חיפוש - חדשות , הום-סטיילינג , קירות |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אחד על אחד עם אוהד חיזי
19.12.16...ין סגנונות עיצוב - מודרני וקלאסי עם דגש על קווים נקיים. בחזית הקדמית ישנם אלמנטים של קשתות (קלאסי) , וחלל המדרגות, בצד השני הוא למעשה קיר מסך שממנו רואים את המדרגות התלויות. 5.בניה ירוקה. נעשו כאן מס' אלמנטים של בניה ירוקה - קירות מבודדים, הפניית פתחים לכיוונים הנכונים (על מנת לקבל תאורה טבעית, בריזה טובה, ושמש נעימה בחורף) ועוד. כבר במהלך הבניה היה אפשר לחוש את ההתרגשות של הלקוח, שהוא למעשה רואה ומבין שכל מה שהוא חלם עליו, הולך ומתממש מול העיניי... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...שיח הפנימי שאדריכל מנהל בינו לבין עצמו בזמן התכנון ולמעשה כמעט ולא נוגע כלל למשתמש בבניין. אבל גם אם נעבור לדיון ברמה המוחשית אין ספק שלכרמי שפה מובחנת. חצר פנימית, חלונות צרים וגבוהים, שימוש בחומר כבד (אבן / בטון) בשילוב עם קירות מסך, ניקיון מצבע כמעט לחלוטין ועוד.שפה אישית או חיקוי עצמיהטוקבקים לכתבה מציגים השקפה שאומרת "ראינו כבר": מבחינתי כל המבנים בתכנונה של כרמי נראים אותו דבר!! (...) היכן היצירתיות!? החידוש?! בעיני, ללכת ולשכפל מבנים בוורי... -
אדריכלות פרמטרית
9.05.12אדריכלות פרמטרית, או אדריכלות אסוציאטיבית, הוא השם שבו מכונה סוג חדש של תכנון ועיצוב. החל ממוצרים, כלים ומשטחי קירות ועד לתכנון בניינים, שכונות וערים. לא מדובר כאן בתכנון בעזרת מחשב כדוגמת פרנק גרי, מדובר בתכנון על ידי מחשב, בהנהגת אדריכל.בתרבות הנוכחית אנו שבויים בדימוי עבודת האדריכל של האווארד רוארק (מהספר "כמעיין המתגבר" של איאן ראנד). הספר הזה והתנועה המודרנית בכללותה מציגים את האדריכל כמי ששולט בתכנון ובביצוע עד לפרט הקטן ביותר, כי הרי "אלוה... -
אחד על אחד - מיקי בר
14.02.17...נאלצתי להתמודד עם טעמים שונים של כל אחד מהדיירים ולהתאים סגנון אחיד שיתאים לכל אחד מדיירי הבית. קיבלתי את השטח ללא חלוקה של מטבח, פ.אוכל וחדר מגורים. חלוקת החדרים לא תאמה לצרכים של הלקוח וכך התחיל האתגר שלי בפרויקט. ע"י הזזת קירות, פתחי דלתות ויצירת נישות יצרתי ללקוח את התנאים הדרושים עבורו. שני סוויטות הורים מרהיבות לכל סוויטה חדר רחצה גדול מפנק וכמובן שדאגתי גם לשאר דיירי הבית לחדרי שינה מפנקים ומעוצבים וחדר רחצה עם אמבטיה מפנקת, סלון ענק שמאכל... -
תערוכה - שיכונים מבפנים
13.12.11...הסמוי של השיכון הציבורי הממלכתי – הפן של הדיירים. באמצעות סיפורים פרטניים ומצולמים שמציגים אדריכלים צעירים וסטודנטים לאדריכלות, נחשפות התרבויות השונות מהם הגיעו הדיירים ודפוסי המגורים השונים אליהם היו רגילים. אלו מעומתים עם קירות דירת השיכון ועם התפיסה התכנונית מאחוריה. תכנונן הפנימי של דירות השיכון הסתמך על פיתוח מודרניסטי-אנליטי. לאחר מחקרים מקדימים, פיתח האדריכל אלכסנדר קליין דירת מגורים חדשה לחלוטין מהדירה המסורתית. הדירה נחלקה לשני חלקי... -
תאורת חוץ במרפסת
23.08.20...בה לעיניים.תאורה חלשה מידי – דבר שגורם להתאמצות יתירה של העיניים – גורמת לחוסר נוחות.אולם חוסר נוחות בעיניים קורה גם כאשר האור חזק מדי.מדוע תאורת חוץ לעיתים קרובות מסנוורת?בגלל העדר תאורה חוזרת באזורים פתוחים ללא קירות ותקרה, תאורה שבתוך הבית אולי היתה מספיקה, לא נותנת את אותה תוצאה בחוץ.במרפסת, גינה או חצר, קרני האור מתפזרים הלאה, ו״ונאבדים״.אחד הדרכים לפצות על כך, היא התקנת תאורה חזקה יותר, ואף ממוקדת יותר - שמצליחה להאיר רחוק יותר.... -
שיקום נזקי ההוריקן של ההרחבות בקיבוצים
7.04.16...ל פרברים עירוניים.אט אט, ובמקביל לתהליכי פרצלציה של אזור המגורים הקיבוצי, החלו "ערכי" התכנון של ה"הרחבות" לחלחל אל הרקמה העדינה של הקיבוץ הוותיק. כך קמו, גם בשכונות הוותיקות, "מבצרי מגורים" נפוחים ומוחצנים, מגרשים מפולסים עם קירות תומכים גבוהים, גדרות, חומות וצמחייה זרה המיוצגת ע"י הברוש הלימוני – סמל הפרברים. כל אלה על חשבון הטופוגרפיה העדינה, החורש, השבילים והעצים. "החומר המחבר" – הגן, המרחב הציבורי הפתוח והפסיפס העדין והמורכב הלכו ונמוגו. רוח ... -
אחד על אחד עם אירית הראל
23.02.17... יש בפרויקט עיצוב פנים חדרי ילדים, אני יושבת איתם בנפרד כדי להבין את הרצונות והחלומות שלהם. ברוב המקרים מגלים שהם שונים לחלוטין ממה שההורים יודעים או חושבים. בשלב השני נעשות כמה סקיצות רעיוניות לתכנון פנים הבית, הכוללת העמדת קירות, העמדת ריהוט, תכנון כללי של המטבח, מקומות אחסון ועוד. משנבחרה הסקיצה התכנונית האידאלית, עוברים לשלב לקונספט העיצובי. בשלב הזה, אנחנו יורדים לרזולוציה של הסגנון העיצובי, הגוונים והטקסטורות שישלטו בבית. את השלב הזה אני מל... -
באר בקיבוץ | האדריכלות של מנחם באר - תערוכה
10.07.16...שתכנן – ולא לאחר מעשה, אלא כחלק בלתי נפרד מהיצירה הכוללת, תוך שיתוף פעולה פורה בין אדריכל לאמן. לשם כך הזמין אמנים מהתנועה – כגון משה סעידי (חבר קיבוץ כפר מנחם), שרגא וייל (העוגן), בצלאל מן (עברון) וקלמן שמי (כרמיה) - ליצור קירות אמנות במגוון טכניקות. שיתוף הפעולה הפורה ביותר נרשם עם הצייר שמואל כ"ץ, חברו לקיבוץ געתון, בתבליטי הקיר ברחבי הקיבוץ ובמיוחד בחדר האוכל. "השילוב המיוחד של אמן ואדריכל מאותו קיבוץ איפשר ליצור באמצעות שפתו הסימבולית-גרפית... -
אחד על אחד - דבורה אלבו בן נון
9.01.18...ם בתשובה שהעדיפו לשמוע לאיש הגבס לאחר שתכננתי תקרה מעוצבת. בשיחה עם האיש הגבס במקום, הבנתי שהולך להיות תקרה בצורת "צלב", מיד הסברתי את התוכנית ללקוחות שהבינו מהר את הטעות שלהם.פרויקט "מאתגר" נוסףהיה עבור לקוח שבנו המתגבר רצה קירות שחורים, מה שמאד הקשה על ההורים ולאחר שיחה עם הבחור, הוסכם על קיר שחור אחד, וגם היישום היה על קיר גבס, על מנת שהשינוי יתבצע בקלות. יש לך מקורות יחודיים להשראה בעבודתך?מקורות השראה מגיעים מכל מיני מקומות, אם זה נוף שאני ר... -
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15...שתכנן – ולא לאחר מעשה, אלא כחלק בלתי נפרד מהיצירה הכוללת, תוך שיתוף פעולה פורה בין אדריכל לאמן. לשם כך הזמין אמנים מהתנועה – כגון משה סעידי (חבר קיבוץ כפר מנחם), שרגא וייל (העוגן), בצלאל מן (עברון) וקלמן שמי (כרמיה) - ליצור קירות אמנות במגוון טכניקות. שיתוף הפעולה הפורה ביותר נרשם עם הצייר שמואל כ"ץ, חברו לקיבוץ געתון, בתבליטי הקיר ברחבי הקיבוץ ובמיוחד בחדר האוכל. "השילוב המיוחד של אמן ואדריכל מאותו קיבוץ איפשר ליצור באמצעות שפתו הסימבולית-גרפית... -
עושים סדר בשיפוץ
13.12.22...בהנמכות גבס, אזורים פריקים לטיפול במזגן) ועוד גורמים תכנוניים, לבין תכנון התאורה. במילים אחרות: התאורה צריכה להיות מתוכננת לפני תחילת העבודות, כולל התאמה בין תשתית התאורה הנדרשת לבין מערכות המיזוג ותכנון המנכות תקרה ונישות / קירות גבס במידה ומתוכננים כאלה. טעות נפוצה נוספת בתחום זה: במידה ומתוכננת תאורה שקועה בהנמכת גבס, איש הגבס חייב לקבל את מיקומם המדויק של גופי התאורה והמידות המדויקות שלהם לפני ביצוע ההנמכה כדי לתכנן את הניצבים בגבס כך שלא יתנ...