חיפוש - #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , טפט ערים , רכבת |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
דיפו רכבת קלה, ירושלים
22.09.14תכנן דיפו (מוסך וחניון הרכבות) עבור הקו השני (ירוק) של רכבת קלה, ירושלים. -
איך לא להלחם על איכות חיים ותכנון אורבני
30.05.11עמותת מרחב הצטרפה גם היא לקריאה לשקע את הרכבת בחיפה. למי שלא עוקב אחרי המתרחש - הרכבת מתכננת מעבר לרכבות מונעות בחשמל ומהלך זה יגרור עבודות תשתית עצומות. זו ההזדמנות היחידה שתצוץ ב 50 שנה הקרובות לעיר חיפה לטפל בתוואי הבעייתי המנתק את העיר מהים ולשקע את מסילת הרכבת. עד כה תמכו במהלך השיקוע - עיריית חיפה, אגודת האדריכלים, רשות שמורות הטבע, עמותת מרחב וגופים שונים של התושבים. מהצד השני נמצאת הנהלת הרכבת ופקידי האוצר שגרים מן הסתם בתל אביב שמטרתם לב... -
עצומה בעד שיקוע הרכבת בחיפה
5.04.11עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע הכריזו באופן רשמי על פתיחה של מאבק ציבורי משותף נגד תכנית רכבת ישראל לחשמול עילי של הרכבת בתחומי העיר. החברה להגנת הטבע ועיריית חיפה תומכות בקידום רכבת המונעת בחשמל, אך דורשות, במקביל לחישמול, מעבר תת קרקעי של הרכבת לאורך שבעה ק"מ מהתוואי בחיפה. השיקוע לא יצריך הצבת מאות רבות של עמודי חשמל צפופים יחסית שיוסיפו עוד על הניתוק הקיים בין העיר ובין החוף שהפך לאחד מסמליה. הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף... -
אדריכלים בעד שיקוע מסילת הרכבת בחיפה
4.04.11נייר עמדה שפרסמו פרופ' אדריכל ברוך ברוך וד"ר אדריכלית עינת קליש רותם מעמותת האדריכלים בישראל מצטרף לעיריית חיפה ולחברה להגנת הטבע במאבקן למען מעבר הרכבת לאורך חיפה בשיקוע ולא מעל פני הקרקע. הרכבת מתכננת מהלך של "חישמול", כלומר מעבר לקרונות חשמליים ומאחר והדבר כרוך בכל מקרה בעבודות תשתית נרחבות, נקבע שההזדמנות החד פעמית הזו תנוצל לשיקוע המסילה בנקודות מסוימות, למשל כדי ליצור חיבור טוב יותר של העיר חיפה אל הים, חיבור שכיום אינו קיים עקב הצורך ל... -
נושאים בתכנון עירוני. #1 העיר והרכבת
1.01.17נושאים בתכנון עירוני, דיון #1. העיר והרכבת19/01/2017בשעה 18:00כְּבָר סִדַּרְנוּ כָּאן רַכֶּבֶתבּוֹאוּ יְלָדִים לָשֶׁבֶתהַקַּטָּר כְּבָר מְצַפְצֵףלֹא יִסַּע מִי לֹא יֵשֵׁבממשלת ישראל משקיעה בשנים האחרונות סכומי כסף משמעותיים בהרחבתה של מערכת הרכבות בישראל - רכבת העמק, הרכבת המהירה לירושלים, חשמול הרכבת, ועוד. הרכבת נתפסת כמרכיב מרכזי במערכת התחבורה הציבורית בישראל, ככלי לפיזור אוכלוסין, להפחתת מחירי הנדל"ן, ל-'ביטול הפריפריה', ושאר נושאים פוליטיים... -
חיפה מציגה - דיבורים כתחליף לפתרונות
2.04.13...ה לא ממש משתכנע מהכוונות הטהורות של הכנס וטוען שכל מטרתו לשמש עלה תאנה להסתרת התכנון בפועל של העיר."הבעיה מתחילה", נכתב בחדשות חיפה, "כשמבינים שההדמיות של מן-שנער אינן מחוברות למציאות האמיתית מהסיבה הפשוטה: מישהו מחק משם את הרכבת שעוברת היום ויוצרת חציצה של רכבת כבדה, רכבת המובילה גם מטענים של חומרים מסוכנים, ואינה מאפשרת גישה ישירה ונוחה אל הים". הביקורת הנוקבת ביותר היא על בחירת הדוברים בכנס הבינלאומי. "כל כך בינלאומי שלרשימת הדוברים אין בנמצא ... -
קיבעון אנטי אורבני וקיבעון אחר
16.10.11...חה ורבים מהם לא מוצאים פרנסה הולמת במרחק נסיעה, או הליכה סביר. התפיסה כי הכפריות היא המענה הנכון למגורים, תפיסה שהופנמה בקרב תושבי המדינה איננה עומדת במבחן המציאות במדינת ישראל בפרט ובעולם בכלל. עיר איננה נתיבי איילון, תחנות רכבת בלתי אנושיות ומגדלי מגורים נטולי קומת מסד." במאמר ישנה התעלמות מוחלטת מהעובדה שיכול להיות, רק יכול להיות, שאנשים יודעים מה טוב בשבילם יותר ממה שמתכננים עבורם אדריכלים. יש לא מעט קיבעון מחשבתי בצד הבועה התל אביבית שבט... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12יואב לרמן מעלה בבלוג שלו שאלה מעניינת מאד בנוגע לתחבורה הציבורית. על פי הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב... -
נקים שתי ערים בערבה... ויער... ודובים
17.03.11..."פחד ותיעוב בלאס וגאס"... ואני חושב שאפשר פשוט לצחוק על כל העניין. אחת לשנה יורדים כולם לאילת ומדברים שטויות בלי כיסוי ואפילו בלי כוונה לכיסוי. אתם מוזמנים לקרוא עוד פנינים בכתבה בדה-מרקר: (דוברים שונים) "החלטתי שנקים רכבת לאילת, שתחבר בין ים תיכון לים סוף" "אין מגרשים שמעתם על הדבר הזה? אם בנגב אין מגרשים, סימן שצריך לשנות את הביורוקרטיה." "הנגב יכול להיות מרכז של אנרגיה סולארית ושל התפלת מים שתאפשר לכסות את כל הנגב בחקלאות וגם את סיני.... -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12רכבת ישראל עומדת לחשמל את הרכבת ולייצר מציאות של חומה של עמודים ורשת מתח חשמלית. במיוחד בעיר חיפה יצור קו זה ניתוק מוחלט בין קו החוף לבין העיר שמשמעותו לעיר היא הרס בלתי הפיך. לבעיה הנוצרת שלושה פתרונות וכפי הנראה - נבחרה החלופה הגרועה.האם יש בכלל בעיה בחשמול הרכבת בחיפה?מתכנני הרכבת מציגים הדמיות מחמיאות בהן העמודים אסתטיים ומרוחקים והקו כולו נבלע ואינו חוסם את הנוף אבל המציאות תהיה כנראה שונה. בזמנו דנה בנושא הועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית ... -
תחנה לא מרכזית
4.08.11כתבות שונות עוסקות השבוע בגלגוליהן של תחנות. תחנות רכבת, תחנות אוטובוס, תחנות שיהרסו ותחנות שישוקמו. מלבד עשן דיזל וריח של כישלון, שתי שאלות עולות לדיון: האחת, האם באמת תחנות תחבורה צריכות להיות ממוקמות במרכז העיר? והשניה, איך צריך לשקם את המקומות שהוזנחו? האם שימור הוא הדרך? הכתבה המעניינת היא כתבתו של נועם דביר בגלובס. הכתבה מקוננת על שתי תחנות אוטובוס מרכזיות שהולכות להמחק בזמן הקרוב - התחנה באילת וזו שבטבריה. נועם מספר על ההסטוריה של כל א... -
הקשר בין תכנון עירוני ושלטון
22.07.12...של הקשרים. כך הדבר עם התחבורה, הבין עירונית והתוך עירונית. מאליו מובן כי קשה לשרת יעדים מנותקים, תוך ריבוי השימוש ברכב פרטי, והפקקים הנוצרים בהכרח במערכות כאלה. כך הדבר גם בתכנון רכבות מכל הסוגים, כיוון שהשכונות יוצרות תחנות רכבת מבחוץ ואלה חייבות להיתמך בעוד מערכת סבוכה ונוספת של אוטובוסים. זוהי תוצאת הפיזור.השכונה, עם ובגלל מיגבלותיה נותנת הרגשה של "קהילתיות", תכונה נחשקת אבל מוגבלת בהיקף הקשרים, בהשוואה ליכולות המגוונות של העיר, ועוד יותר של ק... -
סיור 3 - מפגשי אדם-טבע - רמת הנדיב וחיפה
5.07.17סיור 3 - מפגשי אדם-טבע - רמת הנדיב וחיפההסיור יתקיים ביום חמישי 13/7/17 איסוף מתחנת רכבת אוניברסיטת תל-אביבשעות פעילות 07:30-17:00הסיור יכלול ביקור במרכז המבקרים ברמת הנדיב, סקירה של תכנון בר קיימא כגון: מתקן לטיהור מים, גינון טיפולי, שימור, שטחים אקס׳ צמחי בר, השקייה, מיפוי, מחקר, ניהול קונפליקטים ועוד. תכנית אב לשטחים סדר יום:בשעה 7:30 איסוף מתחנת רכבת אוניברסיטת תל-אביבמנכ"ל גני רמת הנדיב הוגו יאן טראגו – דברי פתיחההרצאה מאת אדר' ומתכננת ערים ... -
תחבורה היום ומחר-מקדמים תחבורה בת קיימא
13.06.16השותפות לקיימות אזורית והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה מזמינים אתכם ליום עיון בנושא מקומה של הרכבת בתכנון העירוני והאיזורי.יום העיון יתקיים ברמת הנדיב.מטרתו היא לגרום לנציגי הרשויות להכיר במרכזיות של תחנות הרכבת, לפעול להסדרה ולשיפורים תכנוניים בסביבות התחנה ולחזק את העבודה בין הרשויות המקומיות לבין שאר בעלי העניין.כל זאת כדי לשפר את הנגישות לתחנות הרכבת, ולעודד תושבים להגיע לתחנה באמצעי תחבורה חלופיים לרכב פרטי.ביום העיון ישתתפו נציגי רשויות מקומי... -
ארכיתור 110 - איצטדיון סמי עופר בחיפה
2.10.13יום שישי, 25 באוקטובר 2013, 09:45מפגש: שער הכניסה הראשי לאיצטדיון.המפגש בשעה 09.45 בכניסה לאיצטדיון מצדו המזרחי, עם נעלים סגורות (לא סנדלים)למגיעים מדרום : רכבת היוצאת ממרכז הירידים 08:33 מגיעה לחיפה חוף הכרמל 09:19איצטדיון סמי עופר חיפה עם מנספלד-קהתאדריכלים ובוני ערים חיים קהת ומיקי מנספלד ידריכו בפרוייקט הדגל של המשרד: איצטדיון סמי עופר, החדיש והמשוכלל ביותר בארץ, ההולך ונבנה במבואות חיפה (כביש 4). האצטדיון נבנה בסטנדרטים בינלאומיים ובמסגרתו...