חיפוש - חדשות , מפל |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
סיור מודרך בפרויקט אסותא וילג' תל אביב
10.03.16...גורים אסותא וילג' המוקם בימים אלו, ממוקם במתחם בית החולים אסותא לשעבר בצפון הישן של תל אביב.במתחם ששיטחו 8.5 דונם, מוקם מגדל מגורי יוקרה בן 26 קומות (שטח קומה טיפוסית כ-850 מ"ר). בשל הצורך לשמר את מבנה בית החולים הישן, ארבעת מפלסי החנייה למגורים יבנו בשיטת טופ-דאון תוך שמירה על תליית המבנה ואיסור עוגני קרקע בחלק מחזיתות המגרש.החניון טבול כ-6 מ' מתחת למפלס מי התהום ונמצא תחת מערכת השפלה בשיטת ההחדרה, מערכת האיטום כוללת יריעות הנדבקות לבטון, בטון ע... -
תערוכה - האדריכלות של מנחם באר
20.09.15...פתו הסימבולית-גרפית של שמואל כ"ץ מוטיבים קיבוציים ישראלים עממיים", מציין יובל דניאלי, אמן וחוקר תולדות האמנות והאדריכלות הקיבוצית. "הם מופיעים בתבליטי הקיר של געתון ומביאים לשיא את הגישה של אמנות ציבורית למען רבים".השינויים המפליגים שחוותה התנועה הקיבוצית לא פסחו על הבניינים של באר, אך באופן מפתיע ובניגוד לבניינים שתכננו אדריכלים אחרים, שומרות יצירותיו על חיותן וממשיכות לשרת את הקהילה. חדר האוכל בגעתון, פסגת יצירתו, זכה הודות לתהליך ההפרטה שעבר ע... -
משרד השיכון נגד האדריכלים
13.10.14"משרד הבינוי והשיכון פוגע בתחרות ומגביל את חופש העיסוק של האדריכלים", כך מודיעה עמותת האדריכלים. העמותה פנתה למשרד הבינוי והשיכון במכתב התראה לפי נקיטת הליכים משפטים בנוגע למכרז האחרון לתכנון ארבעה אשכולות, הכולל תנאים המפלים את האדריכלים, ומעדיף משרדי ענק לניהול פרויקטים. להלן ההודעה כלשונה. המכרזים הללו הם בליבת הפעילות והמקצועיות שלנו כאדריכלים, אבל בתהליך זוחל ומתמשך האדריכלים הולכים ונדחקים החוצה, וכך המטרה המרכזית להוצאת המכרז – התכנון – הו... -
ראם קולאהס חונך קומפלקס מפלצתי בעיר הולדתו רוטרדם
27.11.13...צקר ומחבר הספר פורץ הדרך "הזיית ניו-יורק", חונך השבוע מבנה איקוני נוסף, הפעם לא בסין אלא דווקא בעיר הולדתו - רוטרדם.נעמה ריבה כותבת ב-Xnet אודות ה"האלמנט הבנוי הגדול ביותר שהתרומם אי פעם מעל האדמה השטוחה והבוצית של הולנד. הקומפלקס, שפירוש שמו הוא "הרוטרדם", זכה לכינוי Slab Tower (מגדל פרוסות הבשר)". ואוטר ואנסטיפאוט, פרופסור לעיצוב ופוליטיקה באוניברסיטת דלפט לא מתרשם מהגשמת חזון העיר הורטיקלית של קולהאס: "מי ישתמש במגדלי המשרדים הללו, שאמורים לאכ... -
רכבת צעצוע ומייל התרבות בירושלים
24.10.12... מאמצי שימור במיוחד ומוכן לפוצץ כל מבנה כמעט, אני דווקא מזדהה עם גישתו של שפירא. הדרך היחידה לשמר מתחמים כאלה היא להפוך אותם לצעצוע קיטשי שימשוך קהל. מתחם התחנה בתל אביב, המושבה הטמפלרית, אלה ואחרים מייצרים נוסטלגיה אינסטנט המייחדת את המקום ומאפשרת לו זהות ומיתוג. מאחר ולדעתי אין שום צורך בשימור קפדני (או בכלל) של מקומות כאלה, הרי שהפיכתם לקיטש כדי למשוך קהל היא מעשה לגיטימי לחלוטין. אם זה יכול לתרום לעיר ולתושבים, מצידי שיבנו את זה מפלסטיק ורוד. -
האם הזוועה התכנונית של תמ"א 38 תחריף?
22.10.12... האוצר וההכרעה עלולה להיות כואבת.ניסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ ("התאחדות הקבלנים והבונים בישראל" לשעבר), כותב: "תמ"א 38 היא תוכנית שמתאימה רק לאזורי הביקוש והיא מחזקת בעיקר את מדינת תל-אביב. מדובר בתוכנית לא שוויונית שמפלה את תושבי הפריפריה לעומת תושבי המרכז". עד כאן הוא צודק. זו בהחלט המחלה הגרועה ביותר של התכנית אבל התרופה המוצעת גרועה עוד יותר מהמחלה."הצענו לממשלה שקבלנים יוכלו לחזק גן ילדים בבית שאן תמורת זכויות בניה בפתח תקוה או ברמת ... -
קוריטיבה - עיר של הצלחה וכישלון
17.06.12... לעיר שציפו ממנה לגדולות."השאלה האמיתית העולה מהכתבה היא האם לרנר טעה בהנחותיו לגבי העיר. אם העיר נכשלת, האם זה בגלל תכנון כושל וחוסר הבנה של העירוניות? לרנר היה כריזמטי וככזה הפיק ציטוטים שנכנסים ישירות לפנתיאון: "העיר היא המפלט האחרון של סולידריות" ו"המענה למרבית הבעיות האנושיות טמון בערים שלנו". כולם מאסכולת "העיר אינה הבעיה, היא הפתרון". דור שלם של חוקרי עירוניות ננעל בעקבות משפטים אלה וכיום זו הגישה השלטת לנושא התכנון העירוני, אבל כרגיל העיר... -
ניקח מכולם, ניתן לתושבי המרכז
12.06.12...וק העיר תל אביב... שוב.כתבה בכלכליסט מבשרת:"המדינה מחפשת מימון לחפירת הרכבת הקלה ברחוב באבן גבירול בת"א. אחת הדרישות בפרויקט הרכבת הינה הקמת מסילות בתווי ארוך ויקר של רחוב אבן גבירול שתכלול חפירות כדי להעביר את הרכבת תחת פני מפלס הרחוב. מחיר הפרויקט יגיע להערכת המדינה לכ-2 מיליארד שקל (...) המדינה מבקשת למכור קרקע למגורים במקום מתחם הרכבת הגדול בלב רחוב ארלוזרוב כדי לממן את הפרויקט".בסופו של דבר הפתרון המתגבש הולך להזיז אבני משחק בכל השטח. תחנת ת... -
איכס! יש פה אנשים!
19.03.12... בדמעות תנין יואב דוד, אדריכל העיר בכתבה. לא נגזר ולא כלום. לעירייה מאד נוח להעביר לידים פרטיות אחריות על חלקים בעיר ועוד לגבות על זה היטל השבחה וארנונה גבוהה. במקום לבצע את חובתה ולתחזק את המקום ולשמר את מה שחשוב באמת - החיים ברחוב, היא נכנעת ללחצי היזמים. הבתים בנחלת בניימין אינם ראויים לשימור ברובם. אלה שכן, היו צריכים לקבל לכך תקציב עירוני, כפי שנעשה במקומות אחרים בעולם. הפיכת המבנים לחזיתות קישוט מפלסטיק שמכסות על דירות יוקרה תהרוס את הרחוב. -
הרכבת שמחלקת את חיפה
14.03.12...עיר התחתית בחיפה לא תתאושש עוד זמן רב.מה הבעיה בשיקוע הרכבת?מבצע שיקוע הרכבת בעיר חיפה עתיד להיתקל בבעיות רבות כל כך שהסבירות לקיומו נמוכה. מבצע כזה ידרוש עבודות על הקו תוך כדי המשך הפעולה של הרכבת (איך בדיוק?) הורדת המסילה למפלס נמוך מפני הים יחייב השקעה אדירה ומאמץ הנדסי לא מבוטל ואם כל זה לא מספיק - עסקים רבים יפגעו או נכון יותר - יוכלו להגיש בג"ץ ולהקפיא את העבודות.אז למה אנחנו מדברים על שיקוע הרכבת אם זה לא ריאלי?פשוט - זה מסך עשן שבו מבטיחי... -
אות העיצוב לתכנון עירוני 2012 - הזוכים
4.01.12...בה התחרות על משאבי הקרקע המצומצמים משפיעה על תהליכי עיור מואצים ולאינטנסיפיקציה של המרחב העירוני. במהלך שני העשורים האחרונים דפוסי החיים בערים עוברים תהליכי שינוי מפליגים, המחייבים אותן להיערך, הן במישור המרקם הפיזי הבנוי והן במישור של הארגון וההפעלה של מערכות השירותים הציבוריים ושל מערכות התחבורה והתשתיות ההנדסיות. הערים והרשויות המקומיות נערכות לאתגרים מורכבים אלה, ומשקיעות מאמץ ועבודה רבה בתכנון ופיתוח עירוני ושל המערכות הנלוות.לפרטים נוספים: -
מוזיאון תל אביב החדש - דברי המבקרים
6.11.11..., באמצעות תוכנות מחשב עכשוויות. הניסוי הצליח, החללים הפנימיים המורכבים והמעטפת הפיסולית, הפיתולית, יכולים להעיד על כך." (...) "החללים המרכזיים שבהם מתקיימת תנועת המבקרים, מצטלמים יפה מאוד. זהו מוזיאון של צלמים ועבור צלמים. ב'מפל האור', במסלולי ההליכה סביבו, המוארים בתאורה טבעית, יש הרבה אנרגיה וויזואלית שסוחטת רגשית את המבקר וגורמת לו להרגיש שאיכות האומנות המוצגת בחללי התצוגה המוצמדים אליו מסביב, פחותה באיכותה בהשוואה לחוויה הממגנטת סביב ה'מפל'.... -
מושבת הטמפלרים ושימור מפלסטיק
8.08.11כתבה בכלכליסט מציגה הצצה למתחם המושבה הטמפלרית בתל אביב שיפתח בעוד שנה. כזכור, המבנים במתחם הועתקו ועברו תהליך של שימור וכעת נראה שהמתחם הולך בדרכו של מתחם התחנה בתל אביב - קניון פתוח עם ריח פלסטיק של מבנים משומרים. אחד הנושאים המגוחכים ביותר בשימור הוא העובדה שמהבנים משנים את יעודם המקורי. לאחר שינוי כזה אפשר לשאול האם זה בכלל שימור? והאם יש טעם לשמר? "אנחנו מוכרחים ליצור ייחוד מול שלושה מתחמי המסחר הענקיים שמקיפים אותנו - קניון עזריאלי,... -
האם אתה יען?
3.08.11... או יותר מהסימפטומים הבאים, זה הזמן לעשות חשבון נפש: א. כל דבר שראש העיר שלך עושה מרגיז אותך. ב. מגמתיות בשיפוט. ג. ביקורות זהות או כמעט זהות על כל מיזם חדש. ד. שמת לב ששום שיקול אצלך לא עלה בערכו על השיקול הסביבתי מעולם. ה. שנוא עליך כל מבנה גדול בת"א, או כל מבנה מודרניסטי. ו. אתה מאמין שלא צריך לשנות כלום בת"א, פרט להחזרת מקומות למצבם הקודם. ז. אתה משתמש הרבה בתיאור "מפלצת" כשאתה מדבר על בניינים. -
מועדוני לילה וגישות שונות לעיצוב
31.07.11..." לדעת מבקר האדריכלות וזוכה לשיר הלל של ממש מצד הבליינים. אם בתחנה המרכזית הסבו מתחם מסחרי למועדון לילה, הרי שבבת ים הפכו מועדון לילה לגלרייה לאומנות. נועם דביר מספר בכלכליסט על גלגולו של מועדון "הריווירה". גם כאן מדובר במפלצת בטון נטושה אבל בניגוד לתל אביב, כאן בהחלט היו מעורבים אדריכלים... רק שהם לא פעלו בצורה שגרתית. האדריכלים אלס ורבקל ואלי דרמן, בני זוג במשרד ובחיים, מסבירים כי מאחורי תכנון הגלריה עמד רעיון של אדריכלות "גרילה" - "באי...







