חיפוש - חדשות , מאמרים , גל , חוץ |1| - דף 6
לא מצאת? פשוט חפש.
-
תמ"א 38 כמקרה בוחן של אחריות שלטונית
4.06.15...זר - מנהלת אגף בכיר לתכנון, משרד הפניםאיילת קראוס - מנהלת תחום תכניות לחיזוק מבנים, משרד הבינוימהנדס ושמאי שמואל מהלה - לשעבר מנהל פרויקטים באגף למבני ציבור ואמון על תמ"א 38, עיריית ירושליםאדריכל אלון בן נון - אלון בן נון אדריכליםנעה פראוור מנחה: נתנאל רייכרערב במסגרת התערוכה 38/4יום שלישי, 09 ביוני 2015, 19:00גלריית זהזהזה, נמל תל אביב-יפו.הכניסה בתשלום. מספר המקומות מוגבל. אנו שומרים מקום בהרשמה מראש בלבד.למידע אודות הערב ולהרשמה יש ללחוץ כאן. -
מותחים קו
20.04.15...לית שגדלה בתל אביב ונסעה ב-2002 ללמוד באקדמיה למחול ברוטרדם. הרכב MAMAZA נוצר על ידי השלושה בפרנקפורט ב-2009 והוא כולל גם את השוויצרי פבריס מצליח והיווני יאניס מנדפוניס. בשנת 2011 הוזמנו השלושה להיות אמני הבית בתיאטרון דה סינגל באנטוורפן בלגיה על ידי אוצרת התיאטרון קרלין מגנק. קרלין, אוצרת התיאטרון, התלוננה על התמעטות הקהל ועל כך שפחות ופחות צעירים מגיעים לתיאטרון," מספרת מאי. "היא רצתה בעצם לחבר את המרכז ההומה של העיר למרכז התרבותי, ואנחנו חשבנו... -
TIMESCAPE ייצוג. מרחב זמן // אדריכלית לנה ארבוב
3.02.15...ים אלא בונה את הלא מודע, מטפחת קשרים בין שדות ומסירה חסמים בין גופים ומאפשרת לזיכרון ולתנאים פיזיים חדשים להתקיים.לנה ארבוב היא אדריכלית בוגרת הטכניון בהצטיינות יתרה. סטודנטית לתואר שני בטכניון במסלול ארכיטקטורה - עיצוב עירוני. חוקרת את הייצוג האדריכלי ככלי תכנוני, בדגש על האופן שבו מיוצג המרחב ביחס לזמן.למידע מלא על התערוכה יש ללחוץ כאן. 5 - 28 פברואר 2015 // פתיחת התערוכה: יום ה', 5 פברואר, 20:00זהזהזה גלריה לאדריכלות, האנגר 21 נמל תל אביב-יפו. -
מכת שמש - בנייה ברוטליסטית בבאר-שבע
26.06.14יום חמישי, 3 ביולי 2014, 20:00הגלריה בבית האדריכל, המגדלור 15, יפוהגלריה בבית האדריכל בשיתוף מרכז באוהאוס מציגים:מכת שמש - בנייה ברוטליסטית בבאר שבעעיון מחודש באדריכלות ממלכתית צילומים: גבריאל בן נאים 'טמון בחובו' עבודת וידאו: גלעד אופיר 'מבנה גנרי באר-שבע 1999' אוצרים: הדס שדר, עמרי עוז אמר, ערן טמיר טאוויל שתי תערוכות נפתחות בתמוז ושתיהן עוסקות במדבר ובהתמודדות איתו באמצעות האדריכלות. שתי התערוכות – בגלריה בבית האדריכל ביפו ובמרכז הבאוהאו... -
כשלים באבני חיפוי מתפוררות
2.06.14...טי המתרחש על פני שנים רבות, אך לעתים אנו עדים לבליה באבן חיפוי עוד בטרם אכלוס המבנה. בליה באבן רכה באה לביטוי בכמה דרכים: שחיקה, סדיקה והתפוררות. בליה ושחיקה בתשתיות מינראליות יכולות להיגרם מכמה סיבות עיקריות: ממעגל של "מקפיאה-הפשרה" - מים מחלחלים לנקבוביות ולחריצים, המים קופאים ומתרחבים בשל האנומליה של המים, בתהליך ההתרחבות הם יכולים להפעיל לחצים גבוהים על האבן. התגבשות גבישי מלח - כאשר מלחים מומסים מחלחלים לתוך נקבוביות וחריצים באבן... -
תחרות פומבית - 'לגור ירוק בישראל'
11.03.14... שתי ההגשות הזוכות במקום הראשון במסלול אנשי המקצוע יזכו בפרס כספי של 20,000 ש"ח כל אחת, ומתכנניהן יוזמנו להתקשר עם קק"ל לצורך הקמת מבני ההדגמה.העבודה הזוכה במקום השני במסלול זה תזכה בפרס כספי של 18,000 ש"ח והעבודה הזוכה במקום השלישי תזכה ב -15,000 ש"ח.העבודה הזוכה במקום הראשון במסלול הסטודנטים תזכה ב- 12,000 ש"ח, מקום שני במסלול זה יזכה ב -8,000 ש"ח ומקום שלישי ב- 5,000 ש"ח.רכזת התחרות היא אדריכלית גלית שיף (גלעד-שיף אדריכלות).>> לפרטים נוספים -
העיר שלי
6.03.14...רפתים, וסטודנטים, וצעירים, אחרי צבא, ואחרי תואר ראשון, ושני... ובאופן שהוא לגמרי הכללה- מדובר באנשים שבאים להשתמש בעיר בפרק זמן מאוד ספציפי בחייהם. לא! הם לא מתכננים לגדל פה את ילדיהם, אם תשאלו אותם, ולקנות דירה הם הרי לא מסוגלים וחוצמיזה במילא הכי טוב למשפחה בירוק שמחוץ לעיר.אבל כולם באים לפה לתקופה, להשתמש ולזרוק כמו מטלית משומשת. זה טוב ויפה, וברור שגם מחמיא. אני אחרי הכל מאוד גאה בעיר שלי. אבל טמונה כאן בעיה גדולה אחת (לפחות אחת). מדינת ישראל... -
העיר הצומחת
15.01.14... מכובס ומשאבי עתק המושקעים בבנייה "ירוקה". עץ בוגר מפחית את הטמפרטורה בסביבתו ב-2-5 מעלות ומצמצם משמעותית את הצורך במזגן בקיץ. עצים מספקים חמצן, סופחים זיהום אוויר, מקטינים את כמות רעשי העיר ואת קרינת השמש, מעודדים הליכה ברגל וגם מסווים כיעור אדריכלי. וזוהי רשימה חלקית."להמשך קריאה ובאופן מאוד רלוונטי לכתבה, הנה כתבה נוספת - מאבק גינת דרויאנוב בפלורנטין. או- כיצד קורה שהשטח הירוק הכל-כך נדיר בשכונת פלורנטין היום, נמצא על הכוונת של עיריית תל אביב. -
מדריך בחירת חומרי גלם לעבודות עיצוב
14.03.13כמות וסוגי חומרי הגלם איתם ניתן לעבוד בטכנולוגיות ייצור ממוחשבות כגון חיתוך בלייזר ועיבוד שבבי CNC הוא גדול מאוד. באופן כללי ניתן לחלק אותם לשלוש קבוצות עיקריות- מתכת, עץ ופלסטיק. לכל חומר היתרונות שלו וההתאמה שלו לפונקציות הנדרשות ממנו, לתקציב, לטעמו האישי של המזמין ולמגבלות טכנולוגיות. ניתן ואף רצוי לשלב בין מספר חומרי גלם ובין מספר טכנולוגיות ייצור בהתאם לצרכים. במדריך זה ננסה לתאר בקצרה כל שימוש בחומרי הגלם השונים ולמנות את היתרונות והחס... -
רכבת צעצוע ומייל התרבות בירושלים
24.10.12...אטרון ירושלים, מתחם בית המצורעים האנסן, תיאטרון החאן, הסינמטק ומרכז שרובר לתרבות. בנוסף לכך סמוך אתר התחנה לגן הפעמון ולפארק המסילה. הפארק, ששלושה רבעים ממנו כבר הושלמו, שוכן על תוואי המסילה בין מלחה לחאן ומשמש טיילת להולכי רגל, חובבי ריצה ורוכבי אופניים".'המייל התרבותי' היה רעיון שהגה טדי קולק - מתחם שנמצא מחוץ לעיר העתיקה אך יכול ליצור מרכז עיר חדש. השם נראה שנבחר כדי לעודד תרומות מיהודי ארצות הברית אבל המרחב לא הצליח להתרומם. 'המייל התרבותי' פ... -
אחי, יש ימבה כוסיות!
29.07.12למה הצעירים נמשכים לתל אביב? בגלל התכנון האורבני של הרחובות... כן, בטח. בגלל הבימה והקאמרי ובית לסין? הם מלאים באנשים בגילו של מולי שפירא... בגלל בתי הקולנוע? אה, כבר אין. אז למה? מה יכולה להיות הסיבה לעזזאל?כבר שבוע שאני יושב וחושב איך להמשיך את סדרת המאמרים על אורבניות דינמית. נראה לי שלטובת שלושת הקוראים שלי כדאי שאני אסביר לאן אני חותר. כל הדברים אותם הצגתי כאן ומרבית הדברים שאציג בהמשך קשורים מאד לדרך בה העיר פועלת ומתפתחת אבל לכאורה לא קשור... -
איכס! יש פה אנשים!
19.03.12...נחותים שמשתלטים על שטחים ובונים גגונים לא חוקיים." ציטוט זה של האדריכלית ניצה סמוק ודברים דומים שהשמיעה על מדרחוב נחלת בנימין הקפיצו את כתבת "הארץ" אסתר זנדברג... והאמת גם אותי.בסרט vanilla sky מגיע הגיבור אל העיר ניו יורק ומגלה לחרדתו שהיא ריקה. הבתים נמצאים, השלטים, החנויות, אבל אין איש ברחוב. הסצנה הזו מבהירה יותר מכל את מה שלאדריכלים קשה לפעמים לקלוט - העיר אינה רק מבנים ורחובות. העיר היא אוסף של אנשים ופעילויות, פעילויות שחשוב לשמר ולטפח פי ... -
אביב גפן, איקאה וביקורת אדריכלית
11.03.12...בל האם באמת זה המצב?ההתנגדות לריהוט תעשייתי חזרתי אינה חדשה. למעשה היא החלה מיד עם המהפיכה התעשייתית. תנועת ארטס אנד קראפטס התנגדה לייצור רהיטים במכונות משום שלטענתם הוא ירוד, הופך את המעצב למכני בעצמו ולא שומר על האמנות. באנגליה פנתה התנועה לכיוון אחד, ייצרה אמנות בעבודת יד ושיווקה מוצרים אשר מחירם לא התאים לצרכן הפשוט. מתוך הרצון ל"מיוחד" הוגבלו המוצרים לקהל האמיד בלבד. התנועה בארצות הברית לעומת זאת הלכה ושכללה את הייצור ממוכן, דבר שהוזיל את מח... -
פתיחת האגף החדש של מוזיאון תל אביב
30.10.11לקראת הפתיחה הצפויה ביום רביעי הקרוב ושלל האירועים, מוצפת הרשת בכתבות וסקירות על האגף החדש של מוזיאון תל אביב שתוכנן על ידי האדריכל פרסטון סקוט כהן. בכל הכתבות מעלה הבניין את השאלות המתבקשות:האם מבנה שהוא גלריה לאומנות צריך להיות פסל בעצמו? האם האדריכלות לא דומיננטית מדי וכופה את עצמה?האם מבנה חריג כזה, "חללית" הוא כונה במקום אחד, "צוללת" באחר, האם הוא מה שצריכה העיר? האם הוא יהפוך את המוזיאון למרכז לתשומת לב עולמית ובכך ישרת את האומנות הישראלית?... -
זהר בשדרה, מחשבות על מחאה וארכיטקטורה
31.08.11...התשתית האירגונית של שניהם דומה להפליא. תוכנית השדרה על ציר התנועה המרכזי והמדשאות משני צידיו זהה לחלוטין לחתך גובה דרך מגדל החושף את גרעין המעליות בליבו והדירות משני צידיו. המגדל הוא שדרה אנכית וההפך. הטיול לאורך השדרה מגלה כי האופן, או הצורה שבה רשמה עצמה המחאה אל תוך תשתית זו, הוא מעין מניפסט ספונטאני לארגון של קהילה. את המדשאות תפשו האוהלים ונתיב התנועה המרכזי התמלא במוקדי פעילות נלוות: דיונים, מופעים, בישולים, שיכשוך במים ואפילו מין (ככה...







