חיפוש - פרטי בנין , חדשות , פרויקטים , מקור , קיר |1| - דף 2
לא מצאת? פשוט חפש.
-
דירה לבנה לבשלנית ולמשפחתה
8.07.11... רותם בן 9 וסתיו בן 3. לאחר תכנון מוקפד... הדבר הראשון שהחלנו בו הוא הפיכת המרפסת הפתוחה עם התריסים לחדר המיועד לשינה לאם, חדר על אחד הרחובות הרועשים בעיר. את התריס הגדול בקידמת המרפסת אטמנו בקיר כפול דופן, אקוסטי ומבודד מקור והשארנו דופן של חלון תריס אחד פתוח ובכך יצרנו חדר. דלת ההפרדה בין החדר שינה הראשי למרפסת נסגר.. ומכיוון שעובי של קיר זה הינו 30 ס"מ והכיל דלת ויטרינה, אטמנו אותו בגבס ויצרנו במקומו נישה עם מדף, לשימושה של ליאת. ארון קיר... -
פרויקט מחקרי -כפר שלם
15.11.09פרויקט מחקרי מכללה למינהל 2008-2009- אדריכל דורון חזן לופט געשעפט – עיסקי אויר. - מקור המושג בגיבורו של שלום עליכם ,מנחם מנדל, שעזב את מקום הולדתו קטרליסקה על מנת להתעשר, ו\\\"בנה\\\" בכל מקום אליו הגיע \\\"מגדלים באוויר\\\". - מגדלים אלו התנפצו, וההתייחסות לחלוצים שבנו את הארץ הייתה שהם מתעסקים ב\\\"עסקי אויר\\\", שאין להם בסיס או יסוד ושהם עתידים להתמוטט - ולהיפקד. - המגדלים שנבנים בנוף הישראלי בין אם למגורים ובין אם למסחר אי... -
נוף תרבות איזורית - על תכנית אב למעיינות
7.03.169/3/16 19:00 תכנית אב למעיינותעד ראשית המאה העשרים, היו מעיינות השכבה מקור המים הקבוע היחיד באזור ההר ולכן הכתיבו גם את פיזור הישובים וגם את אופיים וגודלם. שינויים טכנולוגיים ושינויים פוליטיים השפיעו על מקומם של המעיינות באורח החיים, בפרנסה בתרבות וכן בנוף של הקהילות הכפריות באזור ההר. למרות מאפייני סביבה רציפים וזהים (אקלים, טופוגרפיה, מסלע, צמחייה) וכן איומים וקונפליקטים דומים, מצב השימור, אופן השימוש, ומקומם של המעיינות בתרבות הנוף שונה משני צ... -
סוכת דוד הנופלת
24.09.10מקור ההשראה העיקרי של הסוכה הינו קהילת יהדות מרוקו, יהודי דרום מרוקו מפרברי מרקש והרי האטלס מספרים על אחת השיטות לבניית סוכה בכפרים.סוכה זו נבנתה ויישמה הלכה למעשה את הרעיון ארעי-קבוע ע"י חומר:בניית קירות מבוץ או מאדמה כחלל פנימי-חיצוני לא מקורה, המשמש גם את שאר ימות השנה. זוהי שיטה אשר עושה שימוש באדמה כחומר גלם עיקרי יתרונותיה הבולטים הינם זמינותו של חומר הגלם אשר הינו טבעי ובעל שימוש חוזר. בנוסף, בניה זו מאופיינת בעיקר ביתרון האקולוגי אשר טמו... -
ארכיטקטורה ומיתוג במרחב הטכנו – לוגיסטי
10.06.12...סציפלינות הרבות המרכיבות מבנה לוגיסטי: תהליכי יצור ושינוע, מידוף ואחסון, חומרי חיפוי עכשוויים – תוך התייחסות תמידית ליעילותם הכלכלית של הפתרונות השונים. שילוב גורמים אלה יוצר מבני ענק הנראים למרחקים, מרשימים בפשטותם, המהווים מקור גאווה לבעליהם ולעובדים, ומשתלבים בסביבתם. עיצוב משרדים האופן שבו חלל משרדים מעוצב הוא השיקוף הקרוב ביותר לאופיו ואישיותו של הלקוח, ולכן אין פרויקט משרדים אחד כמשנהו. בתחום אדריכלי זה, הלקוחות והעבודות מאוד מגוונים ושונ... -
עיצוב לובי בבניין מגורים
21.03.12...ויר – צ.מזרח, ד.מזרח ודרום. במרכז ניצב עמוד בטון בגובה 6 מטר. לפרויקט זה תכננתי 2 קונספטים שיהיו שונים אחד מהשני ועם זאת הרמוניים וקלאסיים – כך שיראו מעוצבים ואקטואליים גם בעוד הרבה שנים. הקונספט הראשון שבחרתי הוא קלאסי, ומקור ההשראה אליו לקוח מתמונה שצילמתי בניו זילנד על הר געש, שם העשן שיצא מההר חידד את קרני השמש ויצר תחושה מיסטית והרמונית. תכנון הלובי נובע מקירות שלא מיושרים האחד עם השני ונבנו קודם מבלוקים. לשם כך תכננתי קורה דקורטיבית שתש... -
סיפור של כישלון אדריכלי
7.12.11...בודות שהן כישלון? במסגרת הביקורות על רם כרמי ובניין הבימה נזכר מיכאל יעקובסון בפיל הלבן שבקיבוץ חולדה - בית הנעורים בתכנונו של כרמי. במגזין "הקיבוץ" הוא מפרסם רשימה מעניינת מאד שעוקבת אחר המבנה ויכולה לשמש אותנו לחקור קצת על מקורותיו של כישלון אדריכלי. באדריכלות צריך להגדיר מהו כישלון, האם "לא יפה" או "לא נוח" זה כישלון? ומי בדיוק קובע? כך או כך על דבר אחד יש הסכמה. פרוייקט שהופך לפיל לבן וננטש על ידי המשתמשים שלו הוא כישלון. כזו היא התחנה המ... -
שבוע סוער - תמ"א 38 / 3א' - רשומה חדשה מ"המרפסת"
7.11.16...פקיד בלבד, את היכולת להקשיב, את היכולת להוביל, את העיקשות, את המנהיגות, את האומץ, ויותר מכל את היכולת להחליט. יכולת, שהעדרה, על פי בינת, אצל שופטי בית המשפט העליון, ("באותו רגע ידעתי שלא אשתף פעולה עם בית המשפט הנמנע מלהחליט, נמנע מלהתוות דרך וכיוון, נמנע מלקבוע נורמות וגבולות ברורים, נמנע מלתת גב למשרת ציבור מול המזנבים"), גרמה לה, להחליט לעזוב את תפקידה מבלי להישאר בו ולו יום אחד נוסף. הרשומה באדיבות בלוג המרפסת, למקור ולרשומות נוספות לחצו כאן -
ביאנלה בת-ים לאדריכלות הנוף העירוני 2012
6.05.11...ושבים לרשות העירונית, בין העיר לאנשי המקצוע הפועלים בה.אוצרות הביאנלה:סיגל ברניר – חוקרת תרבות, אדריכלות ונוף ומרצה בבצלאל. יעל מוריה-קליין, אדריכלית נוף, פרופ' בטכניון. הנושא: מטמורפוזה / גלגול:המושג "מטמורפוזה" ישמש הפעם מקור השראה ומסגרת לפעולה העירונית. אנו מבקשים לאמץ שלושה מאפיינים של המטמורפוזה: 1. מטמורפוזה כשינוי כוללני ומפתיע - שינוי מהותי של צורה, ישות או תפקוד. 2. מטמורפוזה כשינוי המתהווה מתוך הדבר עצמו, בתהליך שהוא טבעי לו. כך נעשה... -
ארכיטקטיקה - עיצוב לשינוי
30.06.13...הבנה ביתרונות וחסרונות הנובעים מהמרחב הבנוי. אדריכלים, אלו המתמחים בהבנת המרחב – לוקחים רק לעיתים רחוקות חלק פעיל בפתרון סכסוכים טריטוריאליים ובקידום הסכמי שלום. לדעתם של האדריכלים יהודה גרינפילד- גילת וקרן- לי בר סיני, זהו מקור לחלק מהפגמים הקשים שבתהליכי המשא-ומתן הטריטוריאלי בין ישראל לפלסטינים. בכדי לשנות מצב זה הוקמה “סאיה-עיצוב לשינוי”.גישתה החלוצית של סאיה, הקרויה בפי מייסדיה Resolution Planning , פותחה לפני כעשור במטרה להגדיר מחדש את אחר... -
אור, חלל, אדריכלות - ערב עיון
29.03.17... ראשון מסוגו להתמודד עם אדריכלות האור-חלל של שמואל ביקלס, אדריכל המשכן לאמנות, עין חרוד. מוזיאון זה, שנודע בזכות מופעי האור הטבעי הממלאים את אולמותיו הוא אחד ההישגים יוצאי הדופן של האדריכלות הישראלית במאה ה-20. ככזה הוא משמש מקור השראה לאדריכלים מהארץ ומהעולם, בהם רנצו פיאנו בבואו לתכנן את מוזיאון דה-מניל ביוסטון, טקסס, 1986. דוד בהר-פרחיה מבקש להקנות לצופה את חוויית השהות בחלל תצוגה נקי, ללא עבודות אמנות המוצגות על הקירות. הערכים המושמים בחזית ה... -
Fcity - תגית כלימור
14.08.11... לרשת ואת מיקום הפרט בקהילה חמקמקה. המיצב מייצג את האורבניזציה המואצת, וזו מיוצגת בשפת קוד מטריקס הבונה את מרחב החיים שלנו. המבנים, הבנויים בצפיפות, עשויים מנקודות היוצרות מערך דיגיטלי מרחבי. האורות והצללים המשתנים בשל שינוי מקור האור הם מטפורה לדינמיות של הרשתות החברתיות, לעוצמה הנוצרת מריבוי והכפלה של מסרים אינטרנטיים. הבזקי האור יוצרים מערכת חדשה של קשרים וזרימה, וזו מדמה את התרחשות התקשורת האינטרנטית. הבחירה בנייר ממוחזר מעוגנת בראייה סביבתי... -
איזה פרויקט אדריכלי המחליף את שדה"ת אילת במקום 1?
8.10.24...שיעברו למרכזה האורבני החדש הן מן הים והן מן היבשה.התכניות וההדמיות המוצעות משכנעות מבחינת אופי הבינוי המוצע אשר יוצר שתי דפנות עירוניות מובהקות משני צידי הלגונה שתשמש גם כנמל נוסעים לליבה של העיר, בדומה לערי נמל קיימות שהיוו מקור השראה לפרויקט.העובדה שחלק זה של העיר עדיין פנוי מהווה הזדמנות לחיבור חלקיה באמצעותו והפרויקט המוצע עושה זאת באופן ראוי, מעורר תקווה לאפשרות של עתידה של אילת כעיר נמל תיירותית מוצלחת הנמצאת בקצה הדרומי המרוחק של ישראל.המס...







