חיפוש - גל , סל |1| - דף 14
לא מצאת? פשוט חפש.
-
דשא סינטטי - המדריך לעיצוב נוף מתקדם
22.11.11...השטח, הוצאת עשבים שוטים ודשא טבעי, פרישת חצץ שומשום לאורך המשטח בגובה של 3-5 ס"מ, הידוק תשתית החצץ, פרישת יריעה גיאו-טכנית למניעת צמיחת עשבים, פרישת מרבדי הדשא הסינטטי, חיתוך והתאמת המרבדים, קיבוע הדשא הסינטטי באמצעות יתדות מגלוונים, סירוק ויישור הסיבים. במקרים של התקנת דשא סינטטי על משטח קשיח כגון: בטון, מרצפות, משטחי עץ ואספלט ניתן להדביק את מרבדי הדשא הסינטטי ישירות למשטח. כמובן שיש לוודא כי קיימים פתחי ניקוז ראויים ושיפוע של 1% לפחות לעבר פתח... -
מוזיאון תל אביב החדש - דברי המבקרים
6.11.11... בסוף השבוע וסקרו את המבנה החדש של מוזיאון תל אביב שתוכנן על ידי פרסטון סקוט. הן האדריכל יוסי מטלון והן ה"לא-אדריכל", אלון עידן מצאו את עצמם מבולבלים והשוו את המקום לתחושת חוסר ההתמצאות שחשים לפעמים בקניון. שניהם גם טוענים שהגלריות והמוצגים משניים יחסית לעוצמת המבנה. בבלוג רשמים ומחשבות כותב מטלון "נראה כי היה כאן ניסוי אדריכלי מקומי, מישהו ניסה לבדוק האם אפשר להקים מבנה שתוכנן באמצעים דיגיטאליים מתקדמים, באמצעות תוכנות מחשב עכשוויות. הניסוי ... -
מסלולים עוקפים - ביקורת על ביקורת על...
2.11.11...דמים. האדריכלות כבר לא עמדה בפני עצמה (...) תיאורטיקנים והיסטוריונים של האדריכלות צימצמו אותה לכדי תובנות בסיסיות, והפכו אותה לכלי ריק בשירות השיח הפוליטי. כך, הדיון האסתטי והצורני נשארו מיותמים והפוליטיקה השתלטה על השיח האדריכלי." למען ההגינות צריך לציין שגם נועם דביר מציג עוד אפשרויות לביקורת אדריכלית. פה ושם, בעיקר בגלריות קטנות, אנו גם רואים צורה אחרת של שיח אדריכלי, למשל תערוכתה של תגית כלימור Fcity או התערוכה "תגובה הדדית" הנערכת עכשיו. -
פתיחת האגף החדש של מוזיאון תל אביב
30.10.11לקראת הפתיחה הצפויה ביום רביעי הקרוב ושלל האירועים, מוצפת הרשת בכתבות וסקירות על האגף החדש של מוזיאון תל אביב שתוכנן על ידי האדריכל פרסטון סקוט כהן. בכל הכתבות מעלה הבניין את השאלות המתבקשות:האם מבנה שהוא גלריה לאומנות צריך להיות פסל בעצמו? האם האדריכלות לא דומיננטית מדי וכופה את עצמה?האם מבנה חריג כזה, "חללית" הוא כונה במקום אחד, "צוללת" באחר, האם הוא מה שצריכה העיר? האם הוא יהפוך את המוזיאון למרכז לתשומת לב עולמית ובכך ישרת את האומנות הישראלית?... -
עיצוב פנים לדירה בח' 300 חולון
26.09.11...לקטי ומעניין. בחלל זה אין פינות או נישות ולכן הגדרתי כל "אזור" ע"י שימוש בטפט ובפריטי ריהוט שהותאמו במיוחד למטרה זו. חדר הורים: אם תתבוננו היטב בחדר, תגלו כי שיניתי את מבנהו, והפכתי את ח. הארונות הדחוס, לפינה פתוחה ומעניינת בפני עצמה. את המיטה הצבתי בסמוך לחלון כדי ליצור תחושה אירופאית ולמקסם את הפוטנציאל של מבנה החדר. באמצעות שילוב של פרקט עץ , טפט אורבאני וריהוט משלים בגווני שחור ולבן, יצרתי קונספט של "מלון בוטיק" מודרני, מתוחכם ומפנק. -
המהפכה של סלמה 60
12.09.11"מדיניות התכנון בישראל פשטה את הרגל. זה הזמן להגדיר חזון ותפיסה תכנונית חדשה." במילים אלה נפתח המסמך שכותרתו "לקראת סדר יום מרחבי חדש במדינת ישראל". המסמך הוכן במאהל ברוטשילד ותוכנו מעורר סערה ותגובות בעד ונגד. נקודה אחת במיוחד מציגה מחשבה מהפכנית. המסמך המדובר הוכן על ידי "פורום סלמה 60" – שיתוף פעולה בין מורים וסטודנטים מהמחלקה לארכיטקטורה של בצלאל, עם אנשי מקצוע בתחומי האדריכלות והתכנון, ואנשי מחאת הדיור ממאהל רוטשילד. המסמך מנוסח כקול קור... -
עם הגב לכאן, עם הראש לשם
9.09.11...ר על חשבון הפריפריה. למזלנו את המהלך יסכלו החלמאות, קוצר הראייה והאינטריגות של מנהלת הפרויקט. המושג "עיר עולם" והבעיה בהגדרת עיר כזו המונח "עיר עולם" (Global City) מגיע במקורו מספרה של הסוציולוגית פרופ' סאסקיה סאסן, "העיר הגלובלית". הספר בחן היבטים שונים של חיים אורבניים בקונטקסט גלובלי, וזיהה את צמיחתן של ערי העולם - קבוצה מצומצמת של ערים שהפכו למרכזים גלובליים. ערים אלה הופכות לקטרים כלכליים, תרבותיים וחברתיים המניעים תהליכים במדינת-האם ובעול... -
זהר בשדרה, מחשבות על מחאה וארכיטקטורה
31.08.11...התשתית האירגונית של שניהם דומה להפליא. תוכנית השדרה על ציר התנועה המרכזי והמדשאות משני צידיו זהה לחלוטין לחתך גובה דרך מגדל החושף את גרעין המעליות בליבו והדירות משני צידיו. המגדל הוא שדרה אנכית וההפך. הטיול לאורך השדרה מגלה כי האופן, או הצורה שבה רשמה עצמה המחאה אל תוך תשתית זו, הוא מעין מניפסט ספונטאני לארגון של קהילה. את המדשאות תפשו האוהלים ונתיב התנועה המרכזי התמלא במוקדי פעילות נלוות: דיונים, מופעים, בישולים, שיכשוך במים ואפילו מין (ככה... -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11...בו שם להוסיף הערה או לפרסם תיקון המבהיר שהיא זו שתכננה את הבית. בסופו של דבר נאלצה צברית לתבוע את המגזין ואת הבעלים על השמטת הקרדיט ואי תשלום שכר טרחה. הוילה המדוברת נבנתה על בסיס בית קיים, למעשה האנגר עשוי בטון עם גג פח גלי שיועד להיות בית ספר לפיסול. במהלך התכנון המקורי צברית התבקשה לבצע את השינויים "במינימום כסף". תחום התמחותה של צברית הוא בתים ים תיכוניים יוונים ספרדים וערבים וכדי להפוך את הבית לים תיכוני/מרוקאי היא בחרה להקים בו חצר פנימ... -
הריב המתמשך על מוזיאון הסובלנות בירושלים
13.07.11...מחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה אתמול (13 יולי) את הקמת מוזיאון הסובלנות במרכז ירושלים. היוזמה להקמת המוזיאון, הביאה בעבר ביקורת אדריכלית רבה. ביקורת אחרת נוגעת למיקומו של המוזיאון על שטח בית קברות מוסלמי. האירוניה כל כך גלויה כאן עד שאמלא היינו יודעים אחרת, היינו חושדים שהתגלה חוש הומור בועדה המחוזית. את בנית מוזיאון הסובלנות יזם מרכז ויזנטל. תוכנית המוזיאון המקורית הוכנה בידי האדריכל פרנק גרי. הבחירה בפרנק גרי ובתכנונים שהוא מוציא מתחת ... -
שיטות הדפסה על חומרים
10.07.11...טגרלי בחומר ההדפס עמיד מאוד לשחיקה. אך, החיסרון הוא שהדפס סובלימציה ניתן ליישום רק בחומרים בעלי מרכיב פולימרי בלבד. הדפס UV מדפסות המשתמשות בטכנולוגית ה- UV נותנות מענה לכמה סוגיות: הדפסה על מגוון כמעט אין סופי של חומר גלם כולל חומרים קשיחים. דיו UV אינו נספג על גבי המדיה המודפסת אלא מתייבש מיידית בזמן ההדפסה באמצעות נורות UV מיוחדות. הטכנולוגיה מאפשרת להדפיס על פלסטיק, זכוכית, עץ או כל חומר אחר. כמו כן, מדפסות בטכנולוגית UV ידידותיות לסביב... -
סלעים אמורפיים וספסל
7.07.11חברת "א.א. תבנית ותצוגה" ייצרה, הקימה והציבה סלעים אמורפיים ענקיים בפארק ארה"ב עבור ק.ק.ל. על פי עיצובה של האדריכלית עדי כי טוב. כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות הסלעים גדולים, מוצבים כאילו באקראיות אך יש פה סדר ותוכנית. ניתן לראות ספסל אמורפי ארוך ומתפתל שמשמש גם כאלמנט עיצובי וגם מקום שהמבקרים יכולים לשבת בנוחיות ולהרגיש כחלק מהטבע. הפרויקט בוצע מחומרים פולימריים מורכבים, עמידים בתנאי מזג אוויר חיצוניים. הטקסטורה מדמה אבן סלע אמיתית. ... -
אמנות עם ברקוד בכיכר המדינה
6.07.11שרון היבש מציגה ב Xnet ראיון עם האדריכל ארנון ניר על תכנון הגלריה זימאק הנמצאת בכיכר המדינה. ניר עיצב את חזית הגלריה בדוגמת ברקוד, עשוי ברזל שחור. השימוש בברזל מתחבר לאדריכלות הכיכר המאופיינת בבטון חשוף ולבני סיליקט. תכנון הגלריה בוצע על ידי ארנון ניר מסטודיו Arstudio, יחד עם האדריכלים ישי ברסלוואר ורואי פרידמן. "בניגוד למה שקורה בכיכר, שמלאה חלונות ראווה שמאפשרים להביט פנימה," אומר ניר, "לא רצינו לחשוף במלואו את מה שקורה בתוך הגלריה. ההחלטה... -
קורס Solar Decathlon
3.07.11... יעילה מאד מבחינה אנרגטית וחסכון במים. 2. הכרות עם כלי תכנון וסימולציה אנרגטית. 3. העמקת והרחבת ההבנה במושגים וידע כללי בתחום השתתפות בקורס מקנה: 1. סטודנטים שיבחרו לקורס יזכו להימנות בקבוצה איכותית של סטודנטים, אנשי סגל ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה בבניה ירוקה שמתמודדת על העפלה לשלב הגמר בתחרות היוקרתית. 2. במידה והקבוצה תעלה לגמר, יוכלו הסטודנטים המשתתפים להמשיך את מסלול התחרות לאורך שנתיים עד להשתתפות. 3. ההשתתפות ב-Solar Decathlon מקנה... -
תחרות עיצוב מטעם בנק הפועלים
1.07.11...חרות שהייתה פתוחה לכלל בתיה"ס לאדריכלות ועיצוב פנים. הקונספט שלי היה : חשיפה החלל שבחרתי בגודל 7/14 מ' הכיל בתוכו את הפנים ואת החוץ, את האדם ואת 'המכונה'. הכניסה של הבנק משתלבת מהרחוב אל הפנים והאדם נחשף לשכבותיו של הבנק לאורך ההליכה בין המחלקות ועד היציאה דרך גלריה לאומנות. התהליך הפוך ליום יום - אדם שחושף את פרטיו וחשבונותיו לבנק כשגרה. הפרוייקט נבחר כמחתרתי ומהפכני בעיצובו הייחודי, בשכבות של "חשיפה" שונות. ועל כך זכה בתחרות.







