חיפוש - חדשות , מאמרים , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , בינוי ערים , סקי |1| - דף 10
לא מצאת? פשוט חפש.
-
domusCity ועידת ישראל לתכנון עירוני 2011
20.06.11...רשויות עצמן, לקהל רחב של השותפים והעוסקים בהיבטים השונים של הפתוח העירוני ובתחומים משיקים ולציבור מתעניינים רחב. קהל היעד - העיריות והרשויות המקומיות, המוזמנות להציג את הנושאים העומדים על סדר היום של התכנון והפתוח. הנושאים יתחלקו בהתאם קטגוריות הבאות: תכנון עירוני כולל - תוכניות מתאר ופתוח עירוני. התחדשות מרקמים עירוניים. שכונות ורובעים חדשים. מבני ציבור. פתוח אזורים ייחודיים – חוף ים, פארק עירוני , אזור נופש ואחר. פרטים נוספים: -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12שלוש כתבות מעניינות דנות השבוע באחת הצרות הגדולות שמציבה לנו המכונית הפרטית - איפה לעזאזל שמים אותה? המכונית היא הרכוש הפרטי היחיד שמותר לנו לשים בשטח ציבורי ואנחנו מצפים מהעיר לספק לנו את השטח הזה על חשבונה כמובן.לחשוב מחדש על מגרשי החנייהנועם דביר מראיין ב"הארץ" את פרופ' ערן בן-יוסף, חוקר מאוניברסיטת MIT בקיימבריג' שכתב ספר בשם "ReThinking a Lot", על חייהם ודעיכתם של מגרשי החניה ועל דרכים אפשריות להמציא אותם מחדש כמוקד של פעילות חברתית ותרבות... -
בואו, בואו, אדריכלים הולכים מכות!
7.03.11אסתר זנדברג מדווחת בכתבה בהארץ על סערה בעולם האדריכלות: קרב בין אסכולת התכנון המסורתי לארכיטקטורה עדכנית - מהי דמותה של העיר במאה ה-21? עולם האדריכלות בארה"ב גועש. באוניברסיטאות, בעיתונות הכתובה, בדיונים וגם במישור האישי - הויכוח בין שני הזרמים העיקריים באדריכלות העירונית כולל יצרים ואנרגיות גבוהות. בפינה האחת של הזירה - "האורבניזם החדש" המכונה גם "התנועה לעירוניות חדשה", ובפינה ממולו - "אדריכלות הנוף העירוני". (אגב, למי שלא עוקב, דווקא התנוע... -
חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?
1.07.13יום ראשון, 7 יולי 2013, 17:00מכללת אתגר באר שבע, רחוב המשחררים 7, באר שבע(שתי דקות מרגר, חנייה חופשית. קווי אוטובוס: 6, 7, 8, 24)דיון ציבורי בנושא תכנית עשרת הישובים - חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?הממשלה רוצה לפתח את הנגב, אבל במקום להעביר תקציבים לתושביו היא משקיעה באוכלוסיה אמידה שתגיע מבחוץ ומחלישה את היישובים הקיימים.התכנית להקמה של עשרה יישובים כפריים חדשים באזור ערד מבואות ערד מזרח (בקעת ערד) ומבואות ערד מערב (חבל יתיר) יצאה לדרך בעקבות החל... -
אושרה הריסת הדולפינריום בתל אביב
7.02.11הוועדה המקומית בתל אביב אישרה את הריסת מבנה הדולפינריום, הידיעה היבשה ב Ynet מזכירה רק במעט את הויכוח האם הפיצוי שמקבל הבעלים של המקום פרופורציונאלי למה שמקבלת העיריה. אז האם באמת מתקפלת ראשות העיר בפני בעלי הון? על פי ההסכם שנחתם, החברה תקים מלון ודירות מגורים ותשלם דמי היתר והשבחה מלאים, לפי שווי שיקבע השמאי הממשלתי. כמו כן ישונה יעוד מתחם הדולפינריום מאזור מסחרי מיוחד לשטח ציבורי שיהווה המשך לטיילת וכן ייעודו של שטח קרקע שבבעלות העיריה בר... -
המציאות טפחה על פני החזון
27.05.13...ות הרוסים (טפו טפו טפו!). הכוונה היא לעוד שטחים בצפיפות נמוכה ובמרחק נסיעה של 60 דקות מתל אביב. עוד מאותו מתכון שממשיך לייבש יישובים, לייצר איזורי שינה ולרכז את התעסוקה במגדלי עזריאלי.התגובות מגיעות מכמה כיוונים.אדריכל יובל יסקי, ראש המחלקה לארכיטקטורה באקדמיה בצלאל, היה מהוגי הרעיון של "עיר מדינה" וב"מסמך סלמה" המליץ על ריכוז האוכלוסין במטרופולין אחד מרכזי. אבל בכתבה ב"הארץ" גם הוא תוקף את הדו"ח: "הפשרת קרקעות פירושה שחרור חטיבות קרקע גדולות והע... -
קולנוע מוגרבי - להיות אופנתי ולהפסיד הזדמנות
11.01.12בבלוג של דניאל מתפרסת היום דעתו לגבי החלטתה של עיריית תל אביב שלא לאשר מגדל במתחם קולנוע מוגרבי -"החלטה אפנתית ושגוייה". דניאל הולך שוב נגד הזרם ומראה איך "יפי הנפש העירוניים" מכתיבים אפנות ופוגעים בפיתוח של העיר.התכנית של היזמים בעלי הקרקע למקום היא לשחזר במדויק את הקולנוע עם שני אולמות גדולים להקרנות סרטים ומופעים ולבנות בחלקו האחורי מלון של חמש קומות ומעליו מגדל מגורים. התב"ע למקום מאפשרת כרגע בנייה רש של 5 קומות אולם בתכנית השימור של תל אביב ... -
תכנית השימור החדשה של תל אביב
26.02.12האדריכל אמנון בר אור פרסם בארכיג'וב טור דעה מורחב על תכנית השימור של תל אביב. אמנון לא חוסך ביקורת מעיריית תל אביב ומהדרך המטעה בה היא מפרסמת את תכנית השימור. כך הופך חישוב כלכלי - פוליטי לקמפיין פרסום.עיריית תל אביב התחילה לפני 15 שנה תוכנית שימור בה הוגדרו... שימו לב! 1500 מבנים לשימור בעיר! זהו מספר עצום, לא הגיוני ומופרז לחלוטין שהגיעו אליו בזכות לחצים של אנשי שימור שאינם מבינים את הנזק העצום שהם גורמים לעיר. קביעה שמבנה מיועד לשימור מגבילה מ... -
מתמטיקה עירונית וארטיק לימון
24.03.11אנשים שומעים את המילה מתמטיקה וישר בורחים. אז הנה מאמר פתיחה שמסביר בקלות ובלי אף נוסחה למה קיימות ערים ופרברים. הוא מתחיל ממשהו קטן שנקרא "מוכרי הארטיקים" ומדגים איך שוק חופשי מוביל למצב מרחבי מוכר ובעייתי. דמיינו רצועת חוף באורך 1000 מטר (תרשים 1). על החוף מתפזרים באופן אקראי מתרחצים שמשתזפים להם על מגבות. כעת נוסיף מוכר ארטיק. כדי לשרת את האוכלוסיה בצורה המיטבית, המוכר מתמקם בדיוק באמצע החוף. בצורה הזו כל הנופשים צריכים להגיע אליו והמרחק ה... -
סדנה - שטחים ציבוריים פתוחים בעיר המקיימת
4.12.11...תפקודם וחשיבותם לשימור של מערכות אקולוגיות וטבע בתוך הערים, נגישות למזון טבעי ובריא, קשר לקרקע ולתהליכים טבעיים של צמיחה והתחדשות, שמירה על מחזור המים, ומיתון אי החום העירוני וההשפעות השליליות של שינוי האקלים. חוקרים אחרים עוסקים בשאלות של ההשפעה של שטחים ציבוריים פתוחים על תחושת הנוחות התרמית בסביבה העירונית, ביטחון ותחושת הרווחה האישית. שטחים ציבוריים פתוחים מהווים גם מרכיב מפתח בהתפתחות המורפולוגית של מרקמים עירוניים ויצירת המבנה העירוני. ... -
אייקונים אדריכליים ותת ההכרה הקולקטיבית
25.06.12...ים מסביבתם כך שהם בולטים יחסית לרקע (פסל החירות, האופרה בסידני) אבל גם בזה מגדלי עזריאלי לא מצטיינים. נראה שההצטיינות העיקרית של המגדלים היא בתכונה הנוספת שאייקון צריך - פשטות. את מרבית האייקונים האדריכליים בעולם ניתן לצייר בסקיצה קלה בעיפרון. אייקון אדריכלי ניתן לזיהוי חד משמעי בציור של מעט מאד קווים. כמו מגדל אייפל בפריז, גם את מגדלי עזריאלי ניתן לצייר בשניות וכולנו נזהה אותם.הכרה ובון טוןאני מסתכל על המגדלים האלה ומחייך לעצמי בכל פעם שמופיעה כ... -
חיפה מציגה - דיבורים כתחליף לפתרונות
2.04.13במאי יערך בחיפה כנס אדריכלים שידון בחזית הים של העיר ומטרתו "לדון באופן בו פתיחת העיר לים תסייע בתחומים רבים ושונים". אתר חדשות חיפה לא ממש משתכנע מהכוונות הטהורות של הכנס וטוען שכל מטרתו לשמש עלה תאנה להסתרת התכנון בפועל של העיר."הבעיה מתחילה", נכתב בחדשות חיפה, "כשמבינים שההדמיות של מן-שנער אינן מחוברות למציאות האמיתית מהסיבה הפשוטה: מישהו מחק משם את הרכבת שעוברת היום ויוצרת חציצה של רכבת כבדה, רכבת המובילה גם מטענים של חומרים מסוכנים, ואינה מא... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12יואב לרמן מעלה בבלוג שלו שאלה מעניינת מאד בנוגע לתחבורה הציבורית. על פי הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב... -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11...יונים, לחזור ולשפוך כסף על עורכי דין וחוות דעת מומחים ופשוט לתקוע את כל הפרויקט עד שהמדינה תוותר. חיפה עוד לא שם. כל הגופים הפוליטיים (העיריה, הירוקים, רשות שמורות הטבע), כולם עוסקים כרגע בלעשות קולות של מלחמה ולגרוף תמיכה. האדריכלים (כולל אותי) עוסקים כרגיל בכתיבה אקדמית ו"אוי אוי אוי". וכל זה מסיח את התושבים מהדבר היחיד שיעזור להם - להתאגד, לאסוף כסף ולתקוע את כולם לבג"ץ ל 15 שנה. מאבק ארוך, מתיש, יקר ומיותר אבל זאת הדרך היחידה לנצח. -
פתרונות מגורים יצירתיים ברחובות וואדי ניסנאס
5.03.13הסטודנטים בקורס "דיור בר השגה" בפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים, התמודדו הסמסטר עם יצירת פתרונות מגורים ישימים באחת השכונות הצפופות ביותר בחיפה – וואדי ניסנאס. האתגר: פתרונות מגורים יצירתיים ברחובות וואדי ניסנאס בנייה על גגות, ניצול מגרשים ריקים, אכלוס דירות נטושות, יצירת עניין עבור יזמים ומשקיעים, שיתופי פעולה עם עמידר, שינוי ייעוד, חידוש חזיתות בתים ויוזמות נוספות לחידוש והוספת דירות מגורים, עמדו במרכזו של קורס מיוחד שהתקיים הסמסטר בפ...







