חיפוש - חדשות , משאבים , מאמרים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , מים |1| - דף 10
לא מצאת? פשוט חפש.
-
domusCity ועידת ישראל לתכנון עירוני 2011
20.06.11...רשויות עצמן, לקהל רחב של השותפים והעוסקים בהיבטים השונים של הפתוח העירוני ובתחומים משיקים ולציבור מתעניינים רחב. קהל היעד - העיריות והרשויות המקומיות, המוזמנות להציג את הנושאים העומדים על סדר היום של התכנון והפתוח. הנושאים יתחלקו בהתאם קטגוריות הבאות: תכנון עירוני כולל - תוכניות מתאר ופתוח עירוני. התחדשות מרקמים עירוניים. שכונות ורובעים חדשים. מבני ציבור. פתוח אזורים ייחודיים – חוף ים, פארק עירוני , אזור נופש ואחר. פרטים נוספים: -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12שלוש כתבות מעניינות דנות השבוע באחת הצרות הגדולות שמציבה לנו המכונית הפרטית - איפה לעזאזל שמים אותה? המכונית היא הרכוש הפרטי היחיד שמותר לנו לשים בשטח ציבורי ואנחנו מצפים מהעיר לספק לנו את השטח הזה על חשבונה כמובן.לחשוב מחדש על מגרשי החנייהנועם דביר מראיין ב"הארץ" את פרופ' ערן בן-יוסף, חוקר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבות... -
בואו, בואו, אדריכלים הולכים מכות!
7.03.11...כתבה בהארץ על סערה בעולם האדריכלות: קרב בין אסכולת התכנון המסורתי לארכיטקטורה עדכנית - מהי דמותה של העיר במאה ה-21? עולם האדריכלות בארה"ב גועש. באוניברסיטאות, בעיתונות הכתובה, בדיונים וגם במישור האישי - הויכוח בין שני הזרמים העיקריים באדריכלות העירונית כולל יצרים ואנרגיות גבוהות. בפינה האחת של הזירה - "האורבניזם החדש" המכונה גם "התנועה לעירוניות חדשה", ובפינה ממולו - "אדריכלות הנוף העירוני". (אגב, למי שלא עוקב, דווקא התנועה השנייה היא הצעירה ... -
חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?
1.07.13... חופשית. קווי אוטובוס: 6, 7, 8, 24)דיון ציבורי בנושא תכנית עשרת הישובים - חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?הממשלה רוצה לפתח את הנגב, אבל במקום להעביר תקציבים לתושביו היא משקיעה באוכלוסיה אמידה שתגיע מבחוץ ומחלישה את היישובים הקיימים.התכנית להקמה של עשרה יישובים כפריים חדשים באזור ערד מבואות ערד מזרח (בקעת ערד) ומבואות ערד מערב (חבל יתיר) יצאה לדרך בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה בנובמבר 2011 והיא נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים, ללא שיתוף הציבור המקומי. התכנית ... -
אושרה הריסת הדולפינריום בתל אביב
7.02.11...מקווה שבקרוב נחזה בהריסת הדולפינריום – הזדמנויות כאלה לא באות כל יום וצריך לנצל את המצב בו שלושת הגורמים (המנהל, העירייה ובוכמן) הגיעו להסכמה היסטורית על-מנת למחוק את הג'יפה הזו. אני חושב שבמידה וזה יקרה, חולדאי יוכל לרשום לעצמו הישג משמעותי בשיפור פניה של תל-אביב (וזה באמת יהיה שיפור משמעותי)." *רק בגלל ההערה האחרונה של בבלוג של יואב לא גנבתי גם אני את התמונה המדוברת... אלא תמונה אחרת של הדולפינריום שאותה צילם... אמממ... צילם יואב לרמן. (-: -
המציאות טפחה על פני החזון
27.05.13...צטרף וכותב בבלוג אורבונולוגיה: "הרצון להפוך שטח כפרי (פתוח, אקסטנסיבי) לשטח עירוני (מפותח, אינטנסיבי) זו הבעיה. מדובר בהפרטה של המרחב הציבורי. בנוסף, השאלה היא מי הוא הציבור? האם הציבור שעומד להפיק רווחים מהפרטה זו הם אותם יזמים, כרישי נדל"ן ונציגי הון זר"?תחת נימוקי הפרטה התרקה המדינה מאחריותה לבנות פתרונות דיור לאזרחים. משרד השיכון שבעבר הפעיל חברות בניה ממשלתיות (כמו שנהוג עד היום בחלקים מאירופה), סיים את אחריותו בנושא. משרד הפנים נשאר עם האחר... -
קולנוע מוגרבי - להיות אופנתי ולהפסיד הזדמנות
11.01.12...בלוג של דניאל מתפרסת היום דעתו לגבי החלטתה של עיריית תל אביב שלא לאשר מגדל במתחם קולנוע מוגרבי -"החלטה אפנתית ושגוייה". דניאל הולך שוב נגד הזרם ומראה איך "יפי הנפש העירוניים" מכתיבים אפנות ופוגעים בפיתוח של העיר.התכנית של היזמים בעלי הקרקע למקום היא לשחזר במדויק את הקולנוע עם שני אולמות גדולים להקרנות סרטים ומופעים ולבנות בחלקו האחורי מלון של חמש קומות ומעליו מגדל מגורים. התב"ע למקום מאפשרת כרגע בנייה רש של 5 קומות אולם בתכנית השימור של תל אביב מ... -
תכנית השימור החדשה של תל אביב
26.02.12...וליטי לקמפיין פרסום.עיריית תל אביב התחילה לפני 15 שנה תוכנית שימור בה הוגדרו... שימו לב! 1500 מבנים לשימור בעיר! זהו מספר עצום, לא הגיוני ומופרז לחלוטין שהגיעו אליו בזכות לחצים של אנשי שימור שאינם מבינים את הנזק העצום שהם גורמים לעיר. קביעה שמבנה מיועד לשימור מגבילה מאד את הבעלים. הם מתקשים למכור, לבנות, לשפץ, לתחזק. בעקבות כך, תובעים בעלי הדירות את העירייה על ירידת ערך הנכס. ומה עושה העירייה בתגובה? טוענת שהערך של הנכס עלה ושבעצם חייבים לה היטל ... -
מתמטיקה עירונית וארטיק לימון
24.03.11...ן האידיאלי מבחינת השוק הוא בחלוקת החוף לשניים, לשתי רצועות של 500 מטר, כשכל מוכר ארטיקים עומד במרכז הרצועה שלו (תרשים 2). כך כל אחד מהם ישרת 50% מהנופשים והמרחק המכסימאלי שכל נופש יצטרך ללכת יהיה מכסימום 250 מטר. המוכרים מסכימים ונעמדים במקום. אבל אז, שם לב אחד המוכרים, שאים הוא זז למרכז, הוא מגדיל את נתח השוק שלו. בהנחה שכל נופש על החוף מנסה ללכת הכי מעט, אם מוכר הארטיקים מתקרב למוכר השני, הוא מגדיל לעצמו את נתח החוף (תרשים 3). אבל גם המ... -
סדנה - שטחים ציבוריים פתוחים בעיר המקיימת
4.12.11...תרונות הכלכליים של שטחים ציבוריים פתוחים, והעלויות הכרוכות בפיתוחם ותחזוקתם; בתפקודם וחשיבותם לשימור של מערכות אקולוגיות וטבע בתוך הערים, נגישות למזון טבעי ובריא, קשר לקרקע ולתהליכים טבעיים של צמיחה והתחדשות, שמירה על מחזור המים, ומיתון אי החום העירוני וההשפעות השליליות של שינוי האקלים. חוקרים אחרים עוסקים בשאלות של ההשפעה של שטחים ציבוריים פתוחים על תחושת הנוחות התרמית בסביבה העירונית, ביטחון ותחושת הרווחה האישית. שטחים ציבוריים פתוחים מהווים גם... -
אייקונים אדריכליים ותת ההכרה הקולקטיבית
25.06.12הם לא כאלה דומיננטיים, הם לא הכי מתוחכמים או יפים במיוחד, אז מה יש בהם במגדלי עזריאלי שמציב אותם כאייקון האדריכלי החזק ביותר של תל אביב? המיקום? הפשטות? הקניון?אני מסתכל על סדרת הציורים הנאיביים של רפי פרץ ורואה את תת ההכרה הקולקטיבי של כולנו, את הדרך בה אנחנו מבינים את העיר. רפי הוא צייר תל אביבי ובסדרת הציורים שלו הוא היה חייב לבחור מה להציג ומה להשמיט מהציור. הבחירות של רפי משקפות את הדרך בה אנו מזהים אייקון אדריכלי וכמובן שמגדלי עזריאלי לא נע... -
חיפה מציגה - דיבורים כתחליף לפתרונות
2.04.13במאי יערך בחיפה כנס אדריכלים שידון בחזית הים של העיר ומטרתו "לדון באופן בו פתיחת העיר לים תסייע בתחומים רבים ושונים". אתר חדשות חיפה לא ממש משתכנע מהכוונות הטהורות של הכנס וטוען שכל מטרתו לשמש עלה תאנה להסתרת התכנון בפועל של העיר."הבעיה מתחילה", נכתב בחדשות חיפה, "כשמבינים שההדמיות של מן-שנער אינן מחוברות למציאות האמיתית מהסיבה הפשוטה: מישהו מחק משם את הרכבת שעוברת היום ויוצרת חציצה של רכבת כבדה, רכבת המובילה גם מטענים של חומרים מסוכנים, ואינה מא... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12יואב לרמן מעלה בבלוג שלו שאלה מעניינת מאד בנוגע לתחבורה הציבורית. על פי הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב... -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11...וף, בעיר, ובסיכויים שלה לצמוח לכיוון הים.המאבק הזה לשיקוע תשתיות הזכיר לי את המאבק של תושבי כפר שמריהו לשיקוע כביש 2 במחלף העובר לידם. כפר שמריהו הוא מקום קטן וזניח. מספר התושבים בו לא עולה על מה שמאכלסת חיפה בשני בניינים לפעמים. הצומת לידו הייתה "הפקק של המדינה" ובכל זאת הם הצליחו לכופף את משרד האוצר ומע"צ ולהביא לשיקוע הכביש. שיקוע + משאבות ניקוז + כביש שקט + קירות אקוסטיים - כל זה עולה די הרבה כסף יחסית לכמות התושבים בהם נדרש להתחשב. אז למ... -
פתרונות מגורים יצירתיים ברחובות וואדי ניסנאס
5.03.13הסטודנטים בקורס "דיור בר השגה" בפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים, התמודדו הסמסטר עם יצירת פתרונות מגורים ישימים באחת השכונות הצפופות ביותר בחיפה – וואדי ניסנאס. האתגר: פתרונות מגורים יצירתיים ברחובות וואדי ניסנאס בנייה על גגות, ניצול מגרשים ריקים, אכלוס דירות נטושות, יצירת עניין עבור יזמים ומשקיעים, שיתופי פעולה עם עמידר, שינוי ייעוד, חידוש חזיתות בתים ויוזמות נוספות לחידוש והוספת דירות מגורים, עמדו במרכזו של קורס מיוחד שהתקיים הסמסטר בפ...







