חיפוש - צלם |1| - דף 3
לא מצאת? פשוט חפש.
-
ישראל בביאנלה לאדריכלות בוונציה
5.07.12.... חמשת האמנים נבחרו בזכות הקשר והעיסוק המתמיד שלהם בחומר ובמבנים וההשקה בין עבודותיהם לבין מקצוע האדריכלות. עבודותיהם יוצגו לצד החמרים הארכיוניים, ויהוו השתקפות עכשווית של הנושאים העולים ממהם. כך למשל בחן לאחרונה צלם האדריכלות הגרמני פלוריאן הולצר את הקשר בין מרכזי הקניות לבין התשתיות הסמוכות להם. לכאורה, עבודותיו מתייחסות רק למסחריות שהכתה בישראל, אולם הן משיקות גם לקשר שבין המדינה לבין היזם הפרטי וכן לאיים הסגורים שהקניונים יוצרי... -
עדה כרמי מלמד, סגנון אישי או שכפול?
7.03.12...ה ותחביר להימנע מלהפוך משעמם? הרי הסגנון החוזר הופך את המבנה לצפוי, ו"צפוי" הוא אח קרוב מאד של "משעמם".גם לשאלה הזו אפשר לענות בשתי תשובות. ראשית, הסגנון האדריכלי מקביל לשפה. כן, זו אותה שפה אבל הסיפור עצמו בכל פעם שונה. כמו צלם שמשתמש תמיד במצלמה ולא במכחול, כמו פסל שעובד רק באבן ולא בברונזה. עדה כרמי ממחישה את זה מצוין, בתוך אותו סגנון היא יוצרת וריאציות שונות, מתעמקת ומנסה. דווקא אצלה, יותר מאשר אצל אחרים (מי אמר ליבסקינד?), הוריאציות מעניינות... -
צילום אדריכלי - התמודדות עם משטח מבריק
1.01.12...אור. את התוצאה אפשר לראות בתמונה מספר 3. ההשתקפויות נעלמו וכך אפשר לראות את בקבוקי היין בצורה ברורה ונקייה. יש לציין שאין כל רע בהשתקפות והיא יכולה אף להוסיף לתמונה, אך טוב לדעת שאפשר גם להימנע ממנה ולהחליט האם ההשתקפות מועילה לתמונה הספציפית או לא. קישורים למידע משלים: מושי גיטליס – צילום אדריכלות וסטודיו, אילייה שלמייב – צלם טבע ונוף, ערכים מויקיפדיה לקריאה נוספת - Polarizer , החזרת אור. -
צילום בית באיזור המרכז
18.12.11צולם עבור מגזין בית ונוי ופורסם ככתבת שער בגיליון מספר 121, נובמבר-דצמבר 2011. אדריכלים: וי-סטודיו. לכאורה, הבית הזה שממוקם בשכונה פסטורלית באזור המרכז נראה כמו עוד בית מודרני רגיל, אך הוא טומן בתוכו הפתעות בדמות אלמנטים שונים שהופכים את החללים השונים של הבית למעניינים. המוטיב המרכזי של הצילומים היה הדגש על אותם אלמנטים בחללים השונים של הבית. אלמנט כמו קיר העץ האלכסוני עם פס התאורה, פינת האוכל עם המנורות העגולות, דלת הכניסה הלבנה והמרשימה,... -
הפלצנות של החוג המקצועי
26.09.11... ולהעביר ביקורת על כך שאין 'ערים אמיתיות' בפריפריה. זו התייפייפות. כדי שעירוב שימושים יצליח, כפי שהוא מצליח בתל אביב, צריך עוצמות פיתוח שיניעו אותו, עוצמות כמו שיש בתל אביב. לא כל ישוב הגיע לסף הכניסה הצרכנית, שמאפשרת עירוב שימושים. אם יש מסחר שלא ממריא מבחינת האיכות, ויש מעט תעסוקה שלא ממריאה - דבר משליך על דבר, ובסופו של יום - מוליך גם לאיכות מגורים נמוכה, שמושפעת מאיכות המסחר והתעסוקה הירודה." * התמונה כאן מתוך הכתבה המומלצת, צלם: איל יצהר -
הלקוח ישלם למתכננת על השמטת קרדיט
25.08.11...עבודה וכן דרכי חישוב לפיצוי. צברית שפאן תכננה ב 1999 את "הוילה המרוקאית" בקיסריה עבור עודד בן זאב, הבעלים שהתחמק מאז בטענות שונות מתשלום שכר הטרחה שלה. המבנה שעיצבה הפך לשם דבר ופניות רבות הגיעו מגורמים שונים המעוניינים לצלם ולבקר בוילה, לרבות תוכנית הטלוויזיה "קחי אותי שרון" שצולמה בוילה. בהמשך פורסמה כתבה על הוילה במגזין בניין ודיור ולמרבה פליאתה של צברית, התברר לה שהבעלים בחר להסתיר את תרומתה לעיצוב וטען שהוא זה שעיצב את הבית בעצמו. כשפנתה... -
האם יהיה תואר רשמי למעצבי פנים?
4.07.11...תחילה להגדיר מהן הפעולות שרק ל"מעצב פנים רשום" מותר לבצע. אצל האדריכלים הנושא מוגדר - חתימה לרישוי מבנים, הגשה לרשויות וכדומה. תוכנית העבודה של הרשם היא לנסות ולסיים את ההגדרות עד סוף השנה (2011) ואז יצטרך הנושא להיות מוסדר בחוק או תקנה ממשלתית. מרגע שיוסדר החוק עלולים מעצבים רבים למצוא את עצמם מוגבלים. ללא תעודה רשמית ולמרות נסיון של שנים - ביצוע עבודות מסוימות על ידם יחשב כעבירה מאחר ואין להם תעודה רשמית. * הצילום מתוך נכתבה, צלם אוראל כהן. -
שלושה ימים עם האדריכל אמנון רכטר
18.05.11...גי ששואלת על דעתו הפוליטית, השני של ילדה בת עשר ששואלת על אביו וסבו, יעקב וזאב, האדריכלים המיתולוגים ועל השפעתם עליו, ובין לבין נכנסות שאלותיה של הכתבת עצמה ואפילו מילות ביקורת מרומזות שמובאות מפי דוברים אחרים. זאת אחת הכתבות היפות שקראתי ומתוך התיאורים והשאלות עולה בברור דמותו של אמנון רכטר. אדריכל ורבלי מאד עם דעות בכל נושא, כולל על הפינגווינים באנטארטיקה (אם רק היו שואלים אותו). כתבה מומלצת. הצילום המופיע כאן, מתוך הכתבה. צלם: עמית שעל -
שבילי אופניים בעיר - זה לא כל כך פשוט
8.05.11...ים מדי והקצאה אפשרית לאופניים תקטין במובהק את מקומות החניה הקיימים. לכאורה, ניתן לטעון שנתיב אופניים יעודד שימוש באופניים ולכן יקטין את מספר הרכבים אבל ברור שזה לא עובד כך. תושבי רחוב מסויים תמיד יתנגדו לכך שהנתיב יעבור אצלם ולא ברחוב המקביל. היחס ולחנייה הוא במקרים רבים כאל רכוש פרטי - "זאת החניה שלי והכביש של אבא שלי". התושבים לא זוכרים שלמעשה הרחוב כולו שייך לעיר וזו אינה מחוייבת לתת להם חניה בשטח הציבורי. אבל האמת לא שוכנת רק בצד אחד.... -
הקרב על מרכז הבימה
6.04.11...דריכלות של Xnet. את הכתבות על הבימה ניתן למצוא במרוכז בדף פרויקט מיוחד (למרות שאת הראיון עם רם כרמי קצת קשה לגלות). המערכת גם טרחה ושלחה את צלם האדריכלות איתי סיקולסקי שיודע איך לצלם ולהשלים את הכתבות בתמונות מעולות. (גם התמונה כאן היא משלו). נשאר לקוות שהערוץ ימשיך בצורה הזו גם בהמשך ויתרום לשיח האדריכלי בארץ. עם גב כלכלי וכותבים מוכשרים ודעתניים אנחנו מצפים לטוב. הפתיחה מעולה, אם המערכת לא תתמקד בתל אביב ותתעלם ממקומות אחרים ואנחנו מסודרים. -
Masterfont / Studio Rosenberg
9.03.11...קי. המטרה הייתה לשמר במידה מסוימת את הגולמיות התעשייתית של החלל הנתון ויחד עם זאת לתת לפונקציות החדשות ביטוי דינמי ואוורירי שישתלב עם החלל בהרמוניה קווית. חוויית החיבור בין החוץ לפנים היא פרטית וביתית ושונה לחלוטין באופייה מהסביבה בה ממוקם הפרויקט. ממד אחר של העיצוב התייחס לעולם הגראפי של סימני פיסוק וקוויות קליגרפית כקונספט משנה המכתיב אסתטיקה. התוצאה הסופית הייתה קו עיצובי מאופק ומינימליסטי המעביר מסר של עסק מבוסס ואיכותי. צלם: אילן נחום -
הבית על הגבעה
22.03.23הבית על הגבעה, ביישוב סלעית, צופה לנוף נפלא והוא מזמין את הנוף להיכנס פנימה. לא משנה היכן נמצאים בבית, מרגישים כאילו נשענים על מעקה המרפסת. הנוף הוא חלק אינטגרלי מעיצוב הבית. במרכז הבית ישנו חלל ציבורי גדול המורכב מסלון, מטבח, פינת טלוויזיה ומרפסת ענקית, אבל , בעצם, אפשר להתייחס לחלל הציבורי שאל מרפסת ענקית הצופה לנוף הדרומי. בצד המזרחי של הבית נמצא חדר השינה המרכזי המחובר לחדר רחצה. כמובן שגם שניהם פונים, עם פתחים גדולים, לנוף. במפלס התחתון ש... -
צילום אדריכלי של בית בזק החדש
30.11.22צילום אדריכלי של בניין משרדים של בית בזק החדש בחולון -
צילום אדריכלות מגדל ויתניה
30.11.22צילום אדריכלות מגדל ויתניה בדרום תל-אביב -
צילום אדריכלות של ולדרום לאומי
30.11.22צילום אדריכלות של ולדרום לאומי בתל-אביב הצמוד לאצטדיון אתלטיקה







