חיפוש - חדשות , גל , פרט |1| - דף 11
לא מצאת? פשוט חפש.
-
מי יודע באיזו שנה לא יהיה מקום לבנות על כדור הארץ?
3.02.14התשובה, במקרה זה, אינה חשובה. כי אופן החשיבה והתכנון שלנו בהווה, חייב להשתנות, בלי קשר ועם קשר למה שיקרה עוד X זמן וזאת בגלל הסיבות הבאות... אבל גם בגלל הרבה סיבות אחרות.תכנון המוסראנחנו חיים בעידן בו קצב ההתפתחות והשעטה קדימה הוא לפעמים בלתי יאומן. אם נסתכל אחורה 5, 10, 20 שנים - קשה להאמין לפעמים מה היה אז, לעומת ה"היום" ולעומת ה"מחר". התכנון עבור האדם והסביבה אינו יכול לשקוט על השמרים. יש נסיון, יש רצון, אך הבניה- התכנון והטכנולוגיה לא באמת הש... -
הצגת בוגרים - Mapping the Common
29.01.14...עצב פתרון פשוט למורכבות החברתית, הסביבתית והקהילתית סביב כל אחד מהאתרים. זאת מתוך אמונה שעיצוב טוב ופשוט משפיע מיד ובאופן אינטואיטיבי על ההכרה של האדם באשר הוא אדם, וכן שהטיפול הנקודתי יוכל להוות קטליזאטור חברתי ולהשפיע על מעגלים נרחבים, ולקשר בין המימד הפיזי של העיר לבין מוקדי האנרגיה של העיר. הפרוייקט בוצע בהנחייתן של אדר' טלי כהן אנדרסון ואדר' לילך ענבר גרוסברד, ובסיוע ע. הוראה שמרית כהן. פארק שטרןאורית דבורהתכנון מחדש של פארק שטרן-פארק שטרן מ... -
העיר הצומחת
15.01.14... מכובס ומשאבי עתק המושקעים בבנייה "ירוקה". עץ בוגר מפחית את הטמפרטורה בסביבתו ב-2-5 מעלות ומצמצם משמעותית את הצורך במזגן בקיץ. עצים מספקים חמצן, סופחים זיהום אוויר, מקטינים את כמות רעשי העיר ואת קרינת השמש, מעודדים הליכה ברגל וגם מסווים כיעור אדריכלי. וזוהי רשימה חלקית."להמשך קריאה ובאופן מאוד רלוונטי לכתבה, הנה כתבה נוספת - מאבק גינת דרויאנוב בפלורנטין. או- כיצד קורה שהשטח הירוק הכל-כך נדיר בשכונת פלורנטין היום, נמצא על הכוונת של עיריית תל אביב. -
רכבת הפרברים
26.12.13...ש במכונית הפרטית. אבל מה קורה כשצריך מכונית פרטית כדי להגיע לתחבורה הציבורית??!תחנות הרכבת בארץ, מואשמות פעמים רבות שהן מרוחקות מלב העניינים. החכמה הגדולה היא לאו דווקא המרחקים עצמם.. אנחנו הרי מדינה קטנה סך-הכל. חכמה גדולה, גלומה במחברים האורבניים, או - התכנון מוכוון הולכי הרגל ורוכבי האופניים.המחבר הוא סוד ההצלחה. מרחב עירוני מתפקד בעל קנה מידה נכון, ואסתטיקה נעימה לכל הפחות (אם לא יותר), הוא ההופך לאבן דרך המדברת בעד עצמה בלוח המשחק העירוני. א... -
עיר קטנה ומכוניות בה... רבות
7.10.13...ש המהיר. בעיר אשר בה המבנים צומחים בעיקר לגובה, והכבישים לרוחב, עדיין אין וגם לא תהיה יכולת להדביק את הפער (שבין כמות המכוניות ההולכת וגדלה, לתשתיות המשמשות אותן). הפער נובע מהעובדה הפשוטה שתל אביב פשוט לא תוכננה לרכבים ארבע-גלגליים. כי לא היו בזמנו כאלה. כותבת נעמה ריבה ב-XNET: "כמעט כל מאמר אקדמי ובלוג על תחבורה בת קיימא מציג כתמונה פותחת רחוב סואן ומפויח שצולם אי-שם בשנות ה-70. התמונה מזכירה שהיו צריכים לעבור ארבעה עשורים של שימוש חסר תקנה ברכ... -
קול קורא: כנס איגוד המתכננים 2014
25.09.13...ות והגשת פוסטרים:אנו קוראים לחברות וחברי האיגוד ולכל המעוניין, להעביר לוועדה המארגנת הצעות להרצאות בנושאים קשורים לנושא המוביל של הכנס – תכנון עם קצוות פתוחים – ובמגוון תחומי התכנון.את התקצירים וההצעות יש לשלוח עד לתאריך 5.11.2013 ע"פ ההנחיות במסמך זה.נשמח להשתתפותכם הפעילה!הוועדה המארגנת : יו"ר – ערן רזין האוניברסיטה העברית ועדנה לרמן- יו"ר איגוד המתכננים בישראל, דויד גוגנהיים – בצלאל, רחל קטושבסקי, תמי גבריאלי, דודי גלור.לפרטים נוספים לחצו כאן -
העיר, העניים ושוק העבודה
18.06.13...ישנם שני הבדלים בין שוק העבודה בתל אביב לבין שוק העבודה בפרוורים ושניהם נובעים מהעובדה שבמרכז השוק צפוף:1. איתור עבודה מהיר - משך הזמן למציאת עבודה קצר יותר בתל אביב מאשר בפרוורים.2. נגישות גבוהה לעבודה - ניתן להגיע לעבודה ברגל ובתחבורה ציבורית בקלות רבה יותר בתל אביב מאשר בפרוור.לכאורה אלה טיעונים מנצחים אבל אני רוצה לקחת אתכם רמה אחת גבוה יותר בדיון.למי לא אכפת מזה? על מי זה לא משפיע?בסקר שנערך לא מזמן מתברר כי היעד המועדף לרכישת דירה על ידי עו... -
העיר והקניון
4.06.13...ן מסייע בשקיעת חיי הרחוב והמסחר המקומי". פתיחת הגרנד קניון החדש בבאר שבע "מייצגת מדיניות עירונית לא ברורה. פיתוח שדרות רגר בכניסה הצפונית לבאר שבע מרמז אולי על רצון לפתח את המרחב הציבורי הפתוח, אך הזנחת השוק העירוני, פיתוח מעגלי התנועה באופן מוגזם (שנועדו למכוניות ולא לבני אדם) ופיתוח הקניון החדש הם מהלכים שמעודדים את התפוררות המרחב העירוני כזירה אזרחית חופשית ונגישה לכולם".אנחנו האדריכלים מרגישים פעמים רבות שאנחנו חכמים יותר מהציבור ומראשי הערים... -
נפסלה זכייתו של רפי סגל לתכנון הספרייה הלאומית
16.12.12כתבה ב"הארץ" מדווחת על התפתחות מפתיעה בסאגה של התחרות לתכנון הספרייה הלאומית, הצעתו של האדריכל רפי סגל שזכה במקום הראשון נפסלה. "במכתב שנשלח לסגל מהחברה לבניין הספרייה לאומית, בניהול קרן יד הנדיב, ביום חמישי בשבוע שעבר, נמסר לו כי החברה לא תוכל לבחור בו כאדריכל הזוכה בתחרות, וכי הוא לא יתכנן את משכן הספרייה הלאומית".במכתב לסגל מטעם החברה לבניין הספרייה הלאומית נכתב כי "לא הצלחת להגיע למצב בו ניתן יהיה להתקשר עמך בהסכם האדריכל על פי העקרונות שפורט... -
כיצד להגדיר "עיר" ? בעיה?
26.08.12...ונות עירוניות. נחפש הגדרה בערים אשר זוהי תכונתן הבולטת. ערים אלה הן בהכרח קוסמו-פוליטיות, לעיתים אף המטרופולין. אנחנו עדיין לא מחפשים תכנון טוב מהו.יש הסכמה גורפת כי העיר בולטת בכך שהיא אינטנסיבית ביותר. אך היא איננה כזו רק בגלל ההמולה, הדוחק והרעש. אלה דברים נלווים. העיר אינטנסיבית על מנת ומפני שהיא רב גוונית. זו מטרת העירוניות. אם כן, אנסה להגיד "אינטסיביות רב גונית" או "רב גוניות אינטנסיבית". הקורא יבחר בין שתי הגדרות אלה.אין ספק שהעיר הפיסית ... -
איך להרוג את באר שבע ב 55 דקות
17.08.12...ט זול). אבל מה קובע את מרחק הדיכוי? הנחת היסוד השנייה מתחילה מנקודה ברורה – לכל מוצר או שירות יש מרחק מסוים שאנחנו מוכנים לנסוע כדי לקבל אותו. אנחנו למשל מוכנים לנסוע בערך 30 דקות כדי להגיע לקולנוע, מכסימום 5 דקות ברגל בשביל לחם שחור, וכדי לראות את גמר ליגת האלופות נהיה מוכנים לנסוע אפילו עד ספרד (אוקי, חלק מאיתנו). העניין הוא שה"מרחק" הזה אינו משהו שנמדד בקילומטרים. זה אינו מרחק אמיתי אלא מייצג את הטירחה שאנחנו מוכנים לטרוח כד... -
מצד שני, יכול להיות שאני צודק
11.07.12...לם שלי לגבי העיר והתכנון העירוני, אני מסיים את ההרצאה בשקף שאומר "יכול להיות שאני טועה". השקף הזה מיועד להזכיר לכולם שיש יותר מאמת אחת לגבי העיר ומזמין את הקהל לבחון לעצמו את ההשקפה שלו עצמו. למרבה הצער בהרצאות האחרונות אני מגלה את הקהל נושם לרווחה וחלק מהם גם עונים "ברור שאתה טועה". כלומר כל הטענות שלי במהלך ההרצאה נשכחות מיד כשאני מודה שגם אני לא מחזיק באמת המוחלטת. רק אדריכלים מעטים מוכנים להשאיר את הראש פתוח ולבחון טענות מנוגדות לדעתם.בסופו ש... -
ישראל בביאנלה לאדריכלות בוונציה
5.07.12...לבין התשתיות הסמוכות להם. לכאורה, עבודותיו מתייחסות רק למסחריות שהכתה בישראל, אולם הן משיקות גם לקשר שבין המדינה לבין היזם הפרטי וכן לאיים הסגורים שהקניונים יוצרים בלב הערים. בנוסף מצליח הולצר לחשוף את המקומות בהם המודל ה"גלובלי" מקבל ספציפיקציות ישראליות מאד. התערוכה, במכוון, אינה מכריעה אם האדריכלות שכבשה את הארץ משנות ה-70 מוצלחת או בזויה. היא גם מנסה להמנע משיפוט מיידי מדי ולהחליט עבור המבקרים אם ההשפעות החיצוניות שהביאו להולדת ה... -
קוריטיבה - עיר של הצלחה וכישלון
17.06.12...ה לרנר, ראש העיר המיתולוגי והכריזמתי שלה שהפך לגורו לתכנון עירוני ועירוניות חדשה."מעל הכל היתה זאת האמונה בכוחו הכל יכול של התכנון" כותבת זנדברג, "שבחלוף הזמן התברר שהיתה לקוריטיבה לרועץ (...) מחקרים ומאמרים שפורסמו לאחרונה מגלים סימני משבר: ירידה ניכרת נרשמה בשימוש בתחבורה הציבורית, שתעריפיה התייקרו ותחזוקתה הידרדרה; שימוש הולך וגובר בכלי רכב פרטיים, ששיעור ההחזקה בהם בעיר כיום הוא הגבוה ביותר מבין בירות המחוזות בברזיל; הזנחה של שבילי האופניים ו... -
תחרות סטודנטים לתכנון מרכז הדרכה לכדורגל
28.05.12תחרות פתוחה לסטודנטים לארכיטקטורה מרחבי העולם לתכנון הבניין הראשי של High Performance Soccer Training Center - BAAR בהרחבה של הפארק ולנצל את עשרת מגרשי הכדורגל הקיימים שניתן למצוא בו. מרכז זה יהווה חממה עבור ספורטאים לאומיים צעירים, אשר הוכיחו את כישרונם בכדורגל אבל לא יתקשו לאזן את הקריירה המקצועית שלהם בלימודים ובחיים האישיים.האתרJulio A. Roca Park ממוקם בפינה הדרומית של בואנוס איירס, וגובל ב El Riachuelo וב General Pazהפארק היווה בעבר בית לאי...







