייה לקומה עליונה מגיעים לקומת מגורים עם פינת טלויזיה, מקלחת ילדים ושלושה חדרי שינה. מתוך שטח ציבורי משותף(פינת טלויזיה יש יציאה למרפסת שמש עם פרגולת בטון.בנוסף, למרפסת לכיוון מערב(מתוך שטח ציבורי), יש מרפסת לכיוון דרום צמודה לחדר שינה אל מפלס פיתוח תחתון מוביל שביל ומדרגות בצד מגרש צמוד לגדר. בקומה מפלס תחתון ממוקמים ממ"ד, שטחי שרות ופינת משפחה. אפשר לצאת מהקומה התחתונה ... -
יומן מסע אנגולה - ליאור בן שטרית
13.11.11...תהליך הבניה, החיפוש אחר חומרי הגלם השונים - עץ, אבן, בטון, ואגרגט – אשר היווה חלק מהרפתקאה דרכה ניתן לגלות מעט אודות דרך החיים במדינה מרתקת ומורכבת זו. ליאור בן שטרית הוא סטודנט שנה ג' במחלקה לאדריכלות, המרכז האקדמי ויצו חיפה, וזו עבודתו הראשונה. תושב רחובות. עוסק באמנות פלסטית ומתנסה בכתיבה, פעיל אקטיבי בנושאים חברתיים בגופים שונים בארץ.. השתתפות בהרצאה היא בתשלום. דמי כניסה 10 ש"ח. ההרצאה תיערך בתלות במספר מינימלי של משתתפים. להרשמה: -
אייקונים אדריכליים ותת ההכרה הקולקטיבית
25.06.12...י בציור של מעט מאד קווים. כמו מגדל אייפל בפריז, גם את מגדלי עזריאלי ניתן לצייר בשניות וכולנו נזהה אותם.הכרה ובון טוןאני מסתכל על המגדלים האלה ומחייך לעצמי בכל פעם שמופיעה כתבה שזועקת שעוד אייקון תל אביבי עומד להיכחד. נועם דביר מ"הארץ" מציע לשמר אצטדיון בטון כמו "המכתש", נטע אחיטוב ב Xnet מספרת על הריסתה של קופת החולים בזמנהוף. אני מציע להרוס את כל המבנים האלה בלי למצמץ ולהכניס מידית לרשימת השימור את האייקון התל אביבי האמיתי היחיד - מגדלי עזריאלי. -
בית ברמת מוצא
17.02.14...שיים לשימוש היום יומי שלהם בבית, בהתנהלות ונוחות בתחזוקת הבית עם החיות. שני, אדריכלות המבנה. החלטנו לשמר ולחזק את האדריכלות המקורית שמבחינתנו התאימה לאתר, לנוף, ולפרוגראמה החדשה. המבנה המקורי מודרני במהותו ובנוי בעיקר שלד בטון גלוי וחיפוי אבן מקומית פראית. הטופוגרפיה, המבנה יושב על ארבע טראסות מלאכותיות מקוריות, על אחת מהן יושב המבנה פיסית, ושלוש האחרות משמשות לגינון. היחס של המבנה לטראסה עליה הוא נמצא במידרון, הוא יסוד חשוב אותו רצינו לשמר ... -
הקרב על הבימה נמשך
4.12.11... ובידי מי הפקידה אותו. צריך לחפש את האמת מתחת לפנס הנכון." כותב "אדריכל מקומי"."אני לא קולגה, אני סתם תל אביבית, ואני חייבת להגיד שכל פעם שאני עוברת ליד הבניין הזה יש איזה כיווץ של בושה בלב. הטיח המנצנץ, הבומבסטיות - קוביית הבטון הלבנה הזאת נראית כמו טנק ענק ומנצנץ באמצע העיר. הוא לא שייך לכלום, גוש בטון עיוור. (...) לאנשי כוח יש נטייה להקשיב לקומפלימנטים סביבתם ולחשוב שהם נהדרים. כנראה שזאת דוגמה נהדרת. מה יגידו לו שחקנים אחרי שהבניין כבר הושלם?... -
358- ספא מלון בוטיק
9.04.12...קס בעלות שטח הנע בין 45 ל- 75 מ"ר. לכל סוויטה איזור הסבה,חדר שינה עם יציאה למרפסת, חלל ספא פרטי מאובזר היטב וחדר טיפולים בקומה העליונה, עם כניסה נפרדת למטפל. הקומה העליונה מבוססת על תקרה מנותקת כדי לשמור את המסה של המודול ולחוות אותו בחלל. עיצוב הפנים של החלל עוקב אחר מושא ההשראה, שילוב של בטון חשוף בסגנון ברוטאלי וברזל זיון ללא גימור עם חומרים ראשוניים כמו שיש ועץ טבעי . רהוט בסגנון ארט דקו בשילוב אלמנטים וחומרים עכשוויים. רצ'ה (גבריאלה) ברק -
שחור זה המטבח החדש
24.11.16...ו בטעם נרכש, גם "המרובעים" שבינינו הבינו ששחור גרפיט לא שונה בהרבה מהלבן הקלאסי, וכי לא מדובר בעוד טרנד חולף. ולמה בעצם? שאלה טובה. זאת בשל היותו נטרלי ובעל יכולת שילוב מופלאה עם מנעד רחב של חומרים. מאלון מבוקע, קוריאן, בטון, שיש קררה ועד לריהוט משלים בצבעים עזים שמבליטים קונטרסט. גם לא משנה באיזה סגנון תדבקו. אולטרה מודרני, קלאסי, פרובנס ועוד. הגוון השחור עם נגיעות הגרפיט ידע להתאים את עצמו לתנאי השטח ולהתמזג בהתאם. מעבר לכל יתרונו... -
ביקורת על בקעת הקהילות ביד ושם
16.07.12...אורך השנים ולא את שרידותו בשינויי התרבות.דעתי על המקום עוד פחותה מזו של מיכאל. השימוש בלוחות אבן ממש צורם לי בעיניים במפגשי הפינות ובקורות המעברים, שם ברור שיש בטון שנושא לוחות אבן. למרות העובי הרב שלהם הלוחות הופכים לדימוי של אבן, לטפט. אולי העיניים שלי מקצועיות מדי כשהמוח מפענח מיידית כל דימוי לצורת הבנייה שלו. אני מניח שמרבית הקהל לא מרגיש כמוני בתחושת הזיוף. אבל אני זה אני וביקורת אמיתית יכולה לבוא רק מתוך המקום האישי.וכך גם הביקורת של מיכאל. -
על ממ"דים וחדרי מדרגות
22.11.12...דר המדרגות. הוא לא סתם מעבר אנכי עבורם. הוא מקום מפגש. יש בו חלונות, מדרגות רחבות ומעקות ברזל מעשה ידי אמן. זהו החלל הציבורי של הבניין, חלל שלא משתמשים רק בעתות מצוקה; זאת בניגוד גמור לחדרי המדרגות הצעירים, שהם בסך הכל מגדלי בטון אטומים שעושים הכל כדי שלא יעברו דרכם. חדרי המדרגות הללו הם תוצאה של אדריכלים שלא ידעו לבצע את עבודתם נאמנה. הם נתנו לתקנות בטיחות לשעת שריפה להכתיב מציאות אדריכלית עצובה ולא הצליחו להציע אלטרנטיבה שתדע לתת מענה בטיחותי ו... -
פרויקט תמא 38 -רמת גן
6.09.10..., בתי-מלון וכו'. בנייני הציבור שנבנו בתקופה זו, נשאו אופי צנוע יחסית בעיצובם. יש תחושה, שהאווירה של שנות ה-30 המשיכה להקרין מאיכותה על שנות ה-50 60וה-70 וגרמה ליצירת מבנים בעלי אופי, שהלם את רוח התקופה והשתלב בסביבה האורבנית. עיצוב הפנים: הרעיון המוביל את העיצוב הינו מחווה לאדריכלות המודרנית של שנות השלושים תוך התאמה של עקרונותיה לצרכים של ימינו. השימוש שנעשה בחומרים כמו בטון עץ וזכוכית. האופיינים לאדריכלות המודרנית אך בדרכים לא שגרתיות -
אחד על אחד עם אוהד חיזי
19.12.16...ן שמי שמתמיד- יהיה טוב, ומי שטוב -יצליח. חשוב כל הזמן לקרוא וקבל השראה ממקומות שונים.מה מאפיין את האדריכלות / עיצוב הפנים בישראל לדעתך?לדעתי היום אנשים מתחברים יותר לקווים נקיים תוך שילוב של חומרים מהטבע עם חמרים אמתיים (כמו בטון חשוף). מאוד קל לזהות שהאדריכלות הישראלית היום מאופיינת בפתחי בנייה מאוד גדולים ורחבים, יחסית לסטנדרט של מה שהיה נהוג בעבר. למשל, אם גובה החלק העליון של החלון היה מקובל להיות ב-2.10 , היום 2.40 זה המינימום. אפשר גם לראות ... -
מונוטוני, משעמם, צפוי וחדגוני
14.02.11...ם. אני רואה בחלקו התחתון שימוש נכון בחומר ולא בצבע. מבחינתי יש הבדל עצום בין בחירת צבע לבחירת חומר. אם בחרתי לחפות משהו בעץ אז הבחירה היא בעץ ולא בגוון חום. גם המשתמשים מרגישים "עץ" ולא "חום". אותו הדבר עם אלומיניום, זכוכית, בטון חשוף, אבן חברון, שיש ורונה, לבני שמוט, אבני בזלת - לכולם צבע אבל בכולם המשתמש מקבל את הרושם של החומר יותר מאשר את הצבע. בבנינים האחרים, כמו במרכז הלב באיכילוב השימוש בצבע האדום הוא נקודתי ונועד ליצור נקודת משיכה דווק...







