חיפוש - סימבולים / בלוקים , חדשות , שונות , משאבים , רגל |1| - דף 7
לא מצאת? פשוט חפש.
-
פרס אילון לאדריכלות אורבנית לקנפו כלימור
9.01.13...ים ומזעור ״טביעת הרגל האקולוגית״. כל אלה אינם נתפשים בפרויקט זה כאילוץ אלא כהשראה וכהזדמנות והתוצאה מציגה שאר רוח וערך מוסף וסינרגטי של מכלול אדריכלי מרשים ושלם. התפקוד של מערכת החללים במבנה, המופע העכשווי בתוך הקונטקסט המשמר, התוכן התרבותי המשולב בחזיתות וה״פנס האורבאני״ המקרין היטב בסביבתו המתחדשת, יוצרים דיאלוג מרתק ומרגש עם העבר ההווה והעתיד כאחד. זוהי אדריכלות אורבאנית במיטבה שפרס אילון כאילו נוצר בדיוק עבורה".פרטים נוספים באתר עיריית חולון. -
המדרכה כבר לא שייכת להולכי הרגל
6.01.13"פעם, כשהייתי ילד, לימדו אותי ללכת על המדרכה" מספר יאיר דקל במאמר שכתב. " 'הכביש נועד למכוניות', הסבירה לי אמא לאט, כמו שמדברים אל ילדים קטנים, 'והמדרכה - להולכי רגל'. היא, כמובן, לא אמרה את המקף, אלא עצרה לרגע כדי להדגיש את המשפט". המאמר שב ומדגיש את מה שכולנו רואים בערים הגדולות - המדרכה הולכת ומופקעת מידי הולכי הרגל. בתי קפה נוגסים בה פינות ישיבה, מכוניות וקטנועים חונים בה והמסוכן מכל - רוכבי אופניים דוהרים בה כאילו אין מחר. אופניים מכניים, ח... -
עירוב שימושים כן... אבל אצלנו?!? בחיים לא.
31.12.12...גע לעיר הישנה של ילדותו שבה הנגרייה הייתה מעבר לרחוב.עיר טובה צריכה עירוב שימושים, שילוב של מגורים עם מסחר, מקומות בילוי עם תעסוקה זעירה לפחות. את זה כולנו יודעים, אלו הרחובות המועדפים עלינו בעיר. לא פרברי שינה שוממים מהולכי רגל, לא אזורי תעשייה ההופכים למפחידים בלילה, אנו מעדיפים את ה"עירוב שימושים" הזה.אבל מי לעזאזל נגד? אנחנו.לא בכובע של המתכננים, אנחנו בכובע של רוכשי הדירות. מרביתנו לא מוכנים לשום "עירוב שימושים". אפילו עירוב אוכלוסיה אנחנו ל... -
פרויקט שער העיר של ראשון לציון
30.12.12... (...) מערב העיר הוא פרבר-שינה בממדים אמריקאיים, מפורק לפירורים. שכונות המגורים מנותקות, הקניונים והיכלות הקולנוע מחייבים הגעה ברכב פרטי"...את הבעיה הזו שמתארת נעמה לא באמת זיהו בעיריית ראשון. הם ממשיכים בכל הכח לירות לעצמם ברגל עם אותו כלי הנשק התכנוני. בתחרות סגורה לעוד פרויקט מיותר במקום הלא נכון זכה משרד האדריכלים "קנפו-כלימור" (התמודד מול המשרדים "ניר- קוץ", "ישר אדריכלים" בשיתוף רון ארד, "באה אדריכלים" ו"ברעלי לויצקי כסיף"). התחרות היא על ת... -
העיר התחרותית, העיר החברתית
18.12.12...העיר התחרותית' היא הגישה המוכרת לנו יותר כיום בישראל" כותב שלוש, " בגיזה זו ה היעד העירוני המוביל הוא השאיפה לצמיחה כלכלית, תוך תחרות עם הערים השכנות למשיכת עסקים ואוכלוסייה חזקה (...). הגישה של 'העיר החברותית', לעומת זאת, מוכרת פחות כיום בארץ. העיר החברותית שואפת להטיב קודם כל עם התושבים הקיימים, ולא רק למשוך תושבים חדשים. סימן ההיכר שלה הוא השקעה בהולכי הרגל, גם על חשבון תנועת כלי הרכב, על ידי חידוש רחובות עירוניים".שווה לקרוא. הנה הקישור שנית. -
מכחולו של אדריכל - חיים היינץ פנחל
16.12.12לרגל הוצאתו של ספר וקיום תערוכה המתעדים את יצירתו של האדריכל והמעצב התל אביבי חיים היינץ פנחל, סוקר מיכאל יעקובסון ב Xnet את עבודתו. "היינץ פנחל, האדריכל הנשכח הטוב ביותר בישראל" כותב יעקובסון ומוסיף, "היינץ פנחל היה אדריכל טוטאלי. הוא תיכנן הכל, מידית הדלת ועד קווי המתאר של הבניין כולו. מלון "דן" בתל אביב, מלון "קינג דיוויד" בירושלים, בית קפה "פילץ" המיתולוגי בחוף ימה של תל אביב וחנות הספרים "אלשיך" בפסאז' הוד (שעליה זכה בפרס רוקח לאדריכלות) – ה... -
כיבוי אש באצטדיון חיפה
16.12.12חתך דוגמה לצנרת ספרינקלרים ספרינקלרים באיצטדיון הכדורגל ע"ש סמי עופר חיפה. -
פנימה והחוצה - המנוע הכלכלי של תל אביב
21.11.12...ו נסתכל על פאלו-אלטו. גם שם יש ריכוז גבוה של סטארט-אפים, קרנות הון-סיכון והשקעות. והעירוניות מה? אפס. צפיפות נמוכה מאד, רחוב מרכזי אחד קצר מאד וגם אליו כולם מגיעים ברכב. עיר פורחת בלי צפיפות? ביקושי שיא לדיור במקום בלי הולכי רגל?! מה, זו לא התוכנית המופלאה של פטריק גדס שיוצרת את הביקושים?!?תעשיות אוהבות להצטופף ולהתכרבל עם עצמן. דטרוייט ריכזה את תעשיית המכוניות האמריקאית לפני חמישים שנה, ונציה את תעשיית הזכוכית לפני חמש מאות. חברות סטארט-אפ מתכרב... -
היכלי הספורט של חיפה
18.10.12נעמה ריבה בוחנת ב Xnet זה מול זה את אצטדיון הכדורגל החדש שבפאתי העיר מול מגרש הכדורסל ברוממה שעבר שיפוץ. "מי מהם יתרום יותר לעיר?" היא שואלת. למרות שהתשובה נראית קלה, אפשר למצוא מקרי מבחן שיוכיחו שלא הכל פשוט כל כך."בכניסה הדרומית לעיר" כותבת נעמה, "נבנה אצטדיון 'סמי עופר' (בתכנון מנספלד-קהת) עתיר התקציב – חצי מיליארד שקלים, שמשפחת עופר תרמה כחמישית מהם וזכתה באזכור המיליארדר המנוח. (...) אלא שהעיר עצמה לא תרוויח ממנו הרבה: הוא מרוחק ממנה, והאוהד... -
אייקונים בחיפה, הישן והחדש
15.10.12ממקדש הבהאיים המחופה בזהב, ועד למקדש הכדורגל החדש המחופה באלומיניום מוזהב, הזדמנות מעניינת לדון באייקונים אדריכליים בחיפה נמצאת לנו בשתי כתבות שהתפרסמו השבוע. מאז גוראל נראה שכל ראש עיר חיפאי מנסה להקים אייקונים לעיר... ונכשל.נעמה ריבה מ Xnet מציגה לנו את בחירת הגולשים ל"מבנה הכי יפה בארץ". זו כמובן תחרות מטופשת וכל מטרתה להביא "לייקים" אבל אם בכל זאת יש משהו ללמוד ממנה הוא שתושבי חיפה תופשים את הגן הבהאי והמקדש שבו כסמל של חיפה. מול הבחירה הזו נ... -
לנסוע ולחנות בעיר הגדולה
3.09.12...ם להחזיק מכונית במרכז העיר אז הם צריכים כנראה לשלם על זה".ובינתיים בעיריית תל אביב...עמית אשכנזי, מומחה למדיניות סביבתית אורבנית, מתארח בבלוג של שרון מלכי וכותב על אחת הדרכים בה עיריית תל אביב מתכננת לפעול על מנת לעודד הליכה רגלית בעיר - להגדיל את היצע החנייה. מה? סליחה?!? גם עמית לא מבין איך נבנה הקשר בין המטרה לתוצאה. " למה להגיד שאתם רוצים שנפסיק להשתמש ברכב פרטי אם אתם בעצם בונים לנו עוד חניות?" הוא שואל ועונה, "אם העירייה הייתה רוצה, היא הי... -
עירוניות היא לא אופציה - היא הכרח קיומי
6.06.12...אה - תל אביב חייבת לצמוח לגובה. כל כוח הצמיחה של המדינה צריך להיות מרוכז בגוש דן או לכל היותר בשטח שבין נתניה לאשדוד. זו המשמעות האמתית של עיור אינטנסיבי, רק ככה באמת נקבל אזור עירוני בו צורכים פחות תחבורה, פוגשים יותר הולכי רגל ומקבלים אינטנסיביות גבוהה ושמירה על איכות הסביבה.בהמשך המאמר מציע ד"ר יודן רופא, גם הוא ממחברי המסמך, מספר הצעות קונקרטיות יותר: "יש צורך בחיזוק הגיוון העירוני - חברתית וכלכלית, וזאת על ידי חיזוק המרחב הציבורי בעיר. ניתן ... -
מדרחוב זמני במקום הלא נכון
5.06.12...בשבוע ברוטשילד הוא טוב. הוא דומה למה שנעשה במקומות אחרים בעולם שבהם רחובות ראשיים הופכים למדרחוב בסופי שבוע, במיוחד בקיץ (...) זה צפוי להגדיל את התנועה ברחוב, להוסיף הכנסה לבעלי העסקים ברחוב ולאפשר הפרדה טובה יותר בין הולכי הרגל שילכו בשדרה לרוכבי האופניים בסוף השבוע".לעומתו תומר שלוש בבלוג שלו מציג את הבעייתיות: " מסיבה לא ברורה תל אביב בוחרת להעתיק פרוייקטים מוצלחים בצורה עקומה, שמעקרת את המשמעות שלהם. בעוד שבערי העולם בחרו לסגור צירי תנועה רא... -
האם באמת יכולה להיות פה תחבורה ציבורית יעילה?
21.03.12...ת העניינים ומשווה בין קו תחבורה ראשי וישיר (4) לקו איסוף או פיזור (6). הדרך לייעל את קו 6 היא לפצל אותו ולהשתמש ברכבי שירות קטנים ולא אוטובוסים. קל לפצל את הקו לקו מזרחי וקו מערבי אבל ניתן אפילו לפצל עוד. לקו (למשל) שיגיע מתחנת הרכבת במרכז הירידים לאזור עתידים יהיה ביקוש בטוח.אבל גם כך הנקודה שמעלה לרמן נכונה ובדרך כלל נזנחת. כשמתכננים את הערים לתחבורה פרטית ולא יוצרים בהן רחובות להולכי רגל, יהיה קשה מאד גם להקים בהן מערך של תחבורה ציבורית יעילה. -
בתחרות למי יש יותר גדול יש גם מפסידים
13.02.12...היתר לקו הרקיע היא בכללה תמוהה ומסיטה את תשומת הלב מקו הרחוב, שהוא זה שעושה עיר ולא קו השמים. זהו לא מקרה. קו הרקיע עושה כסף וקו הרחוב עולה כסף. קו הרקיע מניב רווח ליזם, וקו הרחוב לעומתו ניתן לציבור ללא תמורה. לכן מה שקורה למרגלות המגדל פחות מעניין את הפיתוח העירוני, אם בכלל. לכן המרחב הציבורי הרבה פחות מטופח מהמגדל שמעליו, ולעתים עלוב ומוזנח. לכן המגדלים עושים כל שביכולתם כדי להתבדל מקו הרחוב ולהתעלם מקיומו. רשויות התכנון שותפות למעל בכך שאינן י...







