חיפוש - סימבולים / בלוקים , חדשות , פרויקטים , אדם |1| - דף 8
לא מצאת? פשוט חפש.
-
קולנוע מוגרבי - להיות אופנתי ולהפסיד הזדמנות
11.01.12....כיכר עירונית, עם תנועת אדם מוגברת, כיכר קטנה, חדשה במתנה לעיר - מסוג הכיכרות שחסרות ביותר בתל אביב.4.בית מלון - ת"א זקוקה נואשות לעוד מלונאות.5.מגדל - כן כן, מגדל זה אמצעי אדיר ליצירת זהות עירונית חזקה עבור מקום עירוני.כרגיל, גם אנחנו מצטרפים לדעתו של דניאל. קולנוע מוגרבי היה סמל ואייקון. אפילו בול הוצא בזמנו בסדרת בתי הקולנוע של השירות הבולאי. לאסור על בניית מגדל במקום שאפילו תכנית השימור אישרה... זו אינה רק החמצת הזדמנות, זו פשוט איוולת. -
ביקורת על תפאורה ותיאטרון
5.01.12...ותו של רם כרמי יאמר כי לא רק הוא סבל מעיוורון, אלא דור שלם של ארכיטקטים היה נגוע בה. ולא רק ארכיטקטים, אלא חברה שלמה, בארץ ובעולם. מאז שנות השישים המאוחרות אנו עדים להתפוגגות מושג ה"קהילה", לטשטוש האינטרסים המשותפים בין בני האדם, לקביעה החולנית של גבולות חדשים במרחב הפרטי ול"תיעוש" אנושי - "אנשים בלופ" (לפי ההוגה הנפלא דידריך דידריכסן): עולם קודר וחזרתי שהמשטר הקפיטליסטי קבע במקומנו. והשפעותיו על הארכיטקטורה דרמטיות."הכתבה ארוכה, מעמיקה וכתובה בצ... -
משבר הדיור - מה חלקנו? חשבון נפש
21.11.11...ני מאמין יותר בציבור ולא בגלל שהוא מטומטם אלא בגלל שבמשך שנים הרעלנו אותו, טמטמנו וחינכנו אותו ועכשיו הוא רוצה צמודי קרקע ומכונית בחנייה פרטית. הוא כבר אינו יודע "איכות חיים" מה היא באמת. הוא חושב שמדשאות רחבות ידיים וריקות מאדם "ירוקות". הוא חושב שככל שעומדים לרשותו יותר שצ"פים איכות חייו גדלה. הוא רואה בקניון את פסגת ההישג החברתי האנושי ומבין שישוב ללא קניון אינו ישוב כלל. ואת כל השטויות הללו אנחנו מכרנו לו. השתתפות אמיתית ואיכותית במחאה ה... -
שיתוף הציבור על אפה וחמתה של העיריה
17.10.11...מאורגנת. נראה שהימים בהן עירייות יכלו להעביר תוכניות בשקט ומתחת לאף של התושבים הלכו ולא יחזרו. החשש של הגופים המתכננים משיתוף מידע ברור - שיתוף בתכנון מאפשר למאעכרים וסחטנים להכנס ולדרוש דברים מופרכים, לתקוע תוכניות ולעכב תרומה לכלל, עבור רווח לא מוצדק לאדם אחד. אבל הדבר הזה קורה גם כך. המאעכרים והיזמים הגדולים עם סוללות עורכי הדין שלהם כבר כאן בכל מקרה. חוסר השיתוף מנע רק מהציבור הרחב להכנס, ובימינו מניעת המידע אינה רק בלתי אפשרית אלא גם טיפשית. -
הפלצנות של החוג המקצועי
26.09.11...צוע כדי לשחק את הנסיך או את בן הנסיך. בבואי לתכנן אני לא מעמיד את עצמי כנצר של בורא עולם אלא כמשרת ציבור." כרגיל בכתבות של מירב מורן בגלובס, הבמה נתונה לדובר והתוצאה הפעם מרתקת במיוחד. קרלוס מציג את נקודת המבט היחודית של אדם שנמצא בעמדה המכילה לעיתים את משווק הקרקע, היזם, המחוקק וקובע התב"ע והמתכנן, כולם יחד. מנקודה זו יש לו ביקורת על מנהל מקרקעי ישראל, משרד האוצר וגם עלינו האדריכלים ובמיוחד אדריכלי המהפיכה. על מדיניות מנהל מקרקעי ישראל ו... -
המוזיקה של החדרים
25.09.11...ומי תכנן. אנחנו עוברים וכמו כל אדם מהישוב "מרגישים טוב". האדריכלים מבינינו גם מדברים עם הבנין ומפענחים את הסוד ויודעים איך נוצרה ההרגשה הזו, "מהשימוש בחומר הזה", אנחנו אומרים, "בגלל הפרט כאן בפינה" או "השילוב של הצימחיה ויצירת המקום המופנם"... הטובים מבינינו גם יודעים לשלב את הסודות בצורה הנכונה במבנים שאנו מעצבים. *בתמונה - מוזיאון רוקפלר בירושלים. אחד מהמבנים שלדעתי סיפרו את סודותיהם לעדה כרמי מלמד בזמן תכנון מבני האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. -
האם יהיה תואר רשמי למעצבי פנים?
4.07.11...פוליטיקות פנימיות ורק חבל שמי שלא מיוצג בדיון הם אלה שבאמת צריכים להיות שם - מעצבי הפנים. בכתבה מציגים הרשם ונציג עמותת האדריכלים מדוע הם מתנגדים לתואר "אדריכל פנים". התואר "אדריכל" בדומה לתואר "מהנדס" או "הנדסאי" אומר שהאדם המדובר רשאי לבצע פעולות מסוימות (כמו לחתום על תוכניות בינוי). ולמרות שעד עכשיו התחום היה פרוץ אומר בן עמי כופר, רשם המהנדסים והאדריכלים: "אני הוא זה שמוסמך לאכוף, ומרגע שנכנסתי לתפקידי (השנה) התחלתי לפעול בנושא. שלחנו מכת... -
תחרות עיצוב מטעם בנק הפועלים
1.07.11...חרות שהייתה פתוחה לכלל בתיה"ס לאדריכלות ועיצוב פנים. הקונספט שלי היה : חשיפה החלל שבחרתי בגודל 7/14 מ' הכיל בתוכו את הפנים ואת החוץ, את האדם ואת 'המכונה'. הכניסה של הבנק משתלבת מהרחוב אל הפנים והאדם נחשף לשכבותיו של הבנק לאורך ההליכה בין המחלקות ועד היציאה דרך גלריה לאומנות. התהליך הפוך ליום יום - אדם שחושף את פרטיו וחשבונותיו לבנק כשגרה. הפרוייקט נבחר כמחתרתי ומהפכני בעיצובו הייחודי, בשכבות של "חשיפה" שונות. ועל כך זכה בתחרות. -
מרפאת מומחים לרפואת שיניים
12.06.11...משרד עיצבנו באופן שיאפשר ניצול מקסימלי של השטח הנתון, שולחן העבודה שהוצמד אל הקיר מאפשר שימוש ברוחב הקיר. בנוסף תוכנן ארון פתוח לספרים/קלסרים המנצל אופטימלית את גובה הקיר. אופן הישיבה במשרד נבע מההכרות עם הלקוח - בעל המרפאה, אדם אדיב ואכפתי הרואה את מטופליו בגובה העיניים, הישיבה מאפשרת קשר אישי ללא מחסומים פיזים ומנטלים עם הלקוחות. ההתיחסות לשני חדרי הטיפולים כחלל יחודי טכנולוגי מעוצב, מתבטאת בדגש על קוו נקי עם נגיעות צבע קטנות המחברות את חדר... -
Masterfont / Studio Rosenberg
9.03.11...יור עם מראה עליונה הממוקמת כך שגבה אל החלון. בכדי להשיג את מרב השקיפות והאור הטבעי מהחלון הוחלט לייצר יחידת ארונית, כיור ומראה שתהיה מרוחקת מדופן החלל ומהחלון. גב המראה המופיע בחלון בחזית המבנה נראה למרחוק ומשמש כנקודת ציון לאדם המחפש את הסטודיו. בחלל כולו תוכנן ניצול מרבי של התאורה הטבעית הנכנסת משני צדדיו בכדי למזער הוצאות תאורה ולהשיג סביבת עבודה בריאה וטבעית. כוונת הקונספט העיצובי הייתה להכניס את ההתרחשות הדינמית של הסביבה התעשייתית בה ממו... -
קובץ עם אנשים, דמויות, בני אדם
31.07.22קובץ DWG - סילואטה של אנשים במבט או חתך. -
תחרות הבית על האגם
14.04.21המבנה המוצע הוא מבנה המיועד לאולם אירועים בקומת הקרקע, מטבח מקצועי ובר בקומה הראשונה וגג לאירועים הכולל מעליות מהמטבחים בקומת הגג. המבנה תוכנן על בסיס מועדון "זאפה". הרמפה סביב הבניין נועדה לפתות את האדם שהולך בפארק או מגיע לאירוע כדי להשתמש במבנה, לעלות למפלסים שלו, להסתכל על האגם משלוש תצפיות וליצור תחושות שונות לגבי האגם. רוב ההתרחשות מתרחשת בקומת הקרקע- והאירועים עצמם. ההנחה שעליה אנו מתבססים היא שהאדם מטבעו מעוניין להתחבר לטבע, להיות ק... -
תכנון ועיצוב פנים לדופלקס ישן
26.07.17...חד, רצה הבעלים לשפץ את הדירה כדירת להשקעה שיוכלו, בבוא היום, ילדיו למכור או להשכיר בקלות - ומאידך רצה לייצור בית בויוכלו ילדיו ונכדיו הרבים, שמבקרים כמעט כל שבוע, להתארח ולהנות. בקשה נוספת של בעל הדירה הייתה לייצר נגישות גם לאדם חולה ו/או נכה, ע״מ שיוכל להתנהל בנוחות בדירתו. בקיצור, הרבה רצונות ואתגרים עבור דירה אחת במצב לא מזהיר ועם תקציב מוגבל. כיצד מתכננים גם עבור צרכים של לקוח בהווה וגם עם מחשבה על המשפחה העתידית שתגור בו, אדם נכה וכל זאת... -
בית משפחה - בניה קלה
9.03.17...שר חשוב לנו לא לפגוע בבניה קיימת ולקצר את משך הזמן בו עלינו לצאת מהבית. על חסרונות שיטות אלה ניתן למנות את חוסר כח אדם מיומן ועלויות בניה שאינן נופלות מבניה סטנדרטית. במקרה זה מדובר בבית קיים הבנוי מעץ. המשפחה ביקשה להוסיף קומה שתראה כאילו נבנתה יחד עם מהמפלס הקיים, לנצל את הנוף הנשקף מהקומה השניה, ולצמצם את הזמן שיאלצו לצאת מהבית. בסיכומו של דבר, הקומה הושלמה בלא שנאלצו לעזוב את הבית כלל. באשר לאחידות בין הקומות - התמונות מדברות בעד עצמן.







