חיפוש - תגובות , חדשות , #חשמל#תאורה#תוכנית#עבודה#קיים , ערים , תכנון ערים |1| - דף 4
לא מצאת? פשוט חפש.
-
domusCity ועידת ישראל לתכנון עירוני 2011
20.06.11מרכז הירידים תל-אביב, 29 בדצמבר 2011 קהל היעד: מקבלי ההחלטות במגזר העירוני הועידה מאורגנת על ידי עמותת "אות העיצוב", המאגדת מספר גופים ציבוריים. הערים מהוות כיום את מרכז החיים והפעילות הכלכלית, החברתית והתרבותית, של יותר ממחצית האוכלוסייה בעולם ובמיוחד בארצנו, בה התחרות על משאב הקרקע המצומצם משפיעים על תהליכי עיור מואצים ולאינטנסיפיקציה של המרחב העירוני. במהלך שני העשורים האחרונים דפוסי החיים בערים עוברים תהליכי שינוי מפליגים המחייבים או... -
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11סדרת כתבות וידאו ב Xnet מבטיחה להציג לנו את הדור הבא של האדריכלים בארץ ומתחילה עם משרד דרמן ורבקל והפרויקט "בדרך אל הים" שהוקם במסגרת הביאנלה לאדריכלות נוף עירוני בבת ים. המיצב, שנבנה במקור כפרויקט ארעי לימי הביאנלה בלבד, זכה להצלחה ציבורית כה רבה עד שהוחלט לאמץ אותו כאלמנט של קבע, להנאת תושבי בת ים. לטענת ורבקל, ההצלחה של "בדרך אל הים" נובעת מההקפדה של המשרד לשלב בין מחקר לפרקטיקה: "המטרה שלנו הייתה לבנות מרחב ציבורי אינטראקטיבי, שאפשר ... -
חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?
1.07.13...ם בגליל – מי שקם, עוזב את ביתו ועובר לישובים חדשים, אלה לאו דווקא אלה הגרים באזורים מרוחקים אלא אנשים שנמצאים בסביבה – כאלה שהעתקת מקום מגוריהם לא מוביל לשינויים דרסטיים בחיים. במקרה שלנו יכולים אלה להיות תושבי ערד, באר שבע וערים אחרות בנגב שמצבם הכלכלי מאפשר להם לעשות זאת.האם כך נחזק את הנגב? ומי ירוויח את הארנונות? רמז: לא ערד.יש דרכים לחזק ולהתחזק אך זאת לא אחת מהן. אנו קוראים לכם להצטרף אלינו במאבקנו נגד הקמת עשרת היישובים ובעד השקעה באוכלוסי... -
כנס - העיר כמנוע לצמיחה כלכלית
9.11.11... לכל. מרכיב מרכזי בהשגת איכות חיים כזאת הוא היכולת לייצר שגשוג כלכלי מהיר ובר־קיימא. נדרשים לשם כך "מנועי צמיחה" בעלי עוצמה. במשך העשור האחרון הדיון המקצועי בפיתוח הכלכלי המקומי (Local Economic Development - LED) עבר להתמקד בערים עצמן. מומחי העולם כבר מכירים בכך שערים הן המנועים האמתיים לצמיחה כלכלית, ששגשוג כלכלי ברמה הלאומית תלוי בשגשוג הערים, ושכל אסטרטגיה המיועדת להשיג שגשוג כלכלי שלא מתמקדת בערים תתקשה מאוד להצליח. בישראל, לעומת זאת, פיתוח כ... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...ת העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל את הקו לקו מזרחי וקו מערבי אבל ניתן אפילו לפצל עוד. לקו (למשל) שיגיע מתחנת הרכבת במרכז הירידים לאזור עתידים יהיה ביקוש בטוח.אבל גם כך הנקודה שמעלה לרמן נכונה ובדרך כלל נזנחת. כשמתכננים את הערים לתחבורה פרטית ולא יוצרים בהן רחובות להולכי רגל, יהיה קשה מאד גם להקים בהן מערך של תחבורה ציבורית יעילה. -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11קרב אדריכלים בין תפיסות עולם מנוגדות מתחולל בין ד"ר יודן רופא ופרופסור הלל שוקן לבין האדריכל ירון טוראל בבלוג של עמותת מרחב. הויכוח ניצת בעקבות פוסט המציג את העיר לוד כמקרה מבחן, כדוגמא לבעיות הנמשכות של תכנון ודיור בישראל, וכאתגר ליצירת השינוי הנדרש. ירון טוראל שהיה אחד המתכננים של תכנית המתאר של לוד, ושנמצא בצוות הליווי והעדכון של תמ"א 35 מציב בפני אנשי העמותה שאלות שמצליחות למקד את הדיון בנקודות התורפה של ההשקפה המכונה "עירוניות חדשה". אנש... -
פנימה או החוצה? לאן צריך לפתח את תל אביב?
7.11.11...ר (...) אלא שתרבות הדיור האיכותית הזו, באה על חשבון איכות חווית הרחוב (...) אין רצף בנוי כמו בערי אירופה וארה"ב והרחוב העירוני פחות נעים". אבל קולקר גם מעריך שלא ניתן לפתור את הבעיה במודל האירופאי המועדף כל כך על ידי מתכנני הערים. "בישראל אפשר למכור רק שני טיפוסי דירות: לפחות שלושה חדרים עם לפחות שלושה כיווני אוויר, או פנטהאוז. תכנון בנייני המגורים אחיד בגלל שהדייר הישראלי מוכן לקנות רק את זה". ואם זה המצב, מה ניתן לעשות? קולקר עונה "רוב הרחו... -
מעגלי תכנון ועיצוב | סדרת הרצאות בשרונה ת"א
31.07.17הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון גאה להזמין אתכם ל "מעגלי תכנון ועיצוב"6 מפגשים מרתקים במתחם שרונה תל אביבהנכם מוזמנים למפגש השלישי בסדרה - "איך בונים פה עוד ארץ?" המפגש יעסוק בשנת 2048, שנתה ה–100 למדינת ישראל, בה יוכפל השטח הבנוי למגורים ובהתאם יוכפל גם הפיתוח של תשתיות, מוסדות, שירותים ותעסוקה. האם אנחנו ערוכים למהפכה הזאת? האם נדע לבנות הכל באיכות הדרושה? ומה נשאיר לדורות הבאים?במהלך המפגש תהיה הרצאה ולאחריה מעגל שיחה על כוס יין.את הה... -
בין תכנון, פוליטיקה ומציאות – מה צופן העתיד לחיפה?
15.01.17...בזריזות, לפני שמישהו יתעורר.בשנים האחרונות מוכרע העתיד של חיפה בחדרי חדרים. חלק קטן מהמידע מגיע לציבור, וחלק קטן עוד יותר מובן על ידי הציבור.בהרצאה יסופר סיפור (מתח) על חיפה ועל המקצוע שלנו, כשהפרק האחרון עדיין לא נכתב. ד"ר עינת קליש רותםאדריכלית ומתכננת ערים המנהלת משרד פעיל בחיפה, מומחית בהתחדשות עירונית ובתכנון עירוני בר-קיימא, וגם פוליטיקאית.מכהנת כחברת מועצת עיר בחיפה, שקובעת בשנים האחרונות את סדר היום הציבורי בחיפה כאופוזיציה לשלטון הנוכחי. -
כנס - תכנון נוף גנים לאומיים - מפגש רב תחומי
16.12.12יום חמישי, 20 דצמבר 2012, 13:00 - 19:00אולם בנג'מין, בניין סגו, הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, חיפהבתכנית13:00 התכנסות.13:30 ברכות ודברי פתיחה.13:45 הרצאת פתיחה, פרופסור אלון טל.14:30 מכתש רמון: משטח מופר למשאב לאומי קהילתי.15:15 הכרמל: המשכיות תכנון הנוף מול צרכים משתנים לאורך זמן.16:20 הפסקה17:00 הרי יהודה: בין נופי תרבות לתשתיות.18:00 דיון בהשתתפות המרצים והקהל.סיור- - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -... -
על תכנון, בניה וטכנולוגיה בעשורים הקרובים בישראל
15.03.17הפרמטר האנושי, מפגש 3.1: על תכנון, בניה וטכנולוגיה בעשורים הבאים בישראלשיחה עם מתכנן ערים ד"ר קובי יסקי ופרופ' אדריכל יאשה גרובמןבמפגש זה, ישוחחו קובי יסקי ויאשה גרובמן על פני האדריכלות, התכנון והבניה בישראל בשנים הקרובות. בשיחה זו בין שותף בכיר במשרד האדריכלים הגדול בישראל בעשורים האחרונים, לבין אחד מהקולות הבולטים של הקשר בין אדריכלות ותכנון למתודולוגיות ותפיסות תכנוניות חדשניות, ננסה לדון בכיוונים אליהם מתפתחים תחומים אלה היום, כיצד יכולות הפר... -
למה לי פוליטיקה עכשיו תכנון עקרוני, דיון #1
9.02.17למה לי פוליטיקה עכשיותכנון עקרוני, דיון #121/2/1719:00פוליטיקה היא אמנות האפשרי.ציטוט המיוחס לאוטו פון ביסמארקתוכנית מיועדת להכשיר סטודנטים לעסוק במקצוע תכנון ערים ואזורים ולתת בידיהם את הידע והכלים התיאורטיים, המקצועיים והמחקריים הדרושים לעיצוב מדיניות וקבלת החלטות…אתר החוג לתכנון ערים ואזורים, הטכניוןלמה לי פוליטיקה עכשיומי הם מקבלי ההחלטות האמיתיים - הפוליטיקאים אשר קובעים את החוקים, עורכי הדין והפקידים אשר מנסחים את התקנות, או אנשי המקצוע הממ... -
תחרות לעבודות תכנון עירוני ואזורי מצטיינות
11.12.12...יאלי ועיריית תל אביב. את העבודות המוצעות לפרס יש לשלוח בדואר, עד לתאריך 25 בדצמבר 2012, אל: עדנה לרמן, לרמן אדריכלים ומתכנני ערים, רח' יגאל אלון 120, תל אביב, 67443 [email protected] עבודות מחקר יוגשו גם בעותק מודפס. הפרויקטים התכנוניים יוגשו בחוברת בלווית קובץ דיגיטלי הכולל חומר כתוב ותשריטים. יש לצרף המלצה של המנחה לכל עבודה או פרויקט. ועדת שיפוט שתמונה על ידי איגוד המתכננים תבחר את העבודות הזוכות. לפרטים נוספים: [email protected] -
הרצאה בסדרה 'חלונות' | אדר' עופר קולקר
9.03.17...זכייה בתחרות? משרד האדריכלים קולקר קולקר אפשטיין מורכב מהשותפות בין התאומים אמיר ועופר קולקר ורנדי אפשטיין.המשרד עוסק בעיקר בפרוייקטים ציבוריים ומתמחה בתכנון ערים בהיקפים גדולים של אלפי יחידות דיור.המשרד זכה בתחרויות אדריכליות רבות, בהן במקום הראשון בתחרות לתכנון בנין משרד החוץ בקרית הממשלה בירושלים.לאחרונה זוכה המשרד בתחרויות יזמיות של המדינה המשלבת תחרות אדריכלית עם תחרות בין יזמים על מחיר הקמת המבנים, הפעלתם לאורך תקופה והעברתם למדינה (DBOT). -
הקרב על המרחב העירוני?
24.03.14האם נכון להגיד שלא הבגד עושה את האדם אלא האדם עושה את הבגד?אסתר זנדברג מעלה שאלות חשובות באמת, על מה שנעשה ולא נעשה כשבאים לתכנן פה עיר. בין אם עיר חדשה לגמרי או עיר חדשה-ישנה. זנדברג טוענת, ש"כיכרות וגם מדרחובים לא עושים ערים. ערים הן אלה שעושות כיכרות ומדרחובים. העיר תחילה, אחר כך "חוויה חושית מרהיבה". באשר לכיכר העצמאות השנויה במחלוקת אשר בעיר נתניה, כיכר שהיא "אינטרקטיבית" ומהווה את אחד ממיזמי ההתחדשות העירונית - מוסיפה זנדברג כי "מדובר אמנם...