חיפוש - חדשות , בינוי ערים , תכנון |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מודיעין נגד הירוקים
22.08.11...שהוועדה המחוזית קיבלה את טענות החברה להגנת הטבע בקשר לבניה הרוויה הנדרשת בעיר, ממשיך ראש העיריה לנסות להרחיב את העיר לשטחים הפתוחים. "אנשי החברה להגנת הטבע נמצאים בהיסטריה ולחץ כי הם מבינים שהחגיגה שלהם בוועדות המחוזיות לתכנון ולבנייה הסתיימה", אומר בכיר בעיריה ששמו לא הוזכר בכתבה. "הם זורים חול בעיני הציבור ויש להם חלק נכבד בתקיעת תוכניות בנייה בכל הארץ ובמודיעין בפרט. הם מפחדים משינוי המצב והקמת הווד"לים כי עכשיו יהיה מי שייקבל החלטות הגיונ... -
פירצה קוראת ליזם
8.08.12... מהייעוד מבית מגורים לחדרי מלון. "תב"עות נקודתיות" כותבת נעמה, "מגדירות מחדש את זכויות הבנייה ובכך מאפשרות להקים מגדלים בתוך מרקם עירוני נמוך יחסית, גם ברחובות צרים. מדובר במרחבים שמתכננם המקורי לא ייעד למגדלים. (...זו) שיטת תכנון התופסת תאוצה בשנים האחרונות ומאפשרת ליזמים לרכוש חלקה ולהקים עליה בניין גבוה. במונח הזה יש סתירה פנימית, משום שתוכניות בניין עיר נועדו להגדיר מרחב עירוני שלם, לטפל ברחובות ובשכונות, בעוד שהתב"ע הנקודתית מטפלת בחלקות בוד... -
קוריטיבה - עיר של הצלחה וכישלון
17.06.12אסתר זנדברג כותבת ב"הארץ" על ירידת קרנה של העיר קוריטיבה שבברזיל, העיר שנודעה במיוחד בזכות מערכת תחבורה ציבורית שלה כמו בזכות ז'יימה לרנר, ראש העיר המיתולוגי והכריזמתי שלה שהפך לגורו לתכנון עירוני ועירוניות חדשה."מעל הכל היתה זאת האמונה בכוחו הכל יכול של התכנון" כותבת זנדברג, "שבחלוף הזמן התברר שהיתה לקוריטיבה לרועץ (...) מחקרים ומאמרים שפורסמו לאחרונה מגלים סימני משבר: ירידה ניכרת נרשמה בשימוש בתחבורה הציבורית, שתעריפיה התייקרו ותחזוקתה הידרדרה;... -
domusCity ועידת ישראל לתכנון עירוני 2011
20.06.11...ם המחייבים אותן להיערך, הן במישור המרקם הפיזי הבנוי והן במישור של הארגון וההפעלה של מערכות השירותים הציבוריים ושל מערכות התחבורה והתשתיות ההנדסיות. הערים והרשויות המקומיות נערכות לאתגרים מורכבים אלה ומשקיעות מאמץ ועבודה רבה בתכנון ובפתוח העירוני והמערכות הנלוות. ועידת domus-city נועדה להוות במה למפגש ולהצגת העשייה התכנונית והפתוח בתחום העירוני. הזדמנות להחלפת דעות, ללימוד ולפתיחת נושאי הדיון, החזון העירוני ודמות העיר העתידית לקהל מקצועי, לאנ... -
הומור ואדריכלות בדרך אל הים
20.04.11...לק מהמציאות שלנו, ולא לוקסוס". מעניין לקרוא את דעתם של אדריכלים שהתחנכו בחו"ל והתחילו בעבודתם שם על הדרך בה עובדים בארץ. כצפוי, יש להם מה להגיד על היתרונות והחסרונות של האילתורים הרבים מצד אחד לעומת היתרונות והחסרונות של תכנון איטי, מסודר ומובנה. לטעמי האישי הפרויקט בטיילת בבת ים מסכם את יכולותיו של המשרד הרבה יותר טוב מהמלל בכתבה. החסרון העיקרי במרבית הכתבות ב Xnet הוא המנעות הכתב מדעה אישית, ביקורת או מחמאות. לטעמי "בדרך אל הים" נשאר כמ... -
פנימה או החוצה? לאן צריך לפתח את תל אביב?
7.11.11...וארה"ב והרחוב העירוני פחות נעים". אבל קולקר גם מעריך שלא ניתן לפתור את הבעיה במודל האירופאי המועדף כל כך על ידי מתכנני הערים. "בישראל אפשר למכור רק שני טיפוסי דירות: לפחות שלושה חדרים עם לפחות שלושה כיווני אוויר, או פנטהאוז. תכנון בנייני המגורים אחיד בגלל שהדייר הישראלי מוכן לקנות רק את זה". ואם זה המצב, מה ניתן לעשות? קולקר עונה "רוב הרחובות בתל אביב צרים מכדי לקלוט מגדלים - אי אפשר לטפס לגובה 40 קומות, ברחוב שרוחבו 12 מטר, זה יגזול את כל הא... -
חיזוק הנגב או הזנחת הפריפריה?
1.07.13...וסיה אמידה שתגיע מבחוץ ומחלישה את היישובים הקיימים.התכנית להקמה של עשרה יישובים כפריים חדשים באזור ערד מבואות ערד מזרח (בקעת ערד) ומבואות ערד מערב (חבל יתיר) יצאה לדרך בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה בנובמבר 2011 והיא נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים, ללא שיתוף הציבור המקומי. התכנית מייעדת הקמה של כעשרה יישובים קטנים ומבוססים המיועדים (ככל הנראה פרט לאחד) לאוכלוסייה יהודית, בחלקה חילונית ובחלקה דתית. ההשקעה הכלכלית האדירה בהקמה של ישובים חדשים במטרה למשוך לנ... -
שיחות על עיר #7. העקרונות האוניברסליים של תכנון
31.07.16שיחות על עיר #7. למה, מתי וכיצד נזנחו העקרונות האוניברסליים של תכנון ערים2016.08.01, 19:00שיחות על עירסדרת המפגשים 'שיחות על עיר' מהווה במה לדיון אודות מאפיינים ועקרונות של עיר ועירוניות, תכנון ערים, תפקידיה ומשמעותה של העיר בתרבות העולמית ובמרחב הישראלי. בכל ערב, יארח אדריכל ומתכנן הערים נחום כהן אורח לשיחה פומבית אודות מאפיינים שונים של עיר ועירוניות, בהיבטים תכנוניים, אשר במהלכה יוזמן קהל האורחים לתרום מדעותיו והתייחסותו.7#. למה, מתי וכיצד נזנ... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...י הפוסט שלו, המפתח לתחבורה ציבורית יעילה היא רשת רחובות המתאימה לכך. בזמן שכולם מדברים על פתרונות יקרים עד הזויים כמו רכבת תחתית, מצביע לרמן על כך ש"האפשרות של התחבורה הציבורית לפעול באופן יעיל או לא יעיל נקבעת במידה רבה בעת תכנון רשת הרחובות ולאחר מכן שימושי הקרקע."לצורך ביסוס טענתו מציג לרמן השוואה בין שני קווי אוטובוס, קו 4 וקו 6. בעוד שקו 4 נוסע בצורה ישירה וקצרה לאורך רחוב אינטנסיבי, קו 6 (כאן בתמונה הלקוחה מהבלוג) מתנהל במעגלים ומקושש נוסעי... -
פריז, טוקיו, תל אביב
20.05.12...ונכונה אבל עושה את זה תוך התנצלות שלדעתי אינה במקומה. אני רוצה להשתמש בדוגמאות של פריז וטוקיו כדי להדגיש את הנקודות העיקריות והמחלוקות הגדולות בנושאי עירוניות כיום.באופן פרדוקסלי פריז שאנחנו כל כך אוהבים ומעריכים היא תוצר של תכנון אגרסיבי, לא מתחשב ולא משמר, שבוצע על ידי אוסמן בחסות נפוליאון השלישי. אפשר להגיד על התוכנית הזו הרבה דברים אבל היא פתחה את פריז, הקטינה את התחלואה בעיר והעלתה את רמת החיים בה. כשאנחנו מתייחסים כיום לעירוניות של פריז אנח... -
הדיור הציבורי ותכנון ערים - הרצאות
14.08.11במסגרת התמיכה במאבק הדיור מתארגנות הרצאות נוספות מיום שני עד חמישי בשדירות רוטשילד בתל אביב.סניף הצעירים בעמותת האדריכלים בשיתוף התאחדות הסטודנטים מזמין את הציבור להרצאות ודיון פתוח בנושאי הדיור הציבורי ותכנון ערים. הדיון יתקיים במאהל הסטודנטים בפינת שדרות רוטשילד ורחוב שינקין, בימים ב-ה 15.8-18.8 בשעה 19:00. לוח זמנים להרצאות יום שני, 15 אוגוסט 2011, 19:00תכנון ערים ותכנון מגוריםאדר' פארה גולדמן יום שלישי, 16 אוגוסט 2011, 19:00 פינוי ... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11קרב אדריכלים בין תפיסות עולם מנוגדות מתחולל בין ד"ר יודן רופא ופרופסור הלל שוקן לבין האדריכל ירון טוראל בבלוג של עמותת מרחב. הויכוח ניצת בעקבות פוסט המציג את העיר לוד כמקרה מבחן, כדוגמא לבעיות הנמשכות של תכנון ודיור בישראל, וכאתגר ליצירת השינוי הנדרש. ירון טוראל שהיה אחד המתכננים של תכנית המתאר של לוד, ושנמצא בצוות הליווי והעדכון של תמ"א 35 מציב בפני אנשי העמותה שאלות שמצליחות למקד את הדיון בנקודות התורפה של ההשקפה המכונה "עירוניות חדשה". אנש... -
אדריכלות וכסף, הרבה כסף
8.04.12...ה המותרים על פי 3700. טענתם העיקרית של גודוביץ' והאחרים היא שתוכנית העירייה מתחשבת בשדה דב כשדה תעופה פעיל בעוד שהתקבלה החלטת ממשלה הקובעת שהשדה יועתק. לנושא זה השיבה הועדה המקומית : "לאחר בחינה מעמיקה של ההשלכות ותוצרי התכנון במצב של פינוי השדה, נמצא שאין כל הצדקה לדחיית הגרסה הנוכחית של תכנון אזור צפון- מערב (גרסה שלישית אחרי תכניות 1700 ו-2700 אשר קודמו ולא אושרו !), אשר באה לאחר עשרות שנים של אי-וודאות. התוכנית המוצעת הניחה את קיומו של ה... -
למה לי פוליטיקה עכשיו תכנון עקרוני, דיון #1
9.02.17למה לי פוליטיקה עכשיותכנון עקרוני, דיון #121/2/1719:00פוליטיקה היא אמנות האפשרי.ציטוט המיוחס לאוטו פון ביסמארקתוכנית מיועדת להכשיר סטודנטים לעסוק במקצוע תכנון ערים ואזורים ולתת בידיהם את הידע והכלים התיאורטיים, המקצועיים והמחקריים הדרושים לעיצוב מדיניות וקבלת החלטות…אתר החוג לתכנון ערים ואזורים, הטכניוןלמה לי פוליטיקה עכשיומי הם מקבלי ההחלטות האמיתיים - הפוליטיקאים אשר קובעים את החוקים, עורכי הדין והפקידים אשר מנסחים את התקנות, או אנשי המקצוע הממ... -
מפגש מחודש בין מתכנן ופרויקט
17.11.16...ל-אביב לאדריכלות נוף ע"ש קרוון, עבור תכנון פארק הכט בחיפה.במקביל לעבודתו המקצועית, הקדיש גיל זמן ניכר להוראה אקדמית של מקצוע אדריכלות הנוף, במוסדות אקדמיים, בארה"ב ובישראל. בשנת 2013, מונה גיל לפרופסור חבר בפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים בטכניון, חיפה. במסגרת פעילותו הציבורית, גיל כיהן כיושב ראש האיגוד הישראלי של אדריכלי הנוף., כחבר במועצת האיגוד הישראלי של אדריכלי הנוף, כחבר הנהלת האיגוד הישראלי של אדריכלי הנוף, כנציג ישראל לאיגוד אדריכלי הנוף הבי...