חיפוש - חדשות , פרטית |1|
לא מצאת? פשוט חפש.
-
אל מנספלד ומוזיאון ישראל, בניין צומח פתוח קצה
1.03.12...- 1959 . מאז הוא תכנן וליווה את הרחבתו ההרמונית של המוזיאון 35 שנים ברציפות (1995-1959). תכנון מוזיאון ישראל מבטא גם הישג אישי וגם אמת מידה למודרניזם הישראלי. מנספלד זכה לתהילה בינלאומית והשאיר אחריו מורשת אדריכלית מפוארת וגם “הוראות הפעלה” שפרסם ב”אני מאמין” מפורט ומנומק. שנת 2012 היא שנת המאה להולדתו של פרופ’ מנספלד (2004-1912), שהיה דיקן הפקולטה לאדריכלות בטכניון, הכשיר דורות רבים של אדריכלים משך 38 שנים, וניהל פרקטיקה פרטית ענפה ורבת השראה. -
מה חסר בעיר הזאת?
10.08.11...שה הזה באמצעות מימון נדיב (אולי בסדר גודל של החוב הלאומי של ארצות הברית), תכנון שאפתני (שלא לומר מגלומני), בנייה מואצת ומיתוג אגרסיבי." אבל ערים מתנהגות כמו ערים ויזמים כמו יזמים. רק מהפרוגרמה וצורת הפיתוח אפשר לנחש מה באמת קרה שם. הרבה כסף ציבורי קומוניסטי, הרבה שחיתות פרטית קפיטליסטית ואדריכלים שתכננו לפי בקשת הלקוח בלי לשאול יותר מדי. אנחנו יצרנו בשיטה הזו את פרוייקט הולילנד אבל אנחנו רק כמה מליונים. הם יותר ממיליארד וגודל הפיל הלבן בהתאם. -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...ת העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל את הקו לקו מזרחי וקו מערבי אבל ניתן אפילו לפצל עוד. לקו (למשל) שיגיע מתחנת הרכבת במרכז הירידים לאזור עתידים יהיה ביקוש בטוח.אבל גם כך הנקודה שמעלה לרמן נכונה ובדרך כלל נזנחת. כשמתכננים את הערים לתחבורה פרטית ולא יוצרים בהן רחובות להולכי רגל, יהיה קשה מאד גם להקים בהן מערך של תחבורה ציבורית יעילה. -
עיר המתוכננת למכוניות
22.05.14...ני אדם. עם זאת נראה כי גם במקרה הזה ישנה התכנסות לאותן קופסאות ענק, "Big Boxes" אמריקאיים, חסרי זהות, כשמרבית המאמץ העיצובי מושקע באולמות התצוגה. במקרה של לובינסקי זו תהיה קומת גלריה שתציג דגמי גלריות כך שייראו כמרחפות.לעומת הכתבת, טוקבקיסט יוצא נחרצות נגד הפרויקט-"אם היינו משקיעים את אותה האנרגיה על תחבורה ציבורית ולא פרטית אולי היה זה אפשרי להיות אדם בלי רשיון בישראל, ואולי היה כאן קצת יותר מקום לנשום. גוש דן - שמלת בטון ומתכת, אתה הגלות שלנו." -
רכבת הפרברים
26.12.13לא אחת. יש צורך בתחבורה ציבורית כדי להימנע מהשימוש במכונית הפרטית. אבל מה קורה כשצריך מכונית פרטית כדי להגיע לתחבורה הציבורית??!תחנות הרכבת בארץ, מואשמות פעמים רבות שהן מרוחקות מלב העניינים. החכמה הגדולה היא לאו דווקא המרחקים עצמם.. אנחנו הרי מדינה קטנה סך-הכל. חכמה גדולה, גלומה במחברים האורבניים, או - התכנון מוכוון הולכי הרגל ורוכבי האופניים.המחבר הוא סוד ההצלחה. מרחב עירוני מתפקד בעל קנה מידה נכון, ואסתטיקה נעימה לכל הפחות (אם לא יותר), הוא ההו... -
דיון: בניה גבוהה- העתיד הבלתי נמנע או בכייה לדורות
14.12.16... קולומביה בניו יורק.בעלים שותף של משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים בע"מ (משנת 1987), שלו משרד ראשי בירושלים ומשני בתל אביב.המשרד עוסק בתוכניות בניין עיר, תוכניות מפורטות ובבנייה פרטית וציבורית.כיום עוסק המשרד בתכנון חדש של נמל תל אביב, בתוכנית בינוי ערים חדשה בדרום תל אביב במתחם "נס לגויים" ובשדרוג שוק הכרמל והאזור בעיר.בירושלים מתכנן תעסוקה, משרדים ומגדלי מגורים במתחם כי"ח, ועומד בראש תוכנית העל של התחדשות עירונית בקטמונים ח' ט' כך שיכילו 6,000 יח"ד. -
שני צדדים של שימור
22.08.12.... הציבור חזר בהדרגה וביקש להתגורר בעיר, והחל להזרים הון אל תוך העיר, וכתוצאה מכך המחירים החלו להרקיע שחקים ולא נעצרו עד היום. (...) הסיבה שדווקא אזור לב העיר נהנה כעת מהפריחה הנדל"נית, היא העובדה שחלק גדול מהבתים נתון בבעלות פרטית, בשונה מאזורים אחרים בעיר שבהם קיימים ריבויי בעלות. דבר זה מקל על בעלי הנכסים לקדם תוכניות לבתים ללא צורך לשכנע בעלי דירות להיכנס לתהליך השימור."* צילום: אמית הרמן - הבית בפינת מלצ'ט ונחמני, מתוך הכתבה ב Xnet.אני רוצה ל... -
אדריכלים ישראלים באיראן - תערוכה
22.03.17...התפתח בישראל בשנותיה הראשונות, יוצא באמצעות ארגונים ממשלתיים כמו גם על ידי חברות פרטיות וציבוריות, אותן עודדה המדינה לעבוד במדינות עמן פיתחה יחסים דיפלומטיים. באיראן פעלו ישראלים לא רק בשליחות המדינה אלא בעיקר כחלק מיוזמה פרטית באמצעות חברות הבנייה הישראליות הגדולות. ישראלים ראו באיראן סיכוי להתעשר וצוהר לבניית מיזמים בשוק בין-לאומי בהיקפים שלא הכירו. מבחינת רמת החיים, הישראלים שעברו לטהרן בשנות ה-70 ועבדו בחברות הבנייה הישראליות הגדולות וב... -
חדש ב saf - אחד על אחד והפעם הכירו את טניה אברמזון
4.12.16...ית ומעצבת שנענתה לבקשתנו לפנות לנו מזמנה ולענות על כמה שאלות, קריאה מהנה!היי טניה, ספרי קצת על עצמך.אני אדריכלית העוסקת בעיקר בעיצוב פנים והום סטיילינג לדירות ובתים פרטיים וכן דירות להשקעה. כמו כן, אני עוסקת מזה 8 שנים בהכנה פרטית למבחני הקבלה באדריכלות ובעיצוב למוסדות השונים בארץ.איך הגעת לעסוק בתחומך?לאחר סיום לימודי האדריכלות באוניברסיטת ת"א, ידעתי שאיני מעוניינת במסלול הסטאז' והעבודה במשרדים מאמנים ורוצה לצאת לעצמאות. התחום שהכי עניין אותי הי... -
55a + 306 - תערוכה
31.08.11... אדריכלים. אדריכל יואש ינקוביץ הינו בוגר האקדמיה לאומנויות בצלאל. יואש עומד בראש סטודיו מונא לאדריכלות שהוקם בשנת 2006. הסטודיו עוסק בתכנון פרוייקטים מגוונים בבניה למגורים, התחדשות עירונית, תמ"א 38, מבני מסחר, משרדים, ובניה פרטית. היצירה האדריכלית מתבצעת תוך שימת דגש והקפדה, החל משלבי החשיבה ובניית הקונצפט האדריכלי, וכלה בפרטי הפרטים. גלריית זהזהזה פתוחה כל יום 10-19 מלבד ימי א' (סגור), ימי ו' (9-16) ושבת (12-21) טלפון 03-5444261 -
תובענות ייצוגיות מנהליות בחלוקת שטח
5.02.17ראו את התרחיש הבא.בתוכנית חדשה שיזמה רשות מקרקעי ישראל, על חטיבת קרקע במרכז הארץ ביעוד חקלאי, ש 80% ממנה בבעלות מדינת ישראל, והיתר בבעלות פרטית, אושרו 1000יחידות דיור. הועדה המחוזית שאישרה את התכנית, יחד עם הוראות איחוד וחלוקה, הקצתה את הזכויות בהתאם ליחס הנ"ל, כלומר - 80% למדינה ו- 20% ל"פרטיים". הפרטיים, עצמם מחולקים לעשרות רבות של בעלים, ביניהם מתקיימת חלוקה לא שוויונית. אחדים נכנסו עם כמה עשרות דונמים לתכנית, ואילו לרוב יש "דונם פה דונם שם", ... -
תחרות דיור מחר – D3
5.09.11...הסביבתיות, התנהגויות חברתיות, השלכות עירוניות ותהליכי פרוגרמה. ניתן לשים דגש מיוחד על תפיסת הדיור החוקרת דיאלוגים הכוללים מעורבות של גיוון סוציו אקונומי פנימי או חיצוני, שינוי או הסתגלות לאורך זמן, קישוריות מרחבית ציבורית או פרטית, וקביעות מול ארעיות של חומרים. D3 מאתגרת את המשתתפים לחשוב מחדש על אסטרטגיות לחקר תכנון מגורים מן המאקרו אל המיקרו, החל מהסביבה האורבנית – קידום קישוריות פיזית רחבה יותר; קהילתית – ניצול האינטראקציה של יחידות עם שיר... -
קריאה לאדריכלים לסייע בפעולה מול הרשם
27.02.12...תנו לתכנן מתחם בנוי, הכולל מבנים לשמור, בשטח של 10 דונמים, וללא נתונים מספקים, ללא תקנון, תשריט או פרוגרמה – זאת סיטואציה שאינה נתפסת.לא ברור כל כך מה ניסו לבחון וכיצד ניתן לכמת את התשובות? הרי בסופו של דבר מדובר בהשקפת עולם פרטית. אחריות ציבורית היא לא לתכנן מתוך גחמות. משמעותה לתכנן מתוך כלל השיקולים המשפיעים על התכנון, מתוך ההקשר הסביבתי, החברתי, הפיזי והכלכלי. אז מה מנסים לבחון כאן? כיצד בוחנים את התשובות? לפי נפח הבנייה? לפי ההתייחסות למבנים... -
משבר הדיור - מה חלקנו? חשבון נפש
21.11.11...נו הפרטי כ"יוצרים" חדשניים. צר לי, אך איני מאמין יותר בנו, אנשי המקצוע. ואני חושש שגם איני מאמין יותר בציבור ולא בגלל שהוא מטומטם אלא בגלל שבמשך שנים הרעלנו אותו, טמטמנו וחינכנו אותו ועכשיו הוא רוצה צמודי קרקע ומכונית בחנייה פרטית. הוא כבר אינו יודע "איכות חיים" מה היא באמת. הוא חושב שמדשאות רחבות ידיים וריקות מאדם "ירוקות". הוא חושב שככל שעומדים לרשותו יותר שצ"פים איכות חייו גדלה. הוא רואה בקניון את פסגת ההישג החברתי האנושי ומבין שישוב ללא קניון... -
תגובת העמותה לביטול התחרות בבצלאל
17.08.11...יכולות המקצועיות. במעשה שלה, בצלאל נמנעה מלקים אחת מהמטרות שלה שהוא עידוד הפיתוח הרעיוני ועידוד המצוינות התכנונית. ציינו בפני פרופסור צוקרמן שאם נעשתה טעות בארגון התחרות הראשונה, ובגלל זה היא נכשלה, זו אינה סיבה לארגן תחרות פרטית, אלא סיבה לתקן הטעויות ולארגן תחרות כמו מארגנים תחרויות מוצלחות אחרות בארץ. בהחלט הצענו את עזרת העמותה עם ניסיונה הרב בארגון אירועים מסוג זה." מכתבו של נשיא בצלאל לאחר הפגישה התקבל בעמותה מכתבו המסכם של נשיא בצלאל, אנ...







