חיפוש - חדשות , בית , כד |1| - דף 14
לא מצאת? פשוט חפש.
-
ארץ עיר - ספרה של אסתר זנדברג
7.05.12...מול את ספרה החדש של אסתר זנדברג - ארץ עיר, רשימות מקומיות. אסתר זנדברג היא כידוע כתבת עיתון הארץ לנושאי אדריכלות וחברת מערכת במוסף "גלריה". בספר מרוכזות רשימותיה מהעשורים האחרונים.זה לא סוד שדעותי ודעותיה של זנדברג חלוקות במרבית המקרים. לדעתי הביקורת של זנדברג מוטה פוליטית עד כדי עיוורון אדריכלי לפעמים, אני גם לא אוהב את התרכזותה בתל אביב ולא חושב שהיא "מבקרת האדריכלות היחידה" כפי שנכתב במספר מקומות. אבל אחרי כל המילים וההסתייגויות אני חייב גם לה... -
לכבוש את השטחים הפתוחים
7.05.12"רצח על רקע תכנוני"... בכותרת הפרובוקטיבית הזו מציג יואב לרמן את הקשר בין התכנון העירוני הנהוג בארץ לבין המקומות המסוכנים עד כדי מוות. פארקים וחצרות שנשלטים על ידי חבורות נערים, מקומות בהם מסוכן להסתובב בלילה, מטרדי רעש שאף אחד לא מעז להשתיק.הטיעון שמעלה לרמן פשוט ומדויק - מערכת התכנון הפרברית בישראל מקדשת את השטחים הפתוחים, יוצרת עוד ועוד פארקים וגינות "לטובת הציבור". זה נוח ליזמים - קל למכור את זה לעיריה ולרוכשים, אבל בפועל מי שגר ליד הפארק לא ... -
סרטים בנושאי ארכיטקטורה בפסטיבל דוקאביב
22.04.12... את הפרויקט שהמציאות הפוליטית של התקופה קטעה בטרם עת.כמה שוקל הבניין שלך, מר פוסטר?סקירה מרהיבה של עבודתו של נורמן פוסטר, אחד הארכיטקטים העכשוויים החשובים בעולם, שבין עבודותיו הידועות ביותר אפשר למנות את הרייכסטאג בברלין, את בית העירייה של לונדון ואת נמל התעופה בבייג'ינג.מיראז'מחקר ויזואלי של דובאי והפרספקטיבות הסותרות שמכוננות אותה: המרחבים האורבניים הריקים כנגד מחנות העבודה הצפופים, הנופש הראוותני של המשקיעים לעומת הבדידות המצמררת של הפועלים, ה... -
של מי הבית הזה בכלל?
25.03.12האדריכל דני שוורץ שתכנן את 'בית פנורמה' באילת, זועם על תוכנית היזם לשנות את המבנה: "הדבר יפגע ביופיו ובאופיו הייחודי של הבית ויגרום לו נזק בלתי הפיך". אז של מי בעצם הבניין? למי יש זכות לשנות בו חלקים? האם לבעליו החוקיים, ליזם ששילם עליו? או לאדריכל לו זכויות יוצרים על המבנה?"אני חושב שהם לוקחים בניין שהוא אחד המיוחדים באילת והורסים ערכים ארכיטקטונים שאי אפשר להחזיר אותם ופותחים פתח לקלקול עוד יותר גדול", אמר דני שוורץ בכתבה למקומון אילתי. "אם יהי... -
בתחרות למי יש יותר גדול יש גם מפסידים
13.02.12...ע שגורדי שחקים נבנים בדרך כלל לפני משבר כלכלי.בכתבתו ב Xnet מראיין מיכאל יעקובסון את האדריכל אמנון שוורץ, מתכנן מגדל יורוקום. הראיון עצמו חשוב פחות מההערות של יעקובסון לגבי מגדלים:"התחזיות העירוניות שעל בסיסן מתוכננים כיום מרבית המגדלים הן תחזיות אופטימיות ונאיביות, שמקורן האמיתי הוא התחרות העזה בין ערי מרכז המטרופולין על שטחי המסחר והתעסוקה, המניבים מיסי ארנונה גבוהים במיוחד. התחרות בין הערים איננה מתואמת, ותהליך הציפוף המשמעותי והמהיר שעתידים א... -
באר שבע - עיר של מסחר ובלי תעסוקה
8.02.12...רים כי כואב לי, כי אני מאמין בעיר הזו". את השורות האלה אומר האדריכל אלי ארמון, מי שהיה מהנדס העיר באר שבע, בכתבה במעריב דרום.מלבד היותו מהנדס העיר, ארמון בנה גם מבנים רבים וביניהם תחנת הרכבת המרכזית בבאר שבע (כאן בתמונה), את בית הכנסת של בה"ד 1, בתי ספר, מתנ"סים מבני מגורים ועוד. ארמון גם יתכנן את מרכז התחבורה של עיר הבה"דים החדשה. "אני חושב שמדינת ישראל איבדה את הנגב בשל גישתה לאורך השנים." הוא אומר, " הורדת צה"ל לנגב, הוא רצון להשיב את השליטה... -
סימפוזיון נוכחות נשית באדריכלות
1.02.12...ץ22.2.2010)לעומתה, האדריכלית הבלגית הצעירה והמעניינת קרלה מנטן הוכיחה כי לשם יצירת סביבה ייחודית אינדיבידואלית אין צורך במגדלים, במבנים רחבי היקף וכו'- גישתה הייחודית וההוליסטית לתכנון מייצרת איקונים ליריים בזעיר אנפין כמו הבית השקוף.קרלה הצליחה לדחוס לבית מגורים עכשווי בן שלוש קומות בעל חזית ייחודית לרחוב המעוררת עניין רב. החלל הפנימי בעל הגיאומטריה המוטרפת מוכל ע"י חזית זכוכית חלקה המסייעת בהטמעת הפרויקט לתוך סביבתו. בערב החזית מוארת בצבעים שו... -
טלי דינור וקרן סוהמי זוכות תחרות "נוף המחר"
8.01.12...הליכים שיתעצמו ככל שהשנים יעברו. ואולם למרות המחסור בשטחים פתוחים, יש פוטנציאל שניתן לשימוש כשטחים כאלה ברצועות התשתית, כמו לאורך מסילות הרכבת".נושא ישימות הפרויקט עולה כמובן בכתבה. המתכננות התייחסו לדברים הנדרשים מבחינה טכנולוגית אבל נראה שלא מספיק מבחינה כלכלית. בכדי שפרויקט יהפוך למציאות עליו להיות לא רק ישים אלא אלטרנטיבה אפשרית מבחינה תקציבית. כך או כך נראה שגדל פה דור של מתכננות נוף מוכשרות ביותר וההשתלטות הנשית על התחום נמשכת (כנראה בצדק). -
המאבק בין העבר לעתיד
15.12.11...ראת אורבניזם". הראשונה תוקפת את האדריכלים השבעים והעייפים והשניה מציעה לצעירים לקום ולעשות. נעמה כותבת בין השאר:שוק הדיור בישראל נשלט באופן לא מבוטל בידי קבלנים, אשר להם מטרה אחת בלבד, ניחשתם נכון, להרוויח כסף. (...) אם הבית קרוב לתחבורה ציבורית, אם יש שם במקום רחובות מסחריים, אם תיווצר שם צפיפות אמיתית - זה לא באמת מעניין אותם. הקבלנים יפנו למי שיקדם את הפרויקט הכי מהר והכי יעיל ואלה הם המשרדים הגדולים והותיקים. אין ליזמים שום אינטרס לעשות א... -
עמלות אדריכלים
27.11.11...כדומה ניתן לדעתו לקחת עמלה מאחר ו"הלקוח יכול לקבל הנחה ויכול לנהל משא ומתן על המחיר הסופי, במידה והלקוח רוצה לרכוש בבית עסק הזה ובחר בו מרצונו החופשי אני לא רואה שום פסול בקבלת עמלת אדריכל במיוחד שהנושא מוצג בצורה גלויה ללקוח". ברור שהנושא בעייתי. בעיקר כשלקוחות אינם יודעים מה המדיניות של כל אדריכל ולעיתים אדריכל מסויים יכול להוריד את שכר הטרחה שלו בזכות העמלות שיקבל בהמשך. המצב מקשה על השוואה בין חוזים ומהווה מקור למתיחות בין האדריכל והלקוח. -
נתנו לי דדליין אז הנחתי את העיפרון
24.11.11...ה להיות גם החוויה וגם המסר. בשנים הראשונות באוניברסיטה מלמדים אותנו לצייר אך אנחנו סטודנטים בתקופה שתוכנות המחשב הן הכלי האדריכלי העיקרי ולקראת סוף הלימודים אתה אשף מחשבים ותלת ממד.בפרויקט הזה יש חיבור לרישום ידני. באתי מבית עם אמא ציירת וציור בא לי בטבעיות. אני לא נמנעת ממחשב, ובתהליך שעשיתי היו סקיצות רבות ורק בחלק מהמקרים עיבודים אחרונים בתוכנת פוטושופ. לא רציתי להגיע למצב שהפרוייקט יהיה פלסטי, היה לי חשוב להכניס את הרגש של גרפיקה ידני... -
כסף קונה טעם... לבן ונקי
9.11.11המעצבת רונית כפיר כותבת שוב פוסט מושחז ומצחיק על התרבות הישראלית ועיצוב הפנים כפי שהוא מתבטא בסידרה "מעושרות" ובמסעדת "מסה" התל אביבית. מסתבר שאם אתה רוצה להראות היום יוקרתי, אתה צריך להסתפק בשחור ולבן - הטעם הישראלי הנובורישי. רונית כותבת בדיוק על הנושא הזה מתוך התבוננות על תופעות בתרבות שלנו כמו הקטלוג של איקיאה וכעת - הסדרה "מעושרות": "הבתים האלו כאילו נבנו עבור הווה ועתיד מתמשך, אבל ללא עבר. בשיטוט באתר של קולגה שמעצבת למאיון או לאלפיון, ... -
פוצצו את בניין ההסתדרות!
6.10.11... האדריכל והמהנדס יצחק יהושוע גוירצמן ונבנה ב 1963 עבור ארגון "בני ברית" בישראל. לפני שלוש שנים הועבר הבניין לעיריית תל אביב שמתכננת להרוס אותו - "להחריב את הבניין כליל" כדברי הכתבה. בסיום בכתבה מוזכר שוב גם בניין הועד הפועל, בית ההסתדרות שגם עליו מתנהל ויכוח. * תמונת בית ההסתדרות - ויקיפדיה, צילום: ד"ר אבישי טייכר. בית ההסתדרות מוגדר כמבנה לשימור במגבלות מחמירות ולמרות זאת דנים כעת מה לעשות בו וברחבת הדשא הגדולה שבחזיתו. למרות הבון-טון שבהתק... -
לכל אדם זכות לדיור
25.09.11"לכל אדם זכות לדיור נאות ובר השגה, בסביבה בה נגישות לשירותים ולתשתיות, לכל אדם זכות לחזקת מגורים מוגנת. אין לפנות אדם מביתו או להרוס את ביתו באופן שרירותי. לכל אדם זכות לבחור את מקום מגוריו ללא הפליה. לכל אדם זכות לשוויון בנגישות לדיור" פסקה זו ובה נסיון לעגן את הזכות לדיור כחלק מחוקי היסוד שנלקחה מתוך דו"ח הביניים של צוות "דיור ותחבורה" מוועדת ספיבק /יונה שפועל במקביל למחאה החברתית ומתעתד להציע לציבור חלופות לביסוסה מחדש של מדינה מושתתת על ... -
אדריכל לקישוט פנימי
4.09.11...ם דביר התפרסמה בהארץ ומספרת על אלפרד אברהם, ממעצבי הפנים הראשונים שפעלו בארץ -"אדריכל לקישוט פנימי" כפי שהגדיר את עצמו. הכתבה מנסה לאתר את המעט שנותר מהעיצובים של אברהם שתכנן במשך 25 שנה שירות ועסקים עבור החברה הגבוהה התל אביבית. ההתחקות אחר מפעלו של אלפרד נערכת על ידי נכדו, האדריכל מיקי אברהם שמספר : "כלפי הלקוחות הוא היה למעשה הקבלן הראשי, הוא לא היה מספק רק את שירותי התכנון אלא מעניק ללקוח מפתח אחרי שכל הרהיטים, הווילונות והחפצים היו מונחי...







