חיפוש - תגובות , חדשות , מאמרים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , נח |1| - דף 10
לא מצאת? פשוט חפש.
-
domusCity ועידת ישראל לתכנון עירוני 2011
20.06.11מרכז הירידים תל-אביב, 29 בדצמבר 2011 קהל היעד: מקבלי ההחלטות במגזר העירוני הועידה מאורגנת על ידי עמותת "אות העיצוב", המאגדת מספר גופים ציבוריים. הערים מהוות כיום את מרכז החיים והפעילות הכלכלית, החברתית והתרבותית, של יותר ממחצית האוכלוסייה בעולם ובמיוחד בארצנו, בה התחרות על משאב הקרקע המצומצם משפיעים על תהליכי עיור מואצים ולאינטנסיפיקציה של המרחב העירוני. במהלך שני העשורים האחרונים דפוסי החיים בערים עוברים תהליכי שינוי מפליגים המחייבים או... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12שלוש כתבות מעניינות דנות השבוע באחת הצרות הגדולות שמציבה לנו המכונית הפרטית - איפה לעזאזל שמים אותה? המכונית היא הרכוש הפרטי היחיד שמותר לנו לשים בשטח ציבורי ואנחנו מצפים מהעיר לספק לנו את השטח הזה על חשבונה כמובן.לחשוב מחדש על מגרשי החנייהנועם דביר מראיין ב"הארץ" את פרופ' ערן בן-יוסף, חוקר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבות... -
בואו, בואו, אדריכלים הולכים מכות!
7.03.11אסתר זנדברג מדווחת בכתבה בהארץ על סערה בעולם האדריכלות: קרב בין אסכולת התכנון המסורתי לארכיטקטורה עדכנית - מהי דמותה של העיר במאה ה-21? עולם האדריכלות בארה"ב גועש. באוניברסיטאות, בעיתונות הכתובה, בדיונים וגם במישור האישי - הויכוח בין שני הזרמים העיקריים באדריכלות העירונית כולל יצרים ואנרגיות גבוהות. בפינה האחת של הזירה - "האורבניזם החדש" המכונה גם "התנועה לעירוניות חדשה", ובפינה ממולו - "אדריכלות הנוף העירוני". (אגב, למי שלא עוקב, דווקא התנוע... -
חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?
1.07.13יום ראשון, 7 יולי 2013, 17:00מכללת אתגר באר שבע, רחוב המשחררים 7, באר שבע(שתי דקות מרגר, חנייה חופשית. קווי אוטובוס: 6, 7, 8, 24)דיון ציבורי בנושא תכנית עשרת הישובים - חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?הממשלה רוצה לפתח את הנגב, אבל במקום להעביר תקציבים לתושביו היא משקיעה באוכלוסיה אמידה שתגיע מבחוץ ומחלישה את היישובים הקיימים.התכנית להקמה של עשרה יישובים כפריים חדשים באזור ערד מבואות ערד מזרח (בקעת ערד) ומבואות ערד מערב (חבל יתיר) יצאה לדרך בעקבות החל... -
אושרה הריסת הדולפינריום בתל אביב
7.02.11... המקומית בתל אביב אישרה את הריסת מבנה הדולפינריום, הידיעה היבשה ב Ynet מזכירה רק במעט את הויכוח האם הפיצוי שמקבל הבעלים של המקום פרופורציונאלי למה שמקבלת העיריה. אז האם באמת מתקפלת ראשות העיר בפני בעלי הון? על פי ההסכם שנחתם, החברה תקים מלון ודירות מגורים ותשלם דמי היתר והשבחה מלאים, לפי שווי שיקבע השמאי הממשלתי. כמו כן ישונה יעוד מתחם הדולפינריום מאזור מסחרי מיוחד לשטח ציבורי שיהווה המשך לטיילת וכן ייעודו של שטח קרקע שבבעלות העיריה ברחוב הר... -
המציאות טפחה על פני החזון
27.05.13...הפריפריה לבנות זהות או לקיים מוקדי תעסוקה עצמאיים.עכשיו משרד הפנים גם נוטש את ההגה. "אין לנו כוח לתכנן עבור האזרחים" אומרים שם למעשה. "אנחנו ניתן לכל אחד לבנות איפה שהוא רוצה". נשמע תמים אבל התוצאה של לתת לכל אחד את מה שהוא רוצה היא הרסנית בתכנון. הרסנית לכולם. היא יוצרת שכונות שקל לקבלנים למכור אותן אבל אז מגלים התושבים שהם תקועים בפקק מחוסר תשתיות, מרוחקים ממוסדות חינוך ומתעסוקה. עכשיו כבר אין למי למכור את הדירה.אבל הי! העיקר שהקבלן כבר הרוויח. -
קולנוע מוגרבי - להיות אופנתי ולהפסיד הזדמנות
11.01.12....כיכר עירונית, עם תנועת אדם מוגברת, כיכר קטנה, חדשה במתנה לעיר - מסוג הכיכרות שחסרות ביותר בתל אביב.4.בית מלון - ת"א זקוקה נואשות לעוד מלונאות.5.מגדל - כן כן, מגדל זה אמצעי אדיר ליצירת זהות עירונית חזקה עבור מקום עירוני.כרגיל, גם אנחנו מצטרפים לדעתו של דניאל. קולנוע מוגרבי היה סמל ואייקון. אפילו בול הוצא בזמנו בסדרת בתי הקולנוע של השירות הבולאי. לאסור על בניית מגדל במקום שאפילו תכנית השימור אישרה... זו אינה רק החמצת הזדמנות, זו פשוט איוולת. -
תכנית השימור החדשה של תל אביב
26.02.12... כאופנה שטחית שמטרתה לשרת יזמים ולובי של "שמרנים". אמנון מציג את הבעיה באופן הכולל ביותר. מרמת זכויות הבניה ועד אחריות משרדי הממשלה. הטור מאד מאד מומלץ לקריאה לכל מי שרוצה להבין איך הפוליטיקה וכוחות כלכלים משתמשים בטרנדים כדי לכסות על אינטרסים. לדעתי הבעיה העיקרית היא הקביעה המופרכת של כמות כל כך גדולה של בנינים לשימור. בכל פעם שמבנה מוגדר לשימור יש עוד נקודת סטגנציה בעיר. קיפאון שהופך למבנה מוזנח או לצעצוע שרק עשירים יכולים להרשות לעצמם לגור בו. -
מתמטיקה עירונית וארטיק לימון
24.03.11...ז הרצועה שלו (תרשים 2). כך כל אחד מהם ישרת 50% מהנופשים והמרחק המכסימאלי שכל נופש יצטרך ללכת יהיה מכסימום 250 מטר. המוכרים מסכימים ונעמדים במקום. אבל אז, שם לב אחד המוכרים, שאים הוא זז למרכז, הוא מגדיל את נתח השוק שלו. בהנחה שכל נופש על החוף מנסה ללכת הכי מעט, אם מוכר הארטיקים מתקרב למוכר השני, הוא מגדיל לעצמו את נתח החוף (תרשים 3). אבל גם המוכר השני לא פרייר וגם הוא מגיע מהר מאד לאותה מסקנה. וכדי להרוויח חזרה את הקונים שלו גם הוא נע לכוו... -
סדנה - שטחים ציבוריים פתוחים בעיר המקיימת
4.12.11...ובם וניהולם. המשתתפים מייצגים גישות ונקודות מבט שונות, ומתודולוגיות מחקר ועבודה מגוונות. מטרת הסדנא לחקור מהם התנאים ליצירתם של שטחים ציבוריים פתוחים טובים. אנו מקווים לעודד דיון בין-תחומי בשאלות שפורטו לעיל, ולסכם בעקרונות מנחים לפעולה – אילו הנחיות לתכנון ועיצוב אנו צריכים לתת לאנשי המקצוע כדי לאפשר להם ליצור שטחים ציבוריים פתוחים נפלאים ושימושיים בעיר המקיימת? הסדנא מיועדת לאנשי סגל ותלמידי מחקר בתחומים הרלוונטיים, ולאנשי מקצוע וממשל מקומי... -
אייקונים אדריכליים ותת ההכרה הקולקטיבית
25.06.12...י מתוחכמים או יפים במיוחד, אז מה יש בהם במגדלי עזריאלי שמציב אותם כאייקון האדריכלי החזק ביותר של תל אביב? המיקום? הפשטות? הקניון?אני מסתכל על סדרת הציורים הנאיביים של רפי פרץ ורואה את תת ההכרה הקולקטיבי של כולנו, את הדרך בה אנחנו מבינים את העיר. רפי הוא צייר תל אביבי ובסדרת הציורים שלו הוא היה חייב לבחור מה להציג ומה להשמיט מהציור. הבחירות של רפי משקפות את הדרך בה אנו מזהים אייקון אדריכלי וכמובן שמגדלי עזריאלי לא נעדרים מהם כשהוא מצייר את כדור הע... -
חיפה מציגה - דיבורים כתחליף לפתרונות
2.04.13במאי יערך בחיפה כנס אדריכלים שידון בחזית הים של העיר ומטרתו "לדון באופן בו פתיחת העיר לים תסייע בתחומים רבים ושונים". אתר חדשות חיפה לא ממש משתכנע מהכוונות הטהורות של הכנס וטוען שכל מטרתו לשמש עלה תאנה להסתרת התכנון בפועל של העיר."הבעיה מתחילה", נכתב בחדשות חיפה, "כשמבינים שההדמיות של מן-שנער אינן מחוברות למציאות האמיתית מהסיבה הפשוטה: מישהו מחק משם את הרכבת שעוברת היום ויוצרת חציצה של רכבת כבדה, רכבת המובילה גם מטענים של חומרים מסוכנים, ואינה מא... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...ת העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל את הקו לקו מזרחי וקו מערבי אבל ניתן אפילו לפצל עוד. לקו (למשל) שיגיע מתחנת הרכבת במרכז הירידים לאזור עתידים יהיה ביקוש בטוח.אבל גם כך הנקודה שמעלה לרמן נכונה ובדרך כלל נזנחת. כשמתכננים את הערים לתחבורה פרטית ולא יוצרים בהן רחובות להולכי רגל, יהיה קשה מאד גם להקים בהן מערך של תחבורה ציבורית יעילה. -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11עמותת מרחב הצטרפה גם היא לקריאה לשקע את הרכבת בחיפה. למי שלא עוקב אחרי המתרחש - הרכבת מתכננת מעבר לרכבות מונעות בחשמל ומהלך זה יגרור עבודות תשתית עצומות. זו ההזדמנות היחידה שתצוץ ב 50 שנה הקרובות לעיר חיפה לטפל בתוואי הבעייתי המנתק את העיר מהים ולשקע את מסילת הרכבת. עד כה תמכו במהלך השיקוע - עיריית חיפה, אגודת האדריכלים, רשות שמורות הטבע, עמותת מרחב וגופים שונים של התושבים. מהצד השני נמצאת הנהלת הרכבת ופקידי האוצר שגרים מן הסתם בתל אביב שמטרתם לב... -
פתרונות מגורים יצירתיים ברחובות וואדי ניסנאס
5.03.13הסטודנטים בקורס "דיור בר השגה" בפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים, התמודדו הסמסטר עם יצירת פתרונות מגורים ישימים באחת השכונות הצפופות ביותר בחיפה – וואדי ניסנאס. האתגר: פתרונות מגורים יצירתיים ברחובות וואדי ניסנאס בנייה על גגות, ניצול מגרשים ריקים, אכלוס דירות נטושות, יצירת עניין עבור יזמים ומשקיעים, שיתופי פעולה עם עמידר, שינוי ייעוד, חידוש חזיתות בתים ויוזמות נוספות לחידוש והוספת דירות מגורים, עמדו במרכזו של קורס מיוחד שהתקיים הסמסטר בפ...