חיפוש - חדשות , מאמרים , ישן |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
ישן או ענתיקה ?
31.01.16כל אחד שמבקר בשוקי עתיקות נאבק עם השאלה "מה זה עתיקות?" האם כל חפץ ישן הוא ענתיקה או שהאם על החפץ הישן להיות משהו שהוא יותר מסתם חפץ מהעבר. . .המושגים "ישן" או "עתיק" הם מונחים כלליים ,להגדרה של עתיקות אין הגדרה מדעית מדויקת וישנם כמה כללי אצבע שעוזרים לבצע הבחנה:עתיקות הם לרוב פריטים אשר נמצאים מעל מאה שנים או מוצרים שהם נדירים מספיק כדי להיות בעלי ערך רב בתחומם. למשל, שידה עבודת יד שנבנתה לפני 50 שנה והיא היחידה במינה תחשב יותר משידה מלפני 50 ... -
תכנון שימור ועיצוב פנים לדירה ברחוב שנקין, ת"א
30.11.15...עניינות כאחד: אילו אלמנטים ישמרו על האותנטיות והאופי? אילו אלמנטים מפריעים לחיים של ימינו? על מה שומרים? מה ניתן להרוס ועם זאת לשמור על הרוח של פנים המבנה?השאלות נשאלות מתוך הבנה כי כל פרויקט מביא עמו מטרות שונות המשלבות את הישן והחדש, ההיסטורי והמודרני. תהליך תכנון השימור הכולל שימור וחידוש כאחד, והשאלות שהוא מעלה, הופכים את תחום השימור למרתק, עמוק ובעל ערך מוסף.ישנם מקרים בהם נמצא מבנה ובו אין כמעט פרטים לשימור, ויחד עם זאת גם המבנה עצמו וגם הפ... -
תערוכה - אדוות אקולוגיות
28.06.15...חרונות, בנויים ורעיוניים, באמצעות מודלים פיזיים, סרטים ומציאות רבודה. כל פרויקט וכל מודל מייצגים אלטרנטיבה של עצמאות אנרגטית ובנייה מתחשבת בסביבה.המודלים האקולוגיים מוצגים בחלל המוזיאון על גבי חביות דלק, תוצר לוואי של העולם הישן המתבסס על משאבים מתכלים וזיהום סביבתי.אודות האדריכל:אדריכל ד"ר יוסי קורי, חיפאי, בוגר הטכניון בהצטיינות, בעל ניסיון מעשי ומחקרי רב בתחום האקולוגי ובוגר תכנית עמיתי הסביבה של מרכז השל.ד"ר קורי הקים את סטודיו גאוטקטורה המתמ... -
מרפסת מעוצבת
29.03.15... הייתה מרפסת. אמיתית כזו, שיוצאים אליה החוצה, ראש מתחת לכיפת השמים ושכנים ממש במרפסת ממול.בשנות השבעים, נמצא הפטנט הנפלא – לסגור את המרפסת. פתאום כל דירת שלושה חדרים הפכה להיות דירת שלושה חדרים וחצי, ו/או - שהילד מצא את עצמו ישן לפתע במה שהיה פעם מרפסת והפך להיות חדרו הקטן והפרטי, או שהסלון גדל לפתע בעוד מטר וחצי..קצת אחר כך, החלו הקבלנים לבנות את הדירות כשהמרפסת כבר בפנים. כל מטר בתוך הדירה הפך להיות הרבה יותר חשוב ובמקום מרפסת קיבלנו חלון גדול ... -
מרחב ציבורי למכירה
24.04.14... של חברות הפרסום ומשכירות את המרחב לכל המרבה במחיר. אך מי חושב עלינו? מי מגן עלינו מפני המתקפה הזו של תרבות הצריכה? ינום וישן שומר ישראל על הדשא בצל הפרדס - צילום של כרמל חנני מתוך הבלוג.הבעיה העיקרית במקרים כאלה היא שהמרחב הציבורי נתפס למעשה. הדרך הוצרה, הכיכר מולאה בביתנים ועוד. שטח ציבורי המיועד להיות פתוח ונגיש לכלל האזרחים הופקע על ידי העיריה והושכר לגוף פרטי.חנני קורה לעיריות להגביל את עצמן ולהציב דרישות ברורות בפני המפרסמים... חתול ושמנת. -
החיים יפים כשאתה שטיח אמבטיה
8.04.14..., ועד לחיפוי של בית שלם בלבנים אדומות שפורקו מבית בדרום צרפת. הלבנים נותנות לנו תחושה אירופית יותר, או ניו יורקית יותר, משהו לא מכאן. מצחיק שמה שאמור לשוות מראה אותנטי של קילוף הקיר וחשיפת השכבה הקונסטרוקטיבית שמתחת, הוא למעשה חיקוי מודבק". שגעון הכסאות של ריי צ'ארלס אימס, אופנת החפצים החדשים בעלי מראה ישן, מכת המנורות של המעצב הבריטי טום דיקסון, ואפילו טרנד המסרים המודפסים על חפצים (החיים יפים כשאתה שטיח אמבטיה).>> לקורבנות אופנה נוספים לחצו כאן -
כיצד לכסות את הבטון החשוף?
26.01.14...חלוף השנים והפרספקטיבה המשתנה, נופח אחר. עם אהבה לבטון החשוף הברוטליסטי, או בלעדיה, הדיון החשוף בבטון של פעם חייב להתקיים. והוא צריך להתקיים עכשיו. על קצה ה"נופח האחר הזה" ואולי לפני הפרספקטיבה ה"מוגמרת" ו"השלמה".הבטון, כפי הנראה, ימשיך ללוות אותנו עוד שנים רבות - אותה גברת בשינוי אדרת. והשרידים של הישן והמתיישן - "השורדים" - הם משהו שיש להחליט עכשיו מה האופן בו ישרדו. אי המחשבה הזו, יהרוס כמו תמיד את מה שאחר כך נדע רק להצטער עליו. כשמאוחר מידי. -
איך מכירים שכונה? מה יכול לייצג אותה?
20.01.14... תמידי למדי ברחובות העיר, ורק הולך ומתעצם ככל שעובר הזמן.העיר הקודחת ממחלת השיפוץ, התגבור, השיפור, השימור, הכיעור, הבינוי, ההוספה, הגילוח, המירוק, השילוב, הישן, החדש, המקולקל, הנוזל, המתקפל, השורד, המתרענן. לטוב ולרע. רוטשילד 104- מאז ילדותי, אני זוכרת שכך הייתה נראית הפינה הזו.. גדר גבוהה יותר, גבוהה פחות.. זמן עבר.. (לפחות 20 שנה..) והשיפוצים עוד בעיצומם.מומלץ להעיף מבט בעין הכמעט מחקרית בה מצלמת קמפינסקי את התהליך העירוני המתמשך הזה.להמשך עיון -
על זכוכית (אטומה) וארכיטקטורה
9.12.13או- על מוזיאון האצ"ל, הרייכסטאג, ומה שביניהםהזכוכית, על אופיה ותכונותיה הנה חומר וכלי תכנון מהותי במקצוע האדריכלות.במאמרו המרתק והבלתי חד-משמעי, פונה אבנר עפרת לעסוק בקשר שבין חדש לישן, בראי החומר הזה, כחומר בעל תכונות היוצרות קשר אסתטי-פיזי אשר קורא לדיאלוג של הבניין, או ייצוגו, עם שימושים ומשתמשים - ישן מול חדש. "השימוש הארכיטקטוני המחוכם ביותר בזכוכית משול במידת מה לאפקט הרטורי של הסוגריים: משפט שהכותב אינו בטוח לגמרי האם הוא חשוב, מתאים או א... -
תחרות לפרויקטים של התחדשות עירונית
1.11.12...ית פרויקטים בנויים או מאושרים בתחומי ההתחדשות העירונית. פרס עיריית חולון בשיתוף עם עמותת אדריכלים מאוחדים בישראל יוענק השנה לעבודה אשר תציג תכנון בנושא: התחדשות עירונית - תמ"א 38, עיבוי בינוי ופינוי בינוי דגשים: שילוב חדש וישן, חדשנות, עיצוב ואסתטיקה, השתלבות בסביבה והתייחסות לקיים, תנועה ותחבורה, תרומה לעיר, שיפור סביבת המגורים, התייחסות למרחב הציבורי, לכלכלת העיר, מינוף עתידי ובנייה ברת קיימא. ההגשה תכלול פרויקטים בנויים או מאושרים (היתר ... -
מצד שני, יכול להיות שאני צודק
11.07.12...ובכן כך - העירוניות הדינמית רואה את העיר כאוסף של אנשים ופעילויות. אנשים הכפופים להחלטות כלכליות, תרבותיות וכדומה. אם אני צריך להדגים את הבדלי הגישות בינה לבין העירוניות החדשה בקליפת אגוז אפשר להסתכל על המע"ר של נתניה.המע"ר הישן של נתניה נפרש ברחוב המרכזי המוביל אל הים. לכאורה, על פי "העירוניות המתחדשת", התכנון שלו מעולה. הוא במרכז העיר, נגיש ברגל לכמות גדולה של אנשים. ואכן המרכז הזה היה מוצלח מאד אבל בשנים האחרונות הוא הלך והתדרדר. אם האדריכלות ... -
ארכיון של שני אדריכלים וסיפורם של שני בנים
29.02.12... בפועל את אביו ומשרד מנספלד - קהת הוא אחד המובילים והמוכרים בארץ. הבמאי עמוס גיתאי למד אדריכלות בטכניון ובהמשך בארצות הברית וסגנונו הקולנועי מושפע מכך. לאחר פירוק השותפות בין האבות המשיך אל מנספלד לתכנן וזכה בפרס ישראל ובהכרה בעולם כולו, וינראוב לעומתו תכנן פחות והלך ונשכח.גיתאי לקח על עצמו את תיעוד מפעלו של אביו בצורה הנראית אובססיבית כמעט, כאילו בנסיון לתקן עוול ישן, אמיתי או מדומה. למרות הפשרה יש באוויר הרגשה שלא שמענו את המילה האחרונה בסיפור. -
אות העיצוב לתכנון עירוני 2012 - הזוכים
4.01.12...עיצוב העירוני 2012- עירית חיפה – חזית ים עירונית וקמפוס הנמל מתכננים: שנער-מן אדריכלים ומשה צור אדריכלים - עירית ירושלים – קו הרכבת הקלה אדריכלות נוף: יאיר אשל, מילר בלום אדריכלות נוף. עיצוב תחנות: פאבליק זון טרנספורט יישן בע"מ. ליווי תכנון: עופר מנור אדריכל ראשי. קארן בלוך אדריכלית תכנית אב לתחבורה. ירושלים – מראה מקום - מתכננים: סמדר כרמלי, אילן וענת ברגמן, ה.קיו.איי., גוטמן-אסיף, מתן ספיר ודן חסון- עירית כרמיאל – מתחם העירה – ה... -
זו לא התוצאה, זו הדרך
2.10.11... אין ולא תהיה לעולם. למרות החשיבות העצומה שאנחנו האדריכלים מייחסים לעצמנו, אנחנו לא קובעים. גם אם נקים את כל מה שנרצה מי שיקבע הם האנשים עצמם והם רוצים להצטופף בתל אביב. עדיף במגדל מגורים ברוטשילד אבל אם זה יקר מדי - אז בבית ישן וצפוף עם דירה גרועה. לגבי המיתוג הנדרש כדי לקדם עיר, אני מסכים עם ירון שזו דרישה אבל חולק עם המסקנה האוטומטית ששכונות חדשות הן הפתרון היחיד. דווקא כאן הייתי לוקח את צורת העבודה בפינצטה המאפיינת את אנשי מרחב ובודק אילו... -
ארכיטקטורה הפיכה
28.07.11מאמר של אור אלכסנדרוביץ במגזין המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל שואל לאן בדיוק הולכים הבניינים אחרי שהם מתים? המאמר מאיר את העובדה שאנו האדריכלים, לא חושבים מה יקרה כשהבניין שהקמנו יהפוך לישן ובלוי ויהרס. וכך כותב אור: "אף אחד לא מצפה מהאדריכלים להסביר מה עומד לקרות לבניינים שהם מתכננים ביום שאחרי הסוף, לתכנן את הפירוק, להיות אחראים למעשיהם – אפילו לא האדריכלים עצמם. במקום להכריז על כניעה, על הכרה בזמניות המתחייבת של הבניינים, הם ממשיכים להתגונן מפנ...







